s-vhs kabel

Started by dennis, June 11, 2003, 15:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennis

Ik heb een s-vhs kabel van profigold om te kijken of dit daadwerkeilijk verschil maakt.Als ik deze kabel gebruik moet ik dan me scart/tullip aansluiting weghalen en deze s-vhs kabel gebruiken??
Waar moet ik nog meer op letten bij gebruik van min vhs kabel?met instellingen enz.
gr
dennis

ps het is een profigold kabel die in een verdomhoekje bij ons in het magazijn nieuw in verpakking lag: de PGV6602.
er staat op: voor verzenden beeld signalen tussen 2 s-vhs app.
betekend dat ik dat ik via de s-vhs geen audio input meer krijg op min reciever?
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

J.A.F._Doorhof

Hi,

S-VIDEO wordt inderdaad gebruikt voor alleen beeld.
Je kunt je composite aansluiting gewoon laten zitten, ook handig met A/B vergelijk.

Let er wel op dat je TV Y/C of S-video ondersteund, soms moet je dit apart instellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dennis

Ik heb een s-vhs aansluiting achterop mijn tv dus kan ik er dus vanuit gaan dat dit zo is?
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

MrPink

Dat klopt.

Groetjes,
Oscar

Scarp

Dennis, als je een aansluiting op je tv hebt waar een s-video kabel in kan, dan zit je goed, voorbeeld:


Als je tv die ingang heeft, dan kan hij het uiteraard ook aan. Vaak zit een s-video ingang aan de voorkant omdat je het dan gebruikt voor videocamera's ofzo.

dennis

Ik heb deze aansluiting aan de achterkant van mijn al 10 jaar oude tv.Nu is mijn vraag of ik de s-vhs via de dvd naar tv laat lopen of via de reciever naar mijn tv?
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Dennis,

Waar wil je de s-video (!) kabel voor gebruiken? Voor een videorecorder naar je tv?

dennis

Nee,ik heb geen video meer in de huiskamer.Het liefste waqt ik wil is dat ik mijn reciever direkt op mijn tv kan zien zonder dat ik naar een AV kanaal moet switchen om daar mijn menu te zien van de reciever,als dit ook niet kan met een s-video kabel zou ik deze graag willen gebruiken ter verbetering van mijn tv beeld.Maar dan heb ik dus niks meer aan mijn scart die vanuit mijn dvd naar de tv gaat.
Pfffff,begin me nu af te vragen of ik wel iets heb aan die s-vhs kabel.
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Hertog_Martin

Eh het lijkt me nogal logisch dat je moet switchen naar je AV kanaal ???
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

dennis

Ja,maar niet voor zo een lastpak van een leek als mij ;)
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Dennis, wat je wil is hetzelfde wat veel videorecorders en dvd spelers doen, dus wanneer ze gaan spelen dat je tv automatisch overschakelt naar de dvd speler of videorecorder en als ze uitgaan weer terug naar de tv.

Ik vermoed echter dat je receiver dat niet kan.

Echter de beeldverbinding van receiver naar tv heb je zelden nodig. Alleen voor wat instellingen, maar dat die je 1x en daarna niet zo vaak meer. Wat dat betreft kan je net zo goed een composiet kabel gebruiken (oftewel die kabel die je eerst gebruikte).

Je dvd sluit je uiteraard rechtsreeks aan op de TV.

Als je de OSD (On Screen Display) van je receiver wilt zien zal je gewoon ff moeten schakelen naar het AV kanaal.

dennis

#11
Dus in principe heb ik niks aan die s-vhs kabel?
Maar ja weer wat geleerd en dat is ook in ieder geval iets waar ik wat aan heb ;D

Nog 1 vraagje dan: heb je met s-vhs kabel een beter beeld dan met scart of is dat ook persoonlijk?Want dan haal ik die scart/scart tussen dvd en tv weg.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Scarp

Dennis, over je Scart kabel gaat een composiet, s-video of RGB signaal. Afhankelijk van de instellingen op je DVD speler en wat je TV aankan. Ik neem aan dat ie bij jou op s-video of RGB staat ingesteld. Zo ja, dan heb je die s-video kabel niet nodig. Die Qed scart is super goed :)

dennis

Dan kom ik gewoon terug op wat ik net zei:
weer wat geleerd wat ik nooit meer vergeet ;D
thankz
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

blue-eyes

Afhankelijk van je TV en andere apparatuur wil het niet zeggen dat per definitie RGB het beste signaal is. Ik heb wel eens begrepen dat met bepaalde tv's SVHS een beter beeld geeft!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey