The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: Godtoh op augustus 11, 2008, 01:12:30
Galaxy G2-20...
Galaxy 16+ is ook leuk...
http://www.security-systems.nl/contents/nl/d174.html

De 1e is makkelijker zelf te installeren als de 2e.
Heb hem op 2 plaatsen geinstalleerd en dat is wel te doen hoor ;)
Enige probleempje dat je hebt is dat je rekening moet houden met kabels naar je sensoren etc.
Draadloos is ook mogelijk met dat systeem maar dat is niet volledig goed gekeurd (men zegt van wel maar er staat een kantekening bij als het goed is).
Tevens kan de G2 smsen als er een inbraak is oid.
Natuurlijk kan je je ook aansluiten bij een alarmcentrale maar dat kost je weer zoveel meer per jaar.

Tis een tip, zijn ook andere goede systemen maar deze ken ik.

Dank voor de tip, zal eens gaan kijken!

hoekie

Citaat van: jaco op augustus 11, 2008, 06:50:28
Via 5.1 of 7.1 analoge uitgangen (zitten niet op een PS3, maar wel op veel Blu Ray spelers)

Dus HD dts kan via 5.1 of 7.1 analoge uitgang gestuurd worden.
Ik ga in de garage 7.1 draaien dus zou ik voor een BR speler moeten gaan die 7.1 analoog uitstuurd om via mijn rotel 1098 te kunenn genieten van HD DTS ?

Shane One

CitaatWe gaan gewoon een groter scherm maken en de speakers erachter

worden de speakers dan ook op één verhoging gezet?
anders komen de fronts onder het scherm uit

Atmoz

Citaat van: hoekie op augustus 11, 2008, 08:28:17
Dus HD dts kan via 5.1 of 7.1 analoge uitgang gestuurd worden.
Ik ga in de garage 7.1 draaien dus zou ik voor een BR speler moeten gaan die 7.1 analoog uitstuurd om via mijn rotel 1098 te kunenn genieten van HD DTS ?

Als die Rotel dat niet via HDMI ondersteunt wel ja.
Jammer dat een PS3 dan weinig nut heeft.
Het is zoals meerdere mensen aangeven best een fijn apparaat ;)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

LittleNinja

Maar niet iedere BD speler ondersteunt alle formaten op de analoge uitgangen.. Toch?

Citaat van: jaco op augustus 11, 2008, 06:50:28
Via 5.1 of 7.1 analoge uitgangen (zitten niet op een PS3, maar wel op veel Blu Ray spelers)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hoekie

Citaat van: Shane One op augustus 11, 2008, 08:39:10
worden de speakers dan ook op één verhoging gezet?
anders komen de fronts onder het scherm uit

Ga vanmiddag nog ff met Gé brainstormen hoe en wat.
Misschien voor toch een klein podium onder het scherm zodat de speakers ook omhoog gaan ten opzichte van de luisterpositie. Deze bank komt namelijk ook op een podium ivm de basshakers....

Misschien toch de dubbele koof weg (dan meer ruimte voor speakers) .. maar dan moeten we iets anders verzinnen voor de scheiding van de audio en het scherm. (dat zou nu de dubbele koof dus doen)

jaco

#156
Citaat van: hoekie op augustus 11, 2008, 08:28:17
Dus HD dts kan via 5.1 of 7.1 analoge uitgang gestuurd worden.
Ik ga in de garage 7.1 draaien dus zou ik voor een BR speler moeten gaan die 7.1 analoog uitstuurd om via mijn rotel 1098 te kunenn genieten van HD DTS ?
Als je rotel een 7.1 analoge ingang heeft zou dat kunnen.
Afhankelijk van wat je binnen de Rotel allemaal nog kunt doen met analoge inputs moet de Blu Ray speler ook nog bas management en time alignment beheersen. Dat is soms wat problematisch.. (zacht uit gedrukt helaas)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

Citaat van: jaco op augustus 11, 2008, 11:08:46
Als je rotel een 7.1 analoge ingang heeft zou dat kunnen.
Afhankelijk van wat je binnen de Rotel allemaal nog kunt doen met analoge inputs moet de Blu Ray speler ook nog bas management en time alignment beheersen. Dat is soms wat problematisch.. (zacht uit gebrukt helaas)


Ok duidelijk!
Ik denk dan dat ik de rotel rdv 1050 (480P -> 720P door beamer) of denon 2910 (720P) zal aansluiten (1 van 2 ook voor dvd audio) en daarnaast een BR (ps3) ga aanschaffen. Laatste via HDMI naar de beamer.

Maar nu ik een PS3 wil zit ik natuurlijk met de Beamer.... waarom dan geen full hd (tw1000 bijvoorbeeld)
De TW700 is nog leverbaar via ITC (net vernomen...) maar ja.. full hd...

Wat moet ik doen.... Verschil tussen beide beamers is wel 1000 euro ... of nog eens iets meer dan 2000 euro voor de TW2000.....   ??? ???

croje

#158
Ik zeg: full HD :) dat hoort toch wel in zo'n mooie dedicated ruimte vind ik! Je kan sowieso eens vergelijken tussen 720 en 1080 tijdens een demo, en dan beslissen of je het de meerprijs waard vindt. (zorg wel voor ongeveer zelfde schermgrootte en afstand als je dat doet)

jaco

Citaat van: LittleNinja op augustus 11, 2008, 10:00:25
Maar niet iedere BD speler ondersteunt alle formaten op de analoge uitgangen.. Toch?
Nee, zeker niet, een redelijk goed overzicht is wel te vinden online zoals bijvoorbeeld: http://www.blu-ray.com/players/compare.php (bij Regio B kijken voor Europa)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Citaat van: hoekie op augustus 11, 2008, 11:19:56
Wat moet ik doen.... Verschil tussen beide beamers is wel 1000 euro ... of nog eens iets meer dan 2000 euro voor de TW2000.....   ??? ???
Je kunt alleen voor jezelf bepalen hoe veel je uit wilt geven.

Als jij hoofdzakelijk nog DVD kijkt en geen HDTV sateliet receiver of kabel aansluiting hebt zou je met een 720 projector prima kunnen leven.

Wel zijn de 1080p projectoren al in de 2e a 3e generatie, en dus 4 generatie's nieuwer dan de meeste 720p projectoren. Er is natuurlijk enige ontwikkeling geweest in die tijd.

Ik denk als je naar Blu Ray over wil stappen het zonde zou zijn om nu nog een 720p projector te kopen denk ik.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

Citaat van: jaco op augustus 11, 2008, 11:34:50
Je kunt alleen voor jezelf bepalen hoe veel je uit wilt geven.

Als jij hoofdzakelijk nog DVD kijkt en geen HDTV sateliet receiver of kabel aansluiting hebt zou je met een 720 projector prima kunnen leven.

Wel zijn de 1080p projectoren al in de 2e a 3e generatie, en dus 4 generatie's nieuwer dan de meeste 720p projectoren. Er is natuurlijk enige ontwikkeling geweest in die tijd.

Ik denk als je naar Blu Ray over wil stappen het zonde zou zijn om nu nog een 720p projector te kopen denk ik.

Ik laat wel kabel aanleggen... en in de toekomst wil ik dus wel HDTV daar kunnen kijken.
Overstap naar BR is omdat je dan ook weer wat meer uit je huidige dvd's haalt en ook uit de beamer.

celerontje

Wat wel een minpunt van de TW1000 is dat ie geen 1080p/24 ondersteund.
Dus je zult je Blu-ray's dan op 1080p/60 moeten kijken, met dezelfde 3:2 judder als bij 720p projectie.
Dus denk hier over na.
Er zijn trouwens genoeg andere projectoren die 24 hz wel ondersteunen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

#163
Hoekie, als ik zo vrij mag zijn: je laat nu een fantastisch HT bouwen door Gé. Je audio is goed verzorgd, dat heb ik al wel gezien.
Als ik jou was zou ik nu gelijk de overstap maken naar 1080p. Gé is er nu, je kunt direct alles in 1x goed ophangen en je kunt jaren mee.

Vorig jaar was 1080p nog erg duur, maar nu heb je met bv de BenQ W5000 (mijn topfavoriet op het moment), de Optoma HD-80, de Epson TW-1000 (of 980), de Sony VW-40 en de Mitshibushi HC-5500 'betaalbare' 1080p projectoren die volgens mij heel veel waar voor hun geld bieden. Het moet natuurlijk in je mogelijkheden liggen, maar zou het zeker goed overwegen. Dat de stap naar een TW-2000 of HD1 te groot is kan ik me voorstellen (is het voor mij ook op dit moment).

Nadeel van de DLP projectoren is de afstand en lastige plaatsing, maar daar kan Gé ongetwijfeld in adviseren.
Good luck.

JeKa

Als je de middelen hebt, doe het dan in één keer goed! Je zal eerst wel tevreden zijn met 720p, maar de kans is erg groot dat het binnen een jaar al begint te kriebelen en dan wordt het pas echt een dure grap.  ;)

LittleNinja

Misschien is het te overwegen om toch nog even te wachten. Wanneer het budget het niet toelaat heb je sowieso geen keuze op dit moment. Maar verder ben ik ook wel benieuwd wat de prijzen van beamers het komende jaar gaan doen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DD2

Citaatin de toekomst wil ik dus wel HDTV daar kunnen kijken.
Overstap naar BR is omdat je dan ook weer wat meer uit je huidige dvd's haalt en ook uit de beamer.

hups.. gelijk overstappen naar Full HD..  op 1 been kun je niet leven..  ;)

HTip

Als je nog nooit geprojecteerd hebt en je neemt een goede 720p beamer dan weet je niet wat je ziet. Dat is de reactie die ik nu krijg. Door de grootte van het scherm krijg je waarschijnlijk zowiezo al een reactie van... WOW!!

FullHD wordt de komende jaren steeds goedkoper. BR-spelers worden steeds meer mainstream, BR-discs worden betaalbaar en dan gaat het grote publiek om. Als je bij een MediaMarkt naar binnen stapt zie je dat BR nog lang niet mainstream is.

Even iets anders. Ziet er allemaal al erg goed uit. Gé is weer lekker bezig 8) Ben benieuwd naar het eindresultaat...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SpeedyAndré

Er worden regelmatig gebruikte 1080p beamers aangeboden (ook bij Gé), misschien past dat beter in je budget :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Sonic Circle

#169
Is ook zo Htip.

Maar Full HD is misschien nog niet zo mainstream, als je het 'verstandig' aanpakt als je een beperkt budget hebt, kom je wel heel ver.

Voorbeeld: koop nu een HD-DVD speler voor weinig en je kunt voor € 6 per stuk heel veel heel goede full HD films vinden.
Je krijgt er niet veel meer voor terug, maar bij een investering van € 6 per film hoeft dat ook niet. De gemiddelde DVD levert nu ook niet gek veel meer op.. Daarnaast is de PS3 de meest flexibele BR speler en die geeft ook nog eens een mooi plaatje. Hij werkt prima als upscaler voor normale DVD's, dus ook daarvoor is hij perfect in te zetten. Een PS3 heb je al vanaf € 399. Als je goed zoekt, zijn er ook voor Blu-Ray films genoeg aanbiedingen te vinden, waarbij de films dan absoluut geen € 25 / stuk of meer hoeven te kosten.

Op bovenstaande wijze is mijn collectie HD-DVD's al gegroeid naar 35 of meer stuks en BR zijn er geloof ik 6 of 7. Met prijzen varierend van € 5 voor de goedkoopste en € 18 voor de duurste titels (BR, maar een klein aantal).

Felicimo

#170
Misschien een overweging... als je een BenQ w5000 neemt (wat een pracht beamertje is... geniet er nog elke dag van) krijg je van BenQ een mooie Logitech Harmony 1000 afstandbediening kado :P

ps... het wordt een mooie HT, daar hoort ook gewoon FULL HD te draaien

ps ps... een W5000 heb je al rond de 1600 euro... afstand ongeveer 4mtr voor 2,20 breed.
Kef Q7 / Q5 / Q9c / JBL sub E-150p / Denon AVR-2809 / Denon PMA-1500AE / Denon DBP-2012 / Denon DCD-1500AE / Denon DNP-730AE / Micro Seiki BL-51 met Stax ua7 Toonarm / Ortofon Rondo Red / LG OLED 55inch C7 / BenQ W5000 / Dune HD Base 3D


Wishlist: mooie goeie Phono Pre

HTip

Citaat van: Sonic Circle op augustus 11, 2008, 15:14:16
Maar Full HD is misschien nog niet zo mainstream, als je het 'verstandig' aanpakt als je een beperkt budget hebt, kom je wel heel ver.

Heb je ook weer gelijk in. Het hoeft natuurlijk zo heel erg duur allemaal te zijn. FullHD beamers zijn er inderdaad ook 2e hands, dus het kan allemaal low budget.

Op termijn ga ik ook over, maar ben nu nog heel erg tevreden met mijn 720p/1080i set :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: croje op augustus 11, 2008, 11:26:38
Ik zeg: full HD :) dat hoort toch wel in zo'n mooie dedicated ruimte vind ik! Je kan sowieso eens vergelijken tussen 720 en 1080 tijdens een demo, en dan beslissen of je het de meerprijs waard vindt. (zorg wel voor ongeveer zelfde schermgrootte en afstand als je dat doet)

Ik ook ;)
Bel morgen even met ITC voor een demo tussen de verschillende modellen.

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op augustus 11, 2008, 11:52:22
Hoekie, als ik zo vrij mag zijn: je laat nu een fantastisch HT bouwen door Gé. Je audio is goed verzorgd, dat heb ik al wel gezien.
Als ik jou was zou ik nu gelijk de overstap maken naar 1080p. Gé is er nu, je kunt direct alles in 1x goed ophangen en je kunt jaren mee.

Vorig jaar was 1080p nog erg duur, maar nu heb je met bv de BenQ W5000 (mijn topfavoriet op het moment), de Optoma HD-80, de Epson TW-1000 (of 980), de Sony VW-40 en de Mitshibushi HC-5500 'betaalbare' 1080p projectoren die volgens mij heel veel waar voor hun geld bieden. Het moet natuurlijk in je mogelijkheden liggen, maar zou het zeker goed overwegen. Dat de stap naar een TW-2000 of HD1 te groot is kan ik me voorstellen (is het voor mij ook op dit moment).

Nadeel van de DLP projectoren is de afstand en lastige plaatsing, maar daar kan Gé ongetwijfeld in adviseren.
Good luck.

Da's waar.
Daarom zit ik ook zo te twijfelen .. maar ik ga morgen even een afspraak maken met ITC voor een demo.

hoekie

Citaat van: JeKa op augustus 11, 2008, 11:55:57
Als je de middelen hebt, doe het dan in één keer goed! Je zal eerst wel tevreden zijn met 720p, maar de kans is erg groot dat het binnen een jaar al begint te kriebelen en dan wordt het pas echt een dure grap.  ;)

Yep..... daarom ook de twijfel...