The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: Kjelt op maart 19, 2012, 22:19:48
in de uiterste stand gezet en dan 2,5 jaar niet meer bewogen, ondertussen droogt het vet in tussen de tandwieltjes, kan best een kleinigheidje zijn dat ie gewoon wat vaster zit dan het motortje power heeft om hem weer los te trekken.

Ik hoor het motortje al niet meer gaan... vanmorgen nog het eea getest.

Lijkt toch ook dat mijn AV ingang op de AVR600 niet lekker is. Had ik al vaak handshake problemen mee, dat geluid stotterend binnen komt, en heel licht sneeuw her en der in beeld.
Heb zojuist de Pana op de SAT ingang gezet en dan heb ik dit totaal niet.

jaco

Citaat van: hoekie op maart 19, 2012, 10:25:36
Ok, wist niet dat die dezelfde lampen hebben als de HD350.
Weet niet wat Jaco nu voor een beamer heeft... en of die het wil uiteraard.
Die woont vlakbij mij.
Ik woon tegenwoordig 2 wijken verder..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

I know ;)
Is toch vlakbij  :P

hoekie

#2203
Citaat van: hoekie op maart 20, 2012, 10:59:21
Lijkt toch ook dat mijn AV ingang op de AVR600 niet lekker is. Had ik al vaak handshake problemen mee, dat geluid stotterend binnen komt, en heel licht sneeuw her en der in beeld.
Heb zojuist de Pana op de SAT ingang gezet en dan heb ik dit totaal niet.

Heb ik dit totaal niet: dat gaat niet helemaal op.

Gisteravond opnieuw even aantal testjes gedaan. De mediaplayer nu op de AV ingang waar ik voornamelijk problemen mee heb. Na een aantal minuten Adele kijken blijft het beeld doorlopen maar stopt het geluid ermee. Een plop op de sub en dat was het... Wanneer ik dan naar een andere ingang schakel en weer terug naar AV is daar het beeld EN geluid weer.

De BR speler (die standaaard op de AV zit) even op een andere ingang gehad. Ook daar een soort handshake midden in een stukje, je krijgt een half sneeuwbeeld, met een "pats" geluid op je speakers en het loopt allemaal weer verder.

Dit heb ik in het begin absoluut niet gehad met deze versterker.
Ik weet niet waar het nu aan ligt... mijn vermoeden is de versterker maar 100% zeker weet ik dat niet.

Heb dit aan Bjorn gemeld en zijn advies is de versterker naar Audiac brengen en deze te laten controleren.
Ik ga hier in mee, dan weten we hopelijk na de controle of het in de versterker zit of niet.

Probeer deze tegen het weekend langs te brengen en dan ook mijn Beamer af te geven bij JVC.
Een lamp was te regelen want 275 uur vond de meneer ook veel te weinig, echter aangezien de andere klachten was het misschien beter om de beamer voor controle aan te bieden.
Wacht dus nog even op reactie waar ik die moet afgeven.

Kjelt

Tip lever als het kan ook de mediaspeler en de desbetreffende testfile en tijd waarop het optreedt mee als hij daar tenminste iedere keer weer op hapert, anders kunnen ze daar het probleem niet herhalen en krijg je vaak het apparaat linea recta retour met de melding "hier doet ie het ". Mooiste zou een originele disc zijn o.i.d. waar hij steeds op het zelfde punt problemen geeft want dan kun je andere mogelijke oorzaken uitsluiten.

hoekie

Helaas is dat niet het geval. Iedere keer ander moment. Ook vaak verschillende symptonen.

Dan weer half sneeuw beeld met pats op je speakers en gaat alles door, tot ineens een plop op je sub en weg is al het geluid (beeld is dan wel goed)
Doorskippen in chapters, ineens lijkt het te hangen, komt het geluid stotterend binnen en heb ik over het hele beeld sneeuwstippen. (niet vol sneeuw maar her en der, tientallen dus)

hoekie

Net even gespeeld met dezelfde dvd als in de br speler maar nu in de denon 2910.
Zo'n 25 minuten mee gespeeld, geen enkel probleem.

Nu heb ik de br speler uit de ht gehaald en de br speler die in de woonkamer staat ga ik ff in de ht zetten en morgen maar eens mee testen, kijken wat dat oplevert.

HTip

Goed dat je nu probeert uit te sluiten wat niet de oorzaak is. Kost wel tijd, maar scheelt je straks bij de eventuele reparatie. Succes!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Balen van de problemen, maar je testjes zullen je in ieder geval naar de oorzaak leiden. Houdt moed! ;-)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

hoekie

Zeker balen van de problemen... maar het is niet anders. Proberen deze ook weer te fixen/regelen

Toch al wat goed nieuws te melden. Vanmorgen nog even contact gehad met JVC en er komt een nieuwe lamp mijn kant op.
Daarnaast heb ik (vanwege een verhuizing) met JVC afgesproken dat ik eind April mijn beamer kan langs brengen voor de "shift" en "vage witte strepen"

Vanavond de BR speler uit de woonkamer testen in de HT, kijken of de problemen zich dan ook voor doen....

hoekie

Tuuuut tuuuuut...... Overtoom ?

Nee het is de TNT met een nieuwe lamp van JVC !!  :headbanging:

hoekie

Net thuis, ff gegeten en... Waar is mijn pakketje?

Daar staat die ze de vrouw: pakketje open gemaakt, en daar zat een netjes verpakt met schuim en al doosje met een orginele lamp in.

Vanavond proberen te installeren.

Komt mooi uit want heb allemaal nieuwe disney br's gehaald....

hoekie

Vanavond even met de br speler uit de woonkamer getest in de HT met dezelfde dvd als gisteren maar tot op heden nog geen problemen ondervonden.

Er valt mij wel iets anders op misschien heeft iemand daar een verklaring voor.

Als ik de test dvd in de denon dvd speler afspeel en een chapter door skip, wordt het geluidsspoor vastgehouden in de avr600. Je hebt dus niet dat het geluid even weg valt, bijv. Dat audio naar digital gaat en vervolgens weer naar dolby digital 5.1 (als dat het gekozen geluidsspoor is)

Speel je de test dvd af in de Panasonic br speler gebeurd dat dus wel. Geluid is ff weg een gekozen audiospoor wordt weer opgepakt.

Waar zit dat in?

Kjelt

Citaat van: hoekie op maart 23, 2012, 23:32:07
Waar zit dat in?
Implementatie in de chipset van de speler vermoed ik.

hoekie

Ok, thx.
Had van Björn ook al via pm vernomen.

Zojuist de Lamp vervangen.
Dat doe ik ff dacht ik. Ging ook soepel, maar toen ik klaar was en dacht, de stekker er weer in had ik m er niet uit gehaald :-(

Maar goed, uren lamp gereset, beamer aan en hij draait gelukkig.

hoekie

Nou 50 minuten genoten....

Ongelooflijk.. Opnieuw flikkert het beeld... Net na een nieuwe lamp :-(

hoekie

Nog even een paar foto's van de lamp die ik vervangen heb.
Barst(en) in de lamp en stukjes glas zat er los in...

hoekie

Zit nu lekker met mijn ventje cars 2 te kijken in de ht.
Ruim een uur te kijken en het beeld lijkt goed te blijven.
Geen flikker in het beeld, beter dus.

Maar 1 ding blijft me nog steeds verbazen.
Met 24p op de Panasonic br speler richting de avr600 naar de jvc heb ik regelmatig een hik/schokje in het beeld.
Geen geluidsverlies. Maar wanneer ik terug spoel en het stuk opnieuw bekijk heb ik de hik/schokje niet.

Dit heb ik ook met de mediaplayer. Waar zit dat in?
Is dat een combi van apparatuur, hebben jullie dit ook?

jaco

#2218
USA BD's draaien op 23,976 framerate. Dat is 24.000 / 1.001 (framerate voor video toepassingen)

Films in europa kunnen ook 24.00 framerate hebben (dat is de framerate uit de bioscoop)

Als je apparatuur op 24.00 instelt en een film gaat afspelen met 23,976 framerate mist er elke seconde iets. Na verloop. An tijd mist er 1 frame. Dat is dan een schokje ongeveer elke 40 seconden.

Kun je controleren of je 24.000 hebt of 23,976
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

Ik heb de Pana Br speler inderdaad 24p geactiveerd.

Ik weet niet of CARS 2 23,976 is of 24p.

Ongeveer elke 40 seconden zeg je ... dat is het niet, het is zeker niet elke 40 seconden ....

hoekie

net ook even de firmware upgrade gedaan van de pana br speler.

was versie 2.1 en nu 2.5

jaco

Die 40 seconden had ik van een website gelezen voor problemen met 24.000 en 23.976
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

ok, maar zou af en toe een schok/hikje met aantal fps te maken hebben ?

Andere mensen die hier ook last van hebben ?

jaco

#2223
Als je 24.000 voert aan een weergever die op 23,976 staat loopt het niet soepel.
Ik heb dat gehad met mijn scaler, en daar is toen een update voor gekomen.

Ook andersom, een 23,976 bron op een weergever die 24.000 verwacht. Ik denk dat je het zo moet zien dat in tijd X er Y maal 24.000 Hz frames passen.
Als je dan Y maal 23,976 Hz frames instuurd heb je na deze X tijd een gaatje waar je geen 'beeld' voor hebt. Dan moet je even 'wachten' en dat zie je als een schokje.

Er is al eens een thread aan besteed zelfs: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106443.0
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

Gisteren lekker in mijn ruimte Sherlock Holmes 2 gekeken.
Genieten, heerlijk geluid blijft het!

Toch 1 maar: de film via de dune d1 gekeken vanaf de externe USB hdd.
Af en toe heb je toch een hikje in het beeld. Op info drukken leert mij dat de film 23.976 is. De dune is ook ingesteld op 23.976. Dan zou dit toch niet meer mogen voorkomen?
Of kan dit ook in de file/rip zitten?