aankoop advies projector

Gestart door addicted, mei 23, 2003, 19:54:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

addicted

Hallo iedereen ik ben pieter.
Ik heb een paar vraagjes.
Ik wil een andere projector aanschafen.
Ik heb een 3m gehad.
Maar nu wil ik een 16/9 projector aanschafen maar weet niet welke.
Wil zo rond de 1500 euro uitgeven.
Ik heb hier al rond gekeken maar ik heb mijn antwoord nog niet gevonden vandaar deze vraag  

J.A.F._Doorhof

Hi,

De Infocus X1, is zeer aan te raden in dat budget.
Het ligt er iets boven, € 1799,00 met calibratie (bij ons) maar je krijgt dan een zeer nette projector voor weinig geld.

Verder kun je uitkijken naar de Sharp 91 (welke binnenkort in NL uitkomt), we krijgen daar direct een proefmodel van voor de test, maar deze zal waarschijnlijk iets meer kosten dan de X1.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hertog_Martin

Frank, de 91 gaat veel meer kostten. Boven de 2500 euro geloof ik.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

J.A.F._Doorhof

Ben ik al achter....... (we geven de schuld maar aan de koorts).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

addicted

Dat klinkt erg interesant hij valt nog binnen het budget.
Ik had ook nog een bericht gepost over de sony multiscan.
Ben nu al een stuk wijzer.
Ik heb zeker interese op de antwoorden tegen die tijd hoort u nog wel iets,moet namelijk een eind rijden kom uit eindhoven.
groetjes pieter

Tuurlijk

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 23, 2003, 21:01:13
Hi,

De Infocus X1, is zeer aan te raden in dat budget.
Het ligt er iets boven, € 1799,00 met calibratie (bij ons) maar je krijgt dan een zeer nette projector voor weinig geld.

Verder kun je uitkijken naar de Sharp 91 (welke binnenkort in NL uitkomt), we krijgen daar direct een proefmodel van voor de test, maar deze zal waarschijnlijk iets meer kosten dan de X1.

MvrGr.
Frank

Hmm weer heel wat verschil met andere landen....
Blijf het maar vervelend vinden!
http://store.infocus.com/kore/catalog/Projectors/New/XNWBC2R2LHC1IN2Q40MH/product.html#

Bert.

Tuurlijk

Maar wel zonder calibratie natuurlijk..... ;)

Ray

Jeetje wat een groot verschil $ 999 tegen 1700 eurootjes, ik begrijp hier werkelijk niks van.

Ik weet dat wij hier in Nederland veel belasting betalen, maar dit verschil is wel erg hoog ???

ParanoidAndroid

mja I know, da's dus waarom ik erover dacht om een inFocus X1 te kopen in de US of A maar zit je dan niet met wat problemen? Ze werken daar met 110V, PAL?,....


'k heb eens gemaild naar de douane hier en belgie en die wisten mij te vertellen dat er 3,7% douane rechten op zitten, en nog eens 21% BTW op het totale bedrag (dus prijs van het apparaat, verzendingskosten en de douane heffing).

als ik dan eens lug uitreken (heb hem al zien staan voor 900$) dan komt dit op (verzending 100$?) 1255 €, dat scheelt toch al 250 euro.


Scarp

Naar NL toe gaat er eerst de douanerechten over en over het bedrag wat je dan hebt gaat er nog weer 19% BTW over. Dus je betaald ook BTW over de douanerechten.

ParanoidAndroid

Dat is in belgie ook het geval

maar effe nog een rechtzetting
ik was aan het rekenen in $ en zette het dan zo maar om in euro's

in euro's zou hij met douane heffing, transport kosten en BTW zo'n 1100€ kosten.

Zeg nu zelf dat scheelt 500€

maar ja hoe zit dat nu met VSA vs. Europa? Zijn er verschillen op die machines? Of is het gewoon een kwestie van een andere stekker?


David

Anno nu zijn projectoren multi-voltage en multi-norm, je kan er heel de wereld mee rond. Het is dus gewoon van een ander netsnoer met stekker erin pluggen  ;D

Paranoid Android

mja

't enigste probleem is nog de garantie hé,

voor een arme student is dat toch heel wat geld en ik wil wel zeker zijn van als er iets aan komt dat ik garantie heb enzo hé.


Rob_Dingen

Hoi

Je zou ook de prijs eens op kunnen vragen bij een van de sponsers van dit board.
En vermelden dat je van dit forum af komt .

Rob

Paranoid Android

Dat was ik ook van plan, eerst echter wel eens registereren dan :)

wordt tijd ;)

en af wachten hoe het met de financiele situatie is gesteld want 3 maanden naar guatemala is ook niet goedkoop ::)

feelgood

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 23, 2003, 21:01:13


Verder kun je uitkijken naar de Sharp 91 (welke binnenkort in NL uitkomt), we krijgen daar direct een proefmodel van voor de test, maar deze zal waarschijnlijk iets meer kosten dan de X1.

MvrGr.
Frank
Ik heb de z-91 gekocht bij grobi (dld) voor € 2800,- schoon aan de haak.
De z-91 zal dus véél meer kosten dan de x1.

grtz patrick

Erik

#16
De X1 is in usa goedkoper geworden. Omdat er een "speciale" video versie van is uitgekomen, vorige maand.
Deze 4800moet $1500 kosten en de X1 is idd verlaagd naar $1000.
Dat speciale valt in in de praktijk wel mee je kon net zo goed de x1 kopen, die was een stuk goedkoper.
Of dat in NL/DL ook gaat gebeuren is onbekend.

ps vraagje: wat is er zo speciaal aan de Sharp Z91 dat iedereen zo laaiend enthousiast is.

edit:
Maar even de specs opgezocht werd wel nieuwsgierig.
600 ANSI Lumen Brightness  (con possibilita' di riduzione a 500 ANSI Lumen)
High Contrast Ratio 1200:1
29 dB
520 TV lines for High-Resolution Images
High Speed Colour Wheel (6x) realises flickerless, high-grade picture and natural colour reproduction  Correction Colour Temperature and Gamma Correction Function
Sealed Optics enable longer use and reduce maintenance
HDTV Compatible: 1080i / 720P (in Intelligent Compression) / 480i / 480P
Component Type: 1 x 1.4 cm DDR 12° DMD™ by Texas Instruments  
Aspect Ratio: 4:3, 16:9 Switchable
Resolution: 800 x 600 Pixels (480,000)
Lamp: 150W SHP (2000 hours) - User Replaceable



-----------------------------
Grootste pluspunt vind ik het gesloten lens systeem, nooit meer stof (groene stipjes) op je panelen. 6 speed en een 12 graden DLP.

Grootste nadelen: ook deze is niet op R2/PAL gemaakt, hij kan deze natuurlijk wel afbeelden, maar het blijft een NTSC projector die PAL moet eerst downscalen met de bijbehorende problemen  :'(
Het zou leuk zijn als er een keer aan PAL bezitters werd gedacht.  >:(
500 a 600 lumen is ook niet echt veel, aangezien het aantal lumen bij gebruik steeds iets minder wordt. En bij zwarte balken in 16:9 stand gaat er ook weer een percentage af.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

feelgood

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 23, 2003, 21:01:13

Verder kun je uitkijken naar de Sharp 91 (welke binnenkort in NL uitkomt), we krijgen daar direct een proefmodel van voor de test, maar deze zal waarschijnlijk iets meer kosten dan de X1.

MvrGr.
Frank
Frank,

Ik wil mijn Z-91 wel aanbieden als test-exemplaar als daarmee ook gelijk de projector goed wordt gecalibreerd. Wegens gebrek aan versterker, scherm, speakers en vaste set-up heb ik nog niet echt het beste uit de projector kunnen halen.

Patrick
Receiver Marantz SR-7400| Projector NEC HT-1000|5 x B&W VM-1 speakers| REL Quake II subwoofer| Pioneer dv-668

J.A.F._Doorhof

Hi,

Calibreren kan altijd in Emmeloord voor de bekende prijs.
We krijgen ons demo model van Sharp.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Citaat van: feelgood op juni 15, 2003, 19:17:16
Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 23, 2003, 21:01:13


Verder kun je uitkijken naar de Sharp 91 (welke binnenkort in NL uitkomt), we krijgen daar direct een proefmodel van voor de test, maar deze zal waarschijnlijk iets meer kosten dan de X1.

MvrGr.
Frank
Ik heb de z-91 gekocht bij grobi (dld) voor € 2800,- schoon aan de haak.
De z-91 zal dus véél meer kosten dan de x1.

grtz patrick
Ik heb net op zo'n vergelijkings site gekeken en de laagste prijs was €2100 de hoogste €2500. Maar dat ging wel om de Z90E. Als hij alleen maar een shortthrow lens heeft ipv longthrow of omgekeerd. Dan zou de prijs ongeveer gelijk moeten zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Krafty

Idd dat vond ik ook al zo raar .