IR signaal doorzenden naar andere ruimte

Gestart door jeroen_B, juni 28, 2003, 20:33:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen_B

Hi,

Ik heb nu een hushbox voor mijn crt en ben nu op zoek naar een simpele manier om de crt te kunnen bedienen met de kap er op.

Een ontvanger aan de buitenkant van de box en een zender aan de binnenkant. Iemand een idee waar ik dit kan kopen of als je dat zelf kan maken ?


jeroen

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je de bekende pyramides koopt van marmitek kun je daar ogen bij kopen die je voor je oog van de projector hangt.
Probleem is alleen dat ik dat met een Barco nog nooit werkend heb gekregen ???

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Hi,

Die piramides heb ik zien staan in de winkel IK vind 60 euro nogal veel eigenlijk voor alleen een IR signaaltje doorzenden.

Is het mogelijk om een stukje snoer met aan de ene kant een ontvanger en aan de andere kant een zender te maken? En dat gewoon op een batterij te laten lopen ?

Dan heb ik ook niet weer een piramide in de woonkamer staan met een stekker eraan.


grtz jeroen


Sullivan

Ik weet niet of je nog garantie hebt op je CRT, maar je kan ook het ledje lossolderen en deze verlengen met een draadje. Je kan dan een klein gaatje maken (eventueel met rookglas ervoor) waardoor het ledje naar buiten komt.

Of kijk even in deze thread.

mvg,
Frank

jeroen_B

Hi,

Die remote bender van 28,50 moet dan in combinatie met een remote blaster van 51 euro worden gebruikt of is de bender stand alone te gebruiken?

Kan ik niet echt opmaken op www.electroshopping.nl


jeroen

Sullivan

Sorry, ik zie nu pas dat jij degene bent die ook al in die thread actief was.

De Bender is zeker ook los te gebruiken (dat doe ik namelijk ook). Ik denk dat ze bedoelen dat hij kan gebruikt worden met de blaster, het staat er inderdaad niet goed.

Alleen waar wil je je ontvanger dan plaatsen. Het lijkt me niet mooi om deze aan de buitenkant van je hushbox te 'plakken'.

Dat solderen is geen optie?

mvg,
Frank

jeroen_B

Hi,

Ik zag ook net pas dat ik die vraag al eerder had gesteld een tijd geleden ;D
Was het al weer vergeten.

Zit er een lange bedrading bij de bender tussen oog en ontvanger ?

Dit apparaat lijkt me wel wat eerlijk gezegd

jeroen

Sullivan

Hi,

Nee, niet zo heel lang. Ik denk 1 oogje op 2 meter en 1 oogje op 1,5 meter (doorgelust). Ik kan het helaas niet nameten, want het zit helemaal weggewerkt. De draadjes zijn wel denk ik simpel te verlengen. De vraag is even hoeveel hij verlengt kan worden, zonder verlies van signaalsterkte, maar 1/2 meter moet wel lukken denk ik.

mvg,
Frank

jeroen_B

Hi,

Dat is lang zat voor mij in ieder geval.
Bedankt voor de info, ik ga er eentje bestellen!


grtz jeroen

Sullivan

Hi,

Vraag de lengte voor de zekerheid even na. Enne...deze gaat dus niet op batterijen, maar op 220 Volt (+ adapter). Maar deze kan je waarschijnlijk wel kwijt in je hushbox, toch?

mvg,
Frank

jeroen_B

#10
Hi,

Dat stelletje mafkezen vraagt 20 euro voor de verzending van de bender!!!!!
Volkomen belachelijk !

Iemand hier die in Gouda woont en dat ding voor me op de post kan gooien !


Laat maar. ik heb al een andere shop gevonden die het voor 5,50 verstuurd.


jeroen