AHP Klangtuch III

Gestart door Snowmaster, juni 8, 2008, 17:01:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snowmaster

Al geruime tijd heb ik thuis de Klangtuch III van AHP liggen.
Deze heb ik indertijd meebesteld bij de zekeringen voor mijn audiogroep.
Waarom bestel je in hemelsnaam een "poetsdoek" van €30,- vroeg ik mijzelf destijds af.  Maar ach, ik kan het meestal niet laten om weer eens iets nieuws te proberen en zo beloofde de eigenaar van AHP mij met de hand op het hart dat ik de "poetsdoek" mocht terugsturen als hij niet werkte.
Wat doet die doek? 
Hij verbetert geluid en beeld volgens AHP.

Allereerst moet ik zeggen dat de Klangtuch III niets anders is dan een microfaser lap die eruit ziet alsof je hem overal kunt kopen.
Maar die conclusie is denk ik iets te makkelijk omdat dit de Klangtuch van de derde generatie is. Dit betekent dat AHP die microfaserlapjes selecteert en uitprobeert. Dit is dus de betere versie.

Vorig jaar heb ik de nieuwe groep aangesloten en dat werkte  :D.
Nadat ik al een tijdje gedraaid had op de nieuwe groep en het geluid goed kende, heb ik vervolgens de Klangtuch III maar eens gepakt en er een CD mee gepoetst.
Wat gebeurde er ?
Er kwam iets meer rust in het geluid, het hoog werd schoner en het hele klankbeeld leek ietsje ruimer te worden.
Was de doek zijn geld waard ?
Ik kan alleen maar zeggen : ja !    Maar....tegelijk dacht ik...ga ik nu elke keer mijn CD's of DVD's poetsen  ::)  Nee, wist ik onmiddelijk, zo gek ben ik niet. 
Dan maar een iets minder schoon hoog en iets meer onrust  :D.
Bovendien was er een heel groot nadeel : de microvezels van de nieuwe doek bleven achter op de CD of DVD.
Lekker als ze op de lens van je speler gaan zitten, bedacht ik mij onmiddelijk.
Waar bleef dus mijn doek ?   Juist........in de kast !

Een jaar ging voorbij en de afgelopen periode begon mijn DVD speler soms ietsje lawaai te maken. Bij concerten klonk het hoog iets scherper dan ik mij herinnerde maar ik kreeg het niet weg. Daarnaast viel mij op dat het beeld van mijn plasma niet altijd even constant was. Soms was het scherm volledig rustig, dan weer leken de pixels ietsje meer te dansen.

Ik dacht : laat ik de DVD eens schoonmaken met de "poetsdoek"  ;D.
Vervolgens herinnerde ik mij uit de gebruiksaanwijzing dat je ook het DVD-laadje kunt behandelen en dat het ook goed is voor je beeldscherm.
Dus......ik sloeg aan het poetsen.....eerst de doek vochtig maken, dan de bovenkant van de DVD, vervolgens de onderkant......toen het laadje.....'ach", dacht ik, "laat ik het voorfront ook maar meepakken".....toen de glasplaat van de Pio.....en omdat ik toch bezig was, ook maar de zij- en bovenkant  :D.
Vooral de Pio bleek erg prettig schoon te maken met de Klangtuch III. Dit ging beter dan met het bijgeleverde Pioneerlapje.
Nu denken jullie misschien dat er bij mij overal een dikke laag stof op zat?
Helaas.....dan moet ik jullie teleurstellen.....het was al blinkend schoon.

OK, ik was uitgepoetst en stopte de eerste DVD erin van Zucchero.....drukte op play....de eerste tonen klonken en het beeld verscheen.....
Even was ik vertwijfeld en vergat ik te luisteren....was dat menu plotseling doorschijnender?  De letters waren zwarter...ik knipperde met mijn ogen en de Royal Albert Hall leek dieper......het leek wel alsof er een stoflaagje van mijn scherm was verdwenen (en dat was er niet hoor  ;) ).
Het beeld was ietsje rustiger en de pixels sprongen niet meer. Het geluid was ook ietsje rustiger en het hoog klonk weer als vanouds met het bekende timbre in de stem van Zucchero. 
Vanaf dit moment wist dat de Klangtuch niet meer in de kast zou liggen.
Wat heeft die doek nu eigenlijk gedaan?
Volgens mij is het enige wat hij doet de statische electriciteit in de apparaten wegnemen die door het gebruik ontstaat. Niet meer en niet minder.
Doordat bij mij blijkbaar alles lichtjes geladen was, was de overgang opmerkelijk te noemen. Natuurlijk gebeurde er toen ik 2 dagen later weer poetste nauwelijks iets, maar het was opnieuw wel hoorbaar.

Nu alleen nog een oplossing voor de microvezels die achterblijven als ik iets poets.  Gisteren de doek met de hand gewassen....resultaat....noppes, hij blijft afgeven. Vandaag de doek in de wasmachine gegooid....resultaat....ik weet het nog niet. Morgen probeer ik het opnieuw.

Conclusie :  de Klangtuch III van AHP is een aanbeveling om je scherm, DVD speler en schijven mee schoon te maken, mits hij maar geen microvezels achterlaat. (of dit gaat lukken, vermeld ik binnenkort  :D)






       

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

solitaire

poetsen, na een behandeling met m'n Audio Desk Systeme disc 're-shaping device', doe ik al enige tijd met een Black Forest Duster CD-Reinigungstuch

samen met Audience Auric Illuminator Resolution Enhancement System gel cleaning houd het alles spik en span


de AudioDesk helpt echt bij de muziekweergave, van de andere twee ben ik niet zo zeker

maar zeker het proberen waard !




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.