The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Marco66

Citaat van: Jean Sibelius op december 18, 2019, 13:42:28
De PS Audio DirectStream Power Plant P15 en Stellar Power Plant P3 zijn gearriveerd en aangesloten :colgate:

Ze komen allebei splinternieuw uit de doos, dus ik laat ze eerst maar eens rustig laten wennen aan de nieuwe situatie.


Groeten, Jan

Ben benieuwd of je in een al zeer verzorgde topset verschillen gaat waarnemen.
Have fun.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

skyfox

Esthetisch niet direct een pleaser wat mij betreft, maar ook ik ben wel héél erg benieuwd naar wat je voor veranderingen gaat waarnemen. En hopelijk verbeteringen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: Marco66 op december 18, 2019, 13:46:37
Ben benieuwd of je in een al zeer verzorgde topset verschillen gaat waarnemen.
Have fun.

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 18, 2019, 13:48:02
Staan wel mooi in je ruimte  ;D

Citaat van: skyfox op december 18, 2019, 13:51:08
Esthetisch niet direct een pleaser wat mij betreft, maar ook ik ben wel héél erg benieuwd naar wat je voor veranderingen gaat waarnemen. En hopelijk verbeteringen!

Bedankt allemaal! Ik zal de komende periode goed gebruiken om te evalueren wat de PS audio's doen in mijn set-up en nagaan of er een optimum is qua prijs/prestatie-verhouding.

Op dit moment is mijn front-end (Trinnov, NAS, Switch en Router) aangesloten op de P3 en zijn de twee VAC's zijn aangesloten op de P15. Dit noem ik even config1.

In ieder geval interessant om te zien wat de stroomvoorziening doet in de ruimte. Ik krijg momenteel 232.5 Volt binnen op de dedicated fase voor mijn audiogroepen met een THD van circa 3.2%. Zal later vanavond eens kijken of daar nog verloop in zit. De P15 maakt daar momenteel 229.9 Volt van met een THD van 0.1%. De VACs samen verbruiken momenteel ongeveer 445W. Wat de P3 doet weet ik niet. Die heeft iets 'slechtere' specificaties en daar zit ook geen display op om uit te lezen wat er gebeurd (maakt het apparaat in verhouding natuurlijk ook goedkoper).

Ik wil later toch ook de JC-1s eens aansluiten op de P15 om te kijken wat er dan gebeurd (config2), al was het maar om te weten hoeveel vermogen die ongeveer trekken. Later gaan alle apparaten samen op de P15 (config3). De P15 kan maximaal 1200Watt genereren, dus dat moet voldoende zijn. Daarna de VACs en JC-1's weer rechtstreeks in het stopcontact en de front-end in de P15 (config4) en daarna het front-end terug naar de P3 met de eindversterkers in het stopcontact (config5).

Gewoon in stapjes 'downgraden' en dan merk ik het vanzelf of er apparaten zijn die baat hebben bij regeneratie en zo ja, hoeveel.

De P3 en P15 blijven in principe nog tot ergens begin 2020 staan, dus ik heb nog even de tijd.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo


Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op december 18, 2019, 18:54:14
Interessant!

Mooi! 8) Ik probeer dit topic interessant te houden.

Ondertussen weer wat verder met het luisteren naar de PS audio P3 en P15. Ze hebben sinds woensdag continue aan of in stand-by modus gestaan :colgate:.

Ik ben eigenlijk klaar met het beoordelen van PS audio op de VAC's en dat gaat het hier niet worden. Het doet sommige dingen goed (b.v. iets meer druk in het laag), maar sommige dingen ook niet (verlies van dynamiek alhoewel minimaal). Ik heb op een gegeven moment de linker VAC direct in het stopcontact gedaan en de rechter VAC direct gevoed uit de P15. Het is dan niet meteen dat er een rare asymmetrie in het geluidsbeeld ontstaat, maar het klinkt wel 'vreemd' (iets rommeliger, maar wel dynamischer). Uiteindelijk gaat het bij mij om het live gevoel en dat wordt niet beter met de P15 op de VAC's. Wat ik me overigens ook realiseer is dat ik niet alleen de P15 heb toegevoegd in de set-up, maar ook PS audio powercords (wel de duurdere serie). Het is niet mogelijk om 'even' de AudioQuest Hurricanes op enige manier aan de PS-audio P15 te hangen. Maar eerlijk is eerlijk... als ik EN een P15 EN een extra lange set AudioQuest Hurricane powercords oid moet aanschaffen voor een kleine(?) verbetering(?), dan zie ik daar vanaf (zelfs hier) ;).

Op dit moment heb ik mijn complete front-end op de P15 hangen (Trinnov, Switch, Router, NAS en Oppo). Dat maakt wel muziek en daar hoor ik toch wel mooie dingen/verbeteringen in de weergave (terwijl ik dit zit te typen op mijn laptop zit ik met een dikke grijns de luisteren naar de muziek die voor mij aan het spelen is). :D Mijn vermoeden momenteel is dat de Silent Angel Bonn N8 Switch en de Synology DS918+/DX517 het meeste baat hebben bij de geregenereerde stroom. Als ik alle apparaten aansluit en aanzet dan is dat circa 230W vermogen bij 1.3A. De ingangsspanning varieert in de loop van de dag tussen 220V(!) en 232V met een THD van circa 3.1%. Later op de avond varieert de spanning nog maar tussen 229.8 – 230.1 Volt, maar de THD blijft ongeveer 3.0%. Vanavond nog eens goed luisteren als de spanning stabiel(er) is en er 'alleen maar' vervorming op het lichtnet staat.

Ik heb ondertussen ook met Kevin Hayes (VAC) contact gehad en hij geeft aan nooit (~ showroom, shows, thuis) gebruik te maken van power regeneratoren op de IQ-systemen, maar hij is er niet pertinent tegen (als je maar zorgt voor voldoende vermogen reserves). In het geval van de Signature 200 IQ's minimaal 1000W (de P15 is gespecificeerd op 1200W continue, dus daar ligt het niet aan). Verder goed om te weten dat hij afraadt om multi-sine op de VAC's te gebruiken (een standaard feature op de Power Plants).

Vanavond nog eens verschillende soorten (bekende) muziek de revue laten passeren om te kijken of mijn enthousiasme blijft.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Dank je voor je ervaringen. Zeker ook het onderscheid tussen versterking en front end vind ik interessant. Je bent toch snel geneigd om alles aan te sluiten, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Citaat van: Bas Akkerman op december 23, 2019, 19:56:35
Dank je voor je ervaringen. Zeker ook het onderscheid tussen versterking en front end vind ik interessant. Je bent toch snel geneigd om alles aan te sluiten, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Graag gedaan Bas. Ondertussen ben ik hier bij config5 aangekomen. De P3 op het front-end (Trinnov, NAS, Switch en Oppo) en de P15 ter controle van de kwaliteit van de stroomvoorziening ;). Zoals verwacht is de spanning nu rond de 230V en is de THD 2.9%. De P3 zal daar 230V en 0.1% van maken, maar dat is niet te verifiëren. Ook dit klinkt erg lekker moet ik zeggen. Voorlopig hier maar eens naar blijven luisteren :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Ur25V

Hi Jean,

Zeer interessant resultaat zover.
Probeer je alle configs met en zonder multi-sine?
Ben wel benieuwd naar het argument van Kevin Hayes.

Detail vraag: waarom denk je dat ook de Synology veel baat heeft? Heb je kans gezien om alleen de supply van de Synology te switchen of altijd samen met de rest van de front end?
Waar hangt de UPS bij de testen?

Happy testing :)

Jean Sibelius

Citaat van: Ur25V op december 23, 2019, 23:21:17
Hi Jean,

Zeer interessant resultaat zover.

Hoi Ur25V,

Bedankt voor je (zoals altijd) interessant en terechte vragen :).

Citaat van: Ur25V op december 23, 2019, 23:21:17
Probeer je alle configs met en zonder multi-sine?

Ben wel benieuwd naar het argument van Kevin Hayes.


Ik heb eerlijk gezegd nog nauwelijks gespeeld met de multi-sine optie. Dat is iets voor de komende periode. Ik heb Kevin niet gevraagd waarom hij zo stellig is. Hij is vrij neutraal in het gebruik van power regeneratoren (hij heeft wel de minimale randvoorwaarden aangegeven), maar mbt multi-sine was hij heel resoluut, niet doen! Hij heeft de versterkers ontworpen en gebouwd, dus dan heb ik daar vrede mee.



Citaat van: Ur25V op december 23, 2019, 23:21:17
Detail vraag: waarom denk je dat ook de Synology veel baat heeft? Heb je kans gezien om alleen de supply van de Synology te switchen of altijd samen met de rest van de front end?

Dit is puur op gehoor. De Synology heeft bij de eerste testen niet aan een PS-audio gehangen, omdat ik simpelweg geen kabels tot mijn beschikking heb die lang genoeg waren. Bij het loskoppelen van de VAC's kwam een lange PS-audio beschikbaar (dat was mijn config3 experiment). Toen ik vervolgens de Synology ook vanuit de PS-audio ging voeden, vond ik allemaal nog net wat schoner klinken.

Citaat van: Ur25V op december 23, 2019, 23:21:17
Waar hangt de UPS bij de testen?

De UPS hangt voor de Synology in de keten. Dat is voor mij hetzelfde als geen concessies willen doen met bijvoorbeeld zekeringen uit de stroomvoorziening weghalen (een 'no go'). Zoals verwacht doet de UPS al goede dingen met de stroomvoorziening, maar de PS-audio knijpt er nog meer uit. Ik heb de PS-audio P15 achter de UPC gehangen (voor de scope functie) en de THD zakt tgv de UPS naar 0.5% ipv de 3.0% - 3.2% die ik hier normaal meet. Ik heb een interessant technical paper gevonden, waarin beschreven staat welke soorten vervorming op het net zit en waar een UPS wel iets mee kan doen en waar mee niet (of slechts gedeeltelijk).

https://download.schneider-electric.com/files?p_File_Name=VAVR-5WKLPK_R1_EN.pdf&p_Doc_Ref=SPD_VAVR-5WKLPK_EN&CFID=76608016&CFTOKEN=d9613f7df2d1f595-20FF33C7-FDB3-E154-3F5B2891A564B82D#page11


Citaat van: Ur25V op december 23, 2019, 23:21:17
Happy testing :)

Dank je! Komt goed. We hebben nog contact :D ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tabcam

Is het effect van de PS-Audio P15 minder zonder UPS of maakt het (vrijwel) niet uit? En wat bedoel je met achter? Is dat de UPS tussen de PS-Audio en de apparatuur of eerst de UPS en dan de PS-Audio?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jean Sibelius

Citaat van: TabCam op december 24, 2019, 10:50:22
Is het effect van de PS-Audio P15 minder zonder UPS of maakt het (vrijwel) niet uit?

Ik heb de PS-Audio P15 alleen aan de UPS gehangen om te meten wat de uitgang van de UPS doet. Deze maakt er schijnbaar al ongeveer een 230V sinus van, maar met een THD van (nog) 0.5%. PS-audio raadt overigens af om enige filtering voor de PS-audio te plaatsen (maar dat doe ik ook niet). Het was vooral een experiment/meting om te achterhalen wat de UPS al verbeterd qua stroomvoorziening.


Citaat van: TabCam op december 24, 2019, 10:50:22
En wat bedoel je met achter?

Ik voed mijn Synology DS918+/DX517-combi direct vanuit de UPS (dus de NAS staat achter de UPS). Op dit moment heb ik de UPS op 1 van de vier uitgangen van de P3 aangesloten. De belangrijkste reden voor mij om een UPS te gebruiken is om robuust te zijn tegen eventuele stroomstoringen. De UPS die ik heb geeft een seintje naar de NAS als de stroom op een gegeven moment wegvalt, zodat deze op tijd en netjes af kan sluiten.

Citaat van: TabCam op december 24, 2019, 10:50:22
Is dat de UPS tussen de PS-Audio en de apparatuur of eerst de UPS en dan de PS-Audio?

De UPS voedt alleen de NAS. De Trinnov, switch en Oppo worden direct vanuit de P3 gevoed.

Op dit moment is het voor mij wel duidelijk dat zowel de Trinnov, UPS => NAS als switch baat hebben bij power regeneratie. Belangrijkste observatie hierbij is dat het geluidsbeeld nog verder opentrekt. Het klinkt alsof er een extra laagje aan informatie bijkomt. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het verder verlagen van het ruisniveau. Nu lekker luisteren. Later nog een keer de P15 terugplaatsen, omdat ik het gevoel heb dat deze nog net dat kleine beetje extra had en dan weer terug naar de 'oude' situatie.

In de tussentijd ook even weer even zo'n 'o, ja momentje'. Als je kabels op een gegeven moment wat kriskras door elkaar liggen, dan is dat niet gunstig voor de muziekweergave :D. Alles ligt nu weer netjes ordelijk en zoveel mogelijk van elkaar gescheiden ;).

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Ur25V

Hi Jan,
Klinkt vergelijkbaar als met het PPP experiment.
Overigens mijn UPS geeft 2xlijn uit. Dus geen neutral en lijn maar 2 x spanning tov aarde.
Wat de NAS direct op de PS audio doet probeer ik niet aan te denken: de UPS blijft erin om dezelfde reden als bij jou: voorkomen van datacorruptie of verlies bij stroomuitval.

Overigens, voor de anderen, mijn UPS staat zelfs niet op de PS audio maar in een andere ruimte.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jean Sibelius

Ondertussen nog wat verder geluisterd naar de P3 (en de P15) met verschillende muziekgenres en het effect van power regeneratie op het front-end in mijn set-up is consistent en positief. De meest plausibele reden is dat de ruisvloer verder daalt waardoor er extra informatie beschikbaar komt in de vorm van zowel micro-details als ruimte informatie. De verbetering is dusdanig significant dat ik daarom besloten heb om een PS audio Stellar Power Plant 3 permanent toe te voegen aan de inventaris van de Mansion :). De P15 wordt waarschijnlijk later deze week opgehaald. De P3 arriveerde nieuw in de doos, dus die P3 blijft hier gewoon staan :D :D. Kan ik tijdens de vakantie nog even genieten van deze nieuwe aanwinst. Volgens mij ben ik nu wel klaar qua stereo... >:D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Citaat van: Bas Akkerman op december 30, 2019, 21:34:15
Ook die prijs vind ik wel meevallen eigenlijk.

Klopt :). Relatief gezien is dit inderdaad niet een hele grote aanschaf (adviesprijs E2669). Een jaar geleden heb ik in 1 week tijd de VAC's, Schnerzingers en AudioQuest powercords besteld, dat was een grotere aanslag op het audio-potje ;). Desalniettemin... voor genoemde adviesprijs kun je ook andere leuke dingen doen, dus het moet wel de moeite waard zijn om zo'n aanschaf te doen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Gefeliciteerd met de aanschaf, Jan! De Mansion wordt weer een stukje indrukwekkender, als ik je verslag mag geloven. Veel luisterplezier weer gewenst! Op naar wat 2020 je gaat brengen :) Fijne jaarwisseling!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op december 30, 2019, 22:48:26
Gefeliciteerd met de aanschaf, Jan! De Mansion wordt weer een stukje indrukwekkender, als ik je verslag mag geloven. Veel luisterplezier weer gewenst! Op naar wat 2020 je gaat brengen :) Fijne jaarwisseling!

Dankjewel Richard. Iedere keer weer een (klein) stapje verder in de richting van realistische muziekreproductie ;). Op dit moment nog geen concrete plannen qua HT/hifi voor de komende periode (maar dat kan natuurlijk altijd veranderen :blink:). Jij succes met het afronden van jouw thuisbioscoop project en alvast de allerbeste wensen voor jou en je familie voor 2020.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Teejoo

Ik denk ook dat zo'n regenerator ook alleen maar belangrijker wordt met die extra belasting en vervuiling van ons stroomnet in de toekomst door zonnepanelen, EV's, warmtepompen etc.

Filtert de P3 ook nog?

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  1, 2020, 09:52:28
Jan dat is weer een mooie aanwinst  :headbanging:

Dankjewel Nico! Weer een stapje dichterbij richting... tja, wat eigenlijk ;)

Citaat van: Teejoo op januari  1, 2020, 10:06:17
Ik denk ook dat zo'n regenerator ook alleen maar belangrijker wordt met die extra belasting en vervuiling van ons stroomnet in de toekomst door zonnepanelen, EV's, warmtepompen etc.

Filtert de P3 ook nog?

Ik vind het inderdaad opvallend hoeveel verstoring er nog op het net zit (ondanks het gebruik van een dedicated fase met eigen aardpen) en wat de invloed van deze verstoring is op het front-end.

De P3 heeft 4 uitgangen en kan continue 300W geregenereerde stroom leveren over deze 4 uitgangen.

Als de set-up meer verbruikt dan 300W continue, dan kun je er voor kiezen om 2 uitgangen gefilterd te laten spelen. Ik heb verder niet geluisterd naar deze optie, omdat mijn inziens filteren altijd een compromis is in vergelijking met complete regeneratie. Maar deze optie biedt wel de mogelijkheid om de P3 ook in systemen te gebruiken waar meer dan 300W continue vermogen nodig is en waar maximaal 2 apparaten duidelijk baat hebben bij complete regeneratie.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Wat ik me afvraag, zou een regenerator een vervanging kunnen zijn van een complete dedicated groep? Normaal gesproken geldt garbage in is garbage out, maar het lijkt me dat de regeneratie dat compleet onderuit haalt. Dan is alleen de overdracht van een regenerator naar de componenten nog van belang. Of zijn er nog factoren bij het regenereren die niet door de regeneratie worden aangepakt?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op januari  2, 2020, 08:40:43
Wat ik me afvraag, zou een regenerator een vervanging kunnen zijn van een complete dedicated groep? Normaal gesproken geldt garbage in is garbage out, maar het lijkt me dat de regeneratie dat compleet onderuit haalt. Dan is alleen de overdracht van een regenerator naar de componenten nog van belang. Of zijn er nog factoren bij het regenereren die niet door de regeneratie worden aangepakt?

Hoi Richard,

Daar heb ik zelf ook aan gedacht, maar ik zou persoonlijk nog steeds altijd eerst de keuze maken om minstens een dedicated groep aan te leggen.

Twee redenen (misschien zijn er meer):
- Hoe minder PS audio hoeft te regenereren hoe beter (door PS audio zelf aangeven).
- Met een regenerator kun je tot een maximale hoeveelheid vermogen regenereren. Kevin Hayes (ontwerper/eigenaar van VAC) gaf aan dat voor mijn VAC-versterkers minimaal 1kW geregenereerd vermogen nodig is (factor 4 – 5 bovenop het daadwerkelijke verbruikt vermogen) om het zonder problemen te laten werken (dus ik had in feite een P20 nodig gehad blijkt achteraf). Als je dat principe toepast op de rest van mijn set-up, dan heb ik een vermogen (in Euro's) nodig om alle apparatuur te voorzien van schone stroom.

De P15 is overigens ook nog even bij een kennis van me geweest die af en toe een hinderijke brom op zijn net heeft staan (soms zelfs via de speakers hoorbaar). Die was met de P15 compleet verdwenen. Verder bleek er zijn situatie weldegelijk een duidelijk waarneembaar voordeel te zijn door regeneratie (bovenop het feit dat de brom weg was).

Dus er zijn nog steeds hele goede redenen om eerst te starten met een dedicated groep. Of regeneratie daarna nog wat doet hangt dan af van de specifieke omstandigheden.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Maakt de P3 eigenlijk nog geluid? Ik heb ook 2 dedicated groepen, 1 voor de versterking + subwoofers en 1 voor de processor, bronnen, switch en projector. Wellicht hier ook interessant  om een P3 op die laatste groep te zetten.

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op januari  2, 2020, 08:56:58
De P15 is overigens ook nog even bij een kennis van me geweest die af en toe een hinderijke brom op zijn net heeft staan (soms zelfs via de speakers hoorbaar). Die was met de P15 compleet verdwenen. Verder bleek er zijn situatie weldegelijk een duidelijk waarneembaar voordeel te zijn door regeneratie (bovenop het feit dat de brom weg was).

Ik had hem zojuist aan de telefoon en hij heeft een bestelling geplaatst voor een P20 O0. Machtig mooi apparaat, wat in zijn situatie mooie dingen gaat doen :D

Citaat van: Teejoo op januari  2, 2020, 12:02:01
Maakt de P3 eigenlijk nog geluid? Ik heb ook 2 dedicated groepen, 1 voor de versterking + subwoofers en 1 voor de processor, bronnen, switch en projector. Wellicht hier ook interessant  om een P3 op die laatste groep te zetten.

De P3 maakt geen geluid :). Wordt volledig passief gekoeld, vandaar het advies is om deze niet in te bouwen zodat hij zijn warmte kwijt kan. Ik heb overigens diverse malen gevoeld, maar hij wordt hier nauwelijks warm. Zoals eerder aangegeven heeft de P3 in totaal 4 aansluitingen, dus op basis van jouw lijstje zul je een keuze moeten maken schat ik. Aangezien mijn front-end bestaat uit 5 apparaten heb ik besloten om de router direct op de UPS aan te sluiten (zoals ik eerder schreef zorgt die ook al voor reductie van de verstoring op het net). Prijstechnisch is de P3 een interessante optie :colgate:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)