Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Doede,

Wat voor spikes of andere voetjes (of mischien niets ;))
heb jij tussen de kop en het middenconsole. ???

Groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Spacebass

Citeermaar de formules zijn gechecked en de volume-inhoud is uiteindelijk wat ik hebben wilde...zie eerdere mails.

Erik gebruik je nu een basis frees vorm die je steeds een stukje verplaatst?

Zie eerdere mails...nee das flauw ;)

Ik heb gatenzagen van 8 en 10 cm dia gebruikt.
het eerstvolgende plaatje boorde/zaagde ik dan weer
5 mm hoger enz enz...en zo ook weer naar beneden.

Het volume kun je berekenen.

Gat van 10 cm dia in een plank van 22 mm MDF :

vb: 0.785 x 10 x 10 x 22 mm geeft 0.172 Liter volume

Groetjes

PS
Om een gatenzaag van 10 cm door 22 mm MDF te krijgen moet je wel een 1000 Watt Boormachine gebruiken...en dan nog rustig aan doen
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Spacebass

;D
Daarom vroeg ik juist nogmaals, omdat ik dat al eerder begrepen had...ik dacht dat je iets moeilijkers gedaan had wat nog nauwkeuriger was...

(Weet je het voor een "plankje" dan weet je het voor allemaal...indien hetzelfde gezaagd...duidelijk verhaal)

Zoals ik jou bezig zie heb je zelfs rekening gehouden met het uitzetten van hout bij lijmen en lakken ;D

..ok wachten is op de volgende pic :)

Van het weekend weer...want dan begin ik met het platform van de xXx-kop.

Inderdaad weet je het voor 1 plankje.....maar helaas
werkte ik met verschillende diktes 8-12-18-22 mm
dus rekenen maaarrrr.... :'(

Groetjes

Spacebass

Ja dat moet je toch niet doen ;D (was ik idd vergeten :-[ )

Nou ja je hoeft alleen voor een kant moeilijk te doen..de andere heb je in een weekje gebouwd ;)

(Om je toch nog een positief gevioel te geven ;) )

dddac

Citaat van: Erik van Voorst op september 16, 2003, 15:42:28
Doede,

Wat voor spikes of andere voetjes (of mischien niets ;))
heb jij tussen de kop en het middenconsole. ???

Groetjes

nu nog niks :P maar ik schroef die dunne Intertechnik spikes onder de midden en top kast (stel je voor, ze flikkeren er een keer af boven op de buizenbak, dubbel pech ... >:( ) en dan boor ik een gat in de onderliggende kasten van ca 13 mm diameter en de diepte van de spike minus een paar mm. Onder in het gat (soort put) komt het metalen bijbehorende schoteltje waar de spike op rust. Nu heb je een mooie spike verbinding zonder het optische nadeel...... plus af stoten gaat nog moeilijker omdat ze a.h.w in de andere kasten staan.....

mvg
doede

okay

Ik weet exact wat je bedoeld...ik ga voor die soundcare ingekapselde spikes ...ik was van plan om ook die van boven en onder in het hout " in te laten" zodat de kop muurvast op het middenconsole staat.

Ik weet niet of je mijn mailtje goed ontvangen hebt maar ik overweeg de D2 20 serieus als een upgrade van de C2 12.
(eigenlijk al vanaf het begin...kijk maar 11.000 views terug ;D)

Leuk dat je al een luisteraar op bezoek gehad hebt....hij zal wel van zijn stoel geflikkerd zijn ....hahahahaha... 8) 8) 8)

Groetjes

SiR-ROUND

Dat kon ik niet maken Erik...

Dan had ik de hond geplet...

;D

;D

YESSSS mijn Superspikes van Soundcare zijn net binnen (4 sets) , ik moet nu "plotseling" naar een klant... ;)

Groetjes

PS

Ben net terug en nu al zeer tevreden met de "looks & Weight"...ze zijn wel fff snel in prijs gestegen naar 30 Euro maar okay  ;D.

Mooie zware  "damstenen"  welke zich later zeer goed laten verwerken voor mijn idee, ...ook een aanrader voor Doede
trouwens.
Ze zijn maar 18 mm hoog dus ik denk dat Doede ze er mischien wel zo onder kan schuiven... blijven op hun plek door het gewicht...;)

Heeft iemand luister-ervaring met dit beest (Thiel D2 20 6).
Ik wil serieus overwegen om deze diamanten tweeter in de xXx-kop te schroeven.

Bart_M

Erik, citeer mij maar ff, dan zie je gelijk hoe het in elkaar zit.  ;)

Bart_M

;D

Crosspost op 1 seconde.
Maar het kwartje is gevallen.

Gydotron

Ervaring heb ik niet met de D2 20, maar beluisterd heb ik hem al een paar maal. Hij klinkt nog net wat mooier dan de C-12. Het hoog is volledig vrij van stress en komt ongelofelijk los te staan. Violen klinken nog wat zijïger. Ik vind hem erg mooi, maar....of hij zijn meerprijs waard is, ik vind van niet, daar koop ik liever wat mooie muziek voor. Maar als je ergens net een klein kasteeltje verkocht hebt en genoeg geld hebt, dan geef ik het volgende advies.......   kopen dat ding.

Groetjes   Guido

Ik moet er ook voor sparen..... ;)

Maar ik had hem zelf ook nooit moeten horen bij Rhapsody  :'(, ..ik ervaarde het verschil overigens groter......zoiets (het verschil) is jammer genoeg niet uit te drukken in kilo's, liters of euro's.

Ik vind bv een handgewikkelde zilver in olie eindcap van Audionote ook erg duur...maar als ik het verschil hoor....dan begint de freak in mij  "mee te discuseren"  ;D 8)

Gydotron

Eric,

Er zijn zoveel factoren die je geluid kunnen beinvloeden en uiteraard wil je in een referentiesysteem de beste componenten gebruiken. Als ik een versterker bouw doe ik dat ook. Ik adviseer je alvast als je passief moest gaan filteren om de nieuwe Mundorff Supreme Zilver in olie caps te gebruiken. Ik ben een minder groot voorstander van actief te werken, in tegenstelling tot Doede. OK, je filter doet netjes wat je vraagt, maar ik vind homogeniteit enorm belangrijk en daarom filter ik liever passief. Ik ga straks een Avalon Opus Ceramique nabouwen en die wordt passief gefilterd. Ook het laag!

Groetjes  Gydotron

Ik heb vanaf begin toch al het idee om alles (behalve het laag) passief te filteren  ???

Anyway...vanavond weer fff te keer gegaan ...dus pics.

Speakersnoerbuisjes ingebracht...(kan ik later weer verschillende snoertjes eraan hangen ;D)

Medium filling Dr. Bailey 1 streng van 1.85m 10 cm breed 2 cm dik

Deksel erop met nog wat figuurzaagwerk erop... ;)

;)

;)

SiR-ROUND

Hee Erik, hoe kom je eigenlijk aan de maten van de Sentinels? Ik bedoel de afmetingen en bouwplannen? Of heb je dat al eens verteld?

Zien de originele er ook zo van binnen uit of maak je een nog mooiere speaker?

:D

Zie alle vorige postings  ;)..neen flauw.

Ik heb de Sentinel Manual gedownload en al het fotomateriaal en Reviews van heel de wereld (dank INTERNET) over de Sentinel...... dus een half wijnkratje huiswerk....... gelezen.

Toen een schaal toegepast van 1 : 0.75 en rekening gehouden met eventueel " vervangende" units voor de nieuw beschikbare volumes.

Als je het leuk vind moet je vooral het begin van deze topic lezen daar staat ALLES in.

De kamers van mijn xXx worden mooier...maak maar eens een Sentinel kop open... LOL ;D ;D ;D

Bart_M

Erik, hou je eigenlijk bij hoeveel uren je al aan de speakers hebt gewerkt?

Ga je hem straks ook nog door laten meten?

Grtn,
Bart

neen, ik hou geen uren bij,,,,,
ik zie het nut niet zo want ze zijn niet voor de verkoop en ik denk niet dat ik ooit een 2e set bouw...(te veel werk en mijn huidige Avalons heb ik ook alweer meer dan 10 jaar en zeer tevreden!! )

Straks.... is nog ver weg...Bart.
Laten we zeggen dat is een van de voordelen als je op hen (Doede en Guido) achter ligt met de bouw....hahahaha ;)

Groetjes

SiR-ROUND

Erik, ik heb ooit het begin gelezen...

::)

;D

Thanx voor het herhalen...

Knap om de speakers zo virtueel te reproduceren...

Ah, dus de kamers van een megabuck speaker zijn gewoon prut?

;D

...om de dooie dood niet!!!

De topmerken houden zich hier enorm mee bezig:

De (17) kamers van 1 "Sentinel" speaker zijn a-periodisch gedempt en bestaat uit schuine vlakken.

De kamer van de "Kharma" bestaande uit kopse delen mdf
en is mbv een computer compleet onregelmatig figuur gezaagd.

De kamers van de "xXx" bestaat uit rondingen, kopse delen mdf, onregelmatig figuurzaagwerk en schuine vlakken. ;D 8)

Groetjes

PS
Net mijn "PR" scherp gesteld met views.
Deze topic is de Center der Centers voorbij ;)