Nieuwe video processor van DVDO: "EDGE".

Started by PeterPan, July 30, 2008, 17:52:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Heeft de Oppo ook 6 x HDMI in en 2 x HDMI out? Met de mogelijkheid om HDMI out alleen voor audio te doen?
Nee, dat lijkt mij niet... het is appels en peren met elkaar vergelijken. Daarnaast geeft een scaler meer mogelijkheden dan een chip in een speler.

Quote from: Michel1973 on October  2, 2008, 13:18:01
Deze Edge heeft een ABT2010 chipset aan boord, die ook gebruikt wordt in Oppo's Blu-ray Disc speler BDP-83  ;)



danielo

Hai,

Wat veel mensen vergeten zijn deze extra opties. Ja je auto heeft mischien een V8 maar dat houd nog niet in dat die ook helemaal gebruikt wordt. Als voorbeeld ik heb nu een realta T2 in mijn video/audio processor (denon avp) maar mis veel functies die ik nodig heb dus gebruik nogsteeds een dvdo vp50pro hierachter voor het naar de projector gaat.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sol

Zoals ik al tegen jou in een ander topic zei, Danielo:

Dit lijkt me ook zeker een interessant apparaatje. Mede doordat ik af en toe nog enigszins twijfel aan de scalers die ik momenteel in huis heb, namelijk die in mijn 3808, PS3 en F96. Ik dank dat er zeker nog winst valt te behalen in PQ met een dergelijk kastje.

Enig idee wat de voor- of nafdelen zijn van de EDGE tegenover de PRO?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

bartvv

Quote from: Sol on November 12, 2008, 11:54:45

Enig idee wat de voor- of nadelen zijn van de EDGE tegenover de PRO?

In het algemeen kan je minder instellen bij de Edge, maar dit heeft niet iedereen nodig.
Ik heb wel een document waarin de verschillen tussen de Edge en de VP50(pro) staan vermeld, stuur me maar even een email en ik zal je deze toesturen. Er zal binnenkort ook wel een downloadlinkje op onze website komen.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

bartvv

Er zijn nu ook 2 testen uitgekomen van de DVDO Edge, kijk maar eens op:

    * DVDO Edge review op Secrets of Home Theater & High Fidelity
http://www.hometheaterhifi.com/accessory-reviews/video-processors/dvdo-edge-video-processor.html
en:
    * DVDO Edge op projectorcentral, 18 december 2008
http://www.projectorcentral.com/DVDO_Edge_video_processor_review.htm

Quote from: Erik on August  1, 2008, 09:09:32
Je zou denken dat met het oplopend gebruik van BR hier niet echt een markt meer voor is.

In deze test op projectorcentral staat ook het effect van PReP uitgelegd:

PReP. For the Edge to work at its full potential, you'll want to feed it content in an unadulterated form, or as close to it as possible. For high definition discs, this is usually either 1080i/60 or 1080p/24, and for DVDs it is 480i. But occasionally, you'll encounter a source which cannot (or will not) output an interlaced signal. This is fairly common with upscaling DVD players, many of which will not output 480i over HDMI. For these situations, the Edge has PReP - or Progressive ReProcessing. This function, enabled automatically, takes sources which were deinterlaced at the source, re-interlaces them, and then deinterlaces them again, using the more accurate processing found in the Edge.

Using the same source, we watched a DVD in 480p - first letting the player do the deinterlacing, and then adding PReP. The image processed by PReP looked noticeably clearer and sharper than the 480p output by our DVD player, and comparable to using normal deinterlacing on the Edge - in other words, very good.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

pch

Quote from: bartvv on November 12, 2008, 10:38:23
Vanwege de gestegen dollarprijs wordt de adviesprijs per 1 december 2008 verhoogd naar 849,- inclusief BTW. Alle Edge video processors die worden besteld tot en met 29 november 2008 worden nog geleverd voor 799,- inclusief BTW.

Zie ik het goed dat de prijs per juli 2009 nu nog "slechts" €599,- is???
Vanwaar dat? Alweer uitlopend ofzo?

Gr. Paul.

bartvv

Quote from: pch on August  3, 2009, 12:04:03
Zie ik het goed dat de prijs per juli 2009 nu nog "slechts" €599,- is???
Vanwaar dat? Alweer uitlopend ofzo?

Gr. Paul.

Klopt, de adviesprijs is nu 599,- inclusief BTW.
Vanwege alsmaar goedkopere dollar, en dalende kostprijzen van componenten.
Vraag me niet hoe het kan maar profiteer ervan :-)


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

shiplover

De Edge kost in de USA nu $ 499, dat is EURO 347. Vorige maand stuurde ik deze mail naar Larry Thomson van ABT: there is a huge price difference for this unit between the Netherland and the USA. Amazon.com offers the unit for $ 499 while back home I pay € 750 (USD 1058)Zijn antwoord van 11 juni; I will pass your note about the price difference to our sales people.  I know that there is some testing of price points occurring right now that will result in the disparity you have noted.

bartvv

Inderdaad, daarom is de prijs nu ook in Europa verlaagd.

De prijs in USA is zoals altijd zonder importheffingen, transport en BTW.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.