Geluidsniveau samsung plasma

Started by bafke, February 12, 2009, 09:52:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bafke

Hello,

Ik heb nu 2 dagen de Samsung Ps50a551 staan.
Nu maakt die toch behoorlijk wat lawaai en vraag ik me af of ik dat eens moet laten nazien?

Het lawaai is niet enorm storend, maar er is toch wel duidelijk.
Ik kan het ongeveer vergelijken met het geluid van mijn externe HD die ernaast ligt.

In elk geval hoor ik het 3-4 meter verder als ik in mijn zetel zit en stoort het me tijdens de 'rustige' stukken van een film.
Maar ik ben dan misschien ook wel iemand die op zo een dingen let.

Is dit 'normaal' of doe ik er beter aan eens te bellen met mijn leverancier?

Mvg,
Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Dennistattoo

mijn samsung LE-52-552 maakt helemaal geen geluid, helemaal muisstil. Zelfs als er helemaal wit beeld is, want met die plasma's van samsung die zoemen als de *****)(*#&$&^^*%^% met wit beeld hahaha
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

jvanhambelgium

Quote from: bafke on February 12, 2009, 09:52:31
Hello,

Ik heb nu 2 dagen de Samsung Ps50a551 staan.
Nu maakt die toch behoorlijk wat lawaai en vraag ik me af of ik dat eens moet laten nazien?

Het lawaai is niet enorm storend, maar er is toch wel duidelijk.
Ik kan het ongeveer vergelijken met het geluid van mijn externe HD die ernaast ligt.

In elk geval hoor ik het 3-4 meter verder als ik in mijn zetel zit en stoort het me tijdens de 'rustige' stukken van een film.
Maar ik ben dan misschien ook wel iemand die op zo een dingen let.

Is dit 'normaal' of doe ik er beter aan eens te bellen met mijn leverancier?

Mvg,
Adriaan


Mijn Samsung PS50Q-reeks HD-READY plasma maakt eigenlijk geen hoorbaar geluid, tenzij ik m'n ook op het rooster leg natuurlijk.
Is dat een FullHD toestel ? Mischien de voeding die een beetje "krapper" bemeten is tov een "oude" HD-ready en dus dat hetgene is wat je kan horen als ie veel juice trekt? Ook zoemen met een volledig zwart scherm of enkel met heldere, witte scenes ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

bafke

Nope, ie zoomt eigenlijk constant :(
De eerste minuut dat ik hem aanzet blijft ie redelijk stil maar dan begint ie te zoemen.
Zwart of wit scherm maakt uberhaupt niet uit.

Maar goed, ik weet genoeg.
Ik zal met mijn leverancier bellen.

Bedankt voor de feedback!

Bafke
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

bafke

Wel ik belde net met de leveranciers en hij ging ervoor zorgen dat er iemand van Samsung langs kwam om dit eens te bekijken.
Tot nu toe valt de service best mee dus ;)

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

henkt1

Hoi,

Heb zelf ook een 50" sammie sinds maandag. en tot nu toe niets van geluid vernomen.
Dus het kan op zijn minst minder!  :D

succes,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Dennistattoo

je heb een speciaal nr als je voor 10 uur beld staan ze dezelfde dag aan de deur. Hier heb je dat nr:

0900 samsung
0900- 7267864

of dit nr:

0900-2020088
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

jslaman

Mijn samsung plasma maakt alleen een licht zoemend geluid bij een wit beeld. Tijdens het kijken met normaal volume en kijkafstand eigenlijk totaal geen last van.

ksi

Bekend probleem bij plasmas. Maar misschien de moeite waard om eens iemand naar te laten kijken, zeker als het echt hard is.

ajbeefde

Quote from: bafke on February 12, 2009, 14:42:45
Wel ik belde net met de leveranciers en hij ging ervoor zorgen dat er iemand van Samsung langs kwam om dit eens te bekijken.
Tot nu toe valt de service best mee dus ;)

Adriaan

De monteur is nog niet geweest....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jslaman

t' is ook nog vroeg, die monteurs maken lange dagen de laatste tijd ;)

ajbeefde

Quote from: jslaman on February 13, 2009, 22:14:11
t' is ook nog vroeg, die monteurs maken lange dagen de laatste tijd ;)

Die van Samsung?  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bafke

Welja,

Woensdag komen ze langs.
En zo veel lawaai maakt ie nu ook niet. Ik verwacht halvelings dat de man direct zal zeggen dat dit normaal is.

Maar als er hier mensen zijn die confirmeren dat ze hun samsung plasma NIET horen. Moet ik toch even doorzetten.

We shall see.

Adriaan


Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

bafke

Voila,
Samsung man is langsgeweest.
Voeding vervangen en het 'euvel' blijft hetzelfde.

Dit is dus duidelijk per specificatie.
Nu maakt mijn nieuwe voeding wel weer wat meer lawaai maar ik denk dat de andere al wat 'ingespeeld' was.
Hij lijkt me dat de vorige evenveel lawaai maakte in het begin als de deze nu.

Het zal dus wel minderen weer.

Conclusie: Samsung plasmas maken lawaai  ::)

Moet ik hem nu proberen inruilen? ;)
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

ajbeefde

Quote from: bafke on February 18, 2009, 11:39:07
Conclusie: Samsung plasmas maken lawaai  ::)

Moet ik hem nu proberen inruilen? ;)

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ksi

heel nuttig gebruik van de service monteur begrijp ik dus.

Dennistattoo

Bij mij is Samsung ook langsgeweest  omdat mijn lcd de kleuren niet onthielt, nieuw moederbord erin gezet en beeld weer goed. Alleen nu accepteerd me Mediacenter me tv niet meer, mediacenter terug gebracht naar me oom voor reparatie. Daar deed hij het gewoon, bij mijn ouders ook. Samsung opgebeld en die zouden langskomen dinsdag. Eergisteren een monteur aan de deur, geen nieuwe spullen bij zich (knuppel). Ze hadden het niet op voorraad :(

Ik het verhaal uitgelegd en lag wel aan de mediacenter zei de monteur >:( Ik helemaal pist natuurlijk, nu gaan ze het intern uitzoeken, dus kan ik weer wachten :devil: Ondertussen geen HD en Dvd's kijken......

Baal wel een beetje van Samsung, hoop dat ze het wel maken want anders gaat hij de deur uit
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

bafke

Honestly..ie maakt echt minder lawaai nu :D

Gisteren de tv een paar uurtjes laten inspelen met d nieuwe voeding en het is een pak minder al.
As good as it gets zekers?

En ivm de monteur voor niets laten afkomen.
Als je xxxx euro voor een tv betaald mag je wel verwachten dat ie goed werkt vind ik.
De monteur zal er niet al te boos om zijn. Anders heeft ie geen werk meer.
Easy call met mooie kop koffie erbovenop. I don't see the harm ;)

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

ajbeefde

Quote from: Dennistattoo on February 19, 2009, 12:36:43
Bij mij is Samsung ook langsgeweest  omdat mijn lcd de kleuren niet onthielt, nieuw moederbord erin gezet en beeld weer goed. Alleen nu accepteerd me Mediacenter me tv niet meer, mediacenter terug gebracht naar me oom voor reparatie. Daar deed hij het gewoon, bij mijn ouders ook. Samsung opgebeld en die zouden langskomen dinsdag. Eergisteren een monteur aan de deur, geen nieuwe spullen bij zich (knuppel). Ze hadden het niet op voorraad :(

Ik het verhaal uitgelegd en lag wel aan de mediacenter zei de monteur >:( Ik helemaal pist natuurlijk, nu gaan ze het intern uitzoeken, dus kan ik weer wachten :devil: Ondertussen geen HD en Dvd's kijken......

Baal wel een beetje van Samsung, hoop dat ze het wel maken want anders gaat hij de deur uit

Alweer problemen met Samsung?  Waarom ook voor dit merk gekozen, jij moest toch beter weten..... ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Dennistattoo

ja weet het, heb al een klaagtopic geopend ;D
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD