Verschil verhuur dvd/koop dvd

Gestart door Vlearmoes, juni 22, 2003, 22:54:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

mijn vraag hier is: zit er een verschil in de dvd`s die in de verhuur komen en de koop dvd`s??
de plaatselijke videotheekhouder verkoopt regelmatig dvd`s met het opschrift "only for rental" die dus eerst zijn verhuurt , maar zit er verschil in kwaliteit of andere dingen??
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

The Foundation

ik denk dat er vaker trailers van andere films op een verhuur dvd staan , dan op de koopversie.

Vlearmoes

#2
Aha dus daarvoor hoef ik ze niet te laten liggen  :D
hij verkoopt ze veel voor 5 tot 9 euro en zijn dan in de verhuur geweest tot dat de hype er van af is; en dat is vaak al na een maandje. en kan dan de krasvrije er uit zoeken
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

J.A.F._Doorhof

Hi,

Soms zijn het andere versies, bv geen of minder extra's of een andere soundtrack.
Ik zou daar dus even goed op letten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

BV LOTR stond indertijd bijna geen enkele extra op, terwijl de verkoop versie wel degelijk leuke extra's had.
Dus er zitten idd verschillen tussen. En idd de verschillende soundtracks. Dat is vaak nog belangrijker dan andere/geen extra's.
Groeten,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jeroenskie

wat is een soundtrack ??? :-[ :-[ :-[
Bedoelen jullie hiermee  een  dts of dd versie?

Spacebass


jeroenskie

maar als ik bv de lotr wil hebben ,welke versie is dan absoluut het beste?

en bv van de Matrix!

vr gr jeroenskie

bmateijsen

Er zijn soms vaak zelfs verschillen in de gemiddelde bitrate van het beeld en de bitrate van de soundtrack te ontdekken. Soms worden namelijk om kosten te sparen DVD-5 formaten gebruikt ipv DVD-9 (dual layer).

Op de DVD-5 is slechts beperkt ruimte te vinden, dus moet er een hogere compressie plaats vinden, resulterend soms in bepaalde digitale artifacten.

Groet Bjorn

jeroenskie

kan je deze dingen op het doosje en/of de dvd vinden?
vr gr jeroenskie

MarcoV

Citaat van: jeroenskie op juni 23, 2003, 14:02:00
maar als ik bv de lotr wil hebben ,welke versie is dan absoluut het beste?

en bv van de Matrix!

vr gr jeroenskie

Misschien heb je hier wat aan?

Marco

jeroenskie

Dank je !

Onwijs veel info ! maar hoe zie ik nu welke de beste versie is ?

Is DTS ALTIJD het beste?

vr gr jeroenskie

Vlearmoes

We gaan er vanuit van wel, omdat de DTS track minder gecomprimeerd op de dvd staan
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

jeroenskie

eens bij de plaatselijke videotheek geinformeerd.
Ik heb kunnen regelen dat ze
Schrek
monsters inc
ice age
toystory 2
voor me apart houden als ze de verhuur uit gaan.

Vearmoesbedankt voor de tip !

Vlearmoes

#14
   ;)    Maar let wel op dat je de kras vrije exemplaren te pakken krijgt en het doosje dat het minst is beschadigt  ;)
En natuurlijk ook de schijfjes met de juiste beeld formaten (denk aan h.potter) en de juiste soundtracks zoals je hier boven kon lezen.
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

jeroenskie

Zal ik doen !.
Hoeveel maakt het uit dat er een krasje op zit ?
De huurfilms zitten over het algemeen VOL met krassen, maar merk er volgens mij niets van .Waarin open baren deze krassen zich?

vr gr jeroenskie

Scarp

Inderdaad, sommige dvd's hebben krassen, maar je merkt er niets van. Sommige hebben schijnbaar weinig krassen maar daar merk je wel wat van. Kleine krasjes zijn niet zo erg, maar erger zijn vlekken zoals vingerafdrukken enzo. Let ook op met barsten. Ik had laatst een dvd gehuurt en die had kleine barstjes in het midden. Ik heb die ook niet in m'n dvd speler gedaan.

Enige wat je kan doen is de dvd laten scannen met bv dvdshrink, die klaagt wel als ie dingen niet kan lezen.

ff voorzichtig schoonmaken met een schoon doekje helpt ook.


jeroenskie

Citaat van: Scarp op juni 25, 2003, 09:49:40

Enige wat je kan doen is de dvd laten scannen met bv dvdshrink, die klaagt wel als ie dingen niet kan lezen.



wat is dat ?

Scarp

dvdshrink scant je hele dvd af. Hij is bedoelt om er een rip van te maken, maar je kan 'm ook gebruiken om snel te checken of de dvd leesbaar is. Maar goed, als je daar bij de videotheek staat kan je niet ff vragen of je 'm naar huis mag nemen.

jeroenskie

AH ik snap het ,nouja ik zeg gewoon tegen de winkwl dat ALS ze niet goed werken  ik ze graag weer teruggeef.
Moet goed gaan !

bedankt voor de uitleg ! vr gr jeroenskie