Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

JCL

Blijkt toch wat in te zitten.

Zie: hier en hier

erik s.

ook in meerdere Tannoy modellen zit van den Hul.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

contour3.0

Citaat van: erik s. op februari 19, 2011, 17:24:31
ook in meerdere Tannoy modellen zit van den Hul.
interene bekabeling veranderen moet dan een enorme geluidswinst opleveren :devil:



grapje op zijn tijd moet kunnen ;D
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

erik s.

Citaat van: contour3.0 op februari 20, 2011, 17:30:22
interene bekabeling veranderen moet dan een enorme geluidswinst opleveren :devil:



grapje op zijn tijd moet kunnen ;D
Rob
ik ben zelf ook niet onverdeeld positief over van den Hul, maar ze hebben enkele zeer fraaie kabels gemaakt. ook kan ik me combinatie Tannoy/van den Hul goed voorstellen daar Tannoys best wel pittig kunnen zijn. zo waren mijn D700 met de toch zeer fraaie Kimber 8TC niet om te genieten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

contour3.0

maar ik heb ook nooit beweerd dat alle vdHull matig is.Op zich wel interessant om te weten waarom Tannoy bijv nu vdHull in het bijzonder gebruikt.
pittigheid onderdrukken is 1 aspect..........

gr
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

JCL

Het is natuurlijk maar net wat matcht en wat niet! En wat je graag wil. De combi Onkyo en B&W zie je best vaak, maar niet bij mij. Is niet mijn ding, niet mijn sound. B&W icm vdh is duidelijk wél mijn ding, misschien dat dat ook komt voordat er intern ook vdh wordt gebruikt. Weet trouwens niet of het voor alle series geld of alleen voor de 800 serie.

contour3.0

Citaat van: JCL op februari 20, 2011, 19:18:46
Het is natuurlijk maar net wat matcht en wat niet! En wat je graag wil. De combi Onkyo en B&W zie je best vaak, maar niet bij mij. Is niet mijn ding, niet mijn sound. B&W icm vdh is duidelijk wél mijn ding, misschien dat dat ook komt voordat er intern ook vdh wordt gebruikt. Weet trouwens niet of het voor alle series geld of alleen voor de 800 serie.

zeker!!ik weet wel dat in het verleden ik ook vdHull aangesloten heb gehad op mijn JMLAB dat ging prima. ;D
met Dynaudio is het een heel stuk minder!!

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

s0000884

Citaat van: Miracle. op februari 17, 2011, 23:21:54
Niet iedere "audiofiel" (die in kabels "gelooft") heeft geen verstand van elektronica. Sterker nog: Heel veel mensen die het verschil in kabels hoort hebben wel verstand van elektronica.
Ze denken enkel verder dan de al geplaveide paden.

Veel, neen eigenlijk héél veel "techneuten" denken vaak véél te veel binnen die geplaveide paden.

Tunnelvisie word dat wel eens genoemd.

Maar al te vaak word gedacht dat muziek een opeenstapeling van sinus tonen is.
Gelukkig is dat niet het geval.

Neem nu alleen al eens het verschil in geluid tussen een zelfde gitaarnoot, op een zelfde gitaar, bespeeld door 10 verschillende artiesten.
Je zult iedere keer iets anders horen, ondanks dat het in theorie het zelfde zou moeten klinken, klinkt het bij iedere artiest toch anders.
Alleen al doordat ieder persoon een andere spanning op de vinger heeft die de snaar bespeelt.
Hierdoor zal die snaar, ook al word die op de zelfde manier, in de zelfde toonhoogte bespeelt, toch anders klinken.
Maar te zwijgen over een stem.
Hoe meet je trouwens de emotie in die stem?????????????

Muziek is gewoon niet meetbaar, ook al beweren sommige (zelfbenoemde) "techneuten" dat ze alles kunnen meten, muziek (waar een heel stuk emotie en menselijke bagage in verwerkt is) is voor de volle 100% onmeetbaar met de apparatuur die we tot nu toe ter beschikking hebben.

De eerste persoon die die apparatuur uit gaat vinden zal volgens mij binnen enkele dagen rijker worden dan Bil Gates en alle andere multinationals op deze wereld bij elkaar.
Emotie, stemming en andere persoonlijke eigenschappen zullen nooit meetbaar worden, maar wel weer te geven in muziek.

Hierdoor zal het nooit meetbaar worden welke apparatuur (en kabels), of combinatie van apparatuur (en kabels) wel of niet natuurlijk/werkelijk klinkt, en de emotie van de artiest over kan brengen.
Het fabriceren van dat soort apparatuur is dus niet een kwestie van meten, maar een kwestie van luisteren/ervaren.
(Muziek luister je niet alleen, maar ervaar je, doordat je het niet alleen met je oren waarneemt, maar met je gehele lichaam.)

Mvg. Miracle.
Even kort hierop ingaand: je vat op een prachtige manier een van de grootste en meest gemaakte denkfouten door audiofielen samen.

s0000884

Citaat van: HuubF op februari 17, 2011, 22:55:44
Oh, jij bent zo iemand die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft?
Een andere vaak gemaakte fout door audiofielen. Het projecteren van eigen kennisgebrek op anderen.

ener

Mijn virtual dynamics testament speakerkabel verkocht tot mijn cardas quadlink binnenkomt (groot verschil toen ik de demo cardas terug bracht). Tijdelijk gewoon eenvoudige speakerkabel van 4 mm van een euro of 4 per meter, ben heel veel detail en beleving kwijt, echt ken mijn set niet meer, hopelijk komt snel de kabel binnen.

Ejorne

#410
Citaat van: HuubF op februari 17, 2011, 22:55:44
Oh, jij bent zo iemand die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft?

Citaat van: s0000884 op februari 24, 2011, 03:18:16
Een andere vaak gemaakte fout door audiofielen. Het projecteren van eigen kennisgebrek op anderen.

Volgens mij begrijp ik het niet helemaal.
Als ik de zin even verander in bijvoorbeeld deze:
"Oh, jij bent zo iemand die denkt dat hij op vakantie geweest is".

Ben ik dan zelf wél of níet op vakantie geweest? En projecteer ik dan die wel of niet gedane vakantie op een ander?

tompj

#411
Citaat van: Ejorne op februari 24, 2011, 09:32:16
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal.
Als ik de zin even verander in bijvoorbeeld deze:
"Oh, jij bent zo iemand die denkt dat hij op vakantie geweest is".

Ben ik dan zelf wél of níet op vakantie geweest? En projecteer ik dan die wel of niet gedane vakantie op een ander?

;D: touché!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

s0000884

Citaat van: Ejorne op februari 24, 2011, 09:32:16
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal.
Als ik de zin even verander in bijvoorbeeld deze:
"Oh, jij bent zo iemand die denkt dat hij op vakantie geweest is".
Ben ik dan zelf wél of níet op vakantie geweest? En projecteer ik dan die wel of niet gedane vakantie op een ander?
Huub plaatste dit in een context; het was een reactie op wat Jacco schreef:
Citaat
Nee, dat is juist heel eenvoudig. Kijk maar wie van ons 2 de fysica achter zijn argumenten kan vinden. En wie het moet hebben van luchtfietserij en associatieve redenaties obv gehoormatige ervaringen.
Een betere metafoor is:
Een audiofiel weigert in een lift te stappen. De liftbouwer zegt: ik heb berekend dat de kabels niet *kunnen* breken als jij instapt, op basis van natuurwetten. Audiofiel: dus jij denkt dat je de wijsheid in pacht hebt? Huub hoort tot de categorie audiofielen die wetenschappelijk aangetoonde, opgebouwde en volledig objectieve kennis, als het hem uitkomt, compleet negeert, met als excuus dat die kennis opgedaan is in een ander 'referentiekader'. Dus als hij naar muziek luistert dan gelden deze wetten even niet meer. 

Als hij echter zelf de moeite zou nemen van die kennis iets op te doen, dan zou hij deze opmerking niet meer plaatsen. Vandaar mijn opmerking 'je projecteert wat je zelf niet weet op anderen'.

scrutinizer

#413
Citaat van: s0000884 op februari 24, 2011, 14:29:07
Dus als hij naar muziek luistert dan gelden deze wetten voor hem even niet meer.  


En terecht!!!
Zouden meer mensen eens moeten doen.

Heb je een vrije dag?  Of gewoon even niets beters te doen.
Lang niets van je geho ... gelezen. Alles goed? :sneaky2:

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Midcall

Citaat van: scrutinizer op februari 24, 2011, 14:38:29
Lang niets van je geho ... gelezen. Alles goed? :sneaky2:

;D

Anton.
Geen verrassing toch?

Het alter ego van dekkersj... toen die hier weer verscheen blijkt andermaal Sveelnullen snel te volgen... hilarisch gewoon  :clapping:
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

s0000884


Martijn M

Citaat van: scrutinizer op februari 24, 2011, 14:38:29
Citaat van: s0000884 op februari 24, 2011, 14:29:07
Dus als hij naar muziek luistert dan gelden deze wetten even niet meer. 

En terecht!!!
Zouden meer mensen eens moeten doen.

Meen je dit echt? Subjectieve beleving voor alles?
Dutch & Dutch

hifiman

Citaat van: keyser op februari 24, 2011, 18:30:58
En terecht!!!
Zouden meer mensen eens moeten doen.


Meen je dit echt? Subjectieve beleving voor alles?
Lijkt me logisch toch, een kroket eet je ook om de subjectieve beleving en niet omdat je weet wat de specs zijn ;-)

scrutinizer

#418
Citaat van: keyser op februari 24, 2011, 18:30:58
En terecht!!!
Zouden meer mensen eens moeten doen.


Meen je dit echt? Subjectieve beleving voor alles?

Ja. :smile:

Subjectieve beleving van/voor de zintuigen waardoor wij 'genieten' van MUZIEK. Het doel van deze ...... therapeutische ervaring(en).
Waar het om het medium handelt moet je tijdelijk beiden eigenschappen verenigen, objectief zowel als subjectief . Eenmaal alles op de rit ..... gordels om en 'genieten'.
Althans, in mijn beleving. :)


Maar waar het hier over gaat is gewoon gezever. Gezever over het wel dan niet kunnen waarnemen van .... Hier wederom met een pretentie gebracht waar 'mijn' receptie omslaat naar selectief en receptoren acuut in chemisch onbalans raken.
Ik zie een geldingsdrang met periodieke intervallen, maar met wat als doel ....?   
 

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Martijn M

Citaat van: scrutinizer op februari 24, 2011, 19:52:54
Ja. :smile:

Subjectieve beleving van/voor de zintuigen waardoor wij 'genieten' van MUZIEK. Het doel van deze ...... therapeutische ervaring(en).
Waar het om het medium handelt moet je tijdelijk beiden eigenschappen verenigen, objectief zowel als subjectief . Eenmaal alles op de rit ..... gordels om en 'genieten'.
Althans, in mijn beleving. :)

Op zich een goed punt. Het gaat om de beleving van de muziek en het geluid. Als dat goed zit, doet het er niet meer toe hoe het werkelijk 'klinkt'. Als je er maar van geniet. Waar een beetje suggestie al niet goed voor kan zijn  :) .


Citaat van: scrutinizer op februari 24, 2011, 19:52:54
Maar waar het hier over gaat is gewoon gezever. Gezever over het wel dan niet kunnen waarnemen van .... Hier wederom met een pretentie gebracht waar 'mijn' receptie omslaat naar selectief en receptoren acuut in chemisch onbalans raken.
Ik zie een geldingsdrang met periodieke intervallen, maar met wat als doel ....?   
 

Anton.

Klopt helemaal. Ik las de laatste weken zo nu en dan weer mee en kon me tot vandaag steeds nog inhouden om te posten, maar iedere man heeft een moment waarop zijn weerstand breekt   ;) .
Dutch & Dutch

scrutinizer

Citaat van: keyser op februari 25, 2011, 00:31:43
Op zich een goed punt. Het gaat om de beleving van de muziek en het geluid. Als dat goed zit, doet het er niet meer toe hoe het werkelijk 'klinkt'. Als je er maar van geniet. Waar een beetje suggestie al niet goed voor kan zijn  :) .
Daar ga je teveel hangen op een aanname, Martijn.
Het is wel degelijk van belang of het systeem in staat is de realiteit te benaderen. Het grote probleem is het bronmateriaal wat daarvoor gebruikt wordt. Ik heb enkele masters van recordings waar ik bij aanwezig geweest ben. Ik heb dus cue's van zowel the event als mikefeed beluisterd/geabsorbeerd. Deze voor wat mogelijk reproduseren naar mijn ervaring van dat event, staat 'voor mij' verder model voor al het bronmateriaal wat de revue passeer.


CitaatKlopt helemaal. Ik las de laatste weken zo nu en dan weer mee en kon me tot vandaag steeds nog inhouden om te posten, maar iedere man heeft een moment waarop zijn weerstand breekt   ;) .

"weerstand breekt" ::) Zoals eerder gezegd ..... mijn receptie selectief wordt. Mijn weerstand is binnen het gebruikte spanningbereik, en qua wattage overbemeten ;)
Wat niet weg neemt dat dit gezever over herhaling van zetten, niets (meer) toevoegt en zelfs tot enige irritatie leidt.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bertor

Citaat van: Audioloog op februari 24, 2011, 18:36:15
Lijkt me logisch toch, een kroket eet je ook om de subjectieve beleving en niet omdat je weet wat de specs zijn ;-)


En van een frikandel zou ik de specs niet eens willen weten ;)

Interficior

Citaat van: bertor op februari 25, 2011, 12:53:17
En van een frikandel zou ik de specs niet eens willen weten ;)
Waarom niet? Ben je bang voor de waarheid? ???
Take it or lease it

dekkersj

Met subjectieve beleving is ook helemaal niets mis. Het gaat alleen het verkeerde pad op als er claims neergelegd worden en/of causale verbanden gezocht/gelegd die totale waanzin zijn. En het gaat helemaal mis als daar niet meer rationeel over te discussiëren valt. Die laatste gevallen categoriseer ik meestal als (audio)verslaafde.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

chansig

De afgelopen dagen me verdiept in de werking van het brein middels een boek geschreven door een psychiater (Boek heet hersenspinsel) eigenlijk verplichte literatuur voor ieder mens dus ook de audioliefhebber. Gaat over psychoses, hallucinaties, depressie, schizofrenie en daarnaast ook over de normale mens enn wat die allemaal denkt te yien en te horen...

Gr Hans,

uit Oostenrijk
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.