Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

Martijn M

Ga in Staphorst op zondagochtend voor de kerk staan en vraag willekeurige voorbijgangers of zij denken dat god 1) wel bestaat, 2) niet bestaat. Ik wil hier zeker geen discussie over godsdienst starten, maar ik vraag mij af welke conclusies je aan de uitslag van je poll zou kunnen verbinden?
Dutch & Dutch

Koen K

:laugh:

Ik zie de koppen al voor me:

"Meer dan 70% van de gelovigen gelooft in god"

Snowmaster

#527
Complimenten voor de constructieve gedachtenwisselingen. Ik geniet niet alleen van kabelverschillen maar ook als forumleden respectvol met elkaar omgaan. Lijkt heel goed te gaan in allerlei topics de laatste tijd.
Ik druk hier zo op de knop voor een staaltje stroomkabelvergelijk om de "ideale pijplijn" vanaf de groep te ontdekken.
Ideaal bestaat natuurlijk niet, maar ik zoek een kabel die relatief weinig kost en op veel sets erg goed presteert.
Het is geweldig leuk dit soort werk mits je in kabelverschillen gelooft. De proefopstelling voldoet niet aan de NEN  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

AbZ


Martijn M

Snowmaster, aan dergelijke vergelijkingstestjes heb ik in het verleden ook veel plezier beleefd. Uiteraard geloofde ik toen nog in grote klankverschillen tussen kabels.
Dutch & Dutch

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart  1, 2011, 21:07:06
Een kwart van de stemmers heeft het goed gezien ? Of driekwart ziet het verkeerd ? Of een kwart ziet het verkeerd ? Of driekwart ziet het goed ?

Het geeft voor mij aan dat het een onderwerp is waar de komende jaren nog wel regelmatig over gesproken gaat worden. Daarnaast als je deze poll gaat openen op een ander forum is de uitslag weer compleet anders. Dus interpreteren is leuk maar er conclusies aan verbinden is een ander verhaal.

Gr Hans

Ik kan me gezien deze conclusie ook niet geheel onttrekken aan de gedachte dat ( juist gezien de tegenstelling op dit forum t.o.v. het forum waar Jacco zijn thuiswedstrijd speelt), dit een farce is. Een farce met als doel .... niet zozeer het dwangmatig verkrachten van iemands ongelukkig gekozen woorden die zijn muziekbeleving omschrijven, maar eerder opruiend van aard.
Ik heb als uitzondering op de regel eens wat meegelezen aldaar ......... Enough said. ::)

En aangezien mijn vraag al meerdere malen handig omzeild werd, ziet het er naar uit dat deze gedachte ook niet op kort termijn aangepast zal gaan worden.


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Ejorne

Citaat van: keyser op maart  1, 2011, 23:01:52
Uiteraard geloofde ik toen nog in grote klankverschillen tussen kabels.

Nu alleen in kleine?

chansig

Citaat van: scrutinizer op maart  1, 2011, 23:14:29
Ik kan me gezien deze conclusie ook niet geheel onttrekken aan de gedachte dat ( juist gezien de tegenstelling op dit forum t.o.v. het forum waar Jacco zijn thuiswedstrijd speelt), dit een farce is. Een farce met als doel .... niet zozeer het dwangmatig verkrachten van iemands ongelukkig gekozen woorden die zijn muziekbeleving omschrijven, maar eerder opruiend van aard.
Ik heb als uitzondering op de regel eens wat meegelezen aldaar ......... Enough said. ::)

En aangezien mijn vraag al meerdere malen handig omzeild werd, ziet het er naar uit dat deze gedachte ook niet op kort termijn aangepast zal gaan worden.


Anton.


Wat is een farce en gezien welke conclusie ?

Dat ik concludeer dat een uitslag van een poll mede bepaald wordt door de plek waar hij gehouden wordt ?

Wie verkracht wat en waar ?

Wat of wie is opruiend van aard ? Agree to disagree was het toch ?

En wat heb je enough said ?

Welke vraag wordt door wie zo handig ontweken en welke gedachte ga je daarom niet bijstellen ?

Maw Anton...ik kan er geen boord van bakken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Citaat van: Ejorne op maart  1, 2011, 23:15:40
Nu alleen in kleine?

Ontzettend kleine. Doorgaans zelfs onhoorbaar kleine. Als er wel verschillen hoorbaar zijn, dan heb je óf slechte / slecht gekozen kabels, óf problematische apparatuur.
Dutch & Dutch

chansig

Brood van bakken...voor het geval dat men niet weet wat ik wil gaan bakken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#535
Citaat van: chansig op maart  1, 2011, 23:34:16
Brood van bakken...voor het geval dat men niet weet wat ik wil gaan bakken.
Ik dacht al, is het taalgebruik van chansig nu ook al aangetast door deadly yellow snow...

Anyway, als je toch niets gaat bakken maakt het niet zoveel uit wat er niet gebakken wordt  :alien:

scrutinizer

#536
Some people's hot
Some people's cold
Some people's not very
Swift to behold
Some people do it
Some see right through it
Some wear pyjamas
If only they knew it

The pyjamas people are boring me to pieces
They make me feel like I am wasting my time
They all got flannel up 'n down 'em
A little trap-door back aroun' 'em

:-*

Anton.



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

AbZ


scrutinizer

#538
Citaat van: chansig op maart  1, 2011, 23:32:40
[ .. ]

Welke vraag wordt door wie zo handig ontweken en welke gedachte ga je daarom niet bijstellen ?

Maw Anton...ik kan er geen boord van bakken.

Gr Hans

Ik sta open voor suggesties. Noem mij een andere reden voor iemand die hier per definitie op surft en vervolgens vanuit een en dezelfde groef, tot vervelends toe, dwangmatig zijn vaak ongevraagde mening neerpent.

"Wie is Jacco Dekkers eigenlijk, dat hij zichzelf boven deze regel stelt en mag afdwingen zonder gevraagd te worden?"

Anyway, it's all there in writing or Zappa Google is your ..... :sneaky2:

Wat me bij de volgende vraag brengt; Hans, vanwaar deze moeite? Je had je toch al voorgenomen er niets meer van proberen te bakken? ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

En waarom zou je dat via het forum moeten opplossen of achter zien te komen. Je hebt een pm knop..kan je alles bespreken.

Ik kon van jou post geen brood bakken..nu begrijp ik dat je iets tegen de manier van doen van Jacco hebt. IK zou zeggen: jou probleem....jij vind het vervelend en dwanmatig overkomen...ik niet.

En dat het allemaal in the writing is..mooi..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dekkersj

#540
Citaat van: scrutinizer op maart  1, 2011, 20:46:21
Een aardige vent op leeftijd die zich door de wol geverfd niet laat manipuleren en 'soortgelijke' mogelijkheden bezit om deze zaken af te kunnen schatten, maar daar hier geen ophef aangeeft.
Zich niet 'on line' laat leiden door 'zijn' overtuiging, te pas en onpas, als een vervelende pop-up, in verschillende topics te laten gelden zonder hiernaar gevraagd te zijn.

Interpreteer de poll and do the math. ;)


Anton.


Kortom, je hebt nul komma nul technische kennis. (zie dit als vraag)

Ik stel het even zwart-wit, dat discussieert makkelijker. Het is voor mij een uitgangspunt dat iemand begrijpt dat het in technische zin niet kan (die kabelverschillen horen) en in jouw geval ben ik geneigd te geloven dat je niet begrijpt waar de materie inhoudelijk over gaat. In dat geval hoef en kan ik er niet veel meer mee.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

chansig

Nee Jacco..hij zegt wat hij niet is (en hij bedoelt dan eigelijk dat jij dit wel bent) en niet wat hij wel is..en dat is ws ook een aardige vent en volgens mij ook nog eens met technische kennis.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nooff

Dat niemand tot nu toe de topic titel begrepen heeft. Natuurlijk zijn er verschillen! Hier en daar een ander stekkertje, leuk fleurig hulsje  :D

JCL

Citaat van: Nooff op maart  2, 2011, 11:36:43
Dat niemand tot nu toe de topic titel begrepen heeft. Natuurlijk zijn er verschillen! Hier en daar een ander stekkertje, leuk fleurig hulsje  :D

En wat te denken van de gigantische prijs verschillen :D

scrutinizer

#544
recap: Maybe the Bowmore was in there somewhat........ :-X

Wat jij van mijn kennis denkt te weten kan me natuurlijk niet zo veel schelen, Jacco.
Ik heb me nu eenmaal voorgenomen de muziekbeleving niet te laten verzaken in technotalk met plaatjes op dit forum.

Verder cryptisch of niet .... even voor de goede orde:

"Nee hoor, bij mij moet je met argumenten aankomen. En die blijven nog steeds uit".  

Een belangrijk deel voor deze argumentatie staat boven aan de topicstart maar behelst deels het vakgebied waarmee je zo star re(a)geer.

En hoe kinderlijk ook weggewuifd ... ::) Mijn ervaringen opgedaan door het verandering aanbrengen binnen setups ( :sneaky2: ), zonder voorkennis van hun eigenaren, zijn qua respons frappant te noemen. En deze zou ik zeker ter argumentatie willen stellen t.o.v. de huidige DBT en zijn wijze van afname.
Try it, you'll be surprised.

Verder vind ik dit een rare vorm van vraagstelling, en nogal van arrogantie spreken als iemand deze wijze van benadering hanteert:

"Het is voor mij een uitgangspunt dat iemand begrijpt dat het in technische zin niet kan (die kabelverschillen horen) en in jouw geval ben ik geneigd te geloven dat je niet begrijpt waar de materie inhoudelijk over gaat. In dat geval hoef en kan ik er niet veel meer mee."

Maar als dat een wens maar gelijkertijd je probleem is kun je toch vertoeven op het forum waar deze allen in je straatje passen.


Come on grow up!!
Ik ben niet overtuigd of dan van mening dat het technisch 'niet' kan.
Zo ook kan jij dit niet, al denk je daar patent op te hebben, sluitend maken.
Signalen onder dynamische omstandigheden in kaart brengen door visueel te analyseren en interpreteren is een creme, en vrijwel niet te doen. Zo ook heb jij geen sluitend antwoordt voor waar het het menselijk orgaan en zijn mogelijke verwerking(en) aangaat.
Dus buiten de casestudy van de DBT zou het zomaar eens zo kunnen zijn dat deze niet geheel juist is in zijn toepassing v.w.b. audio en het menselijk auditorisch/brein systeem.

Verder voor mijn ad hominem waar nodig, excuses.
Maar ik kan verder ook niets meer met deze kortzichtigheid waar je menig topic in het begin, als ook nu nog steeds selectief bestookt met altijd weer die zelfde teksten. :yawnee:

M.a.w.
Ik weet nu zo langzamerhand wel hoe jij erin staat ............ ::)

Casus closed

Gr.
Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bmateijsen


scrutinizer

Citaat van: bmateijsen op maart  2, 2011, 13:45:14
Wie is Jacco Dekkers:

Persoonlijke website: http://amorgignitamorem.nl/
LinkedIn profiel: http://www.linkedin.com/pub/jacco-dekkers/12/235/389




Mijn vraagstelling doelde op een andere eigenschap van dhr J Dekkers, Bjorn.
'IK' vertel ook nergens dat hij de kennis ontbeert, wel dat hij zich hier met elleboog en voet tussen de deur manifesteert.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Anton, wat maakt dat als jij er zoveel problemen mee hebt het opzoekt en in discussie gaat met Jacco ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#548
Citaat van: chansig op maart  2, 2011, 14:01:08
Anton, wat maakt dat als jij er zoveel problemen mee hebt het opzoekt en in discussie gaat met Jacco ?

Gr Hans

Hans, met alle respect.
Met inlezen kun je zien dat dit niet het geval is.
Ik zoek niets op, Hans. Maar heb wel zo mijn eigen bevindingen en beweegredenen om hier op te reageren.
En om the frase nogmaals aan te halen,  wie is Jacco Dekkers dan eigenlijk dat ik dat niet zou doen, Hans.

Er is meer nodig om deze equatie te maken.

V.w.b. je vraag. Ik heb meerdere leden gesproken die het verleden hier romantiseren en na figuren als SS, S0000 en een Jacco D laten voor wat het is.
Wat mijn probleem in deze is mag duidelijk zijn.
Niemand heeft 'het' sluitend antwoord in deze. Verder zoekt en een ieder zijn plekje op een forum om binnen zijn ref.kader en verwoording te gebruiken om zo zijn passie in de HOBBY te uiten, zonder daarin ongevraagd op al zijn beperkingen gewezen te worden. Daarmee doe je m.i. te kort aan 'het forum' door de drempel 'onnodig' hoog te plaatsen.
 
Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Je reageert toch ?

Dat bedoel ik met opzoeken..je kan ook een rondje gaan wandelen of een stukkie muziek opzetten. Jij ergert je eraan.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.