Orientatie op high-end spelers

Gestart door FrankL, december 17, 2001, 10:06:14

Vorige topic - Volgende topic

martin

Met soort bekabeling en apparatuur raakt je hier een goed punt.
ik gebruik de Denon AVC-A10SE met de Magnat Vintage 550 boxen wat nu naar mijn mening goed klinkt.
Als digi connect gebruik ik nu Van de Hul The First.

PS: Als jij hem kan leveren (regio vrij) voor een scherpe prijs en met misschien inruil van de pioneer 717k van 14 maanden jong regio vrij.
Mail me maar: [email protected]

PS: Ik sta als het goed is in het januari nummer van HOMESTUDIO met onderwerp HOMETHEATER. de recencist MARK LEMMEN  was vorige week zondag bij ons langs geweest.
( misschien bekent) Garmtz zal hem ongetwijvelt kennen.

Me homepage http://dvdfreak.freehomepage.com

J.A.F._Doorhof

Inderdaad, even overheen gelezen  ;D.

De 910E, laten we het hopen.
Het blijft vreemd namelijk dat de 900 van Toshiba niet te modden is voor de PSM-1, maar de 9200 (US model) wel.

De 510 is in iedergeval in het bezit van de Vadis V, wordt wel weer helemaal opnieuw uitzoeken, maar als de 900 een opvolger krijgt met de Vadis V dan hebben we weer nieuwe kansen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

martin

Hi.

wat zijn de belangrijkste verschillen in de 500 en de 510.
de Vadis V zegt mij niks. ???

Wat ik me ook afvraag zijn de aansluitingen.

1] 5.1 analoog.
2] 2 CH Analoog.
3] Digitaal uit.

1; is voor 5.1 DVD-A en als je de decoders gebruikt de speler zelf.
2: Voor HDCD ??? ( kan alleen analoog worden doorgegeven)
3: DD en DTS en CD stream uit.

is het nu zo als je 1, 2,of 3 wilt gebruiken dat je dat steeds in het menu van de speler moet aangeven, of kan je gewoon de source selector gebruiken van de versterker.

J.A.F._Doorhof

Ik kan zo geen directe MAJOR verschillen zien, buiten het feit dat de MPEG decoder een nieuwere versie is (lijkt me al belangrijk genoeg).

De aansluitingen werken iets anders als je je voorstelt.

2Ch analoog wordt bijna niet gebruikt, TENZIJ je versterker GEEN HDCD ondersteuning heeft, dan kun je dit via de analoge uitgangen gebruiken.

5.1CH output is inderdaad voor DVD-Audio geschikt.
Of voor de ingebouwde decoder.

De digitale output is voor:
PCM, HDCD, DD, DTS, Stereo

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Even een noot:

Als je geen HDCD decoder in je versterker hebt en dus de analoge uitgangen gebruikt omdat de DVD-speler wel een HDCD decoder heeft, denk ik dat de verbeteringen compleet teniet worden gedaan door de extra A/D -> D/A stap die in de meeste versterkers plaatsvindt. Heeft je versterker een puur analoge doorvoer, zul je wellicht wel een verbetering horen. Dan is het trouwens zowieso leuk om te proberen of je DVD-speler via zijn anloge uitgangen met CD beter klinkt dan de D/A-convertor van de versterker.

J.A.F._Doorhof

Leuk,

Zelfde ervaring heb ik ook.
Ik heb zitten vergelijken op een pre-amp die GEEN digitale HDCD ondersteunde en dan gewoon via digitaal coax en daarna met analoog, en de digitale link klonk een beduidend stuk beter.

De winst van HDCD is al niet echt supergroot, als je dan ook de extra D/A A/D stap meerekent ben je al je winst meer dan kwijt.

MvrGr.
Frank
Custom installer

wolsinkpower

sorry dat ik beetje of topic ga maar: DENKEN  JULLIE OOK WEL EENS AAN DE MINDER BEDEELDEN (LOL) ZOALS KINDEREN?  jullie praten altijd over projectoren en apparatuur alsof het niks is!

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Chief

Hmmmmm... Dit is een Home Theater en PC-forum. Een beetje PC of home-theater kost geld (en tijd). Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is in de bioscoop niet mogelijk en dat is in de thuisbioscoop al net zo. Welkom in de harde werkelijkheid.  :o

Trouwens, de meeste lezers van dit forum zullen over een goede monitor beschikken EN HEBBEN DUS GEEN GROTE LETTERS NODIG OM HET BETER TE KUNNEN LEZEN. Ik weet niet of het op dit forum ook zo is maar met grote letters posten staat vaak gelijk aan schreeuwen en de meeste moderators willen dat niet op hun forum.

Kortom, wil je graag een beetje thuisbioscoop, dan moet je maar snel flink wat geld gaan verdienen met je webpagedesign...  ;D

Mzzl, Chief

wolsinkpower

ach, dat webpage design word toch niks, ik wacht op baantje bij pc bedrijf.

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

cinepaulis

wolsinkpower,
Er wordt best gedacht aan 'de minder bedeelden' zoals je het zelf noemt. Maar dit topic heet nu eenmaal 'Orientatie op high-end spelers' (high-end = duur). Dus daar gaat het over: over de wat duurdere spelers.

Maar ik denk dat ook simpelere vragen prima beantwoord worden, toch ?  :)

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

wolsinkpower

I know, maar jullie zullen er van lusten als ik de staats loterij win! ;D L:oL! Als ik ooit veel geld heb (als ik studie af heb enzo) dan ga ik zeker weten een aparte kamer maken met of een groot plasma scherm met een hele goede hometheater set of een doek met beamer erbij met hometheater set! Ik droom niet want ik ga het echt doen!

Greetz
Rober

cinepaulis

wolsinkpower,
Ach, da's helemaal niet leuk: om de staatsloterij te winnen.  ::) Dit meen ik echt! Waarom dan niet ?

Nou, iedereen kan met 3-ton een killer-set kopen, daar is geen kunst aan.
De grap is juist om met redelijke middelen, gezond verstand en (heel) veel tijd zelf iets samen te stellen wat OPTIMAAL presteert. Dit leer je alleen door er zelf veel mee bezig te zijn. Juist het ermee bezig zijn is voor mij de lol.
Als je meteen de beste spullen zou kopen, dan is er geen lol meer aan. Juist het tweaken en klooien waarmee je zelf weer een beter beeld/geluid krijgt levert voldoening (en kennis!) op.

"It's not about where you go to, it's about how you get there"  ;)

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

wolsinkpower

O ik hoef er verder niet veel van te weten ik verneuk straks de apparatuur als ik ga tweaken ik laat het wel goed maken door ITC als ik het geld ervoor heb! (als ITC er dan nog is  :P)

Greetz
Robert

J.A.F._Doorhof

Waarom zou ITC er niet zijn ?

Als je trouwens graag informatie wilt over low-end apparatuur dan kun je gewoon zelf een vraag erover stellen. Er zal dan net zo gereageerd worden als op de topics over duurdere producten.

Dit forum is bedoeld voor zowel de mensen met de kleine beurs als mensen met een wat grotere beurs.

Iedereen kan zich hier thuis voelen, maar dan moet je wel ZELF de vragen stellen.

MvrGr,
Frank
Custom installer

martin

De Pioneer 747 krijgt een nieuwe 12bit/108MHz video chip.
wat zijn hier de voordelen van ??
is dit niet alleen nodig met een hoger bite-rate op de DVD-schijfje.

J.A.F._Doorhof

Dit is belangrijk voor de videoencoder.
Des te hoger de Mhz-en des te meer headroom. Zelfde geld voor 12Bit, Dit heeft niets te maken met DVD zelf, maar puur met het uitgangs niveau/kwaliteit van de videoencoder.

De videoencoder moet je zien als een DA convertor. Een DA convertor met hogere specs daarvan zou je mogen verwachten dat hij beter werk doet.

MvrGr.
Frank
Custom installer

wolsinkpower

CiteerWaarom zou ITC er niet zijn ?

Als je trouwens graag informatie wilt over low-end apparatuur dan kun je gewoon zelf een vraag erover stellen. Er zal dan net zo gereageerd worden als op de topics over duurdere producten.

Dit forum is bedoeld voor zowel de mensen met de kleine beurs als mensen met een wat grotere beurs.

Iedereen kan zich hier thuis voelen, maar dan moet je wel ZELF de vragen stellen.

MvrGr,
Frank

Kijk als ik later veel geld heb kan best lang duren en misschien zijn jullie er dan niet meer zo bedoel ik het  :P

Greetz
Robert

J.A.F._Doorhof

Ben nog jong  ;D, en nog lang niet van plan ermee te stoppen, dus dat komt wel goed.

MvrGr.
Frank
Custom installer

wolsinkpower

OK ;D dan kom ik over 1o tot 15 jaar bij jullie langs ;D om effe alles leeg te kopen ;D

Greetz
Robert

FrankL

Ik heb dit weekend de Arcam DV88 in huis gehaald.

Aangesloten via mijn kersverse componentkabel aan mijn Piano DLP. Mijn Sony 715 was via s-video aangesloten.
De Arcam is een prachtige speler om te zien, maar in het algemeen viel ie me toch wat tegen.
Ik heb het beeld flink zitten vergelijken met mijn Sony 715 speler. Conclusie:

1. De speler is standaard regiovrij, maar niet Macrovisie vrij  :(
Dit uit zich helaas in vergelijkbare beeldvervormingen aan de bovenrand als bij mijn Sony. Alleen hierdoor valt de speler al af. Ik kan op het Net niets vinden over modificaties, waarschijnlijk omdat ie standaard al regiovrij is (via de afstandbediening een code intoetsen). Het standaard regiovrij zijn is dus eigenlijk een nadeel.

2. De afsteldisc Ultimate DVD Platinum deed de speler bij het inbrengen volledig crashen! Zelfs de Eject knop deed het niet meer. Alleen door uit+aan zetten, en snel Eject, kreeg ik de disc er weer uit.
Ik heb de speler dus afgesteld met VE (maar die disc is eigenlijk niet geschikt voor digitale projectoren). Avia had ik helaas niet meer in huis.
Zo'n dure speler moet gewoon alles slikken. Zoals mijn Sony, die heeft nog nooit problemen gehad, slikt alles!

3. Ik heb uren besteed aan het vergelijk van het beeld, met name detaillering. Onder andere met de superbit 5th Element.
Ik kon helemaal geen verschil zien met mijn Sony 715. Dit verbaasde mij wel, want het verschil tussen DVDs onderling is zeer zeer groot op mijn projector, dus ik had tussen een 1e generatie machine en deze nieuwere high end speler toch ook wel verschil verwacht. Mede ook door de iets betere connectie (component t.o.v. s-video).
Blijkbaar is dat 1e generatie vlaggeschip van Sony zo slecht nog niet.

4. Geluid: ik heb een keer of 4 een zeer kleine drop-out gehad, zowel op cd als met Dolby Digital. Een korte Google-search leverde een FAQ op waar dit probleem ook gemeld werd.
Misschien op te lossen met nieuwere firmware, maar dat boeide me ondertussen al niet meer.
Verder is mijn huidige receiver (Sony DB930) niet high-end genoeg om veel verschil te kunnen horen. Een korte indruk gaf bij de Matrix DVD in ieder geval geen overduidelijk verschil in plaatsing van de kogelinslagen en vuurgevechten.

Conclusie: deze speler wordt het dus niet.
M.b.t. beeldverbetering kan ik blijkbaar niet veel meer verwachten met nieuwere spelers.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

garmtz

Dat de speler bugs bevat klopt als een bus. De navigatie is af en toe heel onvoorspelbaar en hij slikt niet alles.

Dat het verschil in beeld onzichtbaar was verbaasd me een beetje. Ik heb op S-Video via mijn scaler duidelijk verschil kunnen ontdekken in beeld tussen de Pioneer 737, Sony DVP-S7700 en DVP-NSV900. Ook in geluid waren dramatische verschillen. Maargoed, dat zal aan het verschil in onze sets liggen.

Maargoed, als jij het niet ziet of hoort, prima toch! geen reden om geld uit te geven! :)

FrankL

Ik ben ook niet zo'n ster in het beoordelen van het geluid.
Beeld vergelijken vond ik moeilijk. Er waren natuurlijk forse verschillen in de standaard afstelling. (De Piano heeft separate beeldinstellingen per bron)
Maar alleen al het pogen om brightness/contract/tint/color gelijk af te stellen was een hele klus. En omdat de Arcam de afsteldisc niet slikte...
Ik heb dus vnl. op kleine details in het beeld gelet, zoals de scenes die ik kende uit de superbit plaatjes van Bjoern Roy.

Ik ben wel benieuwd waar je de verschillen zoal zag. Tips zijn welkom, want er komt vast nog wel een andere speler in huis. De redenen voor vervangen staan er nog steeds:
- macrovisie problemen (wat haat ik dat systeem!)
- geen DTS
- handmatige regioschakeling

Groeten, Frank
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Selmar_Cleef

FrankL, misschien kun je ook eens kijken naar Rotel. Ze hebben twee DVD-spelers, de RDV-995 en de RDV-1080. Beide kunnen PAL/NTSC afspelen, hebben component output en ingebouwde DTS en DD decoders.
De high-end RDV-1080 heeft progessive-scan en de mogelijkheid om DVD-A af te spelen.
Prijs van de 995 heb ik niet kunnen vinden, de RDV-1080 kost ongeveer 2500 Euro (adviesprijs).

J.A.F._Doorhof

Niet negatief bedoelt maar ik vrees dat FrankL hier tegen de beperkingen van zijn projector op loopt.

Op mijn setup zie ik tussen ELKE speler een verschil in beeldkwaliteit op mijn 3M uit de showroom is dit al een stuk minder, en zie je bv amper verschil tussen de HT-PC met Geforce of Radeon en de PSM-1, terwijl op de G70 dit verschil heel duidelijk tussen alle 3 te zien is.

Het is bijna een gegeven dat hoe duurder de speler is, des te meer problemen je kan verwachten met titels die niet helemaal volgens de specs lopen, van Platinum vindt ik dat echter wel belachelijk. Titels als Dinosaurs en Jeepers Creepers zijn bv beruchte titels die op veel spelers problemen geven.

Kijk bv naar de website van TagMclaren daar staat geloof ik een hele lijst met titels die het NIET doen op de Tag.

MvrGr.
Frank
Custom installer

FrankL

CiteerNiet negatief bedoelt maar ik vrees dat FrankL hier tegen de beperkingen van zijn projector op loopt.
En niet negatief overgekomen. Ik denk dat je deels wel gelijk hebt. Lijkt me logisch.
Aan de andere kant: ik zie veel verschil in kwaliteit tussen de DVDs onderling. De verschillen die de speler dan nog aanbrengt zijn blijkbaar marginaal.
Verder moet je ook de verschillen leren zien. Het kan best zijn dat, als ik zoveel spelers gezien heb als jij, ik ook verschillen zie op mijn DLP. Het heeft bijv. maanden geduurd voordat ik door had dat mijn DVD speler in combinatie met mijn Sony tv macrovisie-problemen had. En nu zie ik het op iedere disc  ::)

En aan de nog andere kant: misschien is mijn huidige Sony zo slecht nog niet. Dat was de speler waar Sony in eerste instantie zijn naam mee moest maken. Hij was ook een kleine f 2000.

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95