Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: WimB op november  3, 2010, 22:45:20
Heb er op dit moment een iets te grote Gramma onder liggen die ik laatst bij Erik S. heb geleend (moet m nog een keer terugbrengen). Neemt wel de trillingen weg in de ondergrond. Twijfel nog of ik er zelf 1 bestel of dat ik een tegel zoek bij een steen en tegelleverancier hier in de buurt.

Tip: Koop een subdude! Een tegel is echt waardeloos! Ik had ook eerst een Gramma van Erik geleend en die beviel 100x beter als een stenen tegel! (vandaar dat ik nu een subdude heb)

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:47:26
Dan weet je wat de Gramma doet. Dat kan een tegel niet bereiken, want die ontkoppeld niet echt. Ik zou voor de Subdude gaan. Heeft Madhouse ook en past prima onder een XXLS400. Eventueel overhangen is geen probleem.

Idd, was voor mij de reden om een subdude te kopen. De XXLS zal 1cm rondom over de subdude vallen....is te verwaarlozen dus.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WimB

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:47:26
Dan weet je wat de Gramma doet. Dat kan een tegel niet bereiken, want die ontkoppeld niet echt. Ik zou voor de Subdude gaan. Heeft Madhouse ook en past prima onder een XXLS400. Eventueel overhangen is geen probleem.
Waar kan je die eigenlijk kopen? Erik had ze toevallig liggen, maar is geen leverancier. Iemand een adresje hiervoor (liefst in de buurt van Arnhem).

Etiennevh

Waar staan de afkortingen DF en FF voor dan?

En hoe werkt dat dan? De woofer bouwt toch druk op? Waar haalt hij die lucht vandaan dan? ˆˆ Hij moet toch ergens energie opbouwen? Alhoewel.. terwijl ik dit typ zit ik te denken dat een bassreflex woofer ook niet als een soort long lucht aanzuigt en weer uitblaast.. ˆˆ
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

#1554
Citaat van: WimB op november  3, 2010, 22:51:11
Waar kan je die eigenlijk kopen? Erik had ze toevallig liggen, maar is geen leverancier. Iemand een adresje hiervoor (liefst in de buurt van Arnhem).

Roderick van Hifi123  ;)

http://www.hifi123.nl/Auralex-SubDude-p-16177.html
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

#1555
Citaat van: Etiennevh op november  3, 2010, 22:52:22
Waar staan de afkortingen DF en FF voor dan?

En hoe werkt dat dan? De woofer bouwt toch druk op? Waar haalt hij die lucht vandaan dan? ˆˆ Hij moet toch ergens energie opbouwen? Alhoewel.. terwijl ik dit typ zit ik te denken dat een bassreflex woofer ook niet als een soort long lucht aanzuigt en weer uitblaast.. ˆˆ
DF = Downfiring, FF = Frontfiring.

De woofer krijgt een electrisch signaal wat door een magneet en spoel wordt omgezet in beweging van de conus. Die lucht gaat naar buiten. De lucht van de terugslag wordt in een open sub door de poort aan de achterkant uitgeblazen. In een gesloten sub wordt die lucht op de een of andere manier hergebruikt. Hoe precies weet ik niet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:53:10
DF = Downfiring, FF = Frontfiring.

De woofer krijgt een electrisch signaal wat door een magneet en spoel wordt omgezet in beweging van de conus. Die lucht gaat naar buiten. De lucht van de terugslag wordt in een open sub door de poort aan de achterkant uitgeblazen. In een gesloten sub wordt die lucht op de een of andere manier hergebruikt. Hoe precies weet ik niet...
Ben wel benieuwd hoe dat technisch in elkaar zit. Ga ik eens uitzoeken als ik wat meer tijd heb! Ik kijk of ik wat mooie illustraties kan vinden :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op november  3, 2010, 22:56:18
en de SVS dan? UpFiring? :D
SVS is downfiring. Het gaat om de richting van de woofer, niet de baspijpen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WimB

Citaat van: Madhouse op november  3, 2010, 22:52:39
Roderick van Hifi123  ;)

http://www.hifi123.nl/Auralex-SubDude-p-16177.html
Bedankt, hij zou er idd heel mooi op passen. Kan ik m ook mooi laten bezorgen  ;)

WimB

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:58:04
SVS is downfiring. Het gaat om de richting van de woofer, niet de baspijpen ;)
Zit er niet een woofer aan de bovenzijde?

HTip

Citaat van: WimB op november  3, 2010, 23:00:29
Zit er niet een woofer aan de bovenzijde?
Alleen de uitgangen van de baspijpen. Maar dat geldt alleen voor de PC-serie. De PB-serie heeft de uitgangen aan de achterkant.

PC = Powered Cylinder
PB = Powered Box
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:58:04
SVS is downfiring. Het gaat om de richting van de woofer, niet de baspijpen ;)
Ok. Maar.. Frontfiring = Altijd een gesloten kast?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op november  3, 2010, 23:03:11
Ok. Maar.. Frontfiring = Altijd een gesloten kast?
Nee, want SVS heeft ook FF-subs met basreflexpoorten. Ik heb zelf nog een Mordaunt Short FF-sub met 3 pijpen aan de achterkant.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 23:05:02
Nee, want SVS heeft ook FF-subs met basreflexpoorten. Ik heb zelf nog een Mordaunt Short FF-sub met 3 pijpen aan de achterkant.
OK.. reserve? Of voor in de woonkamer?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Oh tuurlijk die had je ook nog.. :baaa:

Hihi ongelofelijk.. Al bezig om na te denken over een 2e Dedicated HT? Je hebt er nog wel een ruimte voor denk ik  :laugh:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Annet ziet me al aankomen... ;D Nee hoor, op de slaapkamer staat de set die eigenlijk in de HT zou zijn gekomen, maar ik gehouden heb. Klinkt niet verkeerd...

Sorry Roy voor de vervuiling :blush:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Ja sorry Roy, was een beetje lui om over te stappen naar the chamber of dreams topic.. :D

Haha ik begrijp hem niet.. Die zou eigenlijk in je Dedicated HT komen, maar je hebt hem verplaatst naar je slaapkamer? Of in je "gewone" huiskamer HT?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op november  3, 2010, 23:17:00
Ja sorry Roy, was een beetje lui om over te stappen naar the chamber of dreams topic.. :D

Haha ik begrijp hem niet.. Die zou eigenlijk in je Dedicated HT komen, maar je hebt hem verplaatst naar je slaapkamer? Of in je "gewone" huiskamer HT?
Hou die even vast en stel die vraag in mijn topic. Dan zal ik hem morgen proberen te beantwoorden. Ik moet nu gaan slapen. Vannacht was een ramp en zonder slaap wordt ik nooit beter... ;) Truste allemaal! :yawnee:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 23:24:48
Hou die even vast en stel die vraag in mijn topic. Dan zal ik hem morgen proberen te beantwoorden. Ik moet nu gaan slapen. Vannacht was een ramp en zonder slaap wordt ik nooit beter... ;) Truste allemaal! :yawnee:
Ik ook slapen.. spreek je in topic COD! :D Truste allemaal!!!!!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: WimB op november  3, 2010, 22:58:52
Bedankt, hij zou er idd heel mooi op passen. Kan ik m ook mooi laten bezorgen  ;)

Idd! Ik heb hem ook en die gaat absoluut niet weg!

@ de rest, damn wat een vervuiling zeg  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

@ Roy:

Zie je nou waar die chat handig voor is? :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Roy,

Ik heb even een vraag. Jij hebt ooit eens een post gedaan in een topic over bi-amping. Per kanaal wordt er op jouw 5004 een vermogen van 100 watt geleverd. Hoe kan dat als je maar een voeding van 650 watts hebt met 9 kanalen? (Dacht dat het 650 was in de 5004)

En als je dan bi-amped, met 2x 100 watt op dat kanaal, is de kans dat je je luidspreker opblaast dan niet veel groter als die maar een max vermogen van 100 watt aan kan?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto