Ziggo: Geluid van aantal Duitse TV zenders ontbreekt

Gestart door Wim44, juli 31, 2008, 11:54:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wim44

Bij een aantal Duitse zenders (waaronder RTL) wordt bij het gebruik van een kabelontvanger Samsung 9401R geen geluid bij de TV uitzending ontvangen. Dit gebeurt in een voormalig Multikabel gebied, of dat elders zo is, weet ik niet. Ik kan dit op dit moment niet controleren en uitproberen.

De laatste firmware update is gisteren uitgevoerd.
Welke problemen zijn opgelost of wat er is verbeterd weet ik niet, wat opvalt is dat het zappen aanzienlijk sneller gaat..... ;D


Als dit een probleem is, is het vaker voorgekomen.

Welke instellingen moeten worden aangepast om het geluid door te geven ? Of als het een ander probleem is, hoe los je dit op ?

Bedankt voor de reaktie.



DVDGuy

Dit was een bekend probleem bij deze decoder, na het opnieuw installeren  >:D; even het geluid bij het desbetreffende kanaal aanpassen (weet niet meer uit mijn hoofd hoe dat ging, maar je hebt 2 of 3 keuzes en daar moet je even de juiste kiezen)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Rowdy

Ga naar 'systeem instellingen', dan naar 'media instellen' en kijk of 'Dolby Digital' op uit staat.

Wim44

Als Dolby Digital uit staat dan geven de Duitse zenders twee kanaals geluid. Deze instelling geldt dan wel voor alle zenders op de kabel die ontvangen en doorgegeven worden.

Als media instellen op "dolby digital" staat geven alle andere zenders geluid, behalve enkele (niet alle) Duitse uitzendingen. Duitsland geeft bij een Engelse film de vertaling in het Duits op het tweede kanaal....

Wordt het niet werken in de stand Dolby Digital niet als een fout gezien ?

Marcel_T.

Citaat van: Wim44 op juli 31, 2008, 23:48:23
Als Dolby Digital uit staat dan geven de Duitse zenders twee kanaals geluid. Deze instelling geldt dan wel voor alle zenders op de kabel die ontvangen en doorgegeven worden.

Als media instellen op "dolby digital" staat geven alle andere zenders geluid, behalve enkele (niet alle) Duitse uitzendingen. Duitsland geeft bij een Engelse film de vertaling in het Duits op het tweede kanaal....

Wordt het niet werken in de stand Dolby Digital niet als een fout gezien ?

Heb je de decoder wel digitaal op een AV reveiver aangesloten? Anders heb je sowieso niets aan Dolby Digital.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Wim44

De 9401 is met een TOSLINK Digitale optische verbinding verbonden met een AV-receiver.

Bij de Samsung 9401 is de mogelijkheid om "Media instellen" te zetten op Dolby Digital. Even los van het feit of het geluid dan wel Dolby Digital is, wordt van alle TV uitzendingen, behalve enkele Duitse zenders geluid doorgegeven naar de  LCD en AV receiver. Het geluid van bv RTL Duitsland wordt bij die instelling niet doorgegeven. Zet je Dolby Digital uit in de 9401 dan wordt gewoon 2 kanaals geluiid doorgegeven, ook voor de Duitse zenders.

Marcel_T.

En als je bij die duitse zenders handmatig het DD audiospoor instelt, werkt het dan wel?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Wim44

Als je een aantal Duitse zenders op DD instelt dan komt er bij de LCD/Plasma en op de receiver geen geluid uit de luidsprekers. Bij alle andere zenders wel.

Wil je de uitzendingen op de Duitse zenders kunnen volgen dan moet je dus naar 2 kanaals geluid met een Samsung 9401.

DVDGuy

Citaat van: Wim44 op augustus  3, 2008, 09:04:14
Als je een aantal Duitse zenders op DD instelt dan komt er bij de LCD/Plasma en op de receiver geen geluid uit de luidsprekers. Bij alle andere zenders wel.

Wil je de uitzendingen op de Duitse zenders kunnen volgen dan moet je dus naar 2 kanaals geluid met een Samsung 9401.


Dat klopt, maar dat was ook al zo voordat Ziggo er was  :-X
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Wim44

Citaat
Dat klopt, maar dat was ook al zo voordat Ziggo er was  :-X
Dat geef ik bij het opstarten van dit topic al aan, dat dit probleem er in het eerdere Multikabel gebied er ook was.

De kans is groot dat het een Samsung 9401 probleem is en dat er kennelijk niets aan gedaan wordt om het probleem op te lossen.

De vraag was, is dit:
1/. een foutje in de Samsung 9104R en wordt/werd daar niets aan gedaan,
2/. of is dit iets wat in de uitzending van de Duitse zenders zit (waardoor dit veroorzaakt wordt (bv 2 talen)) of
3/. is dit iets dat in de erfenis van Multikabel zit.

Alle zenders met een Samsung 270 gecontroleerd, die heeft dit euvel niet.
De Duitse zenders kan je daar gewoon op DD instellen en het geluid wordt doorgegeven.

Dus al met al, met een 9401 moet je hier kennelijk mee blijven leven. :)