Stereo set voor €600,-

Gestart door r2thed, oktober 19, 2008, 17:01:49

Vorige topic - Volgende topic

r2thed

Hallo,
Ik zoek een stereoset voor in mijn kamer, nu moet deze cd's kunnen afspelen en een aansluiting hebben voor een ipoddock. Echter wil ik er niet meer dan €600,- aan uit geven.
Na wat op internet te hebben gezocht heb ik een aantal dingen gevonden. Veel merken bieden wel minisets aan, die er vaak wel mooi en compact uitzien. Maar kan natuurlijk ook alles los aanschaffen, maar ben je al wel snel over je budget heen.
1. Ik kan een miniset kopen zoals:            Onkyo CS-725UK/DAB    /    Denon D-M35DAB   /     .......
2. Een cd-receiver kopen + 2 speakers:     Onkyo CR-L5    /   Marantz M-CR502   ......   En dan nog een budget van €200,- voor 2 speakers
3. Alles los kopen dus bijv.:                     Onkyo TX-8255 + dx-7355 + Speakers

Als iemand mij meer duidelijkheid kan geven in waar ik met dit budget het best naar kan kijken, en misschien tips heeft.

r2thed

Bedankt voor de tips, alleen ben ik niet echt van het tweedehandse.  :-\
Alleen misschien als je bijvoorbeeld de Denon D-F103 voor de helft van de prijs op marktplaats kan vinden ;) Dat zal zeker het overwegen waard zijn!

Maar zijn er verder aanraders voor welke optie ik het best kan gaan met dit budget, en naar welke merken ik dan het beste kan kijken.

stefan_82

600 euro is dat niet de prijs voor een gewoon/het betere all-in-1 Sonysetje uit de Mediamarkt?

Ik denk nieuwprijs je pas een "degelijke" set kan beginnen bij 1500-2000 euro.

Mss iets van NAD, paar B&W'tjes erbij ofzo...
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

jslaman

Je zou kunnen kijken naar een marantz setje. PM4001 versterker kost €169,- en de cd5001 cd speler van marantz kost dit eveneens. Dan houdt je nog €260,- over voor een mooi setje speakers. Je zou eens kunnen kijken naar mordaunt short, matcht erg lekker met marantz. De 904i van mordaunt kost zo'n €120- per stuk. Bijlf je binnen je budget en heb je denk ik voor het geld een heel mooi setje aan!

solitaire

als iDoc = USB :

In Nederland is het geen AAA-merk meer, maar vergeet de TEAC CR-H255 niet, als ik mag tippen. De electronica kost ± € 475, de speakertjes, LS-H255, kosten ± € 250 en komen van de dezelfde fabrikant als waar Linn en Loewe speakers laten bouwen (niet alles-zaligmakend dit, maar laat ik ook eens met de marketing meelullen ;)).

Het fijne is dat je de TEAC CR-H255 op een later moment kan upgraden naar Phonosophie CR255A. De 'A' staat voor 'Animator-Technik', en is een manier van 'tweaken' bedacht door Ingo Hansen, de man achter ARTKUSTIK en Phonosophie. Ook deze merken zijn jammergenoeg niet groot / bekend in Nederland, maar info is op het WWW te vinden, of door contact op te nemen met Klangstudio Lurup (of anders met ARTKUSTIK zelf natuurlijk).

Misschien wat anders dan de Sony / Marantz / Onkyo / Yamaha / enz. suggesties die (ook terecht) hier vaak genoemd worden, maar een aanrader zowel als CR-H255 en als CR255A.

veel plezier !

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

roland p

Citaat van: solitaire op november 27, 2008, 21:10:25In Nederland is het geen AAA-merk meer, maar vergeet de TEAC CR-H255 niet, als ik mag tippen.
Ik heb de dvd-receiver van teac besteld. Deze was 420 euro. Wel wat duurder dan zo'n yamaha pianocraft, maar de afwerking is puik! Kan impendanties aan van 4Ohm.
Ben zeer benieuwd hoe dit gaat klinken. Waarschijnlijk is hij morgen binnen. Heb 'm vooral besteld voor mijn vriendin, eenvoudig te bedienen etc.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

stefan_82

volledig vergeten:

de speakers van Q acoustics http://www.qacoustics.co.uk/

kosten ook niet veel en stukken beter dan de instap mordaunt short bvb
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l