Linn Akurate DS & Linn Majik DS

Gestart door Roeland, februari 18, 2009, 20:46:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Raf (B) op maart  3, 2009, 16:38:21
Ik meen dat de DS de FLAC conversie doet. Ik zie niet in wat een snellere PC dan hieraan
ik zal je op je woord moeten geloven

dat hoeft in principe niet maar ga maar eens naar een topset luisteren incl. Klimax DS en beleef het zelf :alien:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifi | Roderick


Zee

Citaat van: Raf (B) op maart  3, 2009, 16:38:21
Ik meen dat de DS de FLAC conversie doet. Ik zie niet in wat een snellere PC dan hieraan gaat verhelpen.


Sorry, even over het hoofd gezien dat het hier om een dedicated media server ging waarop wordt afgespeeld en niet om en PC.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

)p(

Citaat van: advr op maart  3, 2009, 15:42:29
om wat olie op het vuur te gooien :devil:

WAV klinkt beter dan alle lossless formaten die er zijn, ondanks het feit dat ze lossless zijn, is er wel degelijk verschil te horen. waarschijnlijk te wijten aan het feit dat een processor dit om moet gaan zitten rekenen.  :alien:

Dan decodeer je toch op de server ipv in de client ;)

peter

jvanhambelgium

Citaat van: advr op maart  3, 2009, 15:42:29
om wat olie op het vuur te gooien :devil:

WAV klinkt beter dan alle lossless formaten die er zijn, ondanks het feit dat ze lossless zijn, is er wel degelijk verschil te horen. waarschijnlijk te wijten aan het feit dat een processor dit om moet gaan zitten rekenen.  :alien:


Da's niet waar hoor. FLAC is niet meer als het compressen van die PCM data. Net zoals jij een ZIP bestand op de PC ook kan uitpakken en dat is dan BITWISE gewoon identiek!
En als het bitwise identiek is zal het ook identiek klinken! Daar moet allemaal niet zo geheimzinnig over gedaan worden.
Een product als een Squeezebox doet FLAC "decompressie" trouwens (realtime) in hardware (geprogrammeerde Xilinx)! In m'n Squeezebox receiver zit iets van een 24MBytes BUFFER (64MB RAM totaal)


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

advr



dan mag jij verklaren waarom er duidelijke waarneembare verschillen zijn tussen WAV, FLAC en Apple Lossless :withstupid:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: advr op maart  3, 2009, 18:30:50
dan mag jij verklaren waarom er duidelijke waarneembare verschillen zijn tussen WAV, FLAC en Apple Lossless :withstupid:

Tussen je oren? ;)  :devil:

Bij decoderen op de server echt onmogelijk met een sb of transporter!

peter

advr

Citaat van: )p( op maart  3, 2009, 18:36:04
Tussen je oren? ;)  :devil:

Bij decoderen op de server echt onmogelijk met een sb of transporter!

peter

niet met een top set Audio Research, WB Trinity's en klimax ds ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: advr op maart  3, 2009, 18:40:38
niet met een top set Audio Research, WB Trinity's en klimax ds ;D

Als je decodeert op de server ipv in de ds?!

peter


Deleted member

Interessant topic! Ik ga later dit jaar ook maar eens een Linn Majik/Akurate beluisteren en/of vergelijken met de nieuwe PS Audio PWD/PWT en m'n North Star CD loopwerk. :)

advr

Citaat van: Antoine op maart  3, 2009, 18:48:55
Interessant topic! Ik ga later dit jaar ook maar eens een Linn Majik/Akurate beluisteren en/of vergelijken met de nieuwe PS Audio PWD/PWT en m'n North Star CD loopwerk. :)

dat lijkt me een leuke vergelijking ;) :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: )p( op maart  3, 2009, 18:44:21
Als je decodeert op de server ipv in de ds?!

peter



lijkt me niet mogelijk.de ds haalt het bestand op en converteert het. :sneaky:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted member

#62
Citaat van: advr op maart  3, 2009, 18:49:50
dat lijkt me een leuke vergelijking ;) :D

Tenzij jij me voor bent natuurlijk!  ;) edit: dan hoef ik niet meer te vergelijken bedoel ik.

)p(

Citaat van: advr op maart  3, 2009, 18:50:42
lijkt me niet mogelijk.de ds haalt het bestand op en converteert het. :sneaky:

Ds kan je toch ook aansturen met bv squeezecenter...die zet het wel even om voordat ie het naar de ds stuurt...echter denk je echt dat ze de processor die voor de decompressie gebruikt wordt in de Klimax niet genoeg hebben afgeschermd dat het een hoorbaar verschil zou uitmaken...daar spreekt weinig vertrouwen uit voor de ontwerpers bij Linn ;)

peter

garmtz

Ik heb een Majik DS gehoord digitaal uit op een ML No. 309S en ik prefereerde de Akurate DS analoog uit. Het is toch een deel de S/PDIF interface die de bottleneck kan vormen, vrees ik.

garmtz

Citaat van: )p( op maart  3, 2009, 22:34:04
Ds kan je toch ook aansturen met bv squeezecenter...die zet het wel even om voordat ie het naar de ds stuurt...echter denk je echt dat ze de processor die voor de decompressie gebruikt wordt in de Klimax niet genoeg hebben afgeschermd dat het een hoorbaar verschil zou uitmaken...daar spreekt weinig vertrouwen uit voor de ontwerpers bij Linn ;)

peter

Klopt... Maar ik ga de test ZELF ook eens uitvoeren en dan luisteren of ik dezelfde verschillen hoor (waren altijd demo's van anderen die de verschillen 'aantoonden'). Overigens heb ik ook verschillen gehoord tussen WAV (van harde achijf) en FLAC (via netwerk) van dezelfde CD op de Naim HDX... ;)

)p(

#66
Citaat van: garmtz op maart  3, 2009, 23:08:58
Overigens heb ik ook verschillen gehoord tussen WAV (van harde achijf) en FLAC (via netwerk) van dezelfde CD op de Naim HDX... ;)

Verbaast mij niets wat jullie audiofielen allemaal ... horen  ;D



peter

garmtz

Citaat van: )p( op maart  3, 2009, 23:29:21
Verbaast mij niets wat jullie audiofielen allemaal ... horen  ;D

Geloof me, ik ging de test in in volle overtuiging dat er geen verschil zou zijn... Verschillen waren ook niet schokkend, maar zonder meer aanwezig. Heb jij nou al naar de Klimax DS geluisterd )p(?

)p(

Citaat van: garmtz op maart  4, 2009, 06:13:53
Geloof me, ik ging de test in in volle overtuiging dat er geen verschil zou zijn... Verschillen waren ook niet schokkend, maar zonder meer aanwezig. Heb jij nou al naar de Klimax DS geluisterd )p(?

Dat zegt op zich niets...zelf hoor ik ALTIJD verschil ook als er geen enkel verschil is ;)

Ik ken de opbouw van de Naim niet dus wie weet...echter als het klopt...bij een goedkope sb3 valt dat nog te vergeven...

Nog niet maar het gaat door we hebben volgende maand een afspraak om te gaan luisteren :)


peter

advr

als NAS gerbuik ik FreeNAS (Linux)  op een Mini ITX board met dual-core Intel® Atom™ processor en 1 Gb geheugen. lijkt me genoeg om vanalles aan te kunnen. :D

nu zijn de Trinty's aardig onthullend en ben ik gertraind geluid te ontrafelen. :alien:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: advr op maart  4, 2009, 07:25:05
als NAS gerbuik ik FreeNAS (Linux)  op een Mini ITX board met dual-core Intel® Atom™ processor en 1 Gb geheugen. lijkt me genoeg om vanalles aan te kunnen. :D

nu zijn de Trinty's aardig onthullend en ben ik gertraind geluid te ontrafelen. :alien:

heb jij ook niet eeen sb? Probeer het dan eens met decoderen door squeezecenter...als je dan een verschil hoortzit het echt tussen je oren. Als je me niet geloofd bestudeer dan maar eens hoe de sb buffer werkt ;)

peter

advr

ik heb een duet receiver. :D

hoe laat ik squeezecenter dan decoderen? volgens mij gebeurt dat ook nu toch? O0

jammer voor jou, maar het zit echt niet tussen mijn oren :withstupid: :shaun:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Niet te snel...ik denk dat je het nog niet hebt geprobeerd ;)

settings > advanced > filetypes

Kijk onder flac...zet flac en mp3 als stream format op disabled. Wav enabled.

Alleen als je dit doet wordt de flac op de server en niet de client gedecodeerd. En alleen in dat geval geldt mijn uitspraak dat verschillen onmogelijk zijn.

peter

advr

peter,

ga ik morgenavond eens uitproberen :alien:

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

rbormans

Heeft iemand al eens een van de studio masters FLACs (24bit 192kHz) van Linnrecords gekocht ? Ervaringen ?

Ik denk dat ik vanavond het Piano Concerto van Dvorak een keer ga downloaden en uitproberen (2.8GB ;) ).