Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

#575
Sonic zou wat voorstellen doen met betrekking tot wanneer. Komt allemaal goed. ;D

Citaat van: Joris1971 op maart  6, 2009, 11:39:22
huh Little Ninja en ik hadden ons toch al via PM gemeld?

Wow Sonic.... We beginnen te "vechten" om de plaatsen in het theater!! 8) :o
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Citaat van: Madhouse op maart  6, 2009, 10:27:46
Seal - One Night to Remember is ook een hele goede live DVD.
Pink - Funhouse Tour (Moet je van houden)
U2 eigenlijk alles!

Dit vind ik toppers, maar je moet er van houden!  ;)

Pink vind ik maar een klein aantal nummers goed van, maar Seal en U2 zijn absoluut aanraders. Thanks.

Citaat van: molle op maart  6, 2009, 10:50:53
Toevoegen maar weer. DVD van Kraftwerk - Minimum Maximum. Dan weet je de surround bubbles snel te vinden ;)

Is dit ook live van Kraftwerk? Gaaf!

Citaat van: LittleNinja op maart  6, 2009, 10:59:41
Eric Clapton - Live in Hyde parc

Eric Clapton is een held, dus die ga ik zeker ook zoeken.

LittleNinja

Citaat van: Sonic Circle op maart  6, 2009, 14:49:51
Eric Clapton is een held, dus die ga ik zeker ook zoeken.

Voor het beeld hoef je het niet te doen.... ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"


Dreamer

Citaat van: Sonic Circle op maart  5, 2009, 22:29:10
Nog bedankt voor de tip, de kleur Fibral Nachtblauw staat echt mooi. Die sterrenhemel maakt het zeker af, dus doen!


En ik had de tip weer gekregen van Thingman, ere wie ere toekomt.  8)


Sonic Circle

#580
Netjes hoor ;)

Vanavond lekker bezig geweest:

- U2 Live DVD aangeschaft (titel vergeten, iets met home?)
- Live - "Live at Paradiso Amsterdam" ook
- Samsung DCB-H360RA HD decoder voor digitale kabel televisie
- Extra Ziggo kaartje om ook echt tv te kunnen kijken in het HT

Morgen moeten we nog wat connectoren kopen voor de coax kabel en dan kunnen we ook tv kijken in het HT! Precies op tijd voor het voetbal van zondag, ah wat handig.

Daarnaast vanavond nog wat dvd's beluisterd, o.a. U2, Live (beide wat bekende nummers), Coldplay en HD-DVD's bekeken. Wat spectaculaire scenes uit The Matrix Revolutions, stukken van het schitterende The Prestige en delen van Atonement.

Dit gaat niet vervelen de komende jaren :) Wat een heerlijke ruimte om te zijn.

garmtz


Freud

Citaat van: Sonic Circle op maart  7, 2009, 00:28:25
- U2 Live DVD aangeschaft (titel vergeten, iets met home?)
U2 - Go Home - Live at Slane Castle waarschijnlijk :-)

Sonic Circle

Yes!

Net ook nog Diana Krall - Live in Paris (op aanraden van dit forum in een andere thread) en Eric Clapton Live in Hyde Park erbij gekocht toen we van de kapper terug liepen :)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!


Sol

Interessant! Ik moet zeggen dat ik zelf eigenlijk ook nog maar een beginnende ben in de HT-wereld, vergeleken met velen op het forum hier ben ik eigenlijk maar een amateurtje. ;D
Maar desondanks lijkt me deze M&G zeker interessant! Ik hou het in de gaten. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

mikeske

zie nu pad het eindresultaat, echt schitterend  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sonic Circle

#588
Citaat van: garmtz op maart  7, 2009, 08:39:58
Ik geniet als jij geniet! :)

Dan zul je flink genieten ;)

We hebben net eerst 3:10 to Yuma op BD gekeken. Wat zowel qua beeld (scherpte op 0 en detail enhancement op -50 maakte het beeld veel filmischer en natuurlijker Bjorn, thanks voor de tip) als qua audio, als qua film zelf echt helemaal top was. De film bouwt fantastisch naar een zinderende climax toe. En bewaart qua surround en muziekbeleving nog heel wat moois voor het laatst. Dit heb ik persoonlijk in een bios nog nooit meegemaakt.

Daarna nog diverse nummers van de muziek DVD's van U2 en Eric Clapton beluisterd. Vooral de laatste was waanzinnig. Net of we in Hyde Park erbij stonden, maar dan met beter geluid.

Citaat van: celerontje op maart  7, 2009, 13:46:03
Ah, leuk Eric Klapband! ;D

Schiet mijn banden maar lek, maar Eric kan zingen en gitaarspelen zeg..

Citaat van: bmateijsen op maart  7, 2009, 13:53:10
'De leukste thuis?" ;D ;D ;D

Moeilijk kiezen tussen Celerontje en zijn huisspinnen ;) (geintje!)

Citaat van: Sol op maart  7, 2009, 14:00:06
Interessant! Ik moet zeggen dat ik zelf eigenlijk ook nog maar een beginnende ben in de HT-wereld, vergeleken met velen op het forum hier ben ik eigenlijk maar een amateurtje. ;D
Maar desondanks lijkt me deze M&G zeker interessant! Ik hou het in de gaten. ;)

Amateur of expert, van muziek en film genieten doen we allemaal hier, neem ik aan.
M&G datum probeer ik na het weekend wat voorstellen voor te doen.

Citaat van: mikeske op maart  7, 2009, 22:23:35
zie nu pad het eindresultaat, echt schitterend  ;)

Dank. We genieten er letterlijk (ook dankzij de mooie reacties op het forum) en figuurlijk (met een beetje bass in film of muziek :D) elke dag van.

Sonic Circle

Heb vandaag trouwens nog 6 extra metrofusers bij BB&G in Hilversum opgehaald. Morgen gaan we eens kijken hoeveel we er kunnen schilderen.

Bedoeling is om er nog 2 per wand bij te hangen tussen de fronts en sides.
En 1 per wand tussen de sides en rears, achter de zitpositie. Ben benieuwd wat dit nog voor veranderingen teweeg gaat brengen.

Bjorn nog bedankt voor de lekkere cappucino.

celerontje

Citaat van: Sonic Circle op maart  8, 2009, 01:26:29
Schiet mijn banden maar lek, maar Eric kan zingen en gitaarspelen zeg..
Was puur een geintje hoor. :P ;D ;D ;D
Eric Clapton maakt inderdaad hele fijne muziek. ;D

Citaat van: Sonic Circle op maart  8, 2009, 01:26:29
We hebben net eerst 3:10 to Yuma op BD gekeken. Wat zowel qua beeld (scherpte op 0 en detail enhancement op -50 maakte het beeld veel filmischer en natuurlijker Bjorn, thanks voor de tip) als qua audio, als qua film zelf echt helemaal top was. De film bouwt fantastisch naar een zinderende climax toe. En bewaart qua surround en muziekbeleving nog heel wat moois voor het laatst. Dit heb ik persoonlijk in een bios nog nooit meegemaakt.
Inderdaad een hele goede Western met heel filmisch beeld en zeer ruimtelijk geluid, ik heb 'm zelf ook op BD.
Heb je trouwens de DFW Nederlandse uitgave?
Heb je dan wel bekeken met DTS-HD MA?
Je kan dat dan wel niet volledig decoderen, maar de normale DTS ''core'' klinkt wat beter dan de standaard Dolby Digital track, die ook op deze BD staat.
Trouwens, mocht je nog een leuke demonstratie BD zoeken qua ruimtelijkheid en geluidsdruk: Master and Commander!
Ik heb zelf alleen de DVD met DTS, die overgens ook super klinkt, dus de BD zal helemaal een feest zijn!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

#591
Je maakt veel grapjes tussendoor, dat is me al wel opgevallen in mijn relatief korte tijd op het HTforum ;)
Leuk toch, houd de boel levendig.

We hebben inderdaad de DFW uitgave van 3:10 to Yuma. Is daar wat mis mee? Hun eerdere uitgaves vielen me vies tegen, hier had ik weinig op aan te merken. We hebben volgens mij naar de standaard DTS track geluisterd. De HD variant verschilde nl. in vergelijk niks in de eerste scene, dachten we. Is het ondanks dat onze AVR-350 geen HD-audio ondersteunt dan toch verstandig een HD track te kiezen als die beschikbaar is?
The Master and Commander staat inderdaad op onze wish-list, bedankt voor de tip.


Wat wel jammer is dat als we het maskingsysteem gebruiken, we bij veel films naar ondertiteling kijken die half 'gemasked' is.. oftewel de onderste zin valt net in het gedeelte van het velours op het masking paneel. En dat is irritant. Met als gevolg dat we het onderste deel van het maskingsysteem open laten. Wat weer tot gevolg heeft dat we een redelijk donkergrijze balk zien omdat het licht van de nu nog witte metrofusers terug reflecteerd op het scherm :)


LittleNinja

Eric Clapton was dus een goede tip.... 8)

( Volgens mij zag ik deze opname als eerste eens bij Reza. Ik hoop echter wel dat ze hem een keer in HD uitbrengen want het beeld wat ik heb is echt schunnig slecht.. )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

celerontje

#593
Citaat van: Sonic Circle op maart  8, 2009, 01:52:06
We hebben inderdaad de DFW uitgave van 3:10 to Yuma. Is daar wat mis mee? Hun eerdere uitgaves vielen me vies tegen, hier had ik weinig op aan te merken. We hebben volgens mij naar de standaard DTS track geluisterd. De HD variant verschilde nl. in vergelijk niks in de eerste scene, dachten we. Is het ondanks dat onze AVR-350 geen HD-audio ondersteunt dan toch verstandig een HD track te kiezen als die beschikbaar is?
The Master and Commander staat inderdaad op onze wish-list, bedankt voor de tip.
Met deze DFW versie is niks mis qua beeld en geluid, ik heb 'm zelf ook. :)

Over het selecteren van HD audio, dat hangt er helemaal vanaf:
3:10 to Yuma heeft zowel DTS-HD MA (die jij dan afspeeld als een normale DTS track) en een normale Dolby Digital track.
DTS klinkt vaak wat beter dan Dolby Digital, dus ook al kan je geen lossless audio afspelen, klinkt de DTS track toch beter.
Maar het zit soms ook totaal anders, neem bv. The Dark Knight;
Deze heeft een normale full bitrate Dolby Digital track en een Dolby TrueHD track, maar als je van de TrueHD track alleen de ''core'' beluisterd, heb je in feite precies dezelfde normale Dolby Digital track.
Sommige BD's, zoals bv. Pirates of the Caribbean, hebben Dolby Digital en PCM 5.1, in dit geval MOET je de Dolby track selecteren, omdat je bij PCM puur een stereo downmix krijgt.
Over het algemeen kan je aanhouden:
Altijd de lossless track selecteren, behalve bij PCM.
De meeste nieuwe BD's hebben alleen maar een lossless track in de originele taal, zoals ''The Happening'', het Engelse spoor is enkel beschikbaar in DTS-HD MA.

Volg je het nog? ;D

Tip voor masking:
Plak op de onderste balk een strook donkergrijs papier, dan kan je de subs een stuk beter zien.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Wat is zo'n HT toch lekker hè? Alles is een beleving 8)

Nog een aanrader voor een muziek DVD. Eagles - Farewell I tour in Melbourne. Erg mooie soundtrack :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Die van de Eagles is inderdaad heel erg mooi op zowel beeld als geluid... Helaas vind ik de meeste nummers niet echt te pruimen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mausie

Schitternde ruimte met mooie spullen, geniet ervan!

Ben zelf benieuwd naar de Toy's wellicht na mn sub de volgende upgrade.

succes,
Maurice
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

garmtz

Citaat van: mausie op maart  8, 2009, 20:08:01
Schitternde ruimte met mooie spullen, geniet ervan!

Ben zelf benieuwd naar de Toy's wellicht na mn sub de volgende upgrade.

Wel belangrijk dat de sub van uitmuntende kwaliteit is, aangezien de Toy in het laag niet al te ver doorloopt en dus de sub over een vrij groot bereik meedoet.

Sonic Circle

Dat kan ik beamen. Heb net de film Iron Man in vogelvlucht gekeken op BD en zitten spelen met de mute button van de sub. Hetzelfde met een concert van Coldplay en Faithless.

Die Velodyne vult de Toys perfect aan, zonder had het redelijk goed geklonken. Maar zou er zeker wat missen.
Nu klinkt het uitmuntend, je kunt gewoon niet horen waar de Toys stoppen en waar de Velodyne begint als ze samen staan te spelen. Heerlijk.

stoffels

heb nu pas je foto's gezien van je ht, dit is echt een droom ruimte. Man hier ben ik echt hartstikke jaloers op (positief bedoeld) je hele ruimte is 1 geheel.

ook mooie apperatuur.

geniet ervan, elke film opnieuw......

Gefeliciteerd met al dit moois.