Post hier je overige foto's

Started by BernHardN, June 25, 2008, 12:48:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Quote from: migailov on January  1, 2010, 23:23:13
Hier maar weer eens een plaatje plaatsen; een panorama van mijn vakantie in Frankrijk afgelopen zomer.
full-size = 12281 x 4051  ;D


Zou zomaar een screenshot uit de Cinerama-film ''How the West Was Won'' kunnen zijn! ;D :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

VlisChris

Foto van de nieuwsjaarsduik in Vlissingen.
Uiteraard 2010 8)

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

@ christiaan: topfoto!

alleen had ik de andere fotograaf eruit gecropt, en het jongentje vooraan wat meer geaccentueerd, dat het echt leek alsof je (de enige) juiste man op de juiste plaats op het juiste moment was.
mooi tegenlicht ook!

zo had ik het afgewerkt: (may have overdone it, maar goed; zie het als een eerbetoon dat ik met je foto a.d slag ga :))

VlisChris

Thanx voor je reactie.
Heb hem in het origineel eens aangepast (maakt qua compositie natuurlijk geen flaus aus), en moet zeggen dat die me op die manier croppen ook wel bevalt :D
Welke bewerkingen heb jij er op los gelaten? Mag ook via pm anders? Krijg het ventje zelf niet lekker licht eigenlijk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Gaeje

Quote from: Christiaan S on January  5, 2010, 08:36:55
Thanx voor je reactie.
Heb hem in het origineel eens aangepast (maakt qua compositie natuurlijk geen flaus aus), en moet zeggen dat die me op die manier croppen ook wel bevalt :D
Welke bewerkingen heb jij er op los gelaten? Mag ook via pm anders? Krijg het ventje zelf niet lekker licht eigenlijk.

eerst gecropped en dan denk ik curves lichter met een layer mask, dan nog een curves lichter op het ventje en de mensen links rechts, lucht een beetje terughalen met een levels, color balance blauw/cyaan bij in de schaduwen aan de randen en een color balance warme (geel+rood+) midtones in het midden vd foto.

echt wel een hele vette foto eigenlijk. proficiat!

VlisChris

Thanx.
Ga er morgen eens naar kijken.
Nu volkomen verrot. Vanochtend erg vroeg opgestaan (half zeven ipv negen de laatste 2 weken), en daarna lange vermoeiende dag gehad.
Wel met een leuk resultaat daarna ;)
Dat staat hieronder op de foto :D Ok, misschien minder mooi dan mijn vorige foto hier, maar hoop komende tijd wat tijd vrij te kunnen maken om betere foto's te maken. Wagen ook even door de wasstraat trekken.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Nog even twee overige foto's van mijn slagschip ;)




Nu zal ik stoppen met spammen van foto's van de buitenkant :D :D

Onderste van deze twee foto's is de bus overigens in zijn hopelijk toekomstig natuurlijke habitat ;) Ik zou het bijzonder op prijs stellen om veel in de havens te kunnen werken als fotograaf 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

EN nog wel de Mercedes versie, van de Crafter. Jij bent het wel gewend zeker, maar mijn vader trapte op de rem als ie weg probeerde te rijden, toen ie een Crafter had als vervanger omdat de transporter bij de garage stond, vorig jaar. Een verlengde en verhoogde, rij je hem op een zaak of heb je hem om om te bouwen naar een camperkenteken?

VlisChris

Quote from: donaldk on January 24, 2010, 21:46:11
Een verlengde en verhoogde, rij je hem op een zaak of heb je hem om om te bouwen naar een camperkenteken?

Volgens de boekjes is het officieel zelfs een extra extra verlengde :-X
Het wordt een mobiele studio. Dus vandaar het Sauer Fotografie op de zijkant ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

En weer een aantal foto's van Vlissingen die ik gisteravond laat geschoten heb.






Ze zijn alle drie net een tikje donkerder geworden na resizen in photoshop. Krijg het zo 1-2-3 niet recht getrokken. Op de originele foto is bij 3 in het donkerste zwart nog detail te herkennen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Zoals je zelf al opmerkte. Allemaal erg donker en ik mis iets boeiends in de plaat. Geen compositionele hoogvliegers.

Als je echt met fotografie bezig gaat, zullen wij direct de lat hoog leggen  :tongue2:

Van je bus foto's vond ik de laatste erg mooi. Goed belicht.

VlisChris

#1362
Terecht, van de lat. Je bent zo goed als je laatste foto.
Ik ga morgen (vandaag voor de rest geen tijd meer) eens uitzoeken waar het in kan liggen dat mijn online versies donkerder zijn dan in photoshop zelf. Ook de opgeslagen JPEG's zijn wat lichter.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ProXius

Okee, okee, ik heb net een 7D En kon het een poosje terug niet laten om even snel de film functie te testen.
Nee, het is geen foto en ik moet écht leren om soepel te bewegen, te zoomen en te focussen; vak apart!

Voor een globaal beeld van de beeldkwaliteit, check de video, wel even 1080p pakken:
http://www.youtube.com/watch?v=MlaTNt3gb2g

Youtube gooit er een dikke compressie overheen én doet iets vreemds met de fps... Maar goed.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

VlisChris

#1364
Weer heerlijk aan het spammen hierzo ;) Gister in de kou weer foto's aan het maken geweest. Laatste shot was stom toeval. Ik was met de hond al doorgelopen en keek in mijn ooghoeken terug. En toen zag ik dit plaatje. Direct camera richten, compositie bepalen, belichting checken en paar keer afdrukken. Totaal 2 seconden ofzo. Maar wel met een leuk resultaat ;)





Gister had ik overigens discussie met een maatje van me. We zagen in de tweede van deze foto's allebei 3 hoofdlijnen. Van twee zaten we op dezelfde lijn (what's in an expression...), de derde zaten we duidelijk anders. De eerste twee lijnen zijn zo duidelijk dat ik die niet eens zal benoemen. Wie heeft zin om een optie voor lijn drie te noemen? :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

sj0er-D

Wat (soms overdreven, veel ruis, wel geprobeerd een grauw effect te creëren) HDR probeersels op de Maasvlakte:




helaas niet compleet er op gezet.






Rob Eric Blank

@Sjoerd kwam kleuren vind ik de Thials het mooiste, alleen hammer dat niet de gehele kranen op de foto staan.

sj0er-D

vind ik ook. lekker industrieel en oud.. Volgens mij heb ik nog wel HD material waar ze er wel helemaal op staan trouwens.. ik ga er vanavond eens mee aan de slag.

Madhouse

Quote from: sj0er-D on February  8, 2010, 11:02:00
vind ik ook. lekker industrieel en oud.. Volgens mij heb ik nog wel HD material waar ze er wel helemaal op staan trouwens.. ik ga er vanavond eens mee aan de slag.

Die vind ik ook prachtig, HDR doet die foto echt goed. Heb je hem met de bracketing functie geschoten of gewoon 1 uit de hand en die bewerkt (onder en over belicht)? Vind het alleen jammer dat er zoveel ruis zichtbaar is in de luchtpartij. Misschien nog eens langs gaan en hem vanaf statief schieten op ISO 100/200? Het begin is in iedergeval mooi!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

sj0er-D

Quote from: Madhouse on February  8, 2010, 11:48:04
Die vind ik ook prachtig, HDR doet die foto echt goed. Heb je hem met de bracketing functie geschoten of gewoon 1 uit de hand en die bewerkt (onder en over belicht)? Vind het alleen jammer dat er zoveel ruis zichtbaar is in de luchtpartij. Misschien nog eens langs gaan en hem vanaf statief schieten op ISO 100/200? Het begin is in iedergeval mooi!
iso stond helaas op auto (was in de veronderstelling dat hij op 200 stond). idd met bracketing geschoten vanaf een statief.

Madhouse

Quote from: sj0er-D on February  8, 2010, 11:52:31
iso stond helaas op auto (was in de veronderstelling dat hij op 200 stond). idd met bracketing geschoten vanaf een statief.

Jammer van de ISO, iets minder ruis had hem goed gedaan. Maargoed, je hebt er ondanks dat hij niet 100% prefect is wel een prachtige foto van gemaakt! Ga zo door!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Quote from: sj0er-D on February  8, 2010, 11:52:31
iso stond helaas op auto
Altijd mee oppassen, zeker op de modellen die wat meer ruis kunnen hebben. Ik stel eigenlijk altijd de ISO zelf in, nadat ik ooit op mijn D70 met ISO auto op ISO 1200 schoot. Meteen een bak ruis....

Madhouse

Dat kunnen de D70(s) en de D80 niet zo goed hebben. De D90 gaat daar al veel beter mee om.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jep

Hallo!

Deze bejaarde en verwaarloosde Piaggio kon nog wel genieten van een lentezonnetje in Parijs  :sleep: .

Jep!

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

sj0er-D

Quote from: Jep on May  2, 2010, 14:28:59
Hallo!

Deze bejaarde en verwaarloosde Piaggio kon nog wel genieten van een lentezonnetje in Parijs  :sleep: .

Jep!


Mooie foto! Zonde van de Piaggio! Die verdient een opknapbeurt.