welke BD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door blue-eyes, januari 9, 2009, 18:51:48

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Ronin79

#4450
Als het goed is, kan ik straks het volgende afronden;

Monsters en Season Of The Witch (Steelbook), voor € 12,70 incl verzending
Season Of The Witch had ik al, maar niet de Steelbook. Deze kom je weinig tegen, vandaar
dat ik er op reageerde. Ik wacht alleen even op haar bank gegevens. (mits ze intussen al niet snel verkocht zijn) ;)

De LOTR Extended Editions krijg ik volgens de post vandaag binnen.

fugazi_2009

#4451
La Dolce Vita (nr 55), Annie Hall (nr 68), Manhattan (nr 76)




Tevens aan de slimline doosjes begonnen:



BeforeAfter
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LuPo


Ronin79

#4453
Vandaag ontvangen:

* LOTR (Blu-Ray) Extended Edition binnen gekregen (geheel nieuw in Seal, voor € 42,50 incl pakket verzending).
Dat is dus niet duur, dan kan ik de Extended DVD versies die ik ook heb, aan mijn ouders geven.
* Mission Impossible 4: Ghost Protocol (Steelbook) ook ontvangen (€ 12,15 incl. verzending)
* Killing Me Softly (Slipcover), nieuw in seal +  Dredd 3D (Lenticular Slipcover), waar ook de 2D versie bij zit, nieuw in seal. Samen voor € 22,50

Verder kwam, de Hello Kitty knuffel voor mijn dochter binnen (uit de UK).
Leuk om te zien hoe die kleintjes zo blij kunnen zijn. Die andere krijg ik rond 12 Maart binnen (uit Duitsland)

Monsters en Season Of The Witch (Steelbook) is inmiddels ook afgehandeld.
Dat zal ergens volgende week binnen komen.

De brievenbus blijft maar vol regenen met pakketjes .....
Wat zal er morgen in liggen ?  Waarschijnlijk; The Walking Dead seizoenen  ;)

fugazi_2009

Citaat van: LuPo op maart  8, 2013, 09:29:26
Ik heb trouwens de film Gamer laatst gekregen maar die zat in zo'n dik engels doosje. Degene die de film ook hebben: hebben jullie hem ook zo ontvangen?

Er vanuit gaande dat je de Nederlandse versie hebt dan klopt dit. Die dikke engelse doosjes worden ook in Nederland wel gebruikt, o.a. door Dutch Film Works (die Gamer ook hebben uitgebracht). Volgens DVD Profiler zit de Nederlandse Gamer inderdaad in zo'n dik doosje.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ronin79

Maar om nu te zeggen; dat het een geweldige film was.
mwoah ....... maar er zijn slechtere  ;)

Nicklazzz

Citaat van: SillentWolf op maart  9, 2013, 03:15:49
Maar om nu te zeggen; dat het een geweldige film was.
mwoah ....... maar er zijn slechtere  ;)

Ik wil niet weten wat jij de laatste maanden hebt uitgegeven aan blurays  ;D ik hoop dat als je ooit een deel verkoopt ik het optijd in de gaten heb :smile:.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Ronin79

#4457
Dat getal wil je inderdaad niet weten  ;D
Daarnaast kijk ik nog niet veel meer dan dat ik de afgelopen jaren deed.
Maar ondertussen krijg ik de collectie aardig up to date. Ik had ook al jaren niets meer aangevult. (zo'n 4 a 5)
Het verzamelen blijf je toch in het bloed zitten, dat blijkt.

Citaatik hoop dat als je ooit een deel verkoopt ik het optijd in de gaten heb :smile:.

Eigenlijk verkoop ik nooit films, vaak geef ik ze weg aan mijn familie. Maar mocht het ooit zo zijn ...... dan hoop ik het inderdaad voor je  ;)


Thuis heb ik een paar van die mooie Zwarte archief kasten, wat je ook wel in kantoren vind.
Ze zijn zeker 190 hoog, en kan veel in. Wij hebben nu 3 van die kasten, en in een daarvan staan wat filmpjes.

In impressie ..... op de bovenste plank, staan zo'n 300 BR's.
Op elke plank kunnen 2 rijen achter elkaar staan, en eventueel nog wat ervoor zoals
ik met een paar Steelbooks heb gedaan.

   


LuPo

Citaat van: fugazi_2009 op maart  9, 2013, 00:08:21
Er vanuit gaande dat je de Nederlandse versie hebt dan klopt dit. Die dikke engelse doosjes worden ook in Nederland wel gebruikt, o.a. door Dutch Film Works (die Gamer ook hebben uitgebracht). Volgens DVD Profiler zit de Nederlandse Gamer inderdaad in zo'n dik doosje.

Goed om te horen, thanks!

Nicklazzz

Citaat van: SillentWolf op maart  9, 2013, 11:25:34
Dat getal wil je inderdaad niet weten  ;D
Daarnaast kijk ik nog niet veel meer dan dat ik de afgelopen jaren deed.
Maar ondertussen krijg ik de collectie aardig up to date. Ik had ook al jaren niets meer aangevult. (zo'n 4 a 5)
Het verzamelen blijf je toch in het bloed zitten, dat blijkt.

Eigenlijk verkoop ik nooit films, vaak geef ik ze weg aan mijn familie. Maar mocht het ooit zo zijn ...... dan hoop ik het inderdaad voor je  ;)


Thuis heb ik een paar van die mooie Zwarte archief kasten, wat je ook wel in kantoren vind.
Ze zijn zeker 190 hoog, en kan veel in. Wij hebben nu 3 van die kasten, en in een daarvan staan wat filmpjes.

In impressie ..... op de bovenste plank, staan zo'n 300 BR's.
Op elke plank kunnen 2 rijen achter elkaar staan, en eventueel nog wat ervoor zoals
ik met een paar Steelbooks heb gedaan.

   

Ja man :crazy: als je buurman eens niet weet wat op te zetten kan hij net zo goed bij jou een film komen huren ipv de videotheek ;D
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Ronin79

#4460
Gelukkig heb ik een buurman, die ik niet eens in huis wil hebben.
Hij weet ook niet wat ik hier heb staan. Dus dat scheelt  ;)

Nicklazzz

 :sneaky2:
Citaat van: SillentWolf op maart  9, 2013, 12:57:21
Gelukkig heb ik een buurman, die ik niet eens in huis wil hebben.
Hij weet ook niet wat ik hier heb staan. Dus dat scheelt  ;)

Dat is beter zo want tegenwoordig mag je zelf niet naar een begrafenis gaan of ze zitten in je huis. Genoeg gezeverd ;D, mooie collectie :wub:
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Ronin79

Dat is inderdaad zo. Gelukkig ben ik veel thuis.

Citaatmooie collectie

Thx  ;)

Hij zal echter nog wel wat aangepast en uitgebreid worden.

Het is alleen zo; bij elk nieuw medium ... vervang- je op zijn tijd het meeste.
Eerst hadden we de videobandjes, later de DVDtjes, etc. Zo blijf je wel bezig.  ;)

LuPo

Dat is wel jammer inderdaad. Er komt altijd weer wat nieuws en dan kun je weer overnieuw beginnen. :P

Ronin79

De afgelopen 15 - 20 jaar is dat inderdaad veelvoudig geweest.
Eerst had je een leuke collectie videobanden, kon je het weer vervangen omdat er wat beters is ...
of het gewoon niet meer te krijgen was. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

2 mensen worden er wel gelukkiger van. Zowel mijn schoonvader als vader hebben nagenoeg alles
wat ik de afgelopen jaren vervangen heb. Mijn vader heet zelf nog naast de DVD en BR speler, een oude
videorecorder. Alleen weet ik zo even niet meer of dat die van hem was, of een goede oude van mij.
Maar maakt ook niet zoveel uit. zo kan ik hun ook blij maken, en maak ik ruimte voor de opvolgers.

Net nog contact gehad met de persoon die mij Sint heeft opgestuurd.
Ik heb de Steelbox nog niet van de TNT ontvangen.  De persoon in kwestie, stort mijn geld
over 2 weken terug op mijn rekening. Eerst gaat hij zo op vakantie. Toch netjes, al had ik aangegeven
dat dat niet hoefde.

Ondertussen heb ik de deal voor: Centurion Steelbook (had ik ook op de lijst staan) bijna rond ... € 6,50 incl verzending.
Ik wacht alleen nog even op de bank gegevens van de verkoper.  ;)

Nicklazzz

MM heeft weer wat aan zijn prijzen gedaan waardoor ik met het volgende naar het gekomen ben ;D:

Frits & Freddy
The taking of pelham 123
The golden compass
The three musketeers 3D+BD
War of the worlds
Transformers 3-movie set

Ging oorspronkelijk voor men moeder een nieuwe stofzuiger & olieradiator mee kiezen :clapping:
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

RubenV.

Citaat van: Nicklazzz op maart  9, 2013, 14:25:21
MM heeft weer wat aan zijn prijzen gedaan waardoor ik met het volgende naar het gekomen ben ;D:

Frits & Freddy
The taking of pelham 123
The golden compass
The three musketeers 3D+BD
War of the worlds
Transformers 3-movie set

Ging oorspronkelijk voor men moeder een nieuwe stofzuiger & olieradiator mee kiezen :clapping:

Ik kan het bijna niet meer bijhouden  :D

@SillentWolf: Houd je ook bij welke films je allemaal in je collectie hebt? Ik kan me zo voorstellen dat met dergelijke aantallen je op moet passen dat je geen dubbele koopt.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nicklazzz

Citaat van: RubenV. op maart  9, 2013, 14:30:32
Ik kan het bijna niet meer bijhouden  :D

@SillentWolf: Houd je ook bij welke films je allemaal in je collectie hebt? Ik kan me zo voorstellen dat met dergelijke aantallen je op moet passen dat je geen dubbele koopt.

Daar heb ik ook aangedacht, ik neem de tab mee en zo koop ik geen dubbele. Al heb ik belange na geen collectie als sillentwolf ;)
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Ronin79

#4468
Veelal weet ik het wel uit mijn hoofd wat ik heb, of wat ik nog op mijn lijsje heb staan. Dat scheelt met kopen.
Je loopt dus niet met een briefje of Tablet rond, met een file erop wat je al hebt, of wat je nog mist.

Qua onthouden, onthou ik niet alleen de titels, de hoezen, of de aankomende releases (of welke in het buitenland veelal NL ondertiteld zijn)
maar bij speciale titels ook of het om een digibook, Steelbook of Metalpak gaat (vanaf de zijkant gezien).
Dat is makkelijk als je wel eens op MP koopt, waar ze alleen maar een stapeltje BR's, van de zijkant of bovenaf laten zien,
zonder te vermelden wat het is.

Voor zover ik het weet; het ik ook nog niet een dubbele DVD, videoband (vroeger) of een BR gekocht ...
tenzij ik dat expres deed, omdat het een andere versie betrof, of een vervangende film. Dat kan zijn; Director's Cut, Streelbook etc.
De vervangende films doe ik altijd naar mijn schoonouders of ouders.
Mijn Pa heeft op dit moment iets meer films als ik, omdat ik een stop had van een paar jaar (en hij heeft meer ruimte).
Maar ook bij hem weet ik aardig wat hij heeft (ook bij een kopie of origineel), beter als hemzelf. Dus kan ik mijn films veelal rustig afstaan  ;)

De vraag of ik alles opschrijf ? ... daar ben ik pas mee begonnen.
Niet dat ik niet weet wat ik heb, maar het is wel makkelijk om eens terug te kijken ...
welke film versie ik van een film heb, is het een Steelbook, Digibook ... heb ik een film expres dubbel
gekocht (zoals je soms hebt als je een Box koopt, maar van een van de delen ook een Steelbook hebt), etc.
Maar de lijsten die ik maak, geven ook aan ... hoeveel ik er precies heb (DVD's / BR's etc)
Ik onthou redelijk veel ... maar alles onthouden is natuurlijk niet te doen. Vandaar dat ik ook wel eens een lijst maak, als handige backup.  ;)

RubenV.

Citaat van: SillentWolf op maart  9, 2013, 14:44:40
Veelal weet ik het wel uit mijn hoofd wat ik heb, of wat ik nog op mijn lijsje heb staan. Dat scheelt met kopen.
Je loopt dus niet met een briefje of Tablet rond, met een file erop wat je al hebt, of wat je nog mist.

Qua onthouden, onthou ik niet alleen de titels, de hoezen, of de aankomende releases (of welke in het buitenland veelal NL ondertiteld zijn)
maar bij speciale titels ook of het om een digibook, Steelbook of Metalpak gaat (vanaf de zijkant gezien).
Dat is makkelijk als je wel eens op MP koopt, waar ze alleen maar een stapeltje BR's, van de zijkant of bovenaf laten zien,
zonder te vermelden wat het is.

Voor zover ik het weet; het ik ook nog niet een dubbele DVD, videoband (vroeger) of een BR gekocht ...
tenzij ik dat expres deed, omdat het een andere versie betrof, of een vervangende film. Dat kan zijn; Director's Cut, Streelbook etc.
De vervangende films doe ik altijd naar mijn schoonouders of ouders.
Mijn Pa heeft op dit moment iets meer films als ik, omdat ik een stop had van een paar jaar (en hij heeft meer ruimte).
Maar ook bij hem weet ik aardig wat hij heeft (ook bij een kopie of origineel), beter als hemzelf. Dus kan ik mijn films veelal rustig afstaan  ;)

De vraag of ik alles opschrijf ? ... daar ben ik pas mee begonnen.
Niet dat ik niet weet wat ik heb, maar het is wel makkelijk om eens terug te kijken ...
welke film versie ik van een film heb, is het een Steelbook, Digibook ... heb ik een film expres dubbel
gekocht (zoals je soms hebt als je een Box koopt, maar van een van de delen ook een Steelbook hebt), etc.
Maar de lijsten die ik maak, geven ook aan ... hoeveel ik er precies heb (DVD's / BR's etc)
Ik onthou redelijk veel ... maar alles onthouden is natuurlijk niet te doen. Vandaar dat ik ook wel eens een lijst maak, als handige backup.  ;)

Ik gebruik voor mijn blu ray collectie mymovies. Daarmee kan je makkelijk alle films inscannen mbv. de streepjescode. En als ik in de winkel sta kan ik ook snel controleren of ik die titel al niet in de collectie heb.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Ronin79


StefaanD

Gebruik zelf DVDpedia en pocketpedia op de iPhone. Enig nadeel is dat die dingen niet in de cloud syncen, dus is nog een manueel gebeuren.

Is wel nodig dat ik een lijst heb, anders zou 'k zo maar eens dubbele bestellen of kopen, bijna 1200 BR's past net niet in mijn eigen geheugen  :D

De plaatselijke MM heeft ook een draadloos netwerk dus kan ook snel controleren als het online niet goedkoper te vinden is.

LuPo

Citaat van: RubenV. op maart  9, 2013, 15:52:19
Ik gebruik voor mijn blu ray collectie mymovies. Daarmee kan je makkelijk alle films inscannen mbv. de streepjescode. En als ik in de winkel sta kan ik ook snel controleren of ik die titel al niet in de collectie heb.

Die gebruik ik ook. Zie linkje in m'n signature. :D

RubenV.

Citaat van: LuPo op maart  9, 2013, 17:31:23
Die gebruik ik ook. Zie linkje in m'n signature. :D

Zo'n linkje moet ik ook nog eens maken. Maar eerst nog eens even de collectie updaten  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Citaat van: RubenV. op maart  9, 2013, 17:32:39
Zo'n linkje moet ik ook nog eens maken. Maar eerst nog eens even de collectie updaten  :D

Ik heb ze zelfs genummerd hoe ze in mijn meubel en rekjes staan. Dus ik moet elke keer even bijwerken als ik nieuwe films koop en ergens tussen zet.. Ach het is hobby he.. :clapping: