Epson TW5000 ISF kalibratie + metingen

Gestart door bmateijsen, oktober 25, 2008, 11:24:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Randal

#25
Citaat van: Randal op oktober 27, 2008, 12:13:39

Welke positie schat je in dat deze TW5000 zou hebben gekregen, als deze zou zijn toegevoegd aan jullie vergelijkingstest? Zou Epson verder klimmen tav top 4?
1. JVC DLA-HD100 (9,2)
2. JVC DLA-HD1 (8,5)
3. Sony VPL-VW60 (8,1)
4. Epson EMP-TW2000 (7,5)

...

Bjorn, enig idee ?!

garmtz

Die cijfers zijn een optelsom van verschilende criteria... Ik vind de beeldkwaliteit i.i.g. zeker op het niveau van de Sony.

bmateijsen

De TW5000 is zelfs zwarter dan de HD-1 en schurkt tegen de HD-100 aan op zwart-niveau. De TW5000 mist alleen de lichtopbrengst die de JVC's wel hebben, maar ik heb mij dan ook echt wel verbaasd over de prestaties van de Epson.

Groet,

Bjorn

Sonic Circle

Klinkt goed.

En wat betreft contrast/dynamiek (3d plaatje?) en schaduwdetail?

bmateijsen

Hoe beter het zwart fundament is, des te beter is het 3D plaatje.
Schaduwdetaillering was bij de demo bij ons erg goed.

Citaat van: Sonic Circle op oktober 28, 2008, 09:01:33
Klinkt goed.

En wat betreft contrast/dynamiek (3d plaatje?) en schaduwdetail?

dvd-fan

Citaat van: bmateijsen op oktober 28, 2008, 09:27:33
Hoe beter het zwart fundament is, des te beter is het 3D plaatje.
Schaduwdetaillering was bij de demo bij ons erg goed.

bedoel je op de VAD? Heb daar een stukje POC gezien en vond het beeld erg donker. Ook het detail was matig.
Kan natuurlijk ook aan de tranfer liggen. Zag nl een tvix kastje spelen.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

garmtz

Wij hebben in onze showroom de brightness nog 2 tikjes omhoog gezet, hij stond op de VAD nogal laag wat dat betreft en was verder niet ingesteld op de TVIX. Altijd fijn als je wat meer tijd hebt om zo'n projector echt te leren kennen in je eigen showroom.

rbormans

Kan het niet terugvinden op de Epson site, maar weten jullie wat de uiterste zoom afstanden zijn om te projecteren op 200cm breed (16:9). Kan hij concreet >5 meter van het scherm worden opgehangen (dat zou in mijn situatie ideaal zijn, dan kan hij tegen de achterwand), of is dit nefast voor het geprojecteerde beeld.

Alvast bedankt voor de info.

Raf

bmateijsen

Hoi Raf,

De zoomafstanden zijn gelijk aan de Epson TW2000. Bij ons heeft hij op 6,5 m afstand van een 2,4 meter doek gestaan.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Raf (B) op oktober 29, 2008, 10:18:07
Kan het niet terugvinden op de Epson site, maar weten jullie wat de uiterste zoom afstanden zijn om te projecteren op 200cm breed (16:9). Kan hij concreet >5 meter van het scherm worden opgehangen (dat zou in mijn situatie ideaal zijn, dan kan hij tegen de achterwand), of is dit nefast voor het geprojecteerde beeld.

Alvast bedankt voor de info.

Raf

rbormans

Citaat van: bmateijsen op oktober 29, 2008, 10:34:33
De zoomafstanden zijn gelijk aan de Epson TW2000. Bij ons heeft hij op 6,5 m afstand van een 2,4 meter doek gestaan.
Nice, geen probleem dus  :)

DickVD

Hoi Bjorn en Garmtz,

Gaan jullie ook nog een onderzoek wagen aan de Epson EH_TW3800?
ik had begrepen dat die ook via isf dealers gecalibreerd en geleverd gaat worden  ???

alvast bedankt voor antwoordt,

groetjes van Dick ;)
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

bmateijsen

Hoi Dick,

Ik neem aan van wel. Ofdat we die permanent neer gaan zetten, zal moeten blijken uit de test.

Groet,

Bjorn

Citaat van: DickVD op november 11, 2008, 12:54:10
Hoi Bjorn en Garmtz,

Gaan jullie ook nog een onderzoek wagen aan de Epson EH_TW3800?
ik had begrepen dat die ook via isf dealers gecalibreerd en geleverd gaat worden  ???

alvast bedankt voor antwoordt,

groetjes van Dick ;)

PG

Ik heb een TW2000.
Meestal zijn opvolgers duurder, ook al door prijsstijgingen.
De TW5000 is beter dan de TW2000 en toch 400 Euro goedkoper  ???  >:D  >:D  >:D

Geldt bij dit type ook weer die belachelijke voorwaarde van Epson dat hij alleen kan worden gekocht bij een ISF dealer?

bmateijsen

Citaat van: PG op november 12, 2008, 15:36:25
Ik heb een TW2000.
Meestal zijn opvolgers duurder, ook al door prijsstijgingen.

De TW5000 is beter dan de TW2000 en toch 400 Euro goedkoper  ???  >:D  >:D  >:D

Alle projectoren, incl. de nieuwe JVC's worden goedkoper, men kon blijkbaar niet achterblijven ;).

CitaatGeldt bij dit type ook weer die belachelijke voorwaarde van Epson dat hij alleen kan worden gekocht bij een ISF dealer?

Ik vind het geen belachelijke voorwaarde, of geniet jij niet meer van je projector met ISF kalibratie ;).

Groet,

Bjorn

Melbury

CitaatGeldt bij dit type ook weer die belachelijke voorwaarde van Epson dat hij alleen kan worden gekocht bij een ISF dealer?

Dat soort regeltjes zouden eigenlijk verboden moeten worden.
Kopers kunnen een beslissing van wel of niet calibreren best zelf nemen.

bmateijsen

De service is bij ITC en BB&G gewoon in de prijs inbegrepen van de TW5000.
Je koopt toch ook geen auto, zonder dat deze correct wordt afgeleverd? Of heb jij liever een V6 waarvan 2 cylinders niet helemaal goed zijn afgesteld. ;).

Citaat van: Melbury op november 12, 2008, 17:26:25
Dat soort regeltjes zouden eigenlijk verboden moeten worden.
Kopers kunnen een beslissing van wel of niet calibreren best zelf nemen.

celerontje

Ik ben het eigenlijk wel met Bjorn eens.
Je koop een High-end model voor de hoogste kwaliteit in z'n klasse, maar dan moet ie wel als zodanig presteren, en niet afwijken doordat de aansturingssoftware niet perfect op de hardware staat afgesteld.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Melbury

CitaatIk ben het eigenlijk wel met Bjorn eens.
Je koop een High-end model voor de hoogste kwaliteit in z'n klasse, maar dan moet ie wel als zodanig presteren, en niet afwijken doordat de aansturingssoftware niet perfect op de hardware staat afgesteld.

Het lijkt me dat een projector uit de fabriek goed afgesteld geleverd moet worden.
Of hij dan tegen een extra vergoeding NOG beter afgesteld of gecalibreerd moet worden is dan naar mijn mening de beslissing van de koper.
Zo'n beslissing hoeft hem toch niet opgedrongen te worden?




bmateijsen

De projector wordt afgesteld, maar dat is op smaak. Daarnaast je krijgt de ISF kalibratie er gewoon als service bij.
Net als dat jouw projector volledig wordt nagekeken en er wordt gekeken vooraf of deze conform de maatstaf is van BB&G.

Als die maatstaf niet wordt gehaald, dan gaat de projector terug en wordt er een nieuwe geleverd. Ik geef toe, het komt niet vaak voor, maar het komt wel voor. Afgelopen jaar met 2 projectoren van 2 verschillende merken...

Groet,

Bjorn

Citaat van: Melbury op november 12, 2008, 19:46:03
Het lijkt me dat een projector uit de fabriek goed afgesteld geleverd moet worden.
Of hij dan tegen een extra vergoeding NOG beter afgesteld of gecalibreerd moet worden is dan naar mijn mening de beslissing van de koper.
Zo'n beslissing hoeft hem toch niet opgedrongen te worden?





S60t

#44
Hoi Bjorn...

Hebben jullie de TW5000 al staan als demo?
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.

bmateijsen

I wish.... ;D. De schatting is over 2-3 weken.


Citaat van: S60t op november 12, 2008, 21:43:44
Hoi Bjorn...

Hebben jullie de TW5000 al staan als demo?

S60t

ok tnx.. ;D

Je had me al eerder op Gefen gewezen in verband met het overbruggen van 15-20 meter van source naar projector. Hebben jullie ervaring met de Gefen HDMI CAT-5 Extreme  ??? en een prijs indicatie (eventueel via PM)

Gr.
Ferry
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.

bmateijsen

Je kan van Gefen daar nu ook de superbooster kabels voor gebruiken. 75 feet (iets meer dan 22 meter) is dan voldoende voor je.
Deze kabel kost 369 Euro. CAT-5 extreme zit uit mijn hoofd op zijn 600 Euro.

Groet,

Bjorn

Citaat van: S60t op november 12, 2008, 22:10:05
ok tnx.. ;D

Je had me al eerder op Gefen gewezen in verband met het overbruggen van 15-20 meter van source naar projector. Hebben jullie ervaring met de Gefen HDMI CAT-5 Extreme  ??? en een prijs indicatie (eventueel via PM)

Gr.
Ferry

J.A.F._Doorhof

Andere optie is de PMS signal enhancer, hebben hier een test gedaan met een standaard HDMI kabel van 15 mtr en zonder de signal enhancer behoorlijk wat ruis, met totaal schoon.

Zie de aanbieding :
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=80828.0

De CAT oplossing werkt op zich ook goed, we hebben er een stuk of 5-6 uitgeleverd het afgelopen jaar en tot nu toe geen klachten gehoord.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

S60t

Het wordt ondertussen goedkoper om een extra PS3 aan te schaffen en die dicht bij de projector te zetten :-)
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.