Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

screw

Citaat van: erik s. op maart  9, 2011, 11:07:14
nieuwe kabels er in trekken met de oude.

Dat dacht ik de laatste keer ook te doen maar vond  mijn nieuwe kabel minder leuk  :D ik kruip er wel braaf onder en mijn vrouw mag het doorvoeren  :angel:

En dan kom ik nooit en dan ook echt nooit meer onder die vieze koude vloer.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Madhouse

Citaat van: screw op maart  9, 2011, 11:22:22
Dat dacht ik de laatste keer ook te doen maar vond  mijn nieuwe kabel minder leuk  :D ik kruip er wel braaf onder en mijn vrouw mag het doorvoeren  :angel:

En dan kom ik nooit en dan ook echt nooit meer onder die vieze koude vloer.

Ik ga er niet onder, ik ben claustrofobisch ingesteld. Ik ben er 1x onder geweest en wist niet hoe snel ik er onder vandaan moest komen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op maart  9, 2011, 06:49:26
Hoezo dikker? Dikker is namelijk niet per definitie beter hoor.
Zo bedoelde ik het niet.. meer zo van is het gat niet groot genoeg ofzo.. Bovendien wel een contrast met je Black Magic's, die zijn 14 mm! :P Weet ook wel dat dikker niet beter is, een Black Magic bestaat ook uit 4x4 mm
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op maart  9, 2011, 11:34:34
Ik ga er niet onder, ik ben claustrofobisch ingesteld. Ik ben er 1x onder geweest en wist niet hoe snel ik er onder vandaan moest komen.
Ik vind het jusit wel gezellig onder de vloer :P

Ik heb die van mij helemaal droog gemaakt met 2 kuub zand een mooie laag zandbakzand eronder, heerlijk droog en fijn vertoeven ;) Als er weer eens een leiding stuk is of een rioolpijp niet goed doorloopt is het wel zo prettig.. :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op maart  9, 2011, 12:03:41
Zo bedoelde ik het niet.. meer zo van is het gat niet groot genoeg ofzo.. Bovendien wel een contrast met je Black Magic's, die zijn 14 mm! :P Weet ook wel dat dikker niet beter is, een Black Magic bestaat ook uit 4x4 mm

Dus zou 2x 4mm2 genoeg moeten zijn.

Maar ik wil waarschijnlijk wel naar Inakustik en dan neem ik voor achter de "goedkopere" versie daarvan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Mijn idee:

Fronts: Inakustik LS-1002 (bi-amp)
Center: Inakustik LS-1002 (bi-wire)
Rears: Inakustik Exellence Atmos Air of de Excellence CU(single-wire)

Interlink: Inakustik NF-202

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Hoe bevalt je HDMI van RUconnected eigenlijk? Aanradertje of op en aanmerkingen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op maart  9, 2011, 12:17:54
Hoe bevalt je HDMI van RUconnected eigenlijk? Aanradertje of op en aanmerkingen?

Goede kabel hoor, niets meer en niet minder. Doet gewoon wat hij moet doen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

screw

Citaat van: Madhouse op maart  9, 2011, 11:34:34
Ik ga er niet onder, ik ben claustrofobisch ingesteld. Ik ben er 1x onder geweest en wist niet hoe snel ik er onder vandaan moest komen.

Dan moet je er idd niet onder gaan kruipen mijn kruipruimte is net geen 50 cm  :crazy: (ik ben ook altijd blij dat ik er weer van onder ben)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

DVDGuy

Citaat van: Valkyrie op maart  8, 2011, 21:42:21
Die upgrades blijven maar komen in dit topic, keep up the good work! 8)
En geniet natuurlijk van je upgrade! ;)

Hij is nog niet getrouwd........................... :D :D :D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Madhouse

Citaat van: DVDGuy op maart  9, 2011, 12:45:27
Hij is nog niet getrouwd........................... :D :D :D

Ik roep het vaker dat dit het laatste is maar wat heb ik nu nog verder te wensen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Madhouse op maart  9, 2011, 12:09:42
Mijn idee:

Fronts: Inakustik LS-1002 (bi-amp)
Center: Inakustik LS-1002 (bi-wire)
Rears: Inakustik Exellence Atmos Air of de Excellence CU(single-wire)

Interlink: Inakustik NF-202



Klinkt als een mooie combi.
Als het zover komt, kom ik graag een keer luisteren naar het resultaat.
We moeten binnenkort trouwens ook nog even een afspraak bij mij plannen.
Zal ff met de baas overleggen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op maart  9, 2011, 13:05:19
Klinkt als een mooie combi.
Als het zover komt, kom ik graag een keer luisteren naar het resultaat.
We moeten binnenkort trouwens ook nog even een afspraak bij mij plannen.
Zal ff met de baas overleggen.

Je bent welkom natuurlijk!

En idd binnenkort even jouw MA's beluisteren  :pompom: (PM me maar)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op maart  9, 2011, 12:47:30
Ik roep het vaker dat dit het laatste is maar wat heb ik nu nog verder te wensen?
Ik heb nog wel wat te wensen:: FOTO's :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Ik kom er niet uit!

De stands die ik op het ook heb zijn de Spectral DS70 (70cm hoog), de maat van de onderplaat is 25x30cm, de alu buis is 4cm rond en de bovenplaat is 12x6,6cm (dit loopt taps toe).

Mijn vraag, is de bovenplaat wel groot genoeg om mijn speakers te dragen? (zie foto voor de maat van de bovenplaat in papier uitgeknipt en onderop de speaker gelegd).

Vastplakken op de speaker zou dan eventueel kunnen met blu-tack of iets dergelijks? ( te verkrijgen bij http://www.hifi123.nl/Blu-Tack-p-16166.html )
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

even een stukje over blu-tack. Iemand hier ervaring mee?

CitaatMini-monitoren op stands met Blu Tack

Blu Tack is een even legendarisch als moeilijk verkrijgbaar product wat door de fabrikant wordt aanbevolen als fixeer-gum om dingen (tijdelijk) op te hangen of vast te zetten (denk aan posters).

Het werd in 1971 door de Engelse kleefstoffabrikant Bostik op de markt gezet met als hoofddoel: reinigingsmiddel voor typmachines. Britse leraren gingen Blu Tack al gauw in de leslokalen gebruiken en ook in de audiowereld had men in de jaren `80 van de vorige eeuw een goede toepassing voor het blauwe kleefgum gevonden, namelijk om de toen in populariteit groeiende `mini-monitor` weergevers op de topplaat van een stand te fixeren.

Topspikes bestonden al maar veel audiofielen waren daar -terecht- weinig enthousiast over: putten in het mooie fineer en bij lichte druk op één van de kasthoeken een nog diepere put én een noodzakelijke herinstelling van de vier spikes.

Blu Tack is (in tegenstelling tot het zeer krachtige Black Tack) geheel veilig voor fineer en kan worden hergebruikt. Daarnaast heeft het een licht dempende maar niet verende werking (het grote nadeel van veel rubber dempers) zodat de weergever stevig en stabiel staat. Twee bijkomende voordelen van Blu Tack zijn: niet geheel vlakke topplaten gooien geen roet meer in het auditieve eten en minimale positieveranderingen (zowel op het horizontale als het verticale vlak) kunnen gemakkelijk worden gemaakt. Voor een stabiele en later weer goed los te krijgen bevestiging zijn enkel vier `balletjes` Blu Tack nodig (met een diameter van tussen de 5 mm en 1 centimeter, afhankelijk van het gewicht van de weergever).

Blu Tack is vrij lastig verkrijgbaar maar High Fidelity Discs gaat proberen om dit product op voorraad te nemen, zodat het via de website kan worden besteld. Happy Tacking!

Lees meer : http://www.hifi.nl/tip.php?id=53#ixzz1G8ga62ah
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

verkoopt.. eh.. gut gaat goed met mijn geheugen. avi123 dat niet?? Ik vind het wel erg magertjes die stands.. ze zijn aardig vergelijkbaar met mijn CM's en moet er niet aandenken dat ze op zo'n smal dingetjes stonden.. ook de poot niet..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op maart  9, 2011, 22:24:00
verkoopt.. eh.. gut gaat goed met mijn geheugen. avi123 dat niet?? Ik vind het wel erg magertjes die stands.. ze zijn aardig vergelijkbaar met mijn CM's en moet er niet aandenken dat ze op zo'n smal dingetjes stonden.. ook de poot niet..

Hifi123 (zie link)  ;)

Tja de poot vullen we natuurlijk met zand, zo krijg je wel massa. Maar er is nergens een andere stand (zo mooi als de spectral) te vinden met een bovenplaat die past....zucht!  :(
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op maart  9, 2011, 22:28:50
Vind het wel een beetje risky..

Goed vastplakken is toch een optie? Ik lees op veel fora's dat mensen hun speakers vast hebben zitten op de stands. Nu ken ik de plak eigenschappen van blu-tack niet maar ik zie geen andere optie's meer. Alle stands die passen zijn lelijk en de stands die niet passen zijn mooi.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Citaat van: Valkyrie op maart  9, 2011, 22:38:19
een grotere bovenplaat erop vastzetten? :P

Ik ben niet zo handig. Zat ook al te denken om de BS70 te kopen met een onderplaat van 25x30cm, buis van 6cm rond en bovenplaat van 17x15cm. Maar ik heb een hekel aan uitstekende randjes maar die zullen dan een stukje weg geslepen kunnen worden ofzo? Ben daar niet zo handig in....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

kun je raymen niet een afdruk van je onderkant van je speaker laten maken, klein stukje staal.. en die op de andere plaat lijmen met staalkit.. Zit vast als een huis!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

erik s.

als er spikes in de top-plate kunnen, zet je de luidspreker er op en geef je er een flinke tik op. dan zit hij goed vast.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B