Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Started by Sonic Circle, July 25, 2008, 13:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sonic Circle

Quote from: Sol on February 20, 2009, 18:22:30Om van te dromen, zo'n setup... 8)

Voorlopig droom ik er ook alleen nog van :). Volgende week is hij hopelijk ook tastbaar en 'live'.

Ondertussen hebben alle wanden een 3e laag saus ontvangen. We zullen helaas nog 1 maal aan de bak moeten om de aubergine kleur volledig dekkend te krijgen. Geen nood, het gaat nu redelijk snel en het is echt een plaatje aan het worden!

Daarna gaan we bezig met de deur en het raamkozijn. Gé zal van de week ook weer opdagen, voor de laatste loodjes.

-madison-

Dat plafond is echt helemaal te gek!! :o

Wat wordt de eerste film in je HT?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Sonic Circle

Ik denk The Dark Knight op BD. Referentie beeld, geluid én een van de meest waanzinnige openingsscenes ooit (met Imax camera's geschoten).
Ja dat zal hem wel worden!

Madhouse

Quote from: Sonic Circle on February 25, 2009, 09:34:37
Ik denk The Dark Knight op BD. Referentie beeld, geluid én een van de meest waanzinnige openingsscenes ooit (met Imax camera's geschoten).
Ja dat zal hem wel worden!

Geen verkeerde keuze  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sol

Spannend! :bigsmile:
The Dark Knight is inderdaad een goede film om je cinema officieel mee tee openen. Ben benieuwd hoe de 15"-er het gaat doen. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Quote from: Sonic Circle on February 25, 2009, 09:34:37
Ik denk The Dark Knight op BD. Referentie beeld, geluid én een van de meest waanzinnige openingsscenes ooit (met Imax camera's geschoten).
Ja dat zal hem wel worden!
Heb 'm gisteren ook gezien :o Een waardige opening van je HT!

Pas wel op! Niet alle BD's zijn van die kwaliteit :music: Het gevaar is dat je elke volgende BD gaat vergelijken met The Dark Knight en dan is het mogelijk dat veel BD's tegenvallen... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Voorlopig kunnen we nog geen HD-audio spelen, dus kunnen we alle films wanneer dat ooit wel zo is, wéér opnieuw beleven.
Ik ga ervanuit dat de holografische beleving echter top zal zijn door de akoestische behandeling van de ruimte en de gekozen speaker opstelling. Dus ook nu valt er al genoeg te genieten!

Qua beeld hebben we al aardig wat films van referentiekwaliteit. O.a. Earth, Iron Man, Dark Knight, 3:10 to Yuma, The Happening, Spidey 3 op BD en de Harry Potter Box, Matrix collection, Planet Earth, de Bourne reeks, Children of Men, Batman Begins en vele anderen op HD-DVD.

We komen wel een tijdje vooruit :D

HTip

Keuze genoeg zo te horen en zien ;) Heb van jouw lijstje ook een aantal op BD ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: Sonic Circle on February 25, 2009, 14:57:59
Voorlopig kunnen we nog geen HD-audio spelen, dus kunnen we alle films wanneer dat ooit wel zo is, wéér opnieuw beleven.
Ik ga ervanuit dat de holografische beleving echter top zal zijn door de akoestische behandeling van de ruimte en de gekozen speaker opstelling. Dus ook nu valt er al genoeg te genieten!

Qua beeld hebben we al aardig wat films van referentiekwaliteit. O.a. Earth, Iron Man, Dark Knight, 3:10 to Yuma, The Happening, Spidey 3 op BD en de Harry Potter Box, Matrix collection, Planet Earth, de Bourne reeks, Children of Men, Batman Begins en vele anderen op HD-DVD.

We komen wel een tijdje vooruit :D

Mis ik iets? Ik dacht dat je set dat wel aankon? Of ben ik nu gruwelijk aan het slapen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

De Arcam AVR-350 ondersteunt geen HD-audio. Er zijn wel tussenoplossingen te bedenken, maar binnen ons huidige budget zijn dat eigenlijk altijd oplossingen zonder time-alignment en bass-management. En dan is het beter het niet te doen volgens Bjorn.

Prima. Voorlopig gaan we meer dan genieten van wat er wél mogelijk is.

-madison-

Heb je later ook nog eens een reden om te upgraden ;D ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Quote from: Sonic Circle on February 25, 2009, 23:39:31
De Arcam AVR-350 ondersteunt geen HD-audio. Er zijn wel tussenoplossingen te bedenken, maar binnen ons huidige budget zijn dat eigenlijk altijd oplossingen zonder time-alignment en bass-management. En dan is het beter het niet te doen volgens Bjorn.

Prima. Voorlopig gaan we meer dan genieten van wat er wél mogelijk is.
Maar toch wel HDMI 1.1? Dan kan je met een budgetspeler, bijv. Panasonic BD35 prima van HD-audio genieten. Doe ik nu ook met mijn Marantz SR9600 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Morgen HTip!

Helaas gaat dat niet op. De Arcam heeft alleen maar een pass true functie en met het geluidssignaal doet hij helemaal niets. De enige optie is om hem analoog aan te sturen.

LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on February 26, 2009, 06:37:26
Morgen HTip!

Helaas gaat dat niet op. De Arcam heeft alleen maar een pass true functie en met het geluidssignaal doet hij helemaal niets. De enige optie is om hem analoog aan te sturen.

LittleNinja
Morgen LN,

Dat wist ik niet. Jammer! Maar zoals madison heeft gezegd, heb je dan nog een reden voor een upgrade ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Er gaat volgens BB&G een kleiner broertje van de AVR-600 komen die ook HD-audio ondersteunt. Misschien is dat een oplossing voor de langere termijn. Voorlopig zie ik het als een kans om meerdere malen van onze films te genieten! :)

Sol

Gewoon gaan genieten, jongen! ;)
Laat je niet van de wijs maken door die 'big players'... :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Madhouse

Quote from: HTip on February 26, 2009, 08:27:26
Morgen LN,

Dat wist ik niet. Jammer! Maar zoals madison heeft gezegd, heb je dan nog een reden voor een upgrade ;D

Ik wist het ook niet.

Maar idd genieten van je HT is het belangrijkst  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LittleNinja

Ach.. Gewoon analoog aankoppelen aan een dedicated BD speler en je bent weer helemaal het heertje. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

De toekomst zal het leren, die aangekondigde Oppo speler is misschien wel wat.

Gé is vandaag weer bezig, ben zeer benieuwd naar wat ik vanavond aan ga treffen :)

LittleNinja

#369
Vanavond ook weer foto's dan?? :lookaround:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Wie weet, ligt ook aan Gé want met onze camera kan ik niet uit de voeten 8)

Net de audio installatie afspraak met BB&G op a.s. woensdag vastgesteld. Gaaf!

LittleNinja

Nu gaat het ECHT dichtbij komen!! Komt B of G?

Quote from: Sonic Circle on February 27, 2009, 14:52:20
Wie weet, ligt ook aan Gé want met onze camera kan ik niet uit de voeten 8)

Net de audio installatie afspraak met BB&G op a.s. woensdag vastgesteld. Gaaf!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Quote from: Sonic Circle on February 27, 2009, 14:52:20
Net de audio installatie afspraak met BB&G op a.s. woensdag vastgesteld. Gaaf!
Dat zijn hele goede vooruitzichten! Hopelijk weet je voor die tijd hoe je fototoestel werkt, want we zijn natuurlijk wel heel benieuwd 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sol

Quote from: Sonic Circle on February 27, 2009, 14:52:20
Wie weet, ligt ook aan Gé want met onze camera kan ik niet uit de voeten 8)

Net de audio installatie afspraak met BB&G op a.s. woensdag vastgesteld. Gaaf!

Wow! Nu zal het snel gaan! ;)
Succes! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sonic Circle

Waarschijnlijk is Gé ook aanwezig bij die installatie dus het wordt 1 groot feest ;) Kan hij ook mooi foto's schieten.

En Dennis, Bb & G komen!  :music: