Phonehouse en t-mobile

Gestart door cycloon, februari 12, 2009, 20:46:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cycloon

Wat ik nu toch weer helaas moet meemaken...

Ga ik 2 weken geleden naar de phonehouse voor het afsluiten van een flex 45 sim only(22,50)+web n walk(8,36) abbonement, gezien ik 2 weken geleden los een nieuwe gsm had gekocht.

Dus ik sta daar aan de balie gezellig met die verkoper te praten terwijl hij ondertussen online via hun dealer systeem het abbonnement aan het afsluiten is.
Zit ik te vertellen dat ik een nieuwe nokia had gekocht welke niet lekker samenwerkte met Telfort, daarom dus wilde overstappen naar t-mobile.
Blijkbaar waren er wat storingen bij t-mobile, want er kwam een foutmelding over een 1 of andere database error. Uiteindelijk was het dan gelukt, hup papieren ondertekenen en snel weer terug naar mijn werk. (Was ff tijdens de middagpauze erheen gegaan).
Toen "moest" ik ook nog een goedkoop instap gsm modelletje van lg in ontvangst nemen,
verkoper: "ja dat gaat niet anders in combinatie met t-mobile".
Mijn reactie: " Maar ik heb toch sim-only?!"
Verkoper: "Ja het is raar, maar zo is het nou eenmaal bij t-mobile"
Mijn reactie: "Vooruit dan maar, als het toch gratis is."

Enfin, 2 weken later kwam de eerste factuur binnen over de periode van 22-01-2009 t/m 1-3-09 voor het mooie bedrag van 74,-
Dus wat bleek, ik had geen sim only maar het normale flex abbonnement a 45,- per maand.

Dan denk je, nou ik bel ff op met de phonehouse, kunnen ze het 1 en ander even rechtzetten.
Dus ik bellen, wordt vriendelijk geholpen, verkoper kon zich inderdaad mijn gesprek met hem nog herinneren.
Hij zou me in de loop van de volgende week wel terugbellen.

Wat blijkt, t-mobile zegt: "De klant heeft het contract ondertekend, dus dat is bindend"
Phonehouse wil hierin coulant zijn omdat ze uiteindelijk toch een fout hebben gemaakt,
door mij een telefoon gratis te verstrekken zodat ik deze kan verkopen.
Ik ga daar natuurlijk niet mee akkoord, de verkoper gaat contact opnemen met het hoofdkantoor van de phonehouse.

Ik sta echt versteld van die reactie van t-mobile, het is toch van de zotte dat als je naar een winkel gaat omdat hun de "experts" zijn.
Dat er dan van de klant wordt verwacht dat hij het werk van de expert moet controleren, als je dat niet doet het je eigen schuld is?!

Maargoed, ik hoop dat de phonehouse een fatsoenlijk bedrijf is, dat ze gewoon met het verschil in abbonnement over de brug komen.

Een gefrustreerde ht-er :)
Pioneer sc-lx71/Pioneer bdp-lx71/lx5090/Elac-Fs 208.2/bs204.2/cc201.2/MJ Acoustics Reference 150 MKII.

Ghosty J

en daarom sluit ik altijd mijn sim only abbo's online af!

waarom een flex abbo en niet een relax abbo? ze hebben namelijk een hele mooie aanbieding
Actie: Bij je Relax Sim Only 150 of 300: Voeg een SMS 100 bundel hieraan toe en ontvang deze 12 maanden lang gratis! €11.- in de maand met 300 bel min!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

ajbeefde

Citaat van: cycloon op februari 12, 2009, 20:46:47
Wat ik nu toch weer helaas moet meemaken...

Ga ik 2 weken geleden naar de phonehouse voor het afsluiten van een flex 45 sim only(22,50)+web n walk(8,36) abbonement, gezien ik 2 weken geleden los een nieuwe gsm had gekocht.

Dus ik sta daar aan de balie gezellig met die verkoper te praten terwijl hij ondertussen online via hun dealer systeem het abbonnement aan het afsluiten is.
Zit ik te vertellen dat ik een nieuwe nokia had gekocht welke niet lekker samenwerkte met Telfort, daarom dus wilde overstappen naar t-mobile.
Blijkbaar waren er wat storingen bij t-mobile, want er kwam een foutmelding over een 1 of andere database error. Uiteindelijk was het dan gelukt, hup papieren ondertekenen en snel weer terug naar mijn werk. (Was ff tijdens de middagpauze erheen gegaan).
Toen "moest" ik ook nog een goedkoop instap gsm modelletje van lg in ontvangst nemen,
verkoper: "ja dat gaat niet anders in combinatie met t-mobile".
Mijn reactie: " Maar ik heb toch sim-only?!"
Verkoper: "Ja het is raar, maar zo is het nou eenmaal bij t-mobile"
Mijn reactie: "Vooruit dan maar, als het toch gratis is."

Enfin, 2 weken later kwam de eerste factuur binnen over de periode van 22-01-2009 t/m 1-3-09 voor het mooie bedrag van 74,-
Dus wat bleek, ik had geen sim only maar het normale flex abbonnement a 45,- per maand.

Dan denk je, nou ik bel ff op met de phonehouse, kunnen ze het 1 en ander even rechtzetten.
Dus ik bellen, wordt vriendelijk geholpen, verkoper kon zich inderdaad mijn gesprek met hem nog herinneren.
Hij zou me in de loop van de volgende week wel terugbellen.

Wat blijkt, t-mobile zegt: "De klant heeft het contract ondertekend, dus dat is bindend"
Phonehouse wil hierin coulant zijn omdat ze uiteindelijk toch een fout hebben gemaakt,
door mij een telefoon gratis te verstrekken zodat ik deze kan verkopen.
Ik ga daar natuurlijk niet mee akkoord, de verkoper gaat contact opnemen met het hoofdkantoor van de phonehouse.

Ik sta echt versteld van die reactie van t-mobile, het is toch van de zotte dat als je naar een winkel gaat omdat hun de "experts" zijn.
Dat er dan van de klant wordt verwacht dat hij het werk van de expert moet controleren, als je dat niet doet het je eigen schuld is?!

Maargoed, ik hoop dat de phonehouse een fatsoenlijk bedrijf is, dat ze gewoon met het verschil in abbonnement over de brug komen.

Een gefrustreerde ht-er :)

Niet opgelet met tekenen, was de verkoper zo aardig en attent?  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

NielsLu

Als de The Phonehouse bij jou net zo is als hier, dan komt het wel goed denk ik. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met The Phonehouse. Ik vind hun altijd zeer duidelijk en correct.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

cycloon

Citaat van: Ghosty J op februari 12, 2009, 20:59:41
en daarom sluit ik altijd mijn sim only abbo's online af!

waarom een flex abbo en niet een relax abbo? ze hebben namelijk een hele mooie aanbieding
Actie: Bij je Relax Sim Only 150 of 300: Voeg een SMS 100 bundel hieraan toe en ontvang deze 12 maanden lang gratis! €11.- in de maand met 300 bel min!

Relax is alleen een bel bundel verder doe je alles buiten je bundel. Dus zakelijk gezien niet zo handig.
Pioneer sc-lx71/Pioneer bdp-lx71/lx5090/Elac-Fs 208.2/bs204.2/cc201.2/MJ Acoustics Reference 150 MKII.

cycloon

Citaat van: ajbalmere op februari 12, 2009, 21:01:04
Niet opgelet met tekenen, was de verkoper zo aardig en attent?  ;)

Tja op de factuur/overeenkomst staat flex 45, dus je denkt dat klopt wel. Je krijgt uiteindelijk een sim in je handen.
Daarnaast heb ik als nieuwe klant van t-mobile geen idee hoe zo'n factuur er anders uit zou moeten zien.
Pioneer sc-lx71/Pioneer bdp-lx71/lx5090/Elac-Fs 208.2/bs204.2/cc201.2/MJ Acoustics Reference 150 MKII.

cycloon

Citaat van: NielsLu op februari 12, 2009, 21:02:49
Als de The Phonehouse bij jou net zo is als hier, dan komt het wel goed denk ik. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met The Phonehouse. Ik vind hun altijd zeer duidelijk en correct.

Is natuurlijk even wachten wat nu de uiteindelijke oplossing wordt, maar voorlopig ben ik nog niet ontevreden over hun klantencontact.
Pioneer sc-lx71/Pioneer bdp-lx71/lx5090/Elac-Fs 208.2/bs204.2/cc201.2/MJ Acoustics Reference 150 MKII.

ksi


FFF

Vervelend verhaal.

Zelf werk ik bij T-Mobile dus voor vragen mag je me altijd een PM sturen...

Voor deze kwestie moet je echter bij de phonehouse zijn. Er is blijkbaar een verkeerd abonnement voor je aangesloten, dat blijkt al uit het feit dat hij er een toestel bij "moest" geven.
Een sim only is inderdaad een abo zonder toestel, er zijn dealers die er nog een goedkoop dingetje er bij geven als extra actie maar dat hebben ze dan volledig zelf bedacht. Deze hoeft ook niet in het systeem gezet te worden.

Bij het invoeren van de nieuwe aanvraag vraag het systeem alleen op een toestel als hij een standaard abonnement anvraagt. Daar had eigenlijk een lampje moeten gaan branden bij de verkoper.

T-Mobile zal je abo inderdaad niet zomaar omzetten. De dealer heeft immers een contract afgesloten die door jou ondertekend is. hey systeem zegt voor het versturen duidelijk dat er geen wijzigingen meer mogelijk zijn en herhaald nogmaals de abonnementsvorm en de looptijd van het contract. Omdat de dealer er ook nog een toestel op heeft gezet zal het voor t-mobile nog aannemelijker zijn dat het een normaal abo zou betreffen.
Tevens hangt er voor de dealer een beloningssysteem aan vast was dan ook teruggedraaid moet worden. Vandaar dat hun daar toestemming voor moeten geven.

De Phonehouse zal hierover contact op moeten nemen zodat dit omgezet kan worden. Ik ga er van uit dat hun dat gewoon voor je gaan regelen.

Verder zag ik dat je de prijs van je abo incl btw noemde, en het internet excl btw.

Flex 45 sim only is 22.50 internet (web & walk standaard) is 9.95

Succes met dit verhaal.

DVDGuy

Niet lullig bedoeld, maar hier wordt nog maar eens bewezen dat je - haast of niet- eerst moet lezen en dan pas moet tekenen.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

cycloon

#10
Citaat van: DVDGuy op februari 13, 2009, 16:31:04
Niet lullig bedoeld, maar hier wordt nog maar eens bewezen dat je - haast of niet- eerst moet lezen en dan pas moet tekenen.

Als je weet hoe zo'n contract er uit zou moeten zien, dan heb je gelijk,helaas ben ik nieuwe klant bij t-mobile en weet niet of er status codes en aanpassingen zijn voor ieder contract. Dus ga je er van uit dat de verkoper er op let en kundig is om dit correct uit te voeren.

Heb overigens nog geen reactie van het hoofdkantoor van de phonehouse ontvangen.
Pioneer sc-lx71/Pioneer bdp-lx71/lx5090/Elac-Fs 208.2/bs204.2/cc201.2/MJ Acoustics Reference 150 MKII.

FFF

Citaat van: cycloon op februari 13, 2009, 20:34:17
Als je weet hoe zo'n contract er uit zou moeten zien, dan heb je gelijk,helaas ben ik nieuwe klant bij t-mobile en weet niet of er status codes en aanpassingen zijn voor ieder contract. Dus ga je er van uit dat de verkoper er op let en kundig is om dit correct uit te voeren.

Heb overigens nog geen reactie van het hoofdkantoor van de phonehouse ontvangen.

Kan me idd goed voorstellen dat het voor de gemiddelde consument niet gelijk duidelijk is.

Er staat Flex 45 of Flex 45 sim only. Tevens staat er elders al of het een standaard of een sim only abo betreft.

Als verkoper dien je het contract goed na te lopen met je klant voordat je de klant laat tekenen.

cycloon

#12
Ok, heb nu de volgende regeling getroffen met de phonehouse:

Ze betalen het prijsverschil tussen sim only en de normale variant uit op mijn rekening.
Prima regeling.

Nu moet ik alleen er op letten dat ik tijdig aan t-mobile doorgeef dat ik een sim-only contract wil bij verlenging.

@fff, bedankt nog voor je reacties.
Pioneer sc-lx71/Pioneer bdp-lx71/lx5090/Elac-Fs 208.2/bs204.2/cc201.2/MJ Acoustics Reference 150 MKII.

FFF

Citaat van: cycloon op februari 20, 2009, 16:39:54
Ok, heb nu de volgende regeling getroffen met de phonehouse:

Ze betalen het prijsverschil tussen sim only en de normale variant uit op mijn rekening.
Prima regeling.

Nu moet ik alleen er op letten dat ik tijdig aan t-mobile doorgeef dat ik een sim-only contract wil bij verlenging.

@fff, bedankt nog voor je reacties.

Dat is netjes geregeld.

Graag gedaan   :)