wat nog meer???

Gestart door Lion, juni 21, 2003, 10:36:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lion

Oke stel ik heb een Barco 800-801 of een 808 ( ik heb al bij gezocht wel het één en ander gevonden) maar me vraag is wat kom er nog meer bij kijken.

Oke een scherm, geluid heb ik alles al voor, ik ga de films via een pc kijken moet daar een speciale aansluitng naar de projector welke.

Hoe ga ik te werk hoe sluit ik het spulletje aan en met wat voor kabels.

ps antwoord in gewoon nederlands al die technish termen heb ik me nog niet echt in kunnen verdiepen. :)

Lion

O ja ik wil ook graag me xbox er op aansluiten.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het eerste dat je moet weten is dat als je standaard iets aansluit je een interlaced signaal krijgt, iets dat niet aan te raden is.

Op een 800/801 zou een progressive scan DVD speler al een optie zijn(480P/576P) en bv een X-box met een HiDef kabel.

Het beste kun je echter een scaler in je PC bouwen dmv bv een TV kaartje, je kunt dan je DVD's afspelen in je PC (vorige antwoord was meer algemeen) en je X-box kun je dan ook scalen. Dscaler is een gratis pakket en werkt daar perfect voor.

Als bekabeling zou je genoeg hebben aan een RGBHV kabel van de PC naar de projector.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lion

Zo'n Dscaler waar haal ik die vandaan dus dat gebruik ik al uitgang van pc naar projector.
En voor de xbox heb ik alleen een kabel nodig, klopt dit.

J.A.F._Doorhof

Dscaler is gratis te downloaden van Internet, www.dscaler.com.

Vanaf de X-box gaat dan een kabel naar de ingang van je TV kaart.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Als je een DVDrom in je PC hebt zitten zou je helemaal niets nodig hebben en kun je de PC als DVD speler gebruiken wat een schiterend resultaat geeft.

Rob

J.A.F._Doorhof

Klopt, je zit dan alleen met zijn X-box.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Die kun je toch gewoon rechtstreeks aansluiten.

Rob

J.A.F._Doorhof

Met de hi-def kabel en een gehackte X-box wel, anders blijf je zitten met een zeer matig interlaced beeld. Tenzij je natuurlijk een LD intern gebruikt.

Maar goed ALLES kan ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lion

Hij is gehacked zo'n kabel wat kost +/-

Alleen zit ik met de 5.1 uit de xbox waar gaat die heen nu heb ik zo'n scart met aan de kabel een aparte optisch aansluiting voor me versterker.

J.A.F._Doorhof

Hi,
De hi-def kabel kun je bij bv dvdboxoffice kopen.
Dat geeft echt een fantastisch beeld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lion

#11
 

Deze moet ik zeker hebben?

Ik heb nu deze maar daar heb ik zeker niks aan?


J.A.F._Doorhof

Hi,

De scart heb je niets meer aan inderdaad.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"