On-Screen Display

Gestart door Juggernaut, juni 14, 2003, 16:37:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Juggernaut

Amici,

bij deze zou ik jullie graag het volgende willen vragen. Ik ben op zoek naar een AV-receiver en daarbij heb ik mijn oog laten vallen op de Marantz SR5300, de Harman Kardon AVR3550 of de Pioneer VSX811.

De Pioneer is qua prijs het aantrekkelijkste alternatief maar de verkoper in de winkel waar ik ben wezen kijken zei me dat de Marantz receiver een veel betere kwaliteit biedt: om in auto-termen te spreken zei hij dat de Marantz vergelijkbaar was met een Mercedes terwijl de Pioneer dan een Renault zou zijn.
Klopt dit? Is dat ook jullie ervaring?

Verder was ik van plan om de beeldsiganlen van de DVD dmv een SCART-kabel rechtstreeks naar mijn TV te leiden.
Via een digitale coax-kabel zouden de geluidssignalen naar de receiver worden geleid om daar te worden versterkt. Het beeld zou dus niet over de erceiver lopen. Nu vroeg ik me af hoe ik dan het On Screen display van de receiver zou moeten raadplegen?
Is dat absoluut noodzakelijk om de receiver goed in te stellen of kun je dat ook doen dmv de informatie op het display van de receiver?

Alvast bedankt!

Mvg,

Rainer

J.A.F._Doorhof

Hi,

Qua muzikaliteit is de Marantz een echte topper in dat segment.

Het beste kun je GEEN gebruik maken van videoswitching op je receiver, het instellen gaat vaak perfect zonder OSD, en wil dat niet dan gebruik je even tijdelijk een aansluiting voor het instellen.

LET OP !
Sommige OSD's hebben een bron nodig om weer te geven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Hoi,

Je kan een simpele svideo kabel gebruiken van de "monitor out" van je receiver naar je TV. Uiteraard als je tv zo'n ingang heeft. Je hebt het meestal maar zelden nodig en dat is vaak in het begin wanneer je alles insteld.

Verder is jou idee goed, dus de apparaten zo direct mogelijk verbinden.

Point7

Als ik de OSD nodig heb voor mijn Denon 3802, dan verbind ik gewoon effe een compostietkabeltje met de voorkant van mijn TV.
Als ik klaar ben dan trek ik kabel terug uit en leg em uit zicht.

Eens alle settings zijn gedaan heb je die OSD niet meer nodig.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2