Het grote B&W topic.

Gestart door Hertog_Martin, juni 19, 2003, 22:09:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Melvin

(gaat idd dus over Radioskoop :)

Jep, Bond heeft hij ook laten zien, dat stuk waar de rockets worden afgevuurd en hij moet zien weg te komen.

Helaas heeft hij nu dus helemaal niets meer staan van Nautilus :( Ik was er een tijdje terug en toen had hij alleen de 801 nog, maar die was ook al verkocht. Toen heb ik die trailer gezien op een set 601's.

't Is wachten tot de leverancier terug is uit vakantie. Ga deze week nog wel eens langs bij TEBA, ook al heb ik het niet zo op verkopers die meer dB produceren dan hun speakers... Die kerel vertelde me dus dat hij zeker de amp en de speaker 1u wilde laten opwarmen vooraleer een luistersessie te geven. Wel, ik wil toch geen speakers hebben die pas na 1u goed beginnen klinken, want dan ben ik al halverwege de film...

patrick_vdb

@Melvin,

Het is vrij gebruikelijk om eindversterkers "warm" te laten lopen alvorens echt te gaan luisteren ;)

Maar staan de speakers ook zo opgesteld tijdens de demo :o

Mvrgr

Patrick

Kristof Ector

Citaat van: Melvin op juli 26, 2003, 23:31:05
Ga deze week nog wel eens langs bij TEBA, ook al heb ik het niet zo op verkopers die meer dB produceren dan hun speakers...

I know what you mean ... ;D

@patrick_vdb

Tijdens mijn luistersessie Nautilus 804 niet.


Groeten,

Kristof

Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

Melvin

Versterkers opwarmen dat kan ik nog begrijpen, maar dat lijkt me eerder bij buizenvesterker en niet bij een gewone Marantz receiver. 10 minuutjes ok, maar een uur eer hij goed klinkt ? Zoiets zou ik niet in huis willen hebben hoor.

Ivm de Nautilus moest die een uur spelen zodat de speaker dan 'warm getrild was', wat ik op zich ook wel een hele vage statement vind. Bij het in gebruik nemen van een speaker moet je hem laten inspelen ja, daar ben ik het helemaal mee eens, maar toch niet voor elke luistersessie.

Maar hij liet dus doorschijnen dat hij 1 set speakers op 1 amp kan 'opwarmen' voor een sessie, maar ik wil eigenlijk wat vergelijken tussen 805 en 804 en daar dan verschillende amp's op. Eens benieuwd wat hij daarop te zeggen heeft...

Melvin

Wat heb jij eigenlijk allemaal kunnen luisteren Kristof toen je er was ? En allemaal op je Denon ? Ook eens een 803 tegen een 804 gezet, of was de 803 buiten je budget en heb je die dus laten staan ?

thommy

Citaat van: Melvin op juli 27, 2003, 10:38:38
Wat heb jij eigenlijk allemaal kunnen luisteren Kristof toen je er was ? En allemaal op je Denon ? Ook eens een 803 tegen een 804 gezet, of was de 803 buiten je budget en heb je die dus laten staan ?

Hi Melvin,

Ik dacht dat Martin op dat ogenblik geen N 803 staan had.
Is de periode van dit geweest:

Nautilus at Radioskoop

Mvgr
Yves

Melvin

#156
Van audioforum heb ik dus ook die fotos, van het dealer review (die jij waarschijnlijk gemaakt hebt ? :) )

thommy

Citaat van: Melvin op juli 27, 2003, 11:18:20
Van audioforum heb ik dus ook die fotos, van het dealer review (die jij waarschijnlijk gemaakt hebt ? :) )

;D ;)

Mvgr
Yves

Sullivan

#158
Ik heb van de week even mogen genieten bij staffhorst van Norah Jones op de B&W Nautilus 800.

WAUWH :o.

Ik vind ze alleen wel lelijk om te zien.

mvg,
Frank

Oracle

Citaat van: Melvin op juli 27, 2003, 10:34:05
Versterkers opwarmen dat kan ik nog begrijpen, maar dat lijkt me eerder bij buizenvesterker en niet bij een gewone Marantz receiver. 10 minuutjes ok, maar een uur eer hij goed klinkt ? Zoiets zou ik niet in huis willen hebben hoor.

Ach, ik heb zo'n Marantz die inderdaad een uurtje moet spelen, voor hij op z'n lekkerst klinkt. Maar het is nu ook weer niet zo, dat als ik hem net aan heb staan, dat hij dan niet klinkt. Maar je hoort wel verschil.

Maar ach, mijn Barco moet ook even opwarmen, voor we gaan kijken. Meestal laat ik eerst even een kwartiertje of zo, een muziekdvd spelen, en dan is e.e.a. tenminste 'voorverwarmd'... :D

Er zijn genoeg mensen die om die reden hun apparatuur nooit uitzetten. Een vriend van me heeft een Naim set, en die heeft (volgens zijn eigen zeggen) zo'n 3 weken (!!) nodig, alvorens deze weer echt lekker klinkt. Dus hij baalt altijd als hij op vakantie gaat (want dan zet hij alles uit), dat het dan weer zolang moet duren...

(Ik neem overigens geen verantwoordelijkheid voor de juistheid van dat laatste (dus dat van die 3 weken..). Hijis hier veel kritischer in dan ik, en wie weet speelt er ook wel iets psychologisch mee...)

Groet,
Mark

Kristof Ector

Citaat van: Melvin op juli 27, 2003, 10:38:38
Wat heb jij eigenlijk allemaal kunnen luisteren Kristof toen je er was ? En allemaal op je Denon ? Ook eens een 803 tegen een 804 gezet, of was de 803 buiten je budget en heb je die dus laten staan ?

Heb bewust gekozen voor de 804. Weet wel dat de 803 beter is maar voor je het weet eindig je met een 801 ;D. Neen, ik heb de speaker beluisterd op Marantz aangezien mijn Denon toen nog niet geleverd was.

Yves heeft trouwens gelijk dat er destijds geen 803 was om te beluisteren.

Ik wil trouwens blijven uitbreiden in de nautilus-reeks maar dan verder gaan met een set 805 als rear. (Of als de beurs wat mee zit, met 803 als front en mijn 804 als rear).

Eerstvolgende aankoop wordt een sub (ASW CDM / ASW 800). Martin heeft al een goede prijs gemaakt.

Kristof
Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

Melvin

Dan was dat zeker de Marantz SR7300, die stond daar nl. voor de 601 surround set. Ik hoop dat hij vlug zn 80x reeks terug binnen heeft, want ne mens zolang laten wachten is nie gezond ;D

Kristof Ector

Citaat van: Melvin op juli 27, 2003, 18:55:31
Dan was dat zeker de Marantz SR7300, die stond daar nl. voor de 601 surround set.

Klopt. Mooie versterker trouwens.

Veel succes met je aankoop.

Kristof

Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

Scarp

Hmm... op hifi.nl een setje 802's van "High End broker" voor 5250 euro ...

Dan ff kijken op audio-markt.be en daar staat dezelfde speakers voor 4950 euro. Ze zouden staan in duitsland en dan kan je dus in NL 300 euro betalen voor vervoer. Die duitse advertentie is wel van dezelfde, postcode is in NL (Haren in Groningen) en email adres komt overeen met de naam van die high-end broker.

Het ligt eraan waar in duitsland ze staan, maar voor 300 euro kan je wel ff heen en weer rijden volgens mij (als ze in je auto passen uiteraard).

Melvin

Waren dat niet die 802's die thommy als eens gezien had, en waarvan de midden unit stuk bleek te zijn ?

Melvin

Ivm mn 804 aankoop zou ik trouwens nog wat suggesties willen welke mogelijk stereo amp ik kan gebruiken om eraan te hangen. Momenteel heb ik al in gedachten:

- Rotel RB1080 (eigenlijk de rb991) en RB1090
- Classe CA-201 (2x zo duur als de anderen, maar eens leuk om te kijken wat er nu zoveel beter aan is)
- Parasound HCA-1000A (2x125wattt, minder dan de Rotel maar ik wil hem toch eens horen). De HCA-2205A is ook een optie met 5x220watt maar dan zit je weer meteen op 4500 EURO
- Marantz heb ik al geschrapt, omdat ze eigenlijk geen krachtige amp meer hebben die genoeg reserves in huis heeft.

Mn budget voor de amp is ong. een 3000 euro, dus als er iemand nog suggesties heeft weer ik eens naar moeten luister had ik dat graag gehoord :)

Het testen zal wel moeilijk worden, het is nl. makkelijker speakers te luisteren als je al een amp hebt, dan andersom. En ook heeft niet elke B&W dealer de amp die ik wil horen, of andersom  :-\

Grindtegel

Je kunt de Parasound ook in Amerika bestellen. Daar kost ie maar zo'n 2000 dollar. Met verzendkosten en importbelasting zit je dan op waarschijnlijk nog minder dan 3000 euro.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Jinsu

Komt ongeveer 25% invoerbelasting op excl. de verzendkosten en een andere voeding.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

markvl

Melvin,

Ik heb aan mijn 804N's (en aan mijn HTM-2) mono-blokken hangen (Meridian 505, adviesprijs € 1500,- per stuk)
Die klinken ook erg goed.

Het voordeel van monoblokken vind ik dat je ze zowat tegen je speaker kunt aanzetten en dus de luidspreker kabel er bijna niet toe doet. Je moet natuurlijk wel goede interlinks gebruiken.
In mijn geval heb ik de eindversterkers gebalanceerd aangesloten. Ik hoor nu vrijwel geen achtergrond-ruis meer.
Daarnaast hebben monoblokken een aparte voeding per kanaal, wat ook weer het piekgedrag ten goede kan komen.

Hopelijk is je keuze niet een klasse moeilijker geworden hierdoor... ;)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Melvin

#169
De duurderen modellen van stereoamps zijn op zich gewoon 2 monoblokken in 1 doos, om de redenen die jij net zelf aangaf. Maar Meridian is toch iets te duur vrees ik. Die monoblokken van jou zijn 160 watt, ik zie dat er ook een 557 is met 2x200watt, maar die prijs zal wel een hele hoop hoger liggen.

Maar ik zal ze op mn todo-lijst toevoegen :) Heb je enig idee welke winkel die dingen staan heeft, liefst samen met een N804 ?

jaco

#170
Andere merken hebben ook mono blokken.. Ik ken niet veel dealers die Meridian doen die de 505's hebben staan.
Helaas hebben ze haast allemaal een stereo opstelling staan met een stereo geintergreerde versterker en losse CD speler, misschien nog een radio.

De stereo 557 is goedkoper dan 2 505's (2700 tegen 2 maal 1500)
Er is ook een 5 kanaals 558.2 voor 6250. Het wordt dus 'goedkoper' als je meer kanalen in een behuizing stopt... (logisch aangezien ze de behuizing en vaak de voeding meoten delen)

Wat mark bedoeld is denk ik dat je erg dure speaker kabel kunt kopen, want je hebt maar 35 of 50 cm nodig. Je interlinks worden wel langer, en dat kan ook in de papieren lopen. Het gaat er maar om welke theorie je aanhangt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

thommy

Citaat van: Grindtegel op augustus  3, 2003, 13:18:01
Je kunt de Parasound ook in Amerika bestellen. Daar kost ie maar zo'n 2000 dollar. Met verzendkosten en importbelasting zit je dan op waarschijnlijk nog minder dan 3000 euro.

Is toch niet zo voor de hand liggend hoor.
Voeding moet niet vervangen worden, enkel een paar draadjes op de transfo switchen.

Maar de shipping kosten zijn ook niet van de poes hoor.
Dat ding zit in een dubbele doos van bijna 1m² en weegt 40 kg!
Komt nog eens bij dat je zowel import als BTW moet betalen op zowel de shipping als de goods.
En dan nog eens een 30 euro voor het te laten inklaren bij de douane.

Dus dit is een nuloperatie waar je dan nog eens je garantie mee verliest.

Zo een 2205AT koop/kocht je hier ook nieuw voor om en bij de 3000 euro.

Mvgr
Yves.



ub4b

Citaat van: thommy op augustus  4, 2003, 00:27:16
Maar de shipping kosten zijn ook niet van de poes hoor.
Dat ding zit in een dubbele doos van bijna 1m² en weegt 40 kg!
Komt nog eens bij dat je zowel import als BTW moet betalen op zowel de shipping als de goods.
En dan nog eens een 30 euro voor het te laten inklaren bij de douane.

Zit er BTW + importtax op de shipping zelf ?? Ging net een Boltz rackje bestellen maar dan is het de prijs * 1,20 (20% shipping kost op hun site) * 1,21 (BTW) * 1,04 (import tax) wat dat rekje dan weer 50% duurder maakt.

thommy

Citaat van: ub4b op augustus  4, 2003, 01:04:40
Citaat van: thommy op augustus  4, 2003, 00:27:16
Maar de shipping kosten zijn ook niet van de poes hoor.
Dat ding zit in een dubbele doos van bijna 1m² en weegt 40 kg!
Komt nog eens bij dat je zowel import als BTW moet betalen op zowel de shipping als de goods.
En dan nog eens een 30 euro voor het te laten inklaren bij de douane.

Zit er BTW + importtax op de shipping zelf ?? Ging net een Boltz rackje bestellen maar dan is het de prijs * 1,20 (20% shipping kost op hun site) * 1,21 (BTW) * 1,04 (import tax) wat dat rekje dan weer 50% duurder maakt.

Yep,

Die gasten rekenen aan:

Toestel+shipping x 4.5% x 21% >:(

afzetters >:(

Mvgr
Yves.

ub4b

Citaat van: thommy op augustus  4, 2003, 01:09:26

Yep,

Die gasten rekenen aan:

Toestel+shipping x 4.5% x 21% >:(

afzetters >:(

Mvgr
Yves.

Vadertje staat moet op alles iets afpakken ;D Dat maakt het Boltz rekje met een bodem en een extra schap bijna even duur als wat ik voor mijn soundstyle betaald heb. Een woord : leegzuigers.