Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Ziet er super uit zeg :o Knappe afwerking. Erg gaaf dat ze ook gemarkeerd zijn. Dit is geen DIY meer dit is vakmanschap!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

screw

Netje's gedaan! dat noemen ze de puntje's op de i zetten.  :clapping:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Madhouse

Citaat van: The Vampire op april  9, 2011, 02:32:53
Ziet er super uit zeg :o Knappe afwerking. Erg gaaf dat ze ook gemarkeerd zijn. Dit is geen DIY meer dit is vakmanschap!

Jeetje wat een mooi compliment zeg  :blush:

Citaat van: screw op april  9, 2011, 07:45:23
Netje's gedaan! dat noemen ze de puntje's op de i zetten.  :clapping:

Thnx!  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Mooi gedaan Roy. Je hebt het echt in de vingers :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Hele mooie kabels Roy. Netjes gedaan!
Heb je ze er al tussen zitten?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: HTip op april  9, 2011, 11:39:27
Mooi gedaan Roy. Je hebt het echt in de vingers :thumbs-up:

Thnx! Vind het ook leuk om te doen!  ;D

Citaat van: Zefanja op april  9, 2011, 14:07:06
Hele mooie kabels Roy. Netjes gedaan!
Heb je ze er al tussen zitten?

Nee, ze zitten er nog niet tussen, ik denk morgen. Wil namelijk ook gelijk de stroom aan gaan pakken (even controleren of alles goed in fase staat en de fase op alle outputs markeren) dus maar 1 keer het meubel aan de kant.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Foto's die jullie al een tijdje te goed hadden:

De zitplek
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Overzichtje
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

De stands en kabels die klaar liggen om gemonteerd te worden (moet de pluggen nog overzetten maar die zitten op mijn huidige LS kabels)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Heb toch een mooie set bij elkaar gespaard/gekocht afgelopen 1,5 jaar  :blush:

Apparatuur:
- Toshiba Regza 42X3000P ISF Calibrated
- Receiver: Marantz SR5004 Zwart
- Bron: Marantz UD5005 Zwart
- Fronts: KEF IQ50 Black Ash
- Center: KEF Q6C Black Ash
- Rears: KEF IQ10 Black Ash
- Stands: Spectral BS70
- Subwoofer: BK XXLS400 FF Satin Black + Anti-Mode 8033C
- Gameconsole: Playstation 3 80GB
- Mediaspeler: HDX-1000 met 1,5TB HDD

Kabels & Toebehoren:
- 4x W&M HDMI 1.5m
- 3x Inakustik LS-1002 LS kabel met W&M Locking banana's (fronts en center)
- 1x Prefer DIY interlinks met vergulde LOK RCA's
- 2x ViaBlue Subwoofer kabel (1 meter en 3 meter)
- 2x Belden 3.3mm2 DIY netkabel met W&M Shuko en IEC (BK XXLS400 FF en Marantz SR5004)
- 1x Furutech G-320 netkabel (Marantz UD5005)
- Stekkerblok: DIY (erik s. versie) Alu 8-voudig stekkerblok met Belden 3.3mm2 netkabel en haakse shuko
- Auralex SubDude
- VibraPods Model 1 (Onder de UPC box omdat hij op de UD5005 staat)
- VibraPods Model 2 (Onder de Marantz UD5005)
- VibraPods Model 3 (Onder de Marantz SR5004)

Wishlist:
- Inakustik 2,5mm2 kabels voor de rears
- Inakustik NF-202 of NF-1302 interlink
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Man wat heb je prachtig voor elkaar :worship:

Ontzettend mooi en knap hoe hard je 1.5 jaar vooruit bent gegaan :music: :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op april  9, 2011, 14:53:14
Man wat heb je prachtig voor elkaar :worship:

Thnx!

Citaat van: The Vampire op april  9, 2011, 14:53:14
Ontzettend mooi en knap hoe hard je 1.5 jaar vooruit bent gegaan :music: :music:

Ja, 1,5 jaar geleden stond een Harman Kardon receiver met een JBL 5.1 setje en nu  :wub:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

screw

En dan zeggen ze dat ik hard ging  :D

Prachtig set zo opgebouwd in zo'n korte tijd, nu lekker gaan genieten en de laatste puntje's op de i zetten (en ook daar ben je al mee bezig!)

Ik hoop je snel de hand te kunnen schudden, dat ik ook gereed ben want updaten en fine tunen is leuk maar genieten van een heerlijk muziekje/filmpje met een drankje erbij is toch echt supers!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Madhouse

Ik kon het niet laten en ben vanmiddag aan de slag gegaan om de Inakustik LS aan te sluiten. Tevens alle fase gemarkeerd en alles in fase gezet (alleen mijn sub was verkeerd om aangesloten) voor de stroom, dus dat is nu ook goed.

Tja en dan zet je de SACD (5.1 over HDMI) van de Dire Straits op en ga je luisten. Mijn mond viel werkelijk open van verbazing wat deze kabels met mijn set doen. Vooral de center komt nu veel meer tot zijn recht en Mark Knopfler had ik nog nooit zo horen zingen op mijn set. Dat smaakte naar meer dus de CD (Analoog Stereo) van Adele '19' er in (akoestische versie) en toen hoorde ik pas echt goed wat deze kabels doen. Ik kan het bijna niet omschrijven maar het is net of er al die tijd een handdoek voor mijn speakers heeft gehangen, alles klink veel opener en er is veel meer dynamiek aanwezig. Ik kreeg ineens de drang om al mijn CD's maar te gaan zitten luisteren want zo mooi en open heeft het nog nooit geklonken. De CD van Maria Mena er in en hier weer precies het zelfde als de CD van Adele. Nu staat Kenny G lekker te spelen op laag volume en zelf dan bereikt het geluid je gewoon echt.

Kortom, heel erg veel positieve indrukken en dit kan alleen nog maar beter worden als de kabels meer ingespeeld zijn. Ik was behoorlijk overtuigd van de Inakustik Referenz serie kabels maar dit had ik nooit verwacht.

De W&M LS kabels waren absoluut niet slecht hoor (gaan lekker de verkoop in), maar de Inakustik Referenz (ok wel van een hele andere prijsklasse) is echt een niveau hoger!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: screw op april  9, 2011, 15:41:01
En dan zeggen ze dat ik hard ging  :D

Prachtig set zo opgebouwd in zo'n korte tijd, nu lekker gaan genieten en de laatste puntje's op de i zetten (en ook daar ben je al mee bezig!)

Ik hoop je snel de hand te kunnen schudden, dat ik ook gereed ben want updaten en fine tunen is leuk maar genieten van een heerlijk muziekje/filmpje met een drankje erbij is toch echt supers!

Tja, het is hard gegaan maar ben nu echt wel klaar. Zelfs het idee om nog een Inakustik Interlink aan te schaffen vind ik niet nodig op dit moment, het klink heerlijk zo (zie bovenstaande post).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fastlex

Gefeliciteerd! Mooi voor elkaar hoor!
Wat kabels soms kunnen doen he?
Komen er nog meer netkabels of niet?
Je hebt het echt mooi voor elkaar!
Blijf het ook mooie speakers cinden, die Kef IQ serie!
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

-chiel-

Mooi dat je kabelkeuze zo goed uitpakt, veel plezier ermee.

Madhouse

Citaat van: fastlex op april  9, 2011, 20:48:09
Gefeliciteerd! Mooi voor elkaar hoor!
Wat kabels soms kunnen doen he?

Ja mee eens, kabels kunnen heel veel doen in je set, maar ik ben wel van mening dat alles aangepakt moet zijn.

Citaat van: fastlex op april  9, 2011, 20:48:09
Komen er nog meer netkabels of niet?

Waarvoor? Ik heb een goede op mijn receiver, subwoofer en UD speler.

Citaat van: fastlex op april  9, 2011, 20:48:09
Je hebt het echt mooi voor elkaar!
Blijf het ook mooie speakers cinden, die Kef IQ serie!

Ben nog steeds erg blij met de keuze voor de IQ serie. Ok, het zijn wel de kleinste maar leveren grootse prestaties.

Citaat van: -chiel- op april  9, 2011, 21:47:40
Mooi dat je kabelkeuze zo goed uitpakt, veel plezier ermee.

De LS-602 (heb ik getest) was al een verbetering maar wat de LS-1002 doet had ik echt nooit verwacht.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Geen verrassing voor mij, maar dat had je waarschijnlijk wel gedacht. Mijn ervaring met inakustik was dezelfde. Dat wordt alles opnieuw luisteren :music: ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Netjes hoor!

Jij veranderd sneller dan het weer veranderd ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Etiennevh

Mooie upgrades en verandering! Echt leuk! Ik ben ook zeer benieuwd naar de komende M&G!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

DVDGuy

Ik wacht op de eerstvolgende upgrade  :D ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

phmeijer

 Ziet er erg netjes uit!  :clapping:
Heb je voldoende lengte aan de receivereinde om ze aan te sluiten?
Speakerkant is geen probleem, maar om te bi-ampen zou het kunnen zijn dat ze te kort zijn (hangt van de terminals op je Receiver af).
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Madhouse

Citaat van: HTip op april 10, 2011, 09:10:12
Geen verrassing voor mij, maar dat had je waarschijnlijk wel gedacht. Mijn ervaring met inakustik was dezelfde. Dat wordt alles opnieuw luisteren :music: ;)

Dat had ik wel verwacht ja! Gisteren ook gewoon de hele dag muziek op gehad, heerlijk  :music:

Citaat van: Blue-Eyes op april 10, 2011, 09:14:40
Netjes hoor!

Jij veranderd sneller dan het weer veranderd ;)

Zo erg is het toch niet?

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2011, 10:38:03
Mooie upgrades en verandering! Echt leuk! Ik ben ook zeer benieuwd naar de komende M&G!

Ja 22 mei ga je het meemaken. Ik hoop dat het jullie net zo bevalt als mij  ;)

Citaat van: DVDGuy op april 11, 2011, 06:38:20
Ik wacht op de eerstvolgende upgrade  :D ;)

Ik ook! Maar ik weet niet wat?

Citaat van: phmeijer op april 11, 2011, 07:25:51
Ziet er erg netjes uit!  :clapping:
Heb je voldoende lengte aan de receivereinde om ze aan te sluiten?
Speakerkant is geen probleem, maar om te bi-ampen zou het kunnen zijn dat ze te kort zijn (hangt van de terminals op je Receiver af).

Aders zijn wel lang genoeg hoor aan beide kanten. Alles zit er goed in en zonder problemen (Marantz zitten de ternminals dicht bij elkaar).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

fastlex

Oeps, had over de netkabels heen gelezen, dacht dat je er slechts 1 had.


Citaat van: Madhouse op april  9, 2011, 22:24:50
Waarvoor? Ik heb een goede op mijn receiver, subwoofer en UD speler.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster