Denon afstel- en aansluittopic (Receiver en DVD)

Gestart door Snowmaster, september 7, 2008, 18:16:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snowmaster

@wasbeer, volgens mij moet het met de volgende settings lukken :

In DVD speler en receiver bij DVD Denonlink kiezen (audio in).
Bij receiver in het menu Video set up "HDMI in" bij DVD voor HDMI kiezen en in menu "HDMI out" keuze maken of je wel of niet converteerd.

 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

wasbeer2006

MMM 100 inspeel uren ja die heb ik, ware het niet dat er in augustus een neiuw loopwerk ingegaan is sindsdien hooguit 10 uren. Zal hem eens even een dag of twee laten draaien kijken wat dan het verschil is.

De PS3 heeft al 4d22u52m Call of duty 4 speeltijd :) Zeker met de dvd's en ander spelen heeft ie al ruim 200 uur achter zijn kiezen.

Wat ik tov de PS3 vond/ De PS loop mooier geen hikje en het beeld is scherper zonder schrewerig te zijn. Echt zoals een dvd moet zijn. De PS lijkt daarnaast imum voor afstellingen gewoon de DVD erin en hij speelt het mooist zo uit de doos. Ik heb de PS3 met exact dezelfde kabels gekoppeld als de denon, degene van de PS3 is zelfs 0,75cm langer.

Uiteraard blijf ik boventstaande tips proberen, het beeld is als mooier dan in het begin, maar het verschil met de PS nog veel te groot zeker voor de prijs.
TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear

Snowmaster

Citaat van: wasbeer2006 op september 24, 2008, 14:26:53
MMM 100 inspeel uren ja die heb ik, ware het niet dat er in augustus een neiuw loopwerk ingegaan is sindsdien hooguit 10 uren. Zal hem eens even een dag of twee laten draaien kijken wat dan het verschil is.


Mijn 3930 was niet erg bijzonder de eerste tiental uren. Beeld was donker en er was weinig kleurdifferentiatie.
Als ik een bepaalde DVD erg goed kende en ik zette hem 's nachts op repeat dan was hij 's morgens al weer ietsje beter. Maar eh, je weet toch wel hoe je beeld was vóór het nieuwe loopwerk?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chulin

Hi:
Binnenkort wordt mijn oude Sony receiver vervangen door een nieuwe Denon (waarschijnlijk 1909).
Om te beginnen een simpele vraag  :-\:
Wat is de beste manier om de speakers aan te sluiten?
Bare-wire, bananenstekkers of spades.
Ik gebruik de canare 4s8 icm de B&W MT-10
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

danielo

Citaat van: chulin op november 10, 2008, 09:49:55
Hi:
Binnenkort wordt mijn oude Sony receiver vervangen door een nieuwe Denon (waarschijnlijk 1909).
Om te beginnen een simpele vraag  :-\:
Wat is de beste manier om de speakers aan te sluiten?
Bare-wire, bananenstekkers of spades.
Ik gebruik de canare 4s8 icm de B&W MT-10


Leuk topic gezien ik ook al wat denon dingen heb versleten eens kijken wat ik toevoegen. Voorkeur voor aansluiten is persoonlijk ik gebruik zelf het liefste bananenstekkers maar bij denon doen ze er dan wel van die leuke plugjes in die je eerst moet verwijderen een hint hoe je dat (in dit geval op een deno poa) doet : http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/plugs.jpg

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

chulin

Ik zie een andere soort aansluitingen bij de 1909.
Bedankt voor je input  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

danielo

Citaat van: chulin op november 10, 2008, 10:55:03
Ik zie een andere soort aansluitingen bij de 1909.
Bedankt voor je input  ;)

Ja de aansluitingen zijn van mij poa, niet helemaal gelijk moet ik toegeven maar volgens
mij zitten er op de 1909 vergelijkbare plugjes :

http://www.listenup.com/lu/graphics/00000001/Denon.AVR1909_Large_Back_.jpg

Je kan ze net zien zitten in deze foto, ik neem aan dat ze op de modelen hier het zelfde zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Ramius


Normaal gezien hoe minder overgangen hoe beter, dus bare wire. ;)
Maar als je je set regelmatig moet verplaatsen dan is het wel handig om er banaantjes op de zetten, maar zorg er wel voor dat ze er goed opzitten. :D

Grtz
Ramius


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

chulin

Citaat van: Ramius op november 10, 2008, 18:55:05
Normaal gezien hoe minder overgangen hoe beter, dus bare wire. ;)
Maar als je je set regelmatig moet verplaatsen dan is het wel handig om er banaantjes op de zetten, maar zorg er wel voor dat ze er goed opzitten. :D

Grtz
Ramius




Duidelijk, Thanks Ramius  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Ramius

#34
Hey Chulin,

Misschien even wat meer uitgeven en deze hele mooie AVR-3808 van Wuppy32 overnemen...  ;)

Grtz
Ramius


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

chulin

Gunter, ik had hem al gezien  :o :o maar is het niet te gek voor een satellietsysteem?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Ramius

Ja, ik zou zeggen nooit power genoeg >:D >:D >:D

Maar zonder gekheid, de 3808 is toch wel een hele andere machine, super uitgerust en met veel meer mogelijkheden zoals de geweldige GUI en de updates/upgrades die je lekker vanuit je luie zetel kan doen en zoveel meer... 8) Bekijk het allemaal eens op de  Denon site ;)


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Brimme

3808 is een geweldige Machine !!! ben er super tevreden mee, had hiervoor een 3801 en mij volgende versterker zou ook weer een 38serie worden !
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

chulin

Mijn Denon 1909 is binnen  ;D.
Eerste vraag?
Hoe kan ik het beste de sub instellen? LFE of LFE + main?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Brimme

hangt van de grote van je front speakers af, Ik heb LFE+Main ingesteld staan op mijn monitor audio RS6
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Ramius


José, jij hebt toch sat's van B&W's rondom? Volgens mij zal je dan het beste resultaat halen met LFE maar ik zou ze allebei eens proberen  ;)
Zelf speel ik met LFE + Main maar ik heb dan ook redelijk grote vloerstaanders. ;)

Anyway, veel plezier met je nieuwe aanwinst >:D

Grtz
Ramius


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Sol

Citaat van: Ramius op november 22, 2008, 13:14:26
José, jij hebt toch sat's van B&W's rondom? Volgens mij zal je dan het beste resultaat halen met LFE maar ik zou ze allebei eens proberen  ;)
Zelf speel ik met LFE + Main maar ik heb dan ook redelijk grote vloerstaanders. ;)

Anyway, veel plezier met je nieuwe aanwinst >:D

Grtz
Ramius

Hier ook LFE + Main, maar inderdaad ook redelijke zuiltjes - MA GS20.
Bij sattelieten zou ik hem zelf denk ik gewoon lekker op LFE zetten, gezien de bassweergave van sattelieten meestal te wensen overlaat.
Ik heb nog nooit sattelieten van B&W of Infinity of KEF gehoord, maar zelf luisteren en uitproberen werkt altijd het beste. Het zijn uiteindelijk natuurlijk ook JOUW oren. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ramius

Citaat van: Sol op november 22, 2008, 14:20:45
maar inderdaad ook redelijke zuiltjes - MA GS20.

Inderdaad "redelijke zuiltjes" >:D >:D >:D


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

chulin

Citaat van: Brimme op november 22, 2008, 08:41:35
hangt van de grote van je front speakers af, Ik heb LFE+Main ingesteld staan op mijn monitor audio RS6

Citaat van: Sol op november 22, 2008, 14:20:45
Hier ook LFE + Main, maar inderdaad ook redelijke zuiltjes - MA GS20.
Bij sattelieten zou ik hem zelf denk ik gewoon lekker op LFE zetten, gezien de bassweergave van sattelieten meestal te wensen overlaat.
Ik heb nog nooit sattelieten van B&W of Infinity of KEF gehoord, maar zelf luisteren en uitproberen werkt altijd het beste. Het zijn uiteindelijk natuurlijk ook JOUW oren. ;)

Citaat van: Ramius op november 22, 2008, 13:14:26
José, jij hebt toch sat's van B&W's rondom? Volgens mij zal je dan het beste resultaat halen met LFE maar ik zou ze allebei eens proberen  ;)
Zelf speel ik met LFE + Main maar ik heb dan ook redelijk grote vloerstaanders. ;)

Anyway, veel plezier met je nieuwe aanwinst >:D

Grtz
Ramius




Duidelijk, dank jullie wel heren  ;)
Ik heb idd de B&W MT-10. Ik heb het nu op LFE staan
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

danielo

Hai,

Je kan ook nadat je audyssey gedaan hebt eens kijken hoeveel hij deze moest
'pushen' in het overzicht. Indien ze een goeie bijdrage doen aan zeg 25 tot 60 hz kan je best proberen LFE+MAIN te doen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

chulin

#46
en dat kan ik bij "information" zien?

EDIT: Ik heb het gevonden: Crossover freq. 80Hz, alle speakers op large (stonden op small)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Brimme

Citaat van: Sol op november 22, 2008, 15:25:54
Ach, 't gaat om 't geluid dat eruit komt he... O0 O0 O0

hoe heb jij je denon ingesteld staan ?
ik heb namelijk de monitor RS6, na calibratie zet hij de speakers op large en de crossover op 40.
wat heb jij bij jou gs20 als beste instellingen gevonden ?
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

danielo

Citaat van: chulin op november 23, 2008, 14:24:56
en dat kan ik bij "information" zien?

EDIT: Ik heb het gevonden: Crossover freq. 80Hz, alle speakers op large (stonden op small)

bedoelde eigenlijk meer wat audyssey gedaan heeft, je kan dit zien in het auto-setup menu. Daar vind je een soort verslag wat die gedaan heeft. Vooral welke freq die aangepast heeft.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sol

Citaat van: Brimme op november 23, 2008, 14:28:15
hoe heb jij je denon ingesteld staan ?
ik heb namelijk de monitor RS6, na calibratie zet hij de speakers op large en de crossover op 40.
wat heb jij bij jou gs20 als beste instellingen gevonden ?

Ik ben nog steeds aan het experimenteren, binnenkort denk ik dat ik uitgebreid ga experimenteren met Audyssey. Heb dit al eens eerder gedaan, maar toen maar 2 meetpunten gebruikt ( even snel snel, je kent het wel ). Binnenkort gewoon de volle 8 proberen. ;D

Momenteel heb ik ze ook op Large staan, LFE+Main, crossover op minimaal ( geloof 40Hz ) en Bi-Amp. Verder alles gewoon zoveel mogelijk op ( Pure ) Direct.

Zal zodra ik met Audyssey heb geëxperimenteerd, mijn bevindingen posten.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.