Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Sullivan

Citaat van: Jaqo op maart 22, 2004, 11:27:33

Ah joh, maak je geen zorgen, je kunt ze altijd in serie gaan fabriceren, er zijn op dit forum vast wel afnemers te vinden  ;)

Jaqo

Helemaal als je alleen materiaal kosten berekend... ;D

mvg,
Frank

mr TC

Eric,

Is dit geen ideetje voor de rear der rears

TC

;D ;D
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Michel

Dat is nou nog net niet overdone  ;D
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Johan Van Gompel

Een redundant hoofdkwartier. De RIAA neemt duidelijk geen risico.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

superleo7

Goed idee kamer met zand werkt super heb dit met mijn sub ook gedaan met een vulling van 25 mm dik. Resultaat kast zo dood als een pier. Wand opgebouwd uit 30 mm mdf 25mm zand 25 mm mdf.
lekker dik wandje dus.

Erik van Voorst (in memoriam)

Inderdaad zand werkt nog steeds prima. Ik heb het al eerder gedaan
met mijn sub der subs (zie my Homepage) er is maar een nadeel, het gewicht
neemt enorm toe ....dus het afbouwen gaat stukken "onhandiger".  >:(

Gisteravond aan de deksel van de xXx-sub gewerkt deze bestaat uit MDF-Lood-Merantie-Lood-Berken. Als deze deksel af is heb ik genoeg "vlees" (baffle en deksel) om de eerste zijwand op te bouwen.

Een niet te onderschatten probleem is dat ik natuurlijk weer, om het mezelf moeilijker te maken, een schuine achterwand heb ontworpen.  ;)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bryan vd B

Hi,

dit project is echt adembenemend!!! 8) 8) 8)  echt prachtig dat iemand zoveel geduld heeft  8) echt vakwerk.
Ben echt reuze benieuwt hoe het eindresultaat is!.( maar ben niet de enige denk ik) ;D ;D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

superleo7

Ik had in mijn sub de wanden afgewerkt met loodbitumen en inderdaad al dat hout en zand daar wordt je niet vrolijk van as je het moet verslepen.Bijnna heftruck nodig.

Ik heb van de week de het vorige top model weer eens gehoord. Nou het zijn werkelijk fantastische speakers. Net even 90 000 euri's te duur.
Ja en ook iets te zwaar 1000kg per twee.

Vandaag weer een uurtje lood verlijmd, de xXx-subdeksel heeft nu zijn lagen....maar eerst drogen...dus kan ik verder met de akoestiek der akoestieken.... ;D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sullivan

Erik,

Zaag jij de panelen op maat met lood er tussen of snij je het lood op maat en plak je het er later tussen?

mvg,
Frank

VlisChris

Heb je ook vrije tijd Erik? Lijkt wel alsof je 24/7 met je akoestiek en anders met je fronts bezig bent. Prijzenswaardig :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Ik zaag hoe het mij uitkomt....lood is zacht genoeg om na het verlijmen te zagen

Groetjes

Spacebass

Dat zagen van lood blijft vragen oproepen Erik  ;)

Geen probleem vraag maar raak... :)

Ik kies in ieder geval voor zand ipv lood voor de zijwanden
...mocht men denken dat ik iets heb met lood...  :-X

Het bouwen aan xXx-speakers IS mijn vrije tijd.. ;)

Omdat ik gepassioneerd ben van muziek ben ik nu zo aan het "doorslaan" met akoestiek......Ook het doel voor ogen is zo een kick dat ik het bouwen van zo een drukkamer als leuke ontspanning ervaar...oefff verkeerde topic... >:D

Spacebass

Nou ja Lood draagt zo ongemakkelijk, dus daar was ik niet bang voor...  ;D

Ik hoop dat ik ooit een keertje welkom ben om je DIY projecten te bewonderen..is vast een lust om naar te kijken en te luisteren tegen die tijd  ;)

Heeft het origineel trouwens ook een schuine achterwand?

nope...dat is een design-ideetje uit nood geboren...... 8)

(kwam een paar litertjes te kort...en mocht van de WAF niet meer in de hoogte.... :-[ ;))

Walter_PPK

Geweldig om dit te volgen! Wat weegt nou 1 zo'n kast ongeveer?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Ik heb nog geen gewicht van de xXx-Sub,  maar de baffle
ervan weegt
20 kg....

Ik denk dat de xXx-Body zo naar de 40 kg gaat.

De xXx-Head zo een 15 kg.

Een tikkie moeilijk te zien maar de xXx-Top is vandaag op maat gezaagd onder een hoek van 8 graden en met een oversteek van 8 mm aan de voorzijde (frame speakergrille) en verlijmd op de baffle voor straks meer " vlees"  voor de zijwandverlijmingen.  ;)

Je ziet in ieder geval de loden binnenkant (later te bekleden met berkenmultiplex tot een dikte van 6cm)

Ik wou de foto toch fff laten zien....

Voor de ongeduldigen......, ik ben niet alleen met akoestiek bezig ;D

Doerak

Zijn hier ongeduldigen  ???
Nee toch...  ;D

Vandaag veel energie met het mooie weer dus.....

Begonnen met de bracing, ik heb eerst de C220 unit vastgezet met 2 schroefjes zodat ik handen vrij heb om nauwkeurig een malletje te maken want dit luistert nauw.

22 mm MDF genomen en het plak en knipwerk overgetekend en uit "gedecoupeerzaagd" (wat een woord  ;D)

Uiteraard wat gaten eruit gezaagd want ik heb straks 70 liter broodnodig dus geen volumeverspilling. ;)
De brace zorgt ook gelijk voor een extra versteviging met de
xXx-SubTop.

Je ziet hier de helft van de bracing want er komt nog een dwarsbracing bovenop gevolgd door weer een staande bracing voor de 2e C220 unit
enfin...pics zijn waarschijnlijk een stuk duidelijker.

Spacebass

De bracing zelf...raakt deze de speaker aan of juist niet?

Sullivan

Citaat van: Spacebass op april  1, 2004, 20:45:37
De bracing zelf...raakt deze de speaker aan of juist niet?

Juist, wel om de unit zo 'stijf' mogelijk te maken.

@Erik
Heb je eigenlijk nog in je Center de bouten nog gebruikt om de unit nog vaster te klemmen. Ik meen dat je dat van plan was, maar ik kan me er geen foto's van herinneren.

mvg,
Frank

Space let wel ZEER scherp op. :o

De foto laat namelijk de bracing ongelijmd zien..!!!

Hij is dus nog niet helemaal geschuurd/afgewerkt voor de verlijming dat doe ik morgenavond.

De bracing dient in eerste instantie om de magneet rustiger te krijgen (zeg maar de mechanische Q-factor te upgraden ;D) 8)
In 2e instantie koppel ik hem maar meteen met de xXx-top en baffle want dat zorgt weer voor een extra stijf geheel.
De dwarsbracing verstevigd straks de zij-zand-wanden.....

Ik heb uiteindelijk de bouten niet meer gebruikt in mijn center want ik kon de magneet van de mid/woofers zo ontzettend strak vastbracen dat dit voldoende was.

Spacebass

CiteerDe foto laat namelijk de bracing ongelijmd zien..!!!
Je maakt zeer duidelijke foto's en daardoor kunnen wij ze vanzelf goed bestuderen...je weet toch dat we een hoop van jouw project leren ;)