The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 39 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: Dreamer op januari 15, 2009, 18:51:10
En...hoe bevalt de vloerverwarming totnutoe?

Werkt goed!
Ik ga zaterdag weer ff film kijken...
Het duurt wat langer voor dat het warm wordt.. dat komt mede ook door de tocht van achter het scherm. Je voelt die over de vloer heen gaan... maar ook dat gaat goed komen.

Kan er pas echt iets over zeggen wanneer Ge geweest is en alles dicht maar dan ook pot dicht zit ;)

HTip

Citaat van: hoekie op januari 15, 2009, 20:30:50
Werkt goed!
Ik ga zaterdag weer ff film kijken...
Het duurt wat langer voor dat het warm wordt.. dat komt mede ook door de tocht van achter het scherm. Je voelt die over de vloer heen gaan... maar ook dat gaat goed komen.
Fijn voor je dat de oplossing in zicht is 8)

Citaat van: hoekie op januari 15, 2009, 20:30:50
Kan er pas echt iets over zeggen wanneer Ge geweest is en alles dicht maar dan ook pot dicht zit ;)
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar heb je nog wel ventilatieopeningen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op januari 15, 2009, 20:56:21
Fijn voor je dat de oplossing in zicht is 8)
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar heb je nog wel ventilatieopeningen?

Hoi,

Ja er zit een ventilatierooster maar die hebben we vanaf de buitenkant ff dicht gemaakt omdat daar ook tocht/koude lucht door heen kwam ook al was het rooster dicht.

Ik moet van buitenaf nog een pijp (doorsnee 10 cm) in dit gat stoppen. Een pijp van de opening muur (buitenkant garage) tot het ventilatierooster in de HT. Dit is zo'n 30 a 40 cm diep. Omdat het een spouwmuur is (uiteraard zitten in de muur lucht gaten) komt er via de spouwmuur koude lucht/toch via het ventilatierooster de HT binnen.
Dit hebben we dus tijdelijk ff gedicht omdat er op verschillende plaatsen koude lucht vandaan komt.

Wanneer we alles opgelost hebben gaat dit weer open.

gr. Hoekie

HTip

Helemaal duidelijk! Je hebt trouwens PM ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op januari 15, 2009, 21:17:53
Helemaal duidelijk! Je hebt trouwens PM ;)

Had ik gelezen, thx voor de info! en euh... knallen met die HD1 ;)

HTip

Citaat van: hoekie op januari 15, 2009, 21:19:37
Had ik gelezen, thx voor de info! en euh... knallen met die HD1 ;)
:biggrin: Graag gedaan!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

#981
Wat me vanmorgen ineens te binnen schoot;

In het rolluik zitten 4 tot 6 stuks luchtdoorlaat roostertjes/uitsparingen.
Aangezien het een verspringend rolluik is zal er lucht naar binnen komen.

|                                                   (1e | ) hier zit isofix tegen
|                                                  (2e | ) stukje opening achter rolluik tot isofix
|
|
|
|                                                  (2e | ) hier zitten luchtroosters (dus kan lucht naar binnen komen...)
|

Aangezien Ge aan de binnenkant de eerst laag isolatie tegen het rolluik heeft geplakt (Zie eerste | ) en de roosters in het Tweede | zitten kan er dus makkelijk lucht naar binnen.

Ik kan die roosters met ducktape dicht plakken. Is dat verstandig ?

Gr. Hoekie

Kjelt

Er zal wel iets van ventilatie moeten zijn maar dit hoeft niet veel te zijn, anders krijg je schimmelvorming e.d. Kun je niet iets verzinnen/maken dat je in de winter dichtschuift en in de zomer weer opent?

hoekie

#983
Hier op deze foto kun je ze wel zien... open roosters onderaan rolluik....


hoekie

#984
Citaat van: Kjelt op januari 16, 2009, 13:48:09
Er zal wel iets van ventilatie moeten zijn maar dit hoeft niet veel te zijn, anders krijg je schimmelvorming e.d. Kun je niet iets verzinnen/maken dat je in de winter dichtschuift en in de zomer weer opent?

Ik heb een ventilatie rooster in de bios zitten... die zit aan de andere muur bij de beelden...
Denk dat hier gewoon veel tocht/wind doorheen komt...

Joris1971

Citaat van: hoekie op januari 16, 2009, 13:53:36
Ik heb een ventilatie rooster in de bios zitten... die zit aan de andere muur bij de beelden...
Denk dat hier gewoon veel tocht/wind doorheen komt...

Kun je dat rooster niet dichtdoen?

hoekie

Citaat van: Joris1971 op januari 16, 2009, 15:13:26
Kun je dat rooster niet dichtdoen?

Nee het zijn gewoon openingen in het rolluik...

hoekie

Heb er wat dichtgeplakt... maar dat maakt niets uit...

hoekie


hoekie

 ;D
(nog 1 beeld.. en die is onderweg...)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op januari 18, 2009, 07:24:28
Mooie beelden 8)

thx :-)
Ge wilde Indiana al achter in zijn bus gooien....  :P

hoekie

Ge is vandaag bij ons weer druk bezig geweest.
Folie (dampdicht) aan de binnenkant gemaakt tegen het rolluik aan.
Als er nu nog lucht door heen komt....  :nowink:

Er is nog wel een koud/warm stroming wat nog steeds als tocht aanvoelt.
Blijkt het plafond (zie foto, het stuk zonder de brandwerende platen) echt ijskoud te zijn.
De plavuizen vloer is koud maar het plafond is een keer (misschien wel 2) zou koud.
Waarschijnlijk is dat (ook) nooit bij de bouw geisoleerd geweest.
Boven dit plafond zit het dakterras wat grenst aan onze slaapkamer op de 1e.

Ge (ja sorry... :-)   ) ik morgen toch naar de bouwmarkt en een pak rockwool halen.
Het is tenslotte nu nog open en heb ik de speakers nog niet terug geplaatst.
Zal altijd helpen (mocht dit niet nog de final solution zijn).

Houd jullie op de hoogte... Hoekie gaat naar bed om morgen fit ff te gaan klussen nie.. :-)


Kjelt

Hoekie,
let op dat er wel iets speciaals is met dakisolatie, volgens mij (ben absoluut geen expert) dient dit aan de buitenkant van het dak te worden aangebracht, dit heeft met de dauwtemperatuur te maken (dat is de temperatuur waarbij het vocht condenseert). Dat reken je uit door de buitentemperatuur en de binnentemperatuur via een grafiek (kan ik niet, expert voor nodig) om te zetten. Op het punt waar de dauwtemperatuur is, daar mogen geen houtconstructies zijn anders gaan die rotten. Zoiets is het, vraag aub na bij een expert zeker omdat je een terras erbovenop hebt (zware belasting).

GTDesign

Citaat van: hoekie op januari 24, 2009, 21:25:25
Ge is vandaag bij ons weer druk bezig geweest.
Folie (dampdicht) aan de binnenkant gemaakt tegen het rolluik aan.
Als er nu nog lucht door heen komt....  :nowink:

Er is nog wel een koud/warm stroming wat nog steeds als tocht aanvoelt.
Blijkt het plafond (zie foto, het stuk zonder de brandwerende platen) echt ijskoud te zijn.
De plavuizen vloer is koud maar het plafond is een keer (misschien wel 2) zou koud.
Waarschijnlijk is dat (ook) nooit bij de bouw geisoleerd geweest.
Boven dit plafond zit het dakterras wat grenst aan onze slaapkamer op de 1e.

Ge (ja sorry... :-)   ) ik morgen toch naar de bouwmarkt en een pak rockwool halen.
Het is tenslotte nu nog open en heb ik de speakers nog niet terug geplaatst.
Zal altijd helpen (mocht dit niet nog de final solution zijn).

Houd jullie op de hoogte... Hoekie gaat naar bed om morgen fit ff te gaan klussen nie.. :-)



Kom uit je nest... ;D

hoekie

Citaat van: GTDesign op januari 25, 2009, 11:36:13
Kom uit je nest... ;D

Was er om 10 uur uit. Barstende hoofdpijn... een hoofd vol met zorgen....
ff de woonkamer stofzuigen (moet ook gebeuren) constateer ik in de hoek van de aanbouw dat de plinten los zijn gaan raken. (zie je niet 1,2,3 ivm vitrage die ervoor hangt).
Ik voelen... voelt koud/vochtig aan. Ok, het is de hoek waar de afvoer aan de buitenkant lekt (is bekend bij de aanbouw) waardoor de achtergevel zeik maar dan ook zeiknat is. Slaat het naar binnen ?
Ik kijken op de betonvloer (zover ja dat kunt zien ivm laminaat) en het lijkt in de hoek donkderder te zijn.
Dat zou beteken dat het via mijn vloer naar binnenkomt, zou dat kunnen ?

Je zult begrijpen... mijn hoofd staat niet bij de HT. Daar ligt nog alles open....

hoekie

Citaat van: Kjelt op januari 25, 2009, 11:03:33
Hoekie,
let op dat er wel iets speciaals is met dakisolatie, volgens mij (ben absoluut geen expert) dient dit aan de buitenkant van het dak te worden aangebracht, dit heeft met de dauwtemperatuur te maken (dat is de temperatuur waarbij het vocht condenseert). Dat reken je uit door de buitentemperatuur en de binnentemperatuur via een grafiek (kan ik niet, expert voor nodig) om te zetten. Op het punt waar de dauwtemperatuur is, daar mogen geen houtconstructies zijn anders gaan die rotten. Zoiets is het, vraag aub na bij een expert zeker omdat je een terras erbovenop hebt (zware belasting).

Hoi,

Dank voor je reactie.
Ik had gisteren inderdaad het eea gelezen op internet.

Maar zou alleen rockwool tegen het plafond aanbrengen, alleen het stukje plafond achter het scherm, problemen geven ? De rest van dat witte plafond (gedeelte zonder brandwerende platen) zit het systeemplafond onder.
Dan wil ik nog een klein stukje dicht maken van het systeemplafond naar achter het scherm. Waardoor het systeemplafond afgesloten zit.

Zal straks wel ff foto's plaatsen... nu eerst ff de aanbouw mailen... :-(

Kjelt

Hi Hoekie, je hebt wel verbouwings pech zeg  :(  Hoop voor je dat het een kleinigheidje is, sterkte. Wat betreft je gedeeltelijke isolatie, als het vocht condens weg kan zal het misschien wel meevallen, normaal bij dakisolatie wordt het helemaal waterdicht met butumen gesealed dus dan kan het nergens naar toe, maar goed zoals ik al eerder zei ik ben geen expert, misschien dat er een dakdekker lid is van het forum  ;)

hoekie

Citaat van: Kjelt op januari 25, 2009, 12:23:01
Hi Hoekie, je hebt wel verbouwings pech zeg  :(  Hoop voor je dat het een kleinigheidje is, sterkte. Wat betreft je gedeeltelijke isolatie, als het vocht condens weg kan zal het misschien wel meevallen, normaal bij dakisolatie wordt het helemaal waterdicht met butumen gesealed dus dan kan het nergens naar toe, maar goed zoals ik al eerder zei ik ben geen expert, misschien dat er een dakdekker lid is van het forum  ;)

tja... ik zie het allemaal niet meer zo zitten... barstende koppijn.. en mijn vrouw zit er ook helemaal door heen.
Die kleine voelt dat ... en die gaat de bijdehand uithangen...
Ze is maar met hem naar buiten gegaan... zodat ik even rustig weer de mensen kan gaan inlichten...

Kjelt

makkelijk gezegd van mijn kant maar laat los, doe alsof er niets gebeurd is (nadat je de mails hebt verstuurd), denk er niet meer aan, zorg even goed voor jezelf en je hoofdpijn. Flink wat water drinken tegen de koppijn (met paracetamolletje) en ga lekker met je vrouw en kind buiten in de zon in het bos of strand ofzo wandelen, alle spieren even aanspannen (8 seconden) diep ademhalen, dan alle spieren loslaten en uitademen, aantal keren herhalen. Dan even de zinnen verzetten, het huis uit (want dat is nu dus even een negatieve associatie voor je) en ga wat anders doen.