Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madhouse

Goed verhaal! Duidelijke voorkeur voor de AVR-600 dus! Dan zou ik zeggen, dan komt die Oppo toch gewoon de volgende keer aan de beurt!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LittleNinja

Mooi verslag. Hebben ze je nog een stukje met de JBL's laten horen??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Etiennevh

Leuke dag gehad dus! :)

Ben benieuwd! :) En mooie beleving gelijk, 400 en 600 naast elkaar.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Citaat van: Madhouse op februari 19, 2011, 18:22:41
Goed verhaal! Duidelijke voorkeur voor de AVR-600 dus! Dan zou ik zeggen, dan komt die Oppo toch gewoon de volgende keer aan de beurt!  ;)
Inderdaad een duidelijke voorkeur. Verassend eigenlijk, want ik had niet verwacht dat de Toys nog zoveel beter zouden klinken met een versterker die in mijn ogen wat boven het niveau van de Toys zit. Maar zoals Garmt vandaag ook aangaf, de Toys kunnen het qua resolutie gewoon aan en dan heb je er duidelijk baat bij.

Citaat van: LittleNinja op februari 19, 2011, 18:36:16
Mooi verslag. Hebben ze je nog een stukje met de JBL's laten horen??

Gelukkig voor mijn portemonee niet :). Bjorn en Garmt gaven aan dat het EQ werk nog niet helemaal naar hun zin is. En we hadden onze tijd hard nodig met de Arcams.
Ook het d-box systeem heb ik wel in gezeten, maar niet in werking. Prima zo, wat niet weet wat niet deert.

Citaat van: Etiennevh op februari 19, 2011, 20:36:35
Leuke dag gehad dus! :)

Ben benieuwd! :) En mooie beleving gelijk, 400 en 600 naast elkaar.

Maak er altijd gelijk een uitje van naar Hilversum. Lekker lunchen bij de overburen en vervolgens nog even de stad in.
Je gaat vanzelf meemaken wat voor beleving het was :).

Etiennevh

Leuk man, ben benieuwd naar de M&G als je nieuwe exemplaar er staat :) :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

CoSo

goed verhaal, had niet verwcht dat het verschil zo groot zou zijn.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Mooi beschreven! Er zit dus nog veel meer potentie in die Toys. Misschien wel klein van formaat, maar groots van geluid. Je weet nu in ieder geval dat je nog even moet doorsparen voor de Oppo ;D

Ik neem aan dat je voor de AVR-600 gaat, als de 500 niet doorgaat...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

We zijn druk de mogelijkheden aan het bekijken inderdaad ;).

Mijn Toshiba HD-XE1 gaat binnenkort inclusief HD-DVD collectie de verkoop in. Om de aankoop van een eventuele Oppo wat te versnellen.
Overigens zou voor mij een Oppo BD-83 (2e hands) ook prima zijn.

hoekie

Misschien een idee om bij mij de avr 600 te komen luisteren in een mini m&g ?
Die zouden we toch nog een keertje houden....

Sonic Circle

Ik ben helemaal voor. Dat is dan meer voor de gezelligheid en het beleven van jou ruimte. Lijkt me erg leuk.
Want tegen de tijd dat een M&G bij jou georganiseerd is hoop ik weer een versterker te hebben :). Zit de komende weekenden al vol nl.

Automaat

Zo maar een andere vraag: hoe heb jij de Velodyne DD10+ ervaren?
Reading the HTForum is learning every day!!

Sonic Circle

Ik miste wat druk en kracht in de cinema ruimte van BB&G die redelijk fors is. Tov eerdere demo's met grotere subs.
Moet eerlijk zeggen dat ik me er verder niet erg mee bezig heb gehouden. Er waren wat scenes in Inception waar de Velodyne toch nog meer dan aardig uit de verf kwam.

bmateijsen

Wij draaien normaal in de cinema met 18", dus dan is het niet zo vreemd ;D. En ivm de kamer in kamer constructie wordt er veel laag door de wanden geabsorbeerd.

Sonic Circle


jasjenl

Zou het hier door Sonic Circle bemerkte verschil tussen de 400 en 600 'm nu voornamelijk in de eindversterking zitten of ook juist in de voorversterking? M.a.w. hoe zou de 400 presteren met een losse, betere/krachtigere eindversterker?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Sonic Circle

Goeie vraag waar ik geen antwoord op weet te geven.

Afgelopen dagen flink nagedacht over wat we moeten gaan doen qua upgrade.

De AVR-400 vind ik eigenlijk te weinig een upgrade. Speel best wel wat stereo / DTS / DD tracks af en daar is hij minder goed in als ik hoopte.
De AVR-500 kan ik niet goed genoeg tussen de 400 en 600 plaatsen omdat die demo lang geleden is.
De AVR-600 klinkt absoluut waanzinnig.

Maar er zijn zóveel meldingen van bugs en problemen die me laten twijfelen over de kwaliteiten mbt engineering. Dat laatste laat me nog niet los. De AVR-600 is toch een flinke investering. Het hdmi 1.4 3d board is er voorlopig ook nog niet hoorde ik.
En dan las ik nog ergens dat het goed zou kunnen dat er dit jaar een opvolger voor de AVR-600 komt. Wat is wijsheid? Ik weet het nog niet.

Wie heeft de AVR-600 onlangs gekocht en wat zijn jouw ervaringen mbt kwaliteitsgevoel (niet muzikale kwaliteit)?
Met dat in gedachten: wat adviseer je mij?

clockwork

Waarom wil je perse Arcam? Zijn er in dat segment geen alternatieven die minder last van bugs hebben?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Sonic Circle

De AVR-350 is me erg goed bevallen de laatste 2 jaar en heb hier nooit kwaliteitsproblemen mee gehad.
Dan vind ik het een logische evolutie. Daarnaast klinkt de 600 bijzonder goed.

Wat voor goede alternatieven zie jij in dit segment?

clockwork

Begrijpelijk. Ik mis mij avr300 ook nog wel eens.  :(

Alternatieven, tja. Idd moeilijk.  Marantz pro en eindversterker? 2e hands Classe? Rotel.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

hoekie

Hoi

Ik ben nog steeds blij.
Telkens als de versterker gaat spelen word ik blij.

Kwaliteit. Ik heb geen last van plops (meer)
Het enige vind ik dat het lang duurt voordat het geluid door komt en wanneer je een ingang kiest waar geen active bron op zit je een soort zacht bromtoontje hoort.

Gr. Alex

BuSpu

Kan BB&G geen uitsluitsel geven over de bugs en ondersteuning van Arcam daarin? Volgens mij moet je namelijk voor de 600 gaan. Dat kost misschien meer maar is tenminste een flinke stap. Daar heb je elke dag lol van, veel meer dan van een kleine stap.

Sonic Circle

Citaat van: clockwork op maart  1, 2011, 22:12:49
Alternatieven, tja. Idd moeilijk.  Marantz pro en eindversterker? 2e hands Classe? Rotel.

Marantz heb ik in mijn woonkamer en het type geluid ligt me wat minder.
Daarnaast vraag ik me af of ik voor dit budget dan een vergelijkbare geluidskwaliteit zal krijgen. Ik wil absoluut wel HD-audio en ben bang dat ik dan geen goede Classe ga vinden.

Citaat van: hoekie op maart  1, 2011, 22:15:09
Telkens als de versterker gaat spelen word ik blij.

Kwaliteit. Ik heb geen last van plops (meer)
Het enige vind ik dat het lang duurt voordat het geluid door komt en wanneer je een ingang kiest waar geen active bron op zit je een soort zacht bromtoontje hoort.

ha Alex. Ik ken jou als een positief kritisch persoon. Dit zegt me dus wel iets. Bedankt voor je input.
Heb je geen last van de videojudder via je mediaspeler?

Citaat van: BuSpu op maart  1, 2011, 22:15:24
Kan BB&G geen uitsluitsel geven over de bugs en ondersteuning van Arcam daarin? Volgens mij moet je namelijk voor de 600 gaan. Dat kost misschien meer maar is tenminste een flinke stap. Daar heb je elke dag lol van, veel meer dan van een kleine stap.

Er is een probleem met een kabel boven de voeding opgelost. De nieuwste firmware zou ook veel problemen oplossen.
Maar er zijn bergen met posts van mensen met een recente firmware die toch problemen blijven houden.

De stap ben ik met je eens. De AVR-400 is daarom geen echte optie.

LittleNinja

Ik ben bang dat ik geen grote verbetering verwacht uit een pre/pro van Marantz, evenals van collega Rotel. Classé is een ander verhaal, maar aangezien Sonic juist voor de HD audio formaten wil gaan is een 2e hands Classé ook geen optie vanwege prijs of beschikbaarheid.

Tja... Misschien is die 500 zo verkeerd nog niet...

Citaat van: clockwork op maart  1, 2011, 22:12:49
Begrijpelijk. Ik mis mij avr300 ook nog wel eens.  :(

Alternatieven, tja. Idd moeilijk.  Marantz pro en eindversterker? 2e hands Classe? Rotel.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hoekie

Judder via mijn mediaspeler?
Sorry maar mij nog niet iets opgevallen...

Ik had wel laatst een keer met film kijken dat ik dacht van hè soms een schokkend beeld... Is dat judder ?  :confused:

Was me nog niet eerder opgevallen en ik weet niet of dat met een br was of met de mediaplayer.