Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

chansig

Ik weet even niet op welk "gat" je doelt ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ejorne

Citaat van: chansig op januari 25, 2011, 11:02:39
Ik weet even niet op welk "gat" je doelt ?

Gr Hans

Laten we niet hier ook een dbt discussie van maken. In de andere topics heb ik al dikwijls uitgelegd wat ik bedoel.

chansig

Moet je er niet aan refereren..Ik begin er niet over. Misschien wil je de link dan even pm'en waar je het uitgelegd hebt.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Citaat van: Ejorne op januari 25, 2011, 11:00:49
Dat is een aanname die inderdaad opgemerkt kan worden. Hoeveel nullen ook voor en na de komma, het is een aanname die door een dbt wordt vastgesteld. Echter die dbt weer he? Daarin is aantoonbaar een 'gat' aan te wijzen middels een visueel testje. Waarom dat 'gat' niet zou optreden bij audio heeft niemand mij nog duidelijk kunnen maken...
gewoon 2x opnemen: opname 1 -2 = eventueel verschil. waarom doe je hier nu zo moelijk over?
JBL PRX Power!

Ejorne

linkje naar het topic wat ik bedoel:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90081.0

Let wel, het begin van het topic is het punt dat ik bedoel nog niet ter sprake maar gaandeweg kom ik er wel op.

Verder heb ik dit in samenvattende bewoording (kleurvlakjes na elkaar en naast elkaar) ook in andere topics geopperd. Maar hoewel er wel op geschoten is, is er voor mij nog geen enkele verklaring gegeven waarom dit bij audio niet zou kunnen optreden. Of het als waardeoordeel voor iemand wel of niet belangrijk is maakt natuurlijk voor de mogelijke optreding hiervan niets uit.

Ejorne

Citaat van: Raphie op januari 25, 2011, 11:11:37
gewoon 2x opnemen: opname 1 -2 = eventueel verschil. waarom doe je hier nu zo moelijk over?

Tja, als je er zeker van kunt zijn dat opname en verschilversterking een hogere resolutie/dynamiek heeft dan het te testen object kan ik mij hierin vinden. Ik ben alleen bang dat daar ook de nodige onduidelijkheden over te vinden zijn...

Raphie

leuk dat je dat aangeeft, bij 2 audio opnames heb je dat geheugen / interpretatie effect dus totaal niet. En het eventuele residu van a-b is eenvoudig zichtbaar te maken. dus je kleurtjes verhaal is helemaal niet nodig.

neem op en laat horen!

Citaat van: Ejorne op januari 25, 2011, 11:18:04
linkje naar het topic wat ik bedoel:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90081.0

Let wel, het begin van het topic is het punt dat ik bedoel nog niet ter sprake maar gaandeweg kom ik er wel op.

Verder heb ik dit in samenvattende bewoording (kleurvlakjes na elkaar en naast elkaar) ook in andere topics geopperd. Maar hoewel er wel op geschoten is, is er voor mij nog geen enkele verklaring gegeven waarom dit bij audio niet zou kunnen optreden. Of het als waardeoordeel voor iemand wel of niet belangrijk is maakt natuurlijk voor de mogelijke optreding hiervan niets uit.
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Ejorne op januari 25, 2011, 11:19:29
Tja, als je er zeker van kunt zijn dat opname en verschilversterking een hogere resolutie/dynamiek heeft dan het te testen object kan ik mij hierin vinden. Ik ben alleen bang dat daar ook de nodige onduidelijkheden over te vinden zijn...
zegt nyquist je iets? + de algemene consensus van welk frequency bereik het oor kan waarnemen?

Mischien nog wel belangrijker, in beide gevallen is de beperking van de WEERGAVE keten sowieso de beperkende factor16 of 24bits resolutie
met een 44.1 tot 192Khz bemonsterings frequency.
als je je dat realiseert wat is dan dan de validiteit van het menselijk oor? als het niet uit de set komt kan het ook niet worden opgepikt? benieuwd naar je gedachtengang

komt u maar ....  :D
JBL PRX Power!

Ejorne

#283
Ik ben ook de fout in gegaan maar houd er nu verder mee op:

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 14, 2009, 22:50:38
Aub ALLEEN antwoorden als je ZEKER WEET dat je JA/NEE een verschil hoort.
Laten we er geen discussie bij maken, maw iedereen die een reply post die op een discussie lijkt word automatisch verwijderd tenzij het iets toevoegt, maw geen discussie over of het wel of niet kan





Citaat van: Raphie op januari 25, 2011, 11:25:20
komt u maar ....  :D

Ik spreek je waarschijnlijk wel weer in de andere topics...


Raphie

Citaat van: Ejorne op januari 25, 2011, 11:28:02

jammer, je kan 5 pagina's lang je gang gaan, krijgt 1 relevante vraag en je verwijst naar de startpost.....
JBL PRX Power!

Ejorne

#285
Citaat van: Raphie op januari 25, 2011, 11:29:46
jammer, je kan 5 pagina's lang je gang gaan, krijgt 1 relevante vraag en je verwijst naar de startpost.....

Nou toe maar, nog een keertje dan omdat je zo dramt:

Het is een leuk idee dat opnemen en verschil laten horen. Maar we hebben het hier over verschillen in kabels. Je gaat met jou geopperde methode de keten een stuk verlengen. Allerlei apparatuur waarvan we maar even moeten aannemen dat het totaal geen invloed heeft op de keten. Ik ben bang, Raphie, dat niet alleen ik daar vraagtekens bij plaats. Dan kun je komen met allerlei technische verklaringen maar die verklaringen hebben jullie tot zover nog niet veel verder gebracht in jullie kruistocht. Waarom denk je dat het nu wel lukt?

En dat met die kleurtjes... Je neemt aan dat het niet optreedt bij audio? Verklaring daarvoor blijft achterwege. Ja, je waardeoordeel daarover mag misschien zijn dat je het niet belangrijk vind omdat je het achter elkaar niet geforceerd kunt aantonen. Zegt verder niets over de mogelijke optreding ervan...

See you in de andere topics.

Raphie

#286
ok, je kleurtjes, jij kan wel beweren dat je er het weer mee kan voorspelllen, ik weet niet hoe, maar jij geeft aan dat het waarschijnlijk mogelijk is, maar i.g.g. zeker van invloed is.
Het is dan niet aan jou, om mij te vragen om JOUW bewering onderuit te halen, wie beweert bewijst. zo simpel ligt het.
Als we daar geen consensus over kunnen vinden dan heeft dit hele verhaal geen nut.

aangaande de apparatuur: er komt niks extra's in een keten, je neemt een ADC die ook gebruikt wordt om dezelfde opnames te maken voor CD's die jij gebruikt om jouw stelling kracht bij te zetten, die apparatuur is dus niet inferieur en heeft een vele malen hogere resolutie dan de uiteindelijke CD die jij gaat gebruiken. De enige wissel is de kabel waar jij verschillen in hoort. opnames mogen in 44.1 tot 192khz (4x zo snel bemonsterd als je CD speler) en van 16bits tot 32bits resolutie (meer dan 1.6mjn keer zo hoog als het dynamisch bereik van je CD speler) dit puur om aan te geven dat jouw weergave thuis exact kan worden overgenomen.

Dat kan je natuurlijk ook in twijfel trekken, maar dan zou je jezelf extreem belachelijk maken.
je neemt dan 2x een vooringesteld signaal op (eender welke lengte / tijdsduur / bron ) dit is sample accuraat

je trekt signaal A van signaal B af en je ziet wel of geen verschil.

geen experimentator effecten, geen andere sets waar mensen aan moeten wennen, geen moodswings. gewoon puur de feiten.

bij analoge kabels kan de impeandtie een klein verschil veroorzaken, bij dgitale kabels is de uitkomst ALTIJD NULL
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: Ejorne op januari 25, 2011, 11:18:04
linkje naar het topic wat ik bedoel:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90081.0

Let wel, het begin van het topic is het punt dat ik bedoel nog niet ter sprake maar gaandeweg kom ik er wel op.

Verder heb ik dit in samenvattende bewoording (kleurvlakjes na elkaar en naast elkaar) ook in andere topics geopperd. Maar hoewel er wel op geschoten is, is er voor mij nog geen enkele verklaring gegeven waarom dit bij audio niet zou kunnen optreden. Of het als waardeoordeel voor iemand wel of niet belangrijk is maakt natuurlijk voor de mogelijke optreding hiervan niets uit.

Gevonden. Thanks

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Midcall

Citaat van: Raphie op januari 25, 2011, 11:29:46
jammer, je kan 5 pagina's lang je gang gaan, krijgt 1 relevante vraag en je verwijst naar de startpost.....
De enige relevant post in dit topic is de startpost.... en die maakt van jouw post de minst relevante in dit topic. Dus die verwijzing van Ejorne is volkomen terecht.

Met een beetje geluk wordt dat offtopic geneuzel van jou dan ook verwijderd.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

dekkersj

Citaat van: Ejorne op januari 25, 2011, 11:00:49
Dat is een aanname die inderdaad opgemerkt kan worden. Hoeveel nullen ook voor en na de komma, het is een aanname die door een dbt wordt vastgesteld. Echter die dbt weer he? Daarin is aantoonbaar een 'gat' aan te wijzen middels een visueel testje. Waarom dat 'gat' niet zou optreden bij audio heeft niemand mij nog duidelijk kunnen maken...
Je probeert het handig richting dbt te praten, maar daar doelde ik in het geheel niet op. Verschillen meten is 1 en het vaststellen op het gehoor is 2. Waar ik wel op doelde is dat de verschillen zo klein zijn dat er geen trilhaartje is die er van onder de indruk raakt. Of als het er al is, het effect wordt overschreeuwd door andere wel hoorbare signalen.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

AbZ

Citaat van: dekkersj op januari 25, 2011, 20:53:49het effect wordt overschreeuwd door andere wel hoorbare signalen.
Komt vaker voor bij (nuttige informatie over) audio...

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 25, 2011, 11:25:20
zegt nyquist je iets? + de algemene consensus van welk frequency bereik het oor kan waarnemen?

Mischien nog wel belangrijker, in beide gevallen is de beperking van de WEERGAVE keten sowieso de beperkende factor16 of 24bits resolutie
met een 44.1 tot 192Khz bemonsterings frequency.
als je je dat realiseert wat is dan dan de validiteit van het menselijk oor? als het niet uit de set komt kan het ook niet worden opgepikt? benieuwd naar je gedachtengang

komt u maar ....  :D

Heb je de tussenstand van de poll eigenlijk wel goed op je in laten werken?  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

De poll uitslag is redelijk bepaald door de context waar de poll is gehouden. Ik weet wel een plek waar de percentage's andersom zouden zijn.. ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Citaat van: HuubF op januari 25, 2011, 21:05:54
Heb je de tussenstand van de poll eigenlijk wel goed op je in laten werken?  :bigsmile:
Heb je op je laten inwerken dat men vroeger ook in allerlei andere dingen heeft geloofd?
k wil hiermee geen partij trekken maar ben soms tikkeltje allergisch voor drogredeneringen   :(
Verder no hard feelings  :smile:

peterrr

#294
Citaat van: chansig op januari 25, 2011, 21:15:21
De poll uitslag is redelijk bepaald door de context waar de poll is gehouden. Ik weet wel een plek waar de percentage's andersom zouden zijn.. ;D

Gr Hans


Nee, dat kan niet want daar zijn maar 10 postende leden/moderatoren























over  ;D
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

chansig

Daarom schrijf ik ook precentages... :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MadEd

Zo'n tussenstand zegt natuurlijk ook helemaal niets. Dat de meerderheid iets van mening is wil nog niet zeggen dat het zo is.

Midcall

Citaat van: MadEd op januari 29, 2011, 20:26:42
Zo'n tussenstand zegt natuurlijk ook helemaal niets. Dat de meerderheid iets van mening is wil nog niet zeggen dat het zo is.
Pfff.... zo een dooddoener dit.  Zo kunnen we alle polls en verkiezingen wel afschaffen natuurlijk.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Koen K


Midcall

Citaat van: Koen K op januari 30, 2011, 02:13:25
Lang geen slecht idee!  :smile:
Een mening van iemand die in de minderheidsgroep valt maar het gevoel heeft toch gelijk te hebben of te moeten krijgen, of niet?  ;)

GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9