Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: RvD op januari 17, 2011, 21:32:48
Weet je wat ook een voordeel is van de Oppo je kan hem later nog altijd updaten naar een Nuforce versie voor als je nog beter wilt. Zelf heb ik ook interesse in de Marantz maar nu een Oppo kopen en later ooit een keer updaten naar Nuforce versie lijkt me ook wel wat. Dit maakt de keuze misschien makkelijker.  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108722.0

Is idd een mooie optie, maar die optie's zijn er ook voor Marantz dus weet niet of het de keuze makkelijker maakt.

Citaat van: Etiennevh op januari 17, 2011, 21:33:56
Ik zou lekker die Marantz in bestelling laten staan. :P

Met welke reden? (helpt mij misschien meer)  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op januari 17, 2011, 21:34:32
Met welke reden? (helpt mij misschien meer)  ;)
Volgens mij heb je het antwoord zelf al gegeven :) Je hebt meerdere mensen naar jou laten komen om een test te doen, en de Marantz kwam in jouw situatie als beste uit de test. Bovendien past hij qua uiterlijk 1op1 het beste bij je receiver, en heb je in een ander topic aangegeven dat je de Oppo BDP93 wel erg prijzig vind.

Dat geld kun je weer goed gebruiken voor je bruiloft!! :) Ik denk dat je een geweldige koop hebt gedaan, en dat de concessie in het uiterlijk snel genoeg went aan de kant van de WAF..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

hifivogel

Je hebt op enig moment een beslissing genomen en niet zomaar maar heel gewogen. Twijfel nu niet en blijf bij deze keuze. Misschien over een paar jaar mag je alles nog een keer overwegen.
Trouwens alles kan altijd beter, maar er is altijd ergens een grens. Geniet van de spullen.
audiostreaming sonos

Robbert54


CitaatTja, het verbaasde mij eerlijk gezegd ook dat ik uiteindelijk toch voor een Marantz heb gekozen. Zonder de hulp van Wim en Zefanja had ik waarschijnlijk blind een Oppo besteld. Maar door te luisteren op mijn eigen set bracht dat iets heel anders. De keuze was wel heel erg lastig hoor en uiteindelijk heb ik een lijstje gemaakt met voor en tegens en ben gewoon weg gaan strepen. De keuze is uiteindelijk bepaald door de prijs en de match met mijn receiver.
volgens mij geef je hier toch duidelijk zelf al het antwoord.

ik zou niet twijfelen en dan toch voor de Marantz gaan. heeft de Oppo een sterk voordeel wat de Marantz niet heeft??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Thnx allen, bevestigd toch wel weer dat ik een goede keus heb gemaakt. De twijfel sloeg een beetje toe omdat ik mijzelf probeerde de sound van beiden voor me te halen en ging twijfelen of de Marantz daadwerkelijk wel zo lekker klinkt. Maar ik moet niet raar doen want ik heb de keuze met mijn volle verstand gemaakt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jason B.

Citaat van: Madhouse op januari 17, 2011, 20:30:08
Het vrouwelijke oog hier thuis heeft gesproken: De Oppo BDP-83(SE) en BDP-93 ziet er mooier uit dan de Marantz UD5005......(wat moet ik daar nu weer mee)  :dontgetit:

I asked you   ;)

Ik liet mijn vrouw de Marantz UD5005 zien en "Leuk apparaat, maar Marantz vind ik maar een akelige naam.... "    :wacko:

Wat vindt ze van het prijsverschil dan ?
Een argument zou kunnen zijn dat je met het prijsverschil de geluidskwaliteit boven de Oppo gaat krijgen...
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

tiptop

Citaat van: Madhouse op januari 17, 2011, 20:56:39
Nu begin ik wel weer te twijfelen of ik wel de goede keus heb gemaakt  :nopompom:

NIET DOEN!

Vrouwen zijn wispelturig! Tegen de tijd dat de Oppo er dan zou staan vond ze toch eigenlijk de Marantz beter in het plaatje passen! ;D :nopompom:

Ma-Rantz, Ma-Rantz! :pompom: 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

ajbeefde

Citaat van: tiptop op januari 18, 2011, 09:47:37
NIET DOEN!

Vrouwen zijn wispelturig! Tegen de tijd dat de Oppo er dan zou staan vond ze toch eigenlijk de Marantz beter in het plaatje passen! ;D :nopompom:

Ma-Rantz, Ma-Rantz! :pompom: 8)

;D ;D

Zou lekker de order laten zoals deze is....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Jason B.

Een nieuwe poll ?

Ik tel sowieso al 3x Marantz....

Ik stem op de Marantz + upgrade!

:popcorn:
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Madhouse

Nee er komt geen nieuwe poll. Ik hou het bij de Marantz! De reacties hier bevestigen wel dat ik de goede keuze heb gemaakt denk ik  ;)

Edit: Ik ga een upgrade voor de UD5005 wel in het achterhoofd houden voor de toekomst, dus als iemand nog suggesties heeft waar dit te doen zou zijn?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jason B.

Citaat van: Madhouse op januari 18, 2011, 10:33:06
Nee er komt geen nieuwe poll. Ik hou het bij de Marantz! De reacties hier bevestigen wel dat ik de goede keuze heb gemaakt denk ik  ;)

Edit: Ik ga een upgrade voor de UD5005 wel in het achterhoofd houden voor de toekomst, dus als iemand nog suggesties heeft waar dit te doen zou zijn?

Verstandig!

Hoe je het wendt of keert, met deze speler wordt het genieten en ga je je hele collectie weer herontdekken (doet HTip nu ook)    ;)

En ja, er zullen altijd spelers zijn die nog beter zijn, zoals de "Oppo TUC Nuforce Special Extreme Signature Edition"

Geniet ervan en hou ons op de hoogte?!
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op januari 18, 2011, 10:33:06
Nee er komt geen nieuwe poll. Ik hou het bij de Marantz! De reacties hier bevestigen wel dat ik de goede keuze heb gemaakt denk ik  ;)

Edit: Ik ga een upgrade voor de UD5005 wel in het achterhoofd houden voor de toekomst, dus als iemand nog suggesties heeft waar dit te doen zou zijn?

Bij onze oosterburen zit een firma die doen hele goede modificaties en doen er niet geheimzinnig over wat er allemaal veranderd wordt.Ze hebben het ook al voor de UD5005.
Heb zelf een 2500bt van hun vergeleken met mijn 2500bt en het verschil is in audio, natuurlijk alleen over HDMI allemaal ruimtelijker en iets meer detail. Persoonlijk vind ik de prijs fors omdat ik de blu-ray player alleen gebruik voor blu-ray(video) en nauwelijks gebruik voor audio (Cd's etc etc). Beeld kwaliteit wordt ook verbeterd.
Ik zeg nooit, nooit dat ik het doe maar grootste winst die je haalt is wanneer je hem ook veel gebruikt voor stereo of veel BD-Audio's draait. Maar voor stereo heb ik een andere set voor  :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 18, 2011, 12:29:16
Bij onze oosterburen zit een firma die doen hele goede modificaties en doen er niet geheimzinnig over wat er allemaal veranderd wordt.Ze hebben het ook al voor de UD5005.
Heb zelf een 2500bt van hun vergeleken met mijn 2500bt en het verschil is in audio, natuurlijk alleen over HDMI allemaal ruimtelijker en iets meer detail. Persoonlijk vind ik de prijs fors omdat ik de blu-ray player alleen gebruik voor blu-ray(video) en nauwelijks gebruik voor audio (Cd's etc etc). Beeld kwaliteit wordt ook verbeterd.
Ik zeg nooit, nooit dat ik het doe maar grootste winst die je haalt is wanneer je hem ook veel gebruikt voor stereo of veel BD-Audio's draait. Maar voor stereo heb ik een andere set voor  :clapping:

Zou je mij het adres eens willen sturen per PM?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ddejonge

Citaat van: Jason B. op januari 18, 2011, 08:47:55
Ik liet mijn vrouw de Marantz UD5005 zien en "Leuk apparaat, maar Marantz vind ik maar een akelige naam.... "    :wacko:

:D :D :D
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

WickedGame

Citaat van: Jason B. op januari 18, 2011, 08:47:55
I asked you   ;)

Ik liet mijn vrouw de Marantz UD5005 zien en "Leuk apparaat, maar Marantz vind ik maar een akelige naam.... "    :wacko:


Zolang ze niet stug volhouden dat ze een marquant in huis hebben  ;D

Jason B.

Als jullie ooit een Marantz zien, waarvan de naam is afgeplakt, dan weten jullie dat dat het compromis met mijn vrouw is geworden  :D  :D
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Ronin79

Zulke dingen moet je ook niet een vrouw laten beslissen.
Er is altijd wel wat; luidsprekers niet mooi ... moeten die dingen in het zicht staan etc.
Ik ken er heel wat, die zulke dingen roepen (niet perse mijn vriendin  ;) )

Een man moet zelf bepalen wat hij gaat kopen op audio gebied.
Je moet de vrouw wel meenemen naar zo'n winkel, en haar wat mooie dingetjes laten zien.
Je moet haar het gevoel geven dat zij ook een vinger in de pap heeft.
Aan het eind van de dag neem je mee naar huis wat jij mooi vind.
Werkt goed.  ;)

tiptop

 ;D :clapping:

Zeker! Je moet haar vertellen dat die andere spullen toch echt veeeel beter zijn en dat het thuis ook echt wel mooi staat. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Als vrouwen zeggen dat de speakers niet een meter van de muur mogen staan, moet je gewoon zeggen: ''Ik druk jou toch ook niet tegen de muur als je praat?''
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: celerontje op januari 18, 2011, 15:14:02
Als vrouwen zeggen dat de speakers niet een meter van de muur mogen staan, moet je gewoon zeggen: ''Ik druk jou toch ook niet tegen de muur als je praat?''
Wat eigenlijk wel beter zou zijn. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nahpets

Dat soort teksten kunnen hier in huis beter niet hardop uitgesproken worden.

Tenzij je een week of 8 op milkshakes wilt leven........
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zefanja

hahaha owow
ik zie hier inderdaad vrij gevaarlijke uitspraken staan
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

tiptop

 ;D
Hier heb ik een grote mond, maar thuis ben ik erg klein. :-[ ;D

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Ik heb geen grote mond, ik overleg gewoon altijd netjes. Femke heeft ook wel inspraak in mijn HT al vind ze iets gauw best als het niet te groot/lomp is.

Ze schrok wel van de XXLS400 toen hij afgeleverd werd  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Citaat van: celerontje op januari 18, 2011, 15:14:02
Als vrouwen zeggen dat de speakers niet een meter van de muur mogen staan, moet je gewoon zeggen: ''Ik druk jou toch ook niet tegen de muur als je praat?''

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster