Composit naar component

Gestart door Hanky Panky, december 15, 2008, 17:06:16

Vorige topic - Volgende topic

Hanky Panky

Mijn nieuwe TV heeft volgens de specificaties op het web geen composiet ingang. Mijn receiver stuurt zijn OSD uit via de composiet uitgang dus dat betekent dat ik een omzetter oid nodig heb.

Omdat ik alleen maar de tekst van het OSD hoef te zien zijn de sleutelwoorden 'goedkope oplossing'.

Heeft iemand een suggestie voor een kabel of een omzetter ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

CineSmurf

Kan je 'm niet gewoon op de groene aansluiten? Dan krijg je volgens mij een groen of een zwart/wit beeld. Maar voldoende om het af te lezen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Hanky Panky

Als dat werkt ben ik uit de brand, ik zal het straks eens op mijn huidige tv testen. Die heeft ook component in.
Zou wel heeeel goedkoop zijn  ;D

Thanx

mrrepel

anders een scart verloopje, daar zal zekers ook composite in op zitten :)

Hanky Panky

Citaat van: mrrepel op december 15, 2008, 17:41:45
anders een scart verloopje, daar zal zekers ook composite in op zitten :)

Ja vast, maar dan moet je TV wel scart-in hebben en dat zit niet op de Pioneer KRP-500M ;)

Sullivan

Citaat van: Hanky Panky op december 15, 2008, 18:44:27
Ja vast, maar dan moet je TV wel scart-in hebben en dat zit niet op de Pioneer KRP-500M ;)
Jouw TV heeft volgens de handleiding ( pagina 8 ) gewoon een video ingang (nr 1), deze bevindt zich naast de component aansluiting.

mvg,
Frank

Hanky Panky

Citaat van: Sullivan op december 16, 2008, 09:31:26
Jouw TV heeft volgens de handleiding ( pagina 8 ) gewoon een video ingang (nr 1), deze bevindt zich naast de component aansluiting.

mvg,
Frank

Ja volgens de plaatjes wel maar volgens de specs op de NL-site van Pioneer is dat 2 x component en nul x composit/video geworden ;)

Input Terminals 2 x HDMI, 2 x Component Video, 1 x RCA Audio, 1 x PC, 1 x Ethernet (for IP Control), 1 x DVi, 1 x RS-232C

zie hier

CineSmurf

Heb je het al getest op component? Volgens mij moet dat wel gaan lukken.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Sullivan

Citaat van: Hanky Panky op december 16, 2008, 09:34:04
Ja volgens de plaatjes wel maar volgens de specs op de NL-site van Pioneer is dat 2 x component en nul x composit/video geworden ;)

Input Terminals 2 x HDMI, 2 x Component Video, 1 x RCA Audio, 1 x PC, 1 x Ethernet (for IP Control), 1 x DVi, 1 x RS-232C

zie hier

Ik begrijp dat je hem nog niet hebt? Denk eerder dat de specs niet goed zijn dan de handleiding.

Hanky Panky

Citaat van: Sullivan op december 16, 2008, 09:37:36
Ik begrijp dat je hem nog niet hebt? Denk eerder dat de specs niet goed zijn dan de handleiding.

Klopt, het scherm komt pas volgende week  :unhappy: en daarom ben ik vast wat kabels aan het bestellen geweest en de aansluitmogelijkheden aan het inventariseren.

Citaat van: CineSmurf op december 16, 2008, 09:37:05
Heb je het al getest op component? Volgens mij moet dat wel gaan lukken.

Ik ga het vandaag even checken, gisteren wat het weer december-circus hier (kantoor aan huis) en was ik blij dat ik mijn stoel kon ploffen  :thumbs-up:

CineSmurf

Mocht het allemaal echt niet gaan: ik zag op ebay composite naar component converters vanaf 35 euro.

Ik weet niet wat je er verder bij hebt staan, maar bij mij loopt bijvoorbeeld de spelcomputer van de kinderen via de harddisk recorder. Die converteert van composite naar scart en hdmi.

Hanky Panky

Citaat van: CineSmurf op december 16, 2008, 09:44:58
Mocht het allemaal echt niet gaan: ik zag op ebay composite naar component converters vanaf 35 euro.

Ik weet niet wat je er verder bij hebt staan, maar bij mij loopt bijvoorbeeld de spelcomputer van de kinderen via de harddisk recorder. Die converteert van composite naar scart en hdmi.

Kun je die Ebay link geven ajb?

Verdere apparatuur is vrij beperkt (alles is relatief natuurlijk  ;D). Ik heb een Tvix 4100 (wordt ws een Dune HD center), een Topfield sattuner (die YUV/component kan uitsturen via de scart) en een Oppo DVD speler (DVI out).
Geen apparaat dat een conversie kan doen (behalve de receiver zelf die het OSD signaal zelf uitstuurt....). Ach, het zal wel goedkomen al dan niet met converter.

CineSmurf

Objectnummer: 270316046240

Was naar VGA trouwens zie ik nu, maar moet ook kunnen toch? Ik zou trouwens eerst de zwart/wit variant eens checken. Als het alleen om instellen gaat geeft je versterker toch alleen zwart wit weer...
(Die van mij doet dat trouwens ook over component en hdmi, maar dan met een composite signaal)

roland p

Ik zou ook de zwart/wit methode kiezen. Anders desnoods een tv-kaartje in je htpc prikken (je hebt toch een htpc?)
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Hanky Panky

Citaat van: roland p op december 16, 2008, 10:33:11
Ik zou ook de zwart/wit methode kiezen. Anders desnoods een tv-kaartje in je htpc prikken (je hebt toch een htpc?)

Ja kleur is geen noodzaak, als ik maar kan volgen wat er gebeurt  :)

Het was een HTPC of de Dune en het gaat naar alle waarschijnlijkheid de Dune worden omdat die alles biedt wat ik wil zonder dat daar drie weken instel en afstel ergernis bij komt kijken  ;D

jantje112

Je kunt de monster cvsi-1 kopen. Moeilijk te vinden, maar het meest effieciente comb filter wat er bestaat ;)

Nieuw 800 dollar, 2e hands rond de 50

Pieter-Jan

Normaal kan je idd je composiet op 1 van de componentaansluitingen steken.
Hangt er vanaf welk type component het is: RGB of YUV (Y, R-Y en B-Y)
Bij een RGB aansluiting kan je hem normaal op elke aansluiting kwijt (afhankelijk van wel kleurtje je wil), bij YUV moet ie op de Y ingang en krijg je enkel een zwart-wit signaal te zien (lijkt me het leukst).

Succes ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Hanky Panky

Zojuist getest en een fraai zwart wit beeld met de nodige storing erin maar leesbaar dus werkbaar.

Thanx voor de tips !!

O0