Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: Zefanja op januari 11, 2011, 01:01:13
Ik woon op het moment in Velp. Dat is volgens mij redelijk bij jou in de buurt.

Das wel heel dicht in de buurt! Moeten we maar eens af spreken  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Tja nu twijfel ik helemaal. Ik heb een (nieuw uit de winkel) UD5005 aangeboden gekregen voor de helft wat een Oppo BDP-93 zou kosten...en nu?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Pos

Citaat van: Madhouse op januari 11, 2011, 19:41:46
Tja nu twijfel ik helemaal. Ik heb een (nieuw uit de winkel) UD5005 aangeboden gekregen voor de helft wat een Oppo BDP-93 zou kosten...en nu?

qua specs heeft de oppo de voordelen van 7.1 analoog en 2x hdmi. Beeld en geluid zou ik zo niet weten maar dit kan je binnenkort vergelijken toch?
Maar blijft verleidelijk aanbod!
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Madhouse

Citaat van: Pos op januari 11, 2011, 20:27:45
qua specs heeft de oppo de voordelen van 7.1 analoog en 2x hdmi. Beeld en geluid zou ik zo niet weten maar dit kan je binnenkort vergelijken toch?

Ja woensdag kan ik een Oppo op mijn set luisteren en met Zefanja moet ik nog een afspraak maken (hij heeft nagenoeg een zelfde sounds als ik qua set).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Nog wat kleine voordelen van de Oppo BDP-93 t.o.v. de Marantz UD5005 en UD7006

De Oppo ondersteunt FLAC en MKV en de Marantz niet. Nu heb ik niet direct zoiets dat ik FLAC wil gaan gebruiken maar MKV is misschien wel handig aangezien ik mijn HDX vol MKV's heb staan en die zo overbodig zou kunnen worden. Nu heb ik me nog niet zo verdiept in streaming via de Oppo, maar dit schijnt erg goed te zijn? Ook een voordeel is de e-sata poort achterop, zo is het helemaal makkelijk om een hardeschijf er aan te hangen. Of heb ik het nu helemaal mis? Iemand ervaring met streaming en Oppo?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Pos

Heb ook net mijn cd's omgezet naar flac, is inderdaad jammer dat flac niet afgespeeld kan worden. UD5005 speelt volgens mij wel .mkv maar de bestandsgrootte is limited (2GB?)
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Madhouse

Citaat van: Pos op januari 11, 2011, 22:09:41
Heb ook net mijn cd's omgezet naar flac, is inderdaad jammer dat flac niet afgespeeld kan worden. UD5005 speelt volgens mij wel .mkv maar de bestandsgrootte is limited (2GB?)

Hoe zijn jouw ervaringen met flac? (ik word hier steeds nieuwsgieriger naar)

Volgens de site van Marantz kunnen de UD5005 en UD7006 het niet (hogere modellen kijk ik niet). De Oppo ondersteunt ook NTFS en dus files die groter zijn dan 4GB. Wat dus mijn HDX1000 overbodig zou maken (wat ik weer niet erg vind). Een leuke NAS daarvoor in de meterkast en klaar is Kees Roy.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Janbo

Had het al genoemd volgens mij, maar de Oppo heeft Wifi (via een meegeleverde dongel) en de Marantz niet...

Madhouse

Citaat van: Janbo op januari 11, 2011, 22:13:20
Had het al genoemd volgens mij, maar de Oppo heeft Wifi (via een meegeleverde dongel) en de Marantz niet...

Ow dat wist ik niet. Maar hoeveel Mbit haalt die wireless?

(wat zit er nog meer in de doos verstopt?)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Janbo

Een sobere maar degelijke HDMI-kabel, aansluitsnoer, forse afstandsbediening... Da was't wel...

Madhouse

Citaat van: Janbo op januari 11, 2011, 22:19:53
Een sobere maar degelijke HDMI-kabel, aansluitsnoer, forse afstandsbediening... Da was't wel...

Normaal dus. Meen wel eens gelezen te hebben dat bij de 83 die Spears en Munsil BD zat...vandaar mijn vraag.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Pos

Citaat van: Madhouse op januari 11, 2011, 22:12:16
Hoe zijn jouw ervaringen met flac? (ik word hier steeds nieuwsgieriger naar)

Volgens de site van Marantz kunnen de UD5005 en UD7006 het niet (hogere modellen kijk ik niet). De Oppo ondersteunt ook NTFS en dus files die groter zijn dan 4GB. Wat dus mijn HDX1000 overbodig zou maken (wat ik weer niet erg vind). Een leuke NAS daarvoor in de meterkast en klaar is Kees Roy.

Heb het meer alvast als backup gemaakt. Harde schijven zijn niet zo duur meer dus om de ruimte op je harde schijf hoef je het niet meer te laten.(Met mijn bescheiden cd collectie tenminste)  Flac beluisteren via PCH A110 klinkt iets minder dan een cdtje in de cd speler. Ben wel op zoek naar een alleskunner die de PCH A110, cd speler en PS3 (voor BR) kan vervangen.

blz 46. van de handleiding: http://us.marantz.com/UD5005_U_EN_UG_v00.pdf  ;)
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Madhouse

Citaat van: Pos op januari 11, 2011, 22:28:57
blz 46. van de handleiding: http://us.marantz.com/UD5005_U_EN_UG_v00.pdf  ;)

Ok, op de site van Marantz zeggen ze daar niets over. Maar 2GB files heb ik niets aan..
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nooff

Volgens mij zijn de "Mediaplayer" capaciteiten niet denderend in vergelijk met je huidige mediaplayer. Volgens mij heeft Frank ook aangeven dat je niet je mediaplayer er voor weg moet doen omdat de opties lang niet zo geavanceerd zouden zijn.

RvD

Ik dacht dat de Oppo alleen 50hz en 60hz doet dus geen 24P met files afspelen. Ook geen .iso files ondersteuning en geen bluray folders kunnen afspelen dus een volledige mediaplayer vervanger nee.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Jason B.

Citaat van: Madhouse op januari 11, 2011, 20:29:02
Ja woensdag kan ik een op mijn set luisteren en met Zefanja moet ik nog een afspraak maken (hij heeft nagenoeg een zelfde sounds als ik qua set).

Het mooiste zou zijn dat je de Marantz UD5005 ook woensdag beschikbaar had.....
Tussen de regels door lees ik wel een beetje dat de Oppo licht favoriet is bij jou.

'Mijn' dealer in Emmen vond trouwens de eerste BR-spelers van Marantz op het gebied van analoog/stereo ronduit slecht. Voor de UD5005 kan hij dat niet beoordelen.


Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Zefanja

Citaat van: Madhouse op januari 11, 2011, 22:03:40
Nog wat kleine voordelen van de Oppo BDP-93 t.o.v. de Marantz UD5005 en UD7006

De Oppo ondersteunt FLAC en MKV en de Marantz niet. Nu heb ik niet direct zoiets dat ik FLAC wil gaan gebruiken maar MKV is misschien wel handig aangezien ik mijn HDX vol MKV's heb staan en die zo overbodig zou kunnen worden. Nu heb ik me nog niet zo verdiept in streaming via de Oppo, maar dit schijnt erg goed te zijn? Ook een voordeel is de e-sata poort achterop, zo is het helemaal makkelijk om een hardeschijf er aan te hangen. Of heb ik het nu helemaal mis? Iemand ervaring met streaming en Oppo?

Zover ik weet kan de marantz zeker wel flac en mkv afspelen, het kan alleen niet gestreamt worden omdat het dlna 1.5 protocol het streamen daarvan niet ondersteunt.
Of bedoelde je ook het streamen?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op januari 11, 2011, 19:41:46
Tja nu twijfel ik helemaal. Ik heb een (nieuw uit de winkel) UD5005 aangeboden gekregen voor de helft wat een Oppo BDP-93 zou kosten...en nu?

Oppo kost minimaal 600 euro en je kunt een Marantz UD5005 voor de helft krijgen wat de Oppo 93 kost. :o
Dan was het voor mij duidelijk geweest. Ik had de Marantz genomen want het scheelt veel euri's ;). En ik ben wel van mening dat het verschil niet zo aanzienlijk is om nu dan maar een slordige 300 euro meer te gaan betalen. Voor die 300 euro kun je toch ook nog een heleboel. Investeren in leuke kabel(s) etc etc. Of gewoon op de (spaar)rekening laten staan.

Die Marantz UD5005 is sowieso een no brainer en voor dit geld wordt het een NO BRAINER!! ;)   ;D. Je gaat er fors op vooruit ten opzichten van je huidige BD player alleen hoeft je nu niet zwaar in de buidel te tasten om een ware upgrade uit te voeren.

Maar dit is mijn mening ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 12, 2011, 12:27:49
Oppo kost minimaal 600 euro en je kunt een Marantz UD5005 voor de helft krijgen wat de Oppo 93 kost. :o
Dan was het voor mij duidelijk geweest. Ik had de Marantz genomen want het scheelt veel euri's ;). En ik ben wel van mening dat het verschil niet zo aanzienlijk is om nu dan maar een slordige 300 euro meer te gaan betalen. Voor die 300 euro kun je toch ook nog een heleboel. Investeren in leuke kabel(s) etc etc. Of gewoon op de (spaar)rekening laten staan.

Die Marantz UD5005 is sowieso een no brainer en voor dit geld wordt het een NO BRAINER!! ;)   ;D. Je gaat er fors op vooruit ten opzichten van je huidige BD player alleen hoeft je nu niet zwaar in de buidel te tasten om een ware upgrade uit te voeren.

Maar dit is mijn mening ;)

Die mening deel ik stiekem ook hoor. Maar vraag mezelf af of ik dan niet ga denken, had ik maar een Oppo genomen. Dat moet ik uit mijn hoofd zien te krijgen.


Citaat van: Zefanja op januari 12, 2011, 10:51:04
Zover ik weet kan de marantz zeker wel flac en mkv afspelen, het kan alleen niet gestreamt worden omdat het dlna 1.5 protocol het streamen daarvan niet ondersteunt.
Of bedoelde je ook het streamen?

Kan ik binnenkort niet ff bij je langs komen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Pos

Citaat van: Zefanja op januari 12, 2011, 10:51:04
Zover ik weet kan de marantz zeker wel flac en mkv afspelen, het kan alleen niet gestreamt worden omdat het dlna 1.5 protocol het streamen daarvan niet ondersteunt.
Of bedoelde je ook het streamen?

Kan dus .mkv (<2GB?) niet vanaf een NAS afspelen? Dat is jammer.

Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Madhouse

Citaat van: Pos op januari 12, 2011, 12:44:06
Kan dus .mkv (<2GB?) niet vanaf een NAS afspelen? Dat is jammer.

Geen wereldramp natuurlijk want dan hou ik gewoon mijn HDX. (of verkoop hem en koop een snellere die ook BD .iso ondersteunt)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Pos

Citaat van: Madhouse op januari 12, 2011, 12:45:45
Geen wereldramp natuurlijk want dan hou ik gewoon mijn HDX.

Klopt maar is wel weer een pluspunt voor de Oppo. Blijft moeilijke keus. Als je alleen een BR en/of CDspeler wit vervangen dan is misschien de marantz (voor het geld) wel een betere keuze. Hoe vaak kijk je een BR-schijf of luister je een CD?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Zefanja

Citaat van: Pos op januari 12, 2011, 12:44:06
Kan dus .mkv (<2GB?) niet vanaf een NAS afspelen? Dat is jammer.



Nope dat kan niet of je moet je NAS met usb aansluiten, maar je dan is het niet echt meer een NAS
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Pos op januari 12, 2011, 12:51:32
Hoe vaak kijk je een BR-schijf of luister je een CD?

Op het moment 80% muziek en 20% BD....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub