Post hier je overige foto's

Gestart door BernHardN, juni 25, 2008, 12:48:34

Vorige topic - Volgende topic

Spacebass

Citaat van: Jimmy Conway op mei 27, 2009, 22:37:04
Het is toch Heavy Distortion Rendering ????
;D ;D ;D

Misschien kan je dat linkje nogmaals plaatsen naar die oxford knakker met die prachtige HDR's + handleiding 8)
Die was wel heel leerzaam 8)

Jimmy Conway

Citaat van: Spacebass op mei 27, 2009, 22:41:55
Misschien kan je dat linkje nogmaals plaatsen naar die oxford knakker met die prachtige HDR's + handleiding 8)
Die was wel heel leerzaam 8)

Cambridge bedoel je?  http://www.cambridgeincolour.com/

Spacebass

oxford... cambridge what's in a name ;D  ( :-[ )

Maar dat is inderdaad welke ik bedoelde!

Waanzinnig 8)

(jammer dat we geen Karma meer mogen geven op dit forum!  Was echt lache vroeger ;D ;D)

sj0er-D

Citaat van: Jimmy Conway op mei 27, 2009, 22:49:51
Cambridge bedoel je?  http://www.cambridgeincolour.com/
daar ga ik me zeker nog in verdiepen. dit was slechts een snel probeersel. ik hoop dit weekend een mooie setting voor een hdr foto te vinden. en een tripod en filter aangeschaft te hebben.

JeKa

eric_audio

Afgelopen zaterdag ben ik naar het natuurgebied Lauwersmeer geweest. Een paar foto's:

1.

2.

3.

Een erg mooi gebied. De volgende keer hoop ik er nog wat vroeger in de morgen te zijn, dan is het licht wat mooier...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

JeKa

huur er eens een bootje, ook schitterend. Je kan dan helemaal op prachtige plekken komen.

eric_audio

Citaat van: JeKa op mei 28, 2009, 14:10:56
huur er eens een bootje, ook schitterend. Je kan dan helemaal op prachtige plekken komen.

Dat is een goede suggestie. Er zijn daar behoorlijk wat kleine eilandjes idd.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

GTDesign

Davey

GTDesign

Davey

Deze is wat minder. Net of ze geen haar heeft  :hmmm:

beunky

Vandaag op pad geweest in de Weerribben.

1.

2.

3.

4.

5.

6.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Madhouse

Beuky, foto 4 is waanzinnig!!!

1 en 2 lijkt het net of je deze uitgesneden hebt en vergroot hebt? Vind ze namelijk niet zo heel scherp overkomen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

beunky

Dank je :)

Foto 1 en 2 zijn wel iets uitgesneden, maar niet vergroot. Het kan zijn dat door de verkleining er wat scherpte verloren is gegaan. Ik heb de originele foto's namelijk ook niet verscherpt.
Wellicht zou ik deze nog iets kunnen verscherpen.

Madhouse

Citaat van: beunky op juni  2, 2009, 09:45:24
Dank je :)

Foto 1 en 2 zijn wel iets uitgesneden, maar niet vergroot. Het kan zijn dat door de verkleining er wat scherpte verloren is gegaan. Ik heb de originele foto's namelijk ook niet verscherpt.
Wellicht zou ik deze nog iets kunnen verscherpen.

Het viel me gewoon op t.o.v. de andere zijn ze minder scherp. Maargoed zijn verder mooie platen  ;)

beunky

Dank je, ik denk dat de sluitertijd toch niet hoog genoeg is geweest (1/200 en 1/320) waardoor er toch iets onscherpte in zit, ze voeren relatief snel. Misschien de volgende keer de iso op 200 of 400 zetten en dan de sluitertijd omhoog gooien.

Inmiddels ben ik sinds gisteren (nadat ik zondag het hele boek 'understanding exposure' van Brian Peterson heb gelezen) toch maar overgestapt op volledig manuele bediening (sluitertijd en diafragma dan) in plaats van diafragmavoorkeuze programma. En ik moet zeggen dat ik dat gelijk vanaf het begin had moeten doen... veel beter controle over de resultaten :D

Madhouse

Eerste foto's met Nikon 70-300 VR  :biggrin:
Ik ben een blij man, wat vinden jullie?

1)

2)

3)

4)

RonG

Ziet er allemaal weer eens goed uit,

toevallig overvliegende ballon

beunky

Foto 2 spreekt mij persoonlijk het meeste aan, bij foto 4 zou ik de rechterzijkant iets croppen zodat het restantje schip weg is.

@ RonG: mooie foto, leuk standpunt :)

Madhouse

Citaat van: beunky op juni  2, 2009, 22:04:19
Foto 2 spreekt mij persoonlijk het meeste aan, bij foto 4 zou ik de rechterzijkant iets croppen zodat het restantje schip weg is.

@ RonG: mooie foto, leuk standpunt :)

Je hebt gelijk, daar mag idd een stukje schip vanaf. Foto 2 vind mijn vriendin ook het mooist  ;)

Rock Solid

Mooie foto's Madhouse; lekker scherp.
Van het weekend maar weer eens mijn EOS40D in de hand genomen en een foto van mijn schommelende dochter genomen. Toch wel weer lekker met goed glas in de weer te gaan. Nu nog een camera voor mijn 'schat' Voigtlander 125/2.5 APO-Lanthar vinden ... niet alles tegelijk  ;D

Joep

Op mij komt je foto meer over als "een foto van een spinneweb met in de achtergrond je dochter". En heb je nou nóg geen foto's genomen met die superlens? Tsss... ;D Ik sprak je daar vorig jaar volgens mij al over, op onze openingsshow...

Jimmy Conway

Citaat van: beunky op juni  2, 2009, 22:04:19
Misschien was het interessanter om juist meer van dat schip op de voorgrond te hebben.
Als je het wegcropt ben je meteen een stuk dieptegevoel kwijt.

@ RonG: Mooie combinatie van kleur, vorm en licht.

Madhouse

Over scherpte heb ik inderdaad niet te klagen bij de  70-300 VR. Overigens werkt die VR super want toen ik de foto's maakte stond er behoorlijk wat wind op de dijk...Dus VR is een goede uitvinding.

@ Jimmy, ik zal vandeweek weer eens langs fietsen en kijken of ik nog zo'n soort foto kan maken. Je hebt wel een punt met de diepte in de foto.  ;)

@ RonG, die foto is weer prachtig. De platen die je post verbazen me steeds weer!  :biggrin: