Transport der Transporten

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 28, 2008, 20:25:56

Vorige topic - Volgende topic

buizengek

ik denk niet dat je de ontwerpen van erik als overdone kunt beschouwen
erik gaat gewoon voor de "max" en dat siert hem
mvg
buizengek

Erik van Voorst (in memoriam)

Natuurlijk is het voor de meerderheid van audioliefhebbers ZWAAR overdone.......ach leuk toch......het legt mij in ieder geval geen wind-eieren..."That's all that matters.". :yin-yang: 8)

Maar buiten dat vertel mij nu eens welke audio-design-gigant die "wretched"  euro inlet geperfectioneerd heeft.......juist niemand......geen Levinson...geen Krell...geen Burmester........men steekt 300 euro + stekers  ???.... in een gammel gedesignde 200 euro +  connector met loeizware en stugge 500 euro + bekabeling zodat het totale zaakje uiteindelijk er ondanks the big bucks er maar slapjes bijhangt........

....dus............. braak terrein voor een "overdone" zelfbouwertje om dat te veranderen... ;D ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martijn V

Dat je het geheel zo degelijk mogelijk wilt maken begrijp ik.
Maar wat brengt zoeƩn inlet tegenover een directe aansluiting in het apparaat?
Dat vraag ik me dan wel af.

Dat hoef je jezelf niet af te vragen want dat is ALTIJD beter...de beste connectie is ALTIJD rechtstreeks.....beste steker..geen steker..enz enz.
Er zijn dus legio audio-designers die dit oplossen door een (goed) snoer aan het apparaat vast te maken.

Ik op mijn beurt vind het onverantwoord om hem aan het apparaat te maken en dan ook nog eens rechtstreeks de meterkast in....er is dus ook voor mij een grens/compromis...ik sla zoveel als mogelijk over (wcd's...stekers..connectoren) maar het moet praktisch en (in alle redelijkheid) "ongevaarlijk" zijn.....dat sommige gehoormatige verbeteringen eventueel in strijd kunnen zijn met NEN-normeringen is een keuze (risico) welke iedere audiofiel voor zichzelf mag maken....  :angel: 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martijn V

Ik snap hem, bij mij was het verhaal van "rechtstreeks de meterkast in...." ergens verloren gegaan.

Godtoh

Ff een vraagje tussendoor hoor, niet aanvallend opvatten asjeblieft.

Maar ik zie dat je veel zilver gebruikt als kabel (ook in dac der daccen), wat ik me dan afvraag is waarom bypass je niet een aantal sporen op de printplaat met zilverkabel ipv dat hele dunne koper op de printplaat zelf.

Zou je verschil merken als je bijvoorbeeld de audiosignaalweg van zilver zou maken?
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

dddac

Citaat van: Godtoh op juli 18, 2009, 21:16:18
wat ik me dan afvraag is waarom bypass je niet een aantal sporen op de printplaat met zilverkabel ipv dat hele dunne koper op de printplaat zelf.

Dan stellen we gelijk maar de vraag, wat te doen met de transformatoren, waar een in vergelijk "lange koperdraad" in zit? Ook alles zilver?
Bij buizenversterkers als uitgangstrafo, heeft dat heel veel zin! In mijn setup is dat ook het geval. Als power trafo, kan ik niet zeggen, dat heb ik nooit geprobeerd. Maar in de powerleidingen heb ik ook nooit zilver ingezet ....

mvg
doede

Hoi Godtoh

In de dac wordt daar waar mogelijk worden printspoortjes ge-bypassed en wordt er (de printsporen zijn een hele mooie kwaliteit overigens van Audionote) bijvoorbeeld zilver en zilver/gouddraad verwerkt.
In het transport verwerk ik ook zilver en zilver/gouddraad dat klopt...voor wat betreft het lange koper op een trafo ...tja dan zou je ook over het nut van een exotisch powercord kunnen discuseren als je toch vanaf een km's ver weg trafohuisje komt....dat mag dus ieder voor zichzelf onderzoeken... ;)

Ben erg in mijn nopjes want ik heb een erg leuk "neven-effect" gesignaleerd met het gebruik van een ..tja ...hoe noem je dat...zeg maar "bovenlader"  ;D
Het cdtje ligt dus vaak op de draaitafel om gezien te worden.

Nu moet ik je vertellen dat ik nooit meer cd's kopieer maar recentelijk kwam ik alweer enkele tegen "out of print" dat waren Ella Fitzgerald met " Let no man write my epitaph" en Harry Belafonte met " Sings the Blues" ...en die wilde ik nu net hebben. :sneaky:..wat een prachtige muziek...met name Ella steelde weer mijn hart. :wub:

Gelukkig voor mij had een audiovriend een prachtexemplaar van Classic Compact Discs ...gemastered van de originele stereo-tape krijg je een transfer met gebruik gemaakt van een 20-bit HD D/A converter met minimale stages en zo weinig mogelijk processing op een 24 K vergulde drager. Ik hoef je niet te vertellen dat dit de mooiste cd (qua klank) van Ella is geworden  :o

Muziekliefhebber als ik ben  :P...deed ik mezelf dus meteen in de vakantie een Plextor Premium 2TK3  brander kado evenals een Canon PMA 630 cd/dvd printer...en kon mijn gang gaan.

Met gebruik van HI-Space cd's (de gouden en de carbon printable-uitvoering) en het EAC brandprogramma en wat speurwerk op het internet naar het originele Verve LP-label uit 1958 van Ella heb ik met mijn printer de illussie compleet gemaakt...............zeg nou zelf  8)

hifiman

Cool man  :headbanging:

Doet deze plextor het een beetje goed/snel met cdda (audio cd's rippen) ?

Groetjes,

Ronald

Deze is toevallig gebrand met een Sony Dru...(die doet het overigens perfect!!!) de Plextor krijg ik morgen pas  :-X...waar ik nu erg benieuwd naar ben is de mogelijkheid bij deze brander om bij elke actie (ongeacht de lengte van de tracks) de complete schrijfruimte van de cd te benutten....maw de lands and pits manipuleren  :o...dat zou toch te mooi klinken om waar te zijn. :-\

Enfin anders moeten we maar even in PM-mode of een topic openen...ik heb altijd al extreem veel interesse in ultieme kopietjes maken gehad...(als het origineel niet voor handen blijkt) dus ben zeer benieuwd naar ervaringen.....valt dit onder de rubriek DIY  ;D :-X

eddy135

Neveneffect??
Nou bedankt hoor! Nu wil ik ook een bovenlader!  ;) :clapping:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 17, 2009, 20:58:58
...waar ik nu erg benieuwd naar ben is de mogelijkheid bij deze brander om bij elke actie (ongeacht de lengte van de tracks) de complete schrijfruimte van de cd te benutten....maw de lands and pits manipuleren  :o...dat zou toch te mooi klinken om waar te zijn. :-\

Enfin anders moeten we maar even in PM-mode of een topic openen...ik heb altijd al extreem veel interesse in ultieme kopietjes maken gehad...(als het origineel niet voor handen blijkt) dus ben zeer benieuwd naar ervaringen.....valt dit onder de rubriek DIY  ;D :-X
Ik weet niet zeker of ik helemaal goed begrijp wat je bedoeld, maar audio cd's gebruiken geen filesysteem zoals bijvoorbeeld een iso9600 cdrom dat wel doet. Dit betekent dat het lezen van een audio cd een soort van "best effort" is, er is geen garantie, zoals bij een filesysteem dat er geen bitjes omvallen. Wel is er de ingebouwde error correctie en kun je met slimme methodes (zoals EAC die gebruikt) toch een foutloze uitlezing krijgen (of niet, maar dan wordt dat door EAC gemeld).

Zelf de controle hebben over lands and pits zal niet gaan, daar heb je ook niks aan want je moet dan precies weten volgens welk "protocol" een audio cd geschreven wordt.

Afijn ik zal je vraag/opmerking wel niet helemaal goed begrijpen, het doorlezen van wat EAC guides kan eventueel heel wat verduidelijken, en anders is een dedicated thread hiervoor wellicht geen gek idee inderdaad  :)

Het maken van een exacte kopie is (1 blijft een 1 en een nul blijft een nul) is op zich geen probleem mijns inziens, de verschillen zitten hem denk ik met name in de jitter tijdens lezen/schrijven...

EAC guides:
http://www.teqnilogik.com/tutorials/eac.shtml
http://xs.vc/eac/Setup/setup1.html
:google:     ;)

Groetjes,

Ronald

Icarus314

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 17, 2009, 20:27:31

Met gebruik van HI-Space cd's (de gouden en de carbon printable-uitvoering)

He dat is grappig. Ik heb bijna alle soorten cdr's geprobeerd van ultradisk gold tot hi-space en nog een boel. En inderdaad de hi-space carbon sprong er echt uit. Ik heb een aantal cd's erop gecopieerd en die klinken zeker als het origineel zo niet beter, ik draai ze vaak. Als brander bleek mijn laptop zeer geschikt nog beter dan een speciale yamaha, ik had het idee dat de cdr's veel meer uitmaakten dan de brander. Ik heb ook de plextor premium geprobeerd.

Maar die carbon, ik zoek nog een plaats waar ik ze weer kan krijgen. Weet jij dat toevallig?

Overigens doet mijn yamaha iets met optimaal vullen door pits te vergroten maar dat hoorde ik niet echt.

phy

Hoi Erik
Hoe heb je die AWLSR super regulators precies toegepast ?

..ik snap je vraag niet helemaal...

Ik heb de regulators op (ik geloof 5 ) verschillende strategische punten ingezet.....maar dat staat gedetailleerd in mijn topic...ik heb ze in ieder geval niet gemodificeerd als je dat bedoelt... ;)

phy

phy

Erik bij de stabilisator word een FK 2200uF gebruikt en een standaard 1000uF
ik heb ook een 1000 uF NX meebesteld heb jij die al eens geprobeerd op deze plaats

Jazeker...alleen heb ik ze niet vergeleken....het is ook vaak....wat is er nog te koop....... ;)

phy

Hoi Erik wat er in het loopwerk gebruikt word heb ik nog allemaal gevonden
en nog meer bijbesteld om te experimenteren.
het is even zoeken maar het is nog allemaal verkrijgbaar
alleen word er voor zo'n 1000 uF NX $70 gevraagd   :blink:

Welke modificatie aan het loopwerk zorgde er eigenlijk voor dat het "beeld" groter werd
het is nu standaard compacter als ik het vergelijk met mijn CEC dat is grootser ,meer een wolk.
maar ik ben er nog niet uit wat ik nou mooier vind. de CEC is gewoon waar ik aan gewend was
Ik heb het nu alleen over het beeld niet over de klank.
Mischien wil ik het wel compact houden het is eigenlijk de eerste rij idee en de CEC de laatste rij waarbij je de hele zaal ook mee hoort maar ook een beetje diffuser is.

Op het kleine printje de mods doen met de elcootjes had grote gevolgen voor het beeld..inderdaad in het begin een brievenbus... ;)

70 dollar is (uit de contect gehaald) inderdaad duur maar als je doel een topspeler bouwen is....dan....ach.... :-X

Vandaag weer een puntje op de I...dwz de Tunami van het transport ge-re-routed.... ;D

Hij gaat nu niet meer via de stereokast naar de meterkast maar door de achterwand meteen naar de meterkast....

Dat scheelde op 5 meter ineens 1.80 cm dus genoeg over om weer eens een powercordje te maken....ik heb nog Oyaide stekers liggen.... :devil:

Visueel is het er allemaal mooier op geworden.... 8)

Je hoort trouwens erg goed dat de set een paar uur van het stroom is afgeweest. :o.....maar goed vanavond is even mijn schade inhalen.... :inlove:

...alleen nog maar het fragile AT & T snoertje......bijna tovenarij.....dus het komt wat mooier tot zijn recht allemaal zonder zwarte tuinslang op de vloer... :yin-yang:

BuSpu

Citaat van: Erik van Voorst op november 21, 2009, 17:52:16
Dat scheelde op 5 meter ineens 1.80 cm dus genoeg over om weer eens een powercordje te maken....

Wat is jouw idee over de lengte van een powercord? Doe je dat op gehoor, puur praktisch of zit er meer achter?

Groet BuSpu.

Grappig dat je dat vraagt....een Tunami van 5 meter inkorten naar plm. 3 meter betekend iets minder (overigens prettige) bass-boost/aanzet...let op ik overdrijf maar het is wel hoorbaar... ;)

Verder ben ik ervan overtuigd dat hun standaard lengte van 1.80 m bewust is gekozen ivm hun standaard tuning/filtering visie... ;)