The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op december  8, 2008, 10:24:20
Hahaha mooi man.

Kun je ook iets gedetailleerder vertellen hoe het nu is tov het beeld met je HD-ready Sony beamer?

Sony HD ready ?

celerontje

Ik denk dat ie de TW10 bedoeld.
Ik denk dat iedereen wel verschil ziet, zelfs een blinde! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op december  8, 2008, 11:03:35
Vaak kan je wel bij de MultiChannel ingang het het volume van de sub compenseren.
Maar verder moet je eigenlijk alles gewoon in ee BD speler zelf afstellen.
Alleen is één ding een beetje jammer:
Je hebt denk ik in de Rotel(debotel :D) de crossover op ca. 80 HZ staan, terwijl de Panasonic BD speler een VASTE crossover heeft van 100.
Maargoed, verder is het een erg mooie speler, ik heb 'm zelf ook.
Als je een Marantz ofzo hebt, kan je crossover instellen in de speler zelf, maarja, soms is het wikken of wegen.

Hoekie, is je subwoofer al helemaal goed afgesteld?

Ola!
Nee... heb nog niets gedaan met je adviezen, sorry... druk sinterklaas weekend gehad en ff tijd aan die kleine besteed :-)
Goed dat je er even over begint de 100hz. want de sub staat nu nog handmatig op 80 en dit moet ik ff naar 100 zetten... dan zal ik de rest in de voorversterker ook naar 100hz moeten brengen.

hoekie

Citaat van: celerontje op december  8, 2008, 11:07:13
Ik denk dat ie de TW10 bedoeld.
Ik denk dat iedereen wel verschil ziet, zelfs een blinde! ;D

:-)
zelfs mijn vrouw zag het....  ;) :P

celerontje

De cross op de subwoofer zelf moet HELEMAAL open, dus alles doorlaten.
Want de crossover wordt al geregeld door je processoren.
Nu mis je zelfs een gedeelte van het LFE kanaal, omdat die tot 120 HZ kan gaan, onafhankelijk van je bass-management.

Lijstje:
Vertraging instellen op de BD speler (kan alleen in miliseconden bij de Pana, dus zelf even uitrekenen)
Zelfde afstanden in de Rotel.
Rotel en Pana op 100 HZ
Met DVE geluid kalibreren via de Denon DVD speler.
Zelfde kalibratie doorlopen in de Pana, mocht het afwijken, in de Pana compenseren.
Kom je daar niet helemaal uit, dan kan je natuurlijk gewoon hier je vraag stellen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Thx!

Ik ga hiermee aan de slag 1 dezer dagen...
Mocht ik er niet uitkomen laat ik me wel ff horen  :)

Moet ook opzoek naar een nieuwe TV in de woonkamer.  ... ;D

celerontje

Jij hebt een 7.1 setup, hoe was jij van plan 5.1 vanaf Blu-ray weer te gaan geven?
7.1 is natuurlijk geen probleem.
Als je via Coax luisterd, dan split de rotel simpelweg de signalen voor de achterkanalen-
Maar hoe gaat dat met de Panasonic?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op december  8, 2008, 11:38:43
Jij hebt een 7.1 setup, hoe was jij van plan 5.1 vanaf Blu-ray weer te gaan geven?
7.1 is natuurlijk geen probleem.
Als je via Coax luisterd, dan split de rotel simpelweg de signalen voor de achterkanalen-
Maar hoe gaat dat met de Panasonic?

Klopt ik heb de pana 7.1 analoog aangesloten op de multi input van de rotel 1098
klopt via de denon doet de rotel dat (die heb ik coax aangesloten)

mag er toch vanuit gaan dat een blue ray die 5.1 is ook gewoon 5.1 eruit gooit via de analoge verbindingen...

celerontje

Tuurlijk gooit ie dat eruit, nu problemo.
Maar hoe zit het bij de Pana met het gebruik van achterkanalen?
Komen die bij 5.1 alleen uit je sidespeakers, of uit zowel de rears als de sides?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op december  8, 2008, 12:00:43
Tuurlijk gooit ie dat eruit, nu problemo.
Maar hoe zit het bij de Pana met het gebruik van achterkanalen?
Komen die bij 5.1 alleen uit je sidespeakers, of uit zowel de rears als de sides?

heb ik naar geluisterd.
hij stuurt het echt 5.1 uit alleen naar de sidespeakers.

normaal maakt de rotel (zo ingesteld) van 5.1 -> 6.1 en dan verdeeld die het 6e kanaal over de 2 achter kanalen...

celerontje

Aha, maar ben je daar tevreden mee, of wil je daar wat aan veranderd hebben?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op december  8, 2008, 12:14:02
Aha, maar ben je daar tevreden mee, of wil je daar wat aan veranderd hebben?

Het klinkt goed... maar over hoe meer speakers des te mooier lijkt mij.... want ?

celerontje

#762
In een 5.1 setup staan de surrounds schuin naar je toe gericht, in een 7.1 setup heb je 2 speakers naast je en 2 achter je.
Daarom is het van belang dat deze beide geluid laten horen in 5.1, anders kan er achter een ´gat´ ontstaan in je geluidsbeeld, wat bij een goede 5.1 setup niet echt het geval is, omdat je de speakers in een compromissittuatie hebt opgesteld, oftewel een beetje aan de zijkant en een beetje achter, in het hoekje naar de sweetspot toe, om het zo te zeggen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op december  8, 2008, 12:23:49
In een 5.1 setup staan de surrounds schuin naar je toe gericht, in een 7.1 setup heb je 2 speakers naast je en 2 achter je.
Daarom is het van belang dat deze beide geluid laten horen in 5.1, anders kan er achter een ´gat´ ontstaan in je geluidsbeeld, wat bij een goede 5.1 setup niet echt het geval is, omdat je de speakers in een compromissittuatie hebt opgesteld, oftewel een beetje aan de zijkant en een beetje achter, in het hoekje naar de sweetspot toe, om het zo te zeggen.

klopt, maar ja... dat ga ik nu niet kunnen oplossen... hopelijk komt er veel op blue ray uit in 7.1

bmateijsen

Citaat van: hoekie op december  8, 2008, 12:43:41
klopt, maar ja... dat ga ik nu niet kunnen oplossen... hopelijk komt er veel op blue ray uit in 7.1

Hellboy II - The Golden Army...
Super soundtrack ook!

celerontje

Of de USA versie van Rambo 4, die DTS-HD MA 7.1, de NL uitgave heeft alleen 5.1, maar gelukkig is de USA versie regiovrij.
Narnia Prince Caspian heeft ook 7.1 geluid, ook de NL versie.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dreamer

Citaat van: hoekie op december  8, 2008, 09:33:43
Niets anders dan top!
Akoestisch klinkt het allemaal ook geweldig, had ik niet verwacht.
Omdat deze speakers ver in het hoog gaan (wat ik mooi vind) dacht ik dat dat zou wegvallen met een scherm ervoor.
Niet dus. Het klinkt gewoon geweldig, uiteraard ook door het plafond denk ik.

Perforaties, zie je wel maar alleen in hele lichte scenes.
En geloof me.. met film kijken valt het niet op, alleen als je erop gaat letten.
Ik ben een mierenn....r maar dit stoort mij niet.

Ik vind het echt helemaal top!

Mocht ik bijna zover zijn met mijn Ht (duurt nog wel even  ;)), zou ik dan eens mogen komen kijken?
Hoever zit je trouwens van het doek en hoe groot is de perforatiediameter?



hoekie

Citaat van: Dreamer op december  8, 2008, 16:44:08
Mocht ik bijna zover zijn met mijn Ht (duurt nog wel even  ;)), zou ik dan eens mogen komen kijken?
Hoever zit je trouwens van het doek en hoe groot is de perforatiediameter?

tuurlijk, je bent van harte welkom.

zit ongeveer 3,30 mtr van het scherm.

perforatie is volgens mij 0,5 mm
(klopt dit Gé?)

Dreamer


GTDesign

0.5 mm klopt inderdaad.

Dreamer, zou niet bij Hoekie gaan kijken of het moet je niet uitmaken dat het geld gaat kosten...Als je dat gezien hebt WIL je dat hebben.  ;D

PjotrrrNL

En dan de hamvraag....Wat kost dat doek de vierkante meter?

Dreamer

Citaat van: GTDesign op december  8, 2008, 17:59:26
0.5 mm klopt inderdaad.

Dreamer, zou niet bij Hoekie gaan kijken of het moet je niet uitmaken dat het geld gaat kosten...Als je dat gezien hebt WIL je dat hebben.  ;D

Dat risico zit er inderdaad in. ;D

Dreamer

Citaat van: PjotrrrNL op december  8, 2008, 19:11:26
En dan de hamvraag....Wat kost dat doek de vierkante meter?

Dat zou ik ook wel eens willen weten. :)

donaldk

Staat het niet in zijn webwinkel, dan...

HTip

Citaat van: donaldk op december  8, 2008, 21:33:45
Staat het niet in zijn webwinkel, dan...
Nope, niet het speciale akoestisch transparante doek ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive