SCART->RGBS voor DVD->projector ?

Gestart door jowie, oktober 16, 2001, 12:55:33

Vorige topic - Volgende topic

jowie

Waar kan ik een SCART naar RGBS kabel kopen met 4 BNC connectoren ? Of moet ik die zelf maken ? Hij is nodig om mijn DVD speler aan te sluiten aan een Barco RCVDS Quad 400 die vervolgens mijn Barco projector aanstuurt.

Als ik dit soort kabels tegenkom dan zijn het of alleen R,G en B die naar buiten worden gevoerd, of RGB en HV, en dan ook nog eens als tulp stekker.... maar ik moet BNC hebben en een extra verloopstekkertje dat lijkt me niks.

J.A.F._Doorhof

Ik zou voor je kunnen informeren bij Oehlbach, zal dat overmorgen eens doen (post hier nog wel). Ik ben echter bang dat dat ook allemaal met tulps is.

OF toch zelf maken, als je een beetje handig bent met een soldeerbout is het redelijk makkelijk te doen.

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/faq/vga2rgb/scart.html

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jowi

Ja zelf maken zou niet zo'n probleem zijn maar ik raak een beetje in paniek als ik allerlei electronica in de connector moet inbouwen. Ik heb inmiddels wel een kant en klaar kabel gevonden op  :

http://www.lektropacks.co.uk/acatalog/Lektropacks_Online_Prolink_Cables_23.html

Het gaat om #PSCRGBS0. Zou dit iets zijn ?

Deze heeft wel 4x BNC out erop, maar waarschijnlijk gebruiken zij dus het composiet pinnetje als gecombineerde HV sync, maar volgens mij is dat hetzelfde als RGBS ?

Ik heb inmiddels wel beeld uit de Barco gekregen maar dat ziet er niet goed uit. Ik heb de boel nu als volgt aangesloten :

- S-Video kabel van DVD speler naar Barco Quad 400 RCVDS
- R,G,B en Sync van Barco Quad 400 RCVDS naar Barco 600
- 15 pins remotecontrol kabel (1:1) van RCVDS naar Barco 600

Zonder de 15 pins remotekabel heb ik helemaal geen beeld. Het beeld wat ik nu heb rolt, en heeft aan de zijkanten verstoringen. Het lijkt erop dat hij mijn S-video signaal niet begrijpt.

Aan de zijkant van de Barco 600 zitten een 8 tal LED's, 6 gele, 1 groene en 1 rode. De groene en rode zijn uit, de gele zijn allemaal aan. Ik heb begrepen dat de gele led's controlelampjes zijn voor de voeding, en dat de rode en groene aangeven of er signaal is met sync ? Weet iemand daar iets meer over ?

J.A.F._Doorhof

Ik weet weinig van Barco af, maar als je beeld rolt mis je een sync signaal.

Als je sync mist, dan heb je OF een rollend beeld OF een stilstaand beeld.

Ik dacht even uit mijn hoofd bij een rollend beeld mis je de verticale sync, en bij stilstaand de horizontale. Maar dat kan andersom zijn.

Rob is meestal de man die wat weet van Barco, die zal wel reageren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Jowie

Zonder de rcvds werkt de barco 600 niet of je moet een klein kastje hebben wat je meteen achter op de plug steekt waar nu de kabel van de rcvds zit
Als je een scart naar tulp rgb s koopt kun je verloop stukjes kopen van tulp naar bnc
De vervorming kun je afstellen met de potmetertjes onder de kap daar zal ook wel een pot zitten voor vertical hold maar het is lang geleden dat ik zo'n ding in handen heb gehad

Rob

Tapeshirt

Ha mensen,

Ik heb ook zo'n barco 600, maar wat is het verschil tussen het kleine kastje achterop en die grote 19" bak? zijn er op die bak meer mogelijkheden voor aansluiten? of bediening?
Is er trouwens ook iemand die een site weet of een andere link waar ik een gebruiksaanwijzing vandaan kan toveren? die heb ik nl niet(stom he!) En dat lijkt me achteraf toch wel handig voor het convergeren onder andere!
Alvast bedankt!

vriendelijke groet,

Berend