H3D II binnen !!

Gestart door J.A.F._Doorhof, juni 25, 2003, 13:31:52

Vorige topic - Volgende topic

FTX

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 30, 2003, 23:58:23
HD-Auxen worden morgen naar ons verstuurd vanuit DLD.

En waar bevinden ze zich ondertusen?

Filip

J.A.F._Doorhof

Ergens tussen Emmeloord en DLD.
Kreeg vanmorgen een mailtje van Spatz dat ze VANDAAG pas werden verstuurd omdat hij gewacht heeft op de RGBHV boards op zich goed nieuws want officieel zouden die nog een maand op zich laten wachten.

De RGBHV boards gaan trouwens in NL € 119,00 kosten, je kunt daarmee via 5x BNC je projector aansturen ipv een breakout kabel. We waren van plan de units zelf te gaan maken als ze te duur werden maar gezien de netheid van de printjes en de prijs houden we het bij de originele.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

FTX

Dus zal de h3dII nog een week langer blijven liggen >:(

Een RGBHV heb ik niet nodig want de connectie naar de projector is via DVI ... vandaar de HD-aux

Filip

J.A.F._Doorhof

Ik snap de frustatie, maar u heeft er zelf voor gekozen te wachten totdat alles compleet was, we verwachten alles dinsdag binnen als alles vandaag was binnengekomen had het ook pas Dinsdag weggegaan dus is er niets aan de hand.

Nu alleen maar hopen dat het ECHT is weggegaan bij Spatz.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddy

Hallo,
Nog wat verder gelezen op het Immersive forum...
http://www.immersiveforum.com/showthread.php?s=&threadid=4632

Klopt het dat je het HD-AUX bord niet samen kan aansluiten met RGBVH bordje?
Het RGBVH kaartje wordt op de H3D2 aangesloten volgens mij, en dan kan je
de HDAUX niet meer aansluiten. Dus voor de CRT-ers kom je toe met enkel de H3D2? Als je dan toch de HD-AUX wil, komt RGB uit die DVI connectors en moet je dan een breakout kabel gebruiken ipv RGBVH?

Eddy

J.A.F._Doorhof

Dat hoop ik toch niet.
Ik zal dat direct eens gaan lezen.

De HD-Aux's zijn trouwens vandaag binnen gekomen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Spacebass

Yep, het staat er toch echt.

Citeer
No. There is only one analog output header on the H3D-II so you either hook up the analog output header to the RGBVH or the HD Aux.

The RGBVH was an after thought to accomodate the CRT owners. Had we thought of it sooner we could of designed in something else - of course at a cost.

en dus hebben de CRT'ers een klein probleempje  :(

Correctie:
Niet diegene die alleen de RGBHV en de HD3dII besteld hebben

Eddy

Frank,
Je kan ze volgens mij samen aansluiten, maar verlies je analog uit op de HD-AUX.

Eddy

J.A.F._Doorhof

Correct.
Dat heb ik er ook uit begrepen, helemaal logisch ook want waarom analoog uit als je RGBHV gebruikt, je liet me wel even schrikken hoor...

MvrGr.
Frank
Custom installer

Spacebass

Ik snap het blijkbaar niet ..ok let's hope so! :)

Eddy

Sorry Frank, zeker niet de bedoeling. Het komt er eigenlijk op neer dat de HD-AUX niet nodig is voor CRT.
Als ik het zo van ver kan bekijken, komt die RGB gewoon recht uit die scaler chip. Als dit zo is vraagt dat wel om een mp-mod, het zou me verwonderen dat die scaler chip happy zal zijn als daar meters coax aanhangen. Op die HD-AUX zitten dan precies wel linedrivers.

Eddy

J.A.F._Doorhof

Hi,

HD AUX is wel degelijk nodig om de interne scaler te gebruiken dat is namelijk de HD-Aux, alleen de ANALOGE output is via RGBHV ipv via de breakout cable.

Waarom denk je anders dat de 120 aders zijn die van de H3D2 naar de HD-aux lopen  ;).

MvrGr.
Frank
Custom installer

pietnoeck

Hi Frank,

De HD AUX al getest met RGBHV board ?

J.A.F._Doorhof

;D
Ik wou dat ik tijd had, vanavond heb ik er een uurtje voor vrij gemaakt.

Paketten liggen voor iedereen klaar gaan morgen weg, maar GEEN AB's en X-card kabels (zucht).

MvrGr.
Frank
Custom installer

pietnoeck

Bedoel je met AB afstandsbediening ?
En wat met de Xcard kabels. Zijn die niet meegekomen?
Want ik heb nu een Xcard besteld ( en reeds binnengekregen). De kabel is dus essentieel !!!!
Misschien dan even wachten tot de kabel er is vorr het versturen ?
En zit de RGBHV extensie board erbij ?

J.A.F._Doorhof

RGBHV is binnen, HD-Aux is binnen met alle kabels behalve de AB's en de X-card kabels heb spatz al een mail gestuurd maar nog niets gehoord  :-\, als ik morgen nog niets gehoord heb ga ik versturen ik wil niet mensen nog langer laten wachten.

MvrGr.
Frank
Custom installer

jaco

De berichten op het immersive forum zijn nog niet echt enthousiast over de werking van de HD-AUX.
De alpha drivers zijn teruggetrokken, en het lijkt nu wachten te zijn op de beta drivers.

Wat betreft de HD-Aux module, die lijk je inderdaad niet nodig te hebben als je alleen een CRT aan wilt sturen.

Maar je kunt wel je dekstop weer invoeren in de Holo3D via de HD-AUX en dan zou je softwarematig moeten kunnen schakelen.
Wel zou je dan een RGBHV output uit een DVI plug moeten halen.

De informatie op het immersive forum is wel wat verwarrend, of mijn engels is te slecht.. Ik was stellig in de veronderstelling dat je de HD-Aux kaart nodig had voor RGBHV output. Dan ka ook wel zover als ik het nu begrijp, maar dan moet het uit een DVI plug komen met een verloop.
De RGBVH kaart sluit je gewoon aan op de Holo2 lijkt het.

Dat argument van line drivers van Eddy vindt ik wel interessant. Indedaad is het misschien niet alles om direct aan een chip meters coax met daarachter een load te hangen.

Op zoek dus naar een DVI kabel met 5 Male BNc stekkers van goede kwaliteit.

Jaco

Jaco

J.A.F._Doorhof

Hi,

De HD-Aux kaart bevat de scaler chip van Genesis, zonder HD-Aux GEEN scaling.
Er lopen 2 dikke 60 aderige kabels van de H3DII naar de HD-Aux, één is voor de heenweg en de 2e is voor de terug weg, de deïnterlacer en scaler worden als het ware aan elkaar gekoppeld.

Er loopt dan verder één coax van de RGBHV header van de H3DII naar de HD-Aux terug ALS je analoog DVI wilt gebruiken, wil je dat niet DAN loopt die naar de RGBHV output.

ZONDER HD-Aux GEEN scaler voor zover ik het heb begrepen, ik heb net de alpha drivers en software gekregen dus ik zal het zo gaan proberen.

De reakties op dit moment van de mensen die het werkend hebben gezien zijn ZEER lovend, zelfs Mike Parker beweerde dat het de beste scaler was die hij gezien had, maar goed eerst zelf zien dan geloven.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Eddy

CiteerDe HD-Aux kaart bevat de scaler chip van Genesis, zonder HD-Aux GEEN scaling.
Er lopen 2 dikke 60 aderige kabels van de H3DII naar de HD-Aux, één is voor de heenweg en de 2e is voor de terug weg, de deïnterlacer en scaler worden als het ware aan elkaar gekoppeld.
Op die Hd-AUX zie ik precies maar enkel een XILINX gatearray staan, en nog wat randchips. Ook iets van Analog Devices? Ik veronderstel dat die xilinx gebruikt wordt om de DVI signalen te generen uit de aangeboden data van de flatkabel.
De FLI2300 doet toch de de interlacing/scaling, en die staat op de h3d2? Die chip heeft een digitale en een analoge uitgang. Dus mijn gedacht is dat de analoge uitgang naar die rgb pinnetjes gaat, en de digitale uitgang naar de xilinx voor convertie naar DVI. Of staat er nog ergens een op de HD-AUX een scaler chip?
Hier een release note van de fli2300:
http://www.genesis-microchip.com/products/C0702-PBR-01B.PDF

H3D2, Knap product, maar slechte documentatie :-[

Eddy

pietnoeck

Frank,
Kunnen jullie niet snel zelf even een Xcard kabel maken ?
Michel op dit forum is er blijkbaar wel in geslaagd.
Want als we weer moeten wachten  :-\
Begint vervelend te worden !

jaco

Volgens mij heeft eddy het redelijk goed. Althans als ik alles  nu goed begrijp.
De FLI2300 kan de-interlacen en scalen. Hij kan echter alleen 480i / 576i de-interlacen en vervolgens scalen via de H3D-2 inputs zoals hij nu op de H3D werkt.

De HDAUX module is voorzien van die Xlink chip die de DVI signalen omzet van en naar de digitale bus.
Die digitale bus lijken die 2 60 polige stekkers te zijn, en dat zal dan wel een input en output connectie zijn.

Er heeft in posts op het immersive forum toch gestaan dat je wel HD via de HDAUX kaart kon invoeren, en beeldbewerking op de FLI2300 kon doen, maar het niet ook kunt de-interlacen (1080i) dat zal wel rechtenkwestie zijn.
Het pad voor HD is dan blijkbaar:
DVI input via HD-AUX, 60 pin connectie naar FLI2300 digitale input, processing in FLI2300 en dan 60 PIN output naar HD-AUX waar het weer op een DVI output wordt gezet.

Ook zouden wel analoog uit moeten kunnen krijgen, omdat DVI met HDCP toch niet ondersteund wordt mag het omgezet worden.
Dit analoge output pad lijkt direct achter de FLI2300 te zitten, en wordt dan naar de RGBHV module gezet, of naar de HD-AUX waar het dan analoog via de DVI connector te gebruiken is.

Wat mij interesseerd:
1- is de analoge output op zichzelf geschikt om een CRT via 15 meter kabel aan te sturen
2- Wordt er met de analoge uitgang via de DVI plug nog iets met line drivers gedaan ?
3- Als 2 Ja is: zijn er goede kabels om de analoge output uit de DVI stekker te halen met 5 BNC male connectors waar dan mijn RGBHV kabels op kunnen ?

Jaco

J.A.F._Doorhof

Piet,

Noemand hoeft te wachten de HD-Auxs en eventuele RGBHV boards zijn onderweg.
De X-card kabels moeten we nu ineens € 30,00 voor rekeken en dat vertik ik, ik heb dat doorgemailed aan Tom van Immersive wat nu te doen.

De AB's zouden bij de volgende zending worden gedaan anders wordt het voor Spatz te duur  ??? daar ga ik dus OOK niet mee akkoord.

We zijn al aan het uitleveren dus niemand hoeft onnodig te wachten, de AB is niet nodig (90% gebruikt hem niet eens, maar gebruikt de muis).

MvrGr.
Frank
Custom installer

Eddy

CiteerDe X-card kabels moeten we nu ineens € 30,00 voor rekeken en dat vertik ik, ik heb dat doorgemailed aan Tom van Immersive wat nu te doen.
Zelf invoeren Frank!  ;) 30 euro vragen voor een draadje met 2 plugjes is eigenlijk de klant uitlachen. Piet, ga gewoon naar een electronica onderdelen winkel en koop een stukje flatkabel en 2 connectortjes. Knijp die connector ineen in een bankschroefje en je bent klaar voor minder dan 5 euro.
Graag zou ik ook een h3d2 kopen, maar ik weet graag eerst hoe de zaak in elkaar zit.

Eddy

J.A.F._Doorhof

Eddy, wat wil je weten het is HEEL simpel.

De H3DII heb je nodig als basis, je kunt dan scalen via de overlay van je Radeon.
Als je daar een HD-Aux board bij koopt dan scaled de H3DII zelf via DVI of analoog DVI of Component.
Koop je daar weer een RGBHV output board bij dan kun je met 5x BNC naar je projector.

Het is redelijk simpel.
En ik heb het nu werkend, dat scheelt ook nog wel wat  ;).

MvrGr.
Frank
Custom installer

pietnoeck

Eddy,

Kan je iets precieser zijn.
Is elke flat kabel goed ?
En welke connectoren...
Heb je misschien foto's ?

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken