The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 45 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: HTip op maart 29, 2009, 11:09:28
Wat je kan doen is de sub op de luisterpositie plaatsen en dan kruipen over de vloer langs de muur. Waar je de sub het mooist hoort, daar is de optimale plaats.

Dit heb ik gedaan. Resultaat; het mooist waarneembaar bij de ingang van de HT.
Beetje lastig.. elke keer bij het naar binnen treden over een sub heen stappen..  ;)

OscarTango

#1151
Je zou hem gewoon kunnen verschuiven als je eenmaal binnen bent ... op die " hallo, welke film ben je aan het aaaaaa...*boink* " moet je dan gewoon niet letten  ;)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

hoekie

Citaat van: OscarTango op maart 29, 2009, 11:41:12
Je zou hem gewoon kunnen verschuiven als je eenmaal binnen bent ... op die " hallo, welke film ben je aan het aaaaaa...*boink* " moet je dan gewoon niet letten  ;)

hahahaha... ja en dan nog met een glas drinken en een bakkie chips in de handen...

pff... ga niet voor elke film 35 kilo verschuiven.... ;)

Jean Sibelius

Hoi Hoekie,

Aangezien jouw ruimte behoorlijk symmetrisch is, zou je verwachten dat plaatsing van de sub aan de andere zijde van de ruimte (recht tegenover de deur) een goed alternatief zou zijn. Heb je dat al geprobeerd?

Overigens, je kunt de sub nog altijd op wieltjes of iets dergelijks zetten :D (er zijn hier mee figuren op het forum die allerlei constructies verzinnen die tijdelijk voor de deur geplaatst worden bij het luisteren/kijken)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

hoekie

Hoi Jan,

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd.
Moet ik eerst ff een lange subkabel regelen (of de huidige even verlengen met ? )
Lastige is dat ik daar waar die nu staat geen vloerverwarming heb ik. Dit omdat de sub op een auralex plaat staat. De onderkant van schuim is niet zo verstandig deze op vloerverwarming te zetten was het advies van speedheat urk. Ik heb nog wel 4 voetjes van soort rubber die ik kan gebruiken. Deze moeten wel op de vloer kunnen. Het is de asw cdm sub. De sub heeft de speaker aan de voorkant. Met deze altijd naar je toe gericht zijn of mag het ook de zijkant zijn... ?

gr. hoekie

ps. verplaatsen voor het film kijken en weer terug zetten na film kijken is echt geen optie in mijn ruimte....

hoekie

Vanavond ff Batman Returns gekeken. Leuke film.
Alleen weer last (niet continue ?!) van lipsync.

Waar zou dit aan kunnen liggen ? Zoals gezegd het is niet continue ....

bmateijsen

Citaat van: hoekie op april  4, 2009, 23:58:46
Vanavond ff Batman Returns gekeken. Leuke film.
Alleen weer last (niet continue ?!) van lipsync.

Waar zou dit aan kunnen liggen ? Zoals gezegd het is niet continue ....

Sommige films kunnen last hebben van een 'zwevende' lip sync. Dat kan je niet corrigeren. ;).
Ik weet niet of Batman Returns daar last van heeft, laatst nog gekeken en mij is het met film kijken niet opgevallen.

hoekie

Citaat van: bmateijsen op april  5, 2009, 09:49:29
Sommige films kunnen last hebben van een 'zwevende' lip sync. Dat kan je niet corrigeren. ;).
Ik weet niet of Batman Returns daar last van heeft, laatst nog gekeken en mij is het met film kijken niet opgevallen.

Ik zal eens de gewone 5.1 track opzetten kijken of ik hier dan ook last heb van lipsync
De HD track had het bij vlagen maar dit was dan ook wel duidelijk te zien....
Iron Man had ik dit ook, ook met de HD track.

Het was wel weer ff lekker genieten, samen met mijn schoonvader gekeken... hij was er stil van :-)

hoekie

Versie 1.4 is uit voor de pana 55... maar ff installeren via het netwerk vanavond...

Bjorn kunnen jullie nog iets met verbeteren van het laag met behoud van de plek voor de sub ?

bmateijsen

Citaat van: hoekie op april  6, 2009, 08:53:15
Versie 1.4 is uit voor de pana 55... maar ff installeren via het netwerk vanavond...

Bjorn kunnen jullie nog iets met verbeteren van het laag met behoud van de plek voor de sub ?

Je kan een parametrische EQ eraan toevoegen of een subwoofer met parametrische EQ nemen.

Groet,

Bjorn

HTip

Ik heb hele goede ervaringen met een Velodyne SMS-1. Mits goed afgesteld is dat de beste upgrade voor een sub.

Citaat van: bmateijsen op april  6, 2009, 09:10:20
Je kan een parametrische EQ eraan toevoegen of een subwoofer met parametrische EQ nemen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op april  6, 2009, 10:40:29
Ik heb hele goede ervaringen met een Velodyne SMS-1. Mits goed afgesteld is dat de beste upgrade voor een sub.


ok, en dat kost ?

bmateijsen

Citaat van: hoekie op april  6, 2009, 11:23:53
ok, en dat kost ?

De Velodyne SMS-1 kost 849 Euro. Verder zijn er meerdere parametrische EQ's te vinden, waaronder Behringer, de nieuwe SVS EQ, etc.
Het makkelijke van de SMS-1 is dat deze een video-output heeft en een goede sweep.

Echter je moet wel wat van EQ en akoestiek weten om goed met de SMS-1 uit de weg te kunnen. Wanneer deze bij ons wordt aangeschaft verzorgen wij ook de volledige installatie.

Groet,

Bjorn

hoekie

Citaat van: bmateijsen op april  6, 2009, 12:35:32
De Velodyne SMS-1 kost 849 Euro. Verder zijn er meerdere parametrische EQ's te vinden, waaronder Behringer, de nieuwe SVS EQ, etc.
Het makkelijke van de SMS-1 is dat deze een video-output heeft en een goede sweep.

Echter je moet wel wat van EQ en akoestiek weten om goed met de SMS-1 uit de weg te kunnen. Wanneer deze bij ons wordt aangeschaft verzorgen wij ook de volledige installatie.

Groet,

Bjorn

Bjorn,

Is het mogelijk 1 op proef te nemen ? Kunnen jullie een demo geven ?

Groet,
Hoekie

hoekie

Vanavond weer ff the garage ingedoken... opzoek naar het lipsync probleem.

Verschil tussen HD en DTS track is er niet, bij de film Batman Returns nog steeds lipsync.
Toen heb ik op de bd55 de optie 24p uitgezet en opnieuw gekeken.

Lipsync probleem verdwenen....

Ik heb toen Batman Begins opgezet, eerst zonder 24p en toen met 24p.
Vind met de optie 24p aan toch fijner kijken (zegt mijn gevoel) dus maar aan laten staan.
De hele film geen last gehad van lipsync....

Schiet mij maar in mijn rug.....

bmateijsen

PM me maar even!

Citaat van: hoekie op april  6, 2009, 19:27:15
Bjorn,

Is het mogelijk 1 op proef te nemen ? Kunnen jullie een demo geven ?

Groet,
Hoekie

hoekie

Citaat van: Dreamer op februari  8, 2009, 18:33:15
Zal waarschijnlijk volgende maand worden om het op te halen. Is dat ok voor jou?

Hoi Dreamer,

Was het beeld ok en was ze er blij mee ?
Ik heb je toch niet lekker zitten maken he zondag ;)

Gr. Hoekie

Dreamer

Citaat van: hoekie op april  7, 2009, 16:20:42
Hoi Dreamer,

Was het beeld ok en was ze er blij mee ?
Ik heb je toch niet lekker zitten maken he zondag ;)

Gr. Hoekie

Hoi Alex,

Ja, ze was heel erg tevreden over het beeldje. Ze vond 'm erg mooi!
Ik heb mijn vrouw ervan overtuigd dat er ook een microperf doek moet komen.  ::)  Bedankt voor de gastvrijheid, vond het een zeer geslaagde Ht ruimte.
Hopelijk dat ik volgend jaar ook mijn bioscoopje kan afronden.

Groeten
John

hoekie

ff een update; binnenkort komt Bjorn langs voor een demo met de sms om te kijken of er iets aan het laag valt te verbeteren, ben benieuwd.

hopelijk ook binnenkort een set cdm snt's te mogen aanschaffen ipv de cdm 1nt's die ik nu als achterspeakers (op paaltjes en podium) gebruik. moet dan wel de speaker kabel terug halen deze komt nu vlak boven de grond uit de muur (gipsplaat)
deze zal dus op de hoogte van de speakers moeten komen...  maar volgens Ge gaat dit lukken :-)

HTip

Citaat van: hoekie op april 16, 2009, 22:10:01
ff een update; binnenkort komt Bjorn langs voor een demo met de sms om te kijken of er iets aan het laag valt te verbeteren, ben benieuwd.
Als Bjorn hetzelfde bereikt als bij mij is het vast een zeker een blijvertje. Zul je dan wel zien. Als het goed is kan je de sub niet plaatsen en als je hem "uitschakeld" mis je 'm ;)

Citaat van: hoekie op april 16, 2009, 22:10:01
hopelijk ook binnenkort een set cdm snt's te mogen aanschaffen ipv de cdm 1nt's die ik nu als achterspeakers (op paaltjes en podium) gebruik. moet dan wel de speaker kabel terug halen deze komt nu vlak boven de grond uit de muur (gipsplaat)
deze zal dus op de hoogte van de speakers moeten komen...  maar volgens Ge gaat dit lukken :-)
Mooi! Weer een verbetering. Zo blijft je HT in progress ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Fabian92

Leuk dat er hier weer wat 'actie' is  :laugh: Hopelijk verbeterd het laag  ;)
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

hoekie

Citaat van: HTip op april 16, 2009, 22:16:28
Als Bjorn hetzelfde bereikt als bij mij is het vast een zeker een blijvertje. Zul je dan wel zien. Als het goed is kan je de sub niet plaatsen en als je hem "uitschakeld" mis je 'm ;)
Mooi! Weer een verbetering. Zo blijft je HT in progress ;D

We zullen zien, ik ben benieuwd.

Zou mooi zijn de speakers, dan heb ik ze als side en back speakers.
Scheelt ook weer ruimte achterin de HT.

hoekie

Zo, vanavond weer ff een film gekeken.
Samen met de vrouw "step up" gekeken.

Wat me opviel was dat ik aan het einde van de film toch weer lipsync had.
Nadat ik de optie 24p op de blu ray speler had uitgezet was het probleem verdwenen.

Nadat ik de 24p optie weer had aangezet en het geluidspoor PCM had gekozen had ik geen lipsync meer.
Terug op Dolby True HD kwam het lipsync probleem weer terug.

Denk dus dat het aan de pana ligt die het Dolby True HD decodeert ?

Uiteraard was het wel weer genieten! Maar je gaat nu op dat lipsync letten en dat is minder...

hoekie

#1173
Ik dacht vanavond; ff lekker die kleine in bed doen, ff voorlezen, de dag doorspreken en dan naast hem in slaap vallen  ;D  maar ineens ging de bel.... het is een vreemdeling zeker... ? ;)

Mijn vrouw kwam naar boven; Bjorn staat voor de deur.... Bjorn ? was mijn reactie... die zou toch morgen komen ? Nou nee dus, en het had gelijk! de afspraak stond voor vandaag....

Hup, direct de HT in. SMS 1 aansluiten en meten.....
De positie waar de sub stond was dus niet ok. Bjorn stelde voor de sub onder het scherm tussen de linkerspeaker en centerspeaker te plaatsen. Ook hier leek de sub niet goed uit te komen totdat Bjorn met de microfoon een stukje achter de bank ging meten. Daar zagen we een goede lijn op het scherm komen.

Wat moest er gebeuren ? De bank moest nog 30 cm naar achteren. Dit ging net, anders viel die van het podium af  ;)

Er ging een audio cd in en vervolgens ging er een dvd (film) in voor het afstellen van de sub en dit met het oor. Doe maar wat db erbij... totdat die vond dat het goed was.... resultaat, een laag, ik wist niet dat mijn sub dit kon!

Vervolgens heeft Bjorn via een dvd alle speakers voor multichannel vanuit de blu ray speler en coax vanuit de dvd speler afgesteld, uiteraard voor dts, dolby digital etc ook nog even de sub.

Final test; een stukje van the dark night en the iron man.....  :o ;D

Resultaat; ik heb mijn shakers niet meer nodig! 1 woord geweldig gewoon!

Rest mij even een gat achter de sub in de wand te maken voor het weg werken van de 220 en de subkabel.

Bjorn via deze weg, nogmaals dank voor je hulp, wat ben ik blij, en ik kom binnenkort ff buurten in Hilversum!

Groet,
Hoekie


HTip

Wat is die Bjorn goed hè? :thumbs-up:

Fijn voor je dat je set nu optimaal klinkt 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive