welke BD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door blue-eyes, januari 9, 2009, 18:51:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Citaat van: Robbert54 op september  4, 2009, 18:31:30
just let me know ;)


trouwens toch maar gewoon The Prestige bij de MM gehaald. was daar 16,99
Dan was 't zelfs goedkoper om 'm apart te laten bezorgen door Amazon. ;)

Trouwens, een tip aan iedereen: Bestel de UK versie van Monsters Inc.
Wat een PRACHTIGE BD! Niet alleen qua beeld en geluid, maar ook de slipcase om het doosje heen is echt PRACHTIG! :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op september  4, 2009, 21:44:57
Dan was 't zelfs goedkoper om 'm apart te laten bezorgen door Amazon. ;)
ja maar dan moest ik ook weer bijna een maand wachten ;)

CitaatTrouwens, een tip aan iedereen: Bestel de UK versie van Monsters Inc.
Wat een PRACHTIGE BD! Niet alleen qua beeld en geluid, maar ook de slipcase om het doosje heen is echt PRACHTIG! :worship:

couldn't agree more!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: Robbert54 op september  4, 2009, 21:50:37
couldn't agree more!
En al die rimpels en details op 't gezicht van Roz ook, echt GEWELDIG!
I'm watching you, Mike Wazowski, alsways watching...

En wat een LFE zeg bij dat geschreeuw van Boo! :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op september  4, 2009, 21:57:55
En al die rimpels en details op 't gezicht van Roz ook, echt GEWELDIG!
I'm watching you, Mike Wazowski, alsways watching...

En wat een LFE zeg bij dat geschreeuw van Boo! :o
ik vind dat stukje mooi dat die beer (kom zo snel niet op zijn naam) ligt te slapen en je die haren op zijn armen echt heen en weer ziet gaan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Beer? ???

Het is heel simpel bij beelddemo's:
The Dark Knight IMAX proloog voor live action en Monsters Inc. voor animatie.

Zelfs bij animatie BD's met een 5 sterren rating is er nog steeds een heel klein beetje verschil quabeeldkwaliteit, ik heb 4 animatie BD's, in volgorde van beeldkwaliteit:
1. Monsters Inc.
2. Bolt
3. Wall-E
4. Madagascar 2

Dit is hoe ik het beleef, de scaling naar 720p zal ook wel meespelen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op september  4, 2009, 22:10:32
Beer? ???

Het is heel simpel bij beelddemo's:
The Dark Knight IMAX proloog voor live action en Monsters Inc. voor animatie.

Zelfs bij animatie BD's met een 5 sterren rating is er nog steeds een heel klein beetje verschil quabeeldkwaliteit, ik heb 4 animatie BD's, in volgorde van beeldkwaliteit:
1. Monsters Inc.
2. Bolt
3. Wall-E
4. Madagascar 2

Dit is hoe ik het beleef, de scaling naar 720p zal ook wel meespelen.
ja kom niet op zijn naam! :-X je weet wel top monster!

ik mis trouwens Kung Fu Panda in je rijtje.. de enige die ik hiervan niet heb op BR is Madagascar 2. 1 viel me zwaar tegen namelijk.

Bolt is ook absoluut super goed!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

R


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

#983
Om volledig te zijn: (ik zeg het uit mijn hoofd!)
James P. Sullivan! ;)

Maar da's geen beer, maar een Monster!
Anders kocht ik wel ''Teddybear Inc.'' :D

Da's inderdaad een heel mooi stukje, maar alle scenes met Sully laten ontzettend veel detail van z'n haren zien.
Oftewel, de ultieme BD demo, omdat je meteen een zeer goed detailvergelijk hebt i.c.m. de DVD.

Grappig detail, de Blu-ray versie is anders dan de NL DVD, om voorbeelden te noemen:
1. Bij het TV spotje van in het begin waar Mike en Sully naar de TV kijken, roept de voice-over: ''Monsters Inc. -We scare because we care.''
Op de Blu-ray zie je deze tekst ook in beeld verschijnen op de TV, maar op de NL DVD niet.
2. Sully zegt: ''You go to sleep'', waarbij de gebaren op de BD die hij hierbij maakt anders zijn dan op de NL DVD.
3. De bloopers en bedrijfsmusical bij de aftiteling zijn verdwenen, de hele aftiteling is compleet anders. >:(

En zo zijn er nog wel meer verschillen.
De eerste 2 die ik noem zijn omdat de BD de USA versie bevat, i.p.v. de internationale versie, waarbij specifieke Engelse teksten en gebaren zijn aangepast/verwijderd, zodat jonge kijkers niet in verwarring komen met Engelse tekst en bv. Nederlandse spraak.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ksi

bloopers staan op disc 2 heb ik laten vertellen (zelf er nog in gehad..)

van de week apocalypto binnen gekregen en gister seven bij de mm opgehaald

Robbert54

Citaat van: ksi op september  6, 2009, 17:53:28
bloopers staan op disc 2 heb ik laten vertellen (zelf er nog in gehad..)

van de week apocalypto binnen gekregen en gister seven bij de mm opgehaald
is Seven nog goed blu-ray materiaal??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Robbert54 op september  6, 2009, 22:11:45
is Seven nog goed blu-ray materiaal??
Zou ik ook graag willen weten, want ik heb nog geen review gevonden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op september  6, 2009, 22:19:02
Zou ik ook graag willen weten, want ik heb nog geen review gevonden...
toch wel mijn favoriete thriller allertijden :inlove:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erwinh

Citaat van: Robbert54 op september  6, 2009, 22:21:41
toch wel mijn favoriete thriller allertijden :inlove:
Ik vond het de meest weerzinwekkende film ooit!! Wat een zieke geest moet je wel niet hebben om zoiets te verzinnen. Gruwelijk.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

celerontje

Citaat van: HTip op september  6, 2009, 22:19:02
Zou ik ook graag willen weten, want ik heb nog geen review gevonden...
Notabene vergeet je een Belgische site: ;)
http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=5050
Prima uitgave dus, kan je gerust kopen!

En op deze site ook een uitstekende bespreking van de omstreden Gladiator Blu-ray:
http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=5062
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ksi

Het is volgens mij wel een upgrade (hij zit nog in de folie), maar niet subliem blu-ray materiaal.
En heb hem inderdaad gehaald omdat het ook een van mijn beste films ooit is en ter vervanging van een dvd release (een van de weinige dvds die ik had.. maar inmiddels weggeven).

Ga misschien vanavond wel even stukje kijken en laat ik het anders nog wel even weten.

erwinh

Citaat van: ksi op september  7, 2009, 08:55:20
Het is volgens mij wel een upgrade (hij zit nog in de folie), maar niet subliem blu-ray materiaal.
En heb hem inderdaad gehaald omdat het ook een van mijn beste films ooit is en ter vervanging van een dvd release (een van de weinige dvds die ik had.. maar inmiddels weggeven).

Ga misschien vanavond wel even stukje kijken en laat ik het anders nog wel even weten.
Niet om het een of ander, en zeker niet om een wellis nietes spellletje te spelen, maar kan jij mij uitleggen waarom dit voor jou een van je beste films ooit is??
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

ksi

Euhm wat me zo even te boven schiet (heb hem in tijden niet gezien..)

synergy tussen Pitt en Freeman (en de prestaties van beide acteurs individueel)
verassend einde, deze heeft wel een einde itt bv zodiac
mooie settings, begin in de regen met een kop koffie voor pitt vind ik al legandarisch net als de rest van de scenes in de library.
de vrij donkere manier van filmen met vooral details van de lampen (weinig daglicht, behalve op het einde wat tevens een mooi contrast is).
en david fincher, die behoeft ook geen introductie denk ik

Robbert54

Citaat van: ksi op september  7, 2009, 14:12:43
Euhm wat me zo even te boven schiet (heb hem in tijden niet gezien..)

synergy tussen Pitt en Freeman (en de prestaties van beide acteurs individueel)
verassend einde, deze heeft wel een einde itt bv zodiac
mooie settings, begin in de regen met een kop koffie voor pitt vind ik al legandarisch net als de rest van de scenes in de library.
de vrij donkere manier van filmen met vooral details van de lampen (weinig daglicht, behalve op het einde wat tevens een mooi contrast is).
en david fincher, die behoeft ook geen introductie denk ik
vergeet kevin spacey hier niet :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: celerontje op september  7, 2009, 00:25:37
Notabene vergeet je een Belgische site: ;)
http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=5050
Prima uitgave dus, kan je gerust kopen!

En op deze site ook een uitstekende bespreking van de omstreden Gladiator Blu-ray:
http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=5062
Thanks! :thumbs-up:

Heb ik toegevoegd aan mijn lijstje met reviewsites ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Helaas zijn ze niet altijd even betrouwbaar en compleet, maar dat stukje van Gladiator echt top, ondanks dat het soms ietwat aangedikt is. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ksi

en kevin spacey  :thumbs-up:

zonet even vluchtig wat scenes bekeken. en is zoals ook al in die geposte review te lezen wel een upgrade, maar zelf vind ik hem niet de moeite waard.
te weinig extras, te slechte beeldkwaliteit. behalve als je echt niet kan wachten zou ik deze seven release halen en anders wachten op een remasterde editie. echter kan die nog wel eens op zich laten wachten nu ook lotr waarschijnlijk pas in 2010 uitkomt (ook new line cinema).

mvdveek

Net maar even Watchmen opgepikt.  ;D
Nu nog een gaatje vinden om hem te kijken  :dry:
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Alex Cremers

Ik verwacht dat de eerstvolgende dagen de tweedehandswinkels vol gaan liggen met Watchmen Blu-rays. Ik ga 'm daar ophalen.

Kjelt

Citaat van: Alex Cremers op september 12, 2009, 07:37:23
Ik verwacht dat de eerstvolgende dagen de tweedehandswinkels vol gaan liggen met Watchmen Blu-rays. Ik ga 'm daar ophalen.
??? welke tweedehandswinkels ? Kun je eens namen url's geven? Klinkt interessant tenzij je de markt hier op het forum bedoelt die ken ik al  :D