The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Former member 78


Madhouse

Nog iets meer dan een weekje en dan mag ik deze prachtige ruimte eindelijk komen ervaren, ik heb er super veel zin in ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Peerless Monster

Citaat van: Madhouse op oktober 30, 2013, 09:55:36
Nog iets meer dan een weekje en dan mag ik deze prachtige ruimte eindelijk komen ervaren, ik heb er super veel zin in ;D

Mazellaar! Veel plezier alvast Roy!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

chansig

Citaat van: Madhouse op oktober 30, 2013, 09:55:36
Nog iets meer dan een weekje en dan mag ik deze prachtige ruimte eindelijk komen ervaren, ik heb er super veel zin in ;D

Mooie gewaarwording...verwacht geen spektakel. ;)

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Volgende week ben ik ook van de partij. Mijn meetsetje staat al klaar ;). Ik heb er zin in!
Dutch & Dutch

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Dutch & Dutch

Etiennevh

Ben benieuwd hoe dat klinkt Jan! Zie je volgende week! Moet een hele geruststelling voor jezelf zijn ook dat het nu eindelijk is op het niveau is waar je wilde dat het kwam :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar dat komt nog wel. Alvast veel plezier allen met deze monsterset :headbanging:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: Etiennevh op oktober 30, 2013, 11:52:45
Ben benieuwd hoe dat klinkt Jan! Zie je volgende week! Moet een hele geruststelling voor jezelf zijn ook dat het nu eindelijk is op het niveau is waar je wilde dat het kwam :)

Ik ben ook benieuwd hoe de set :D van Jan klinkt. Over een weekje kan ik het beoordelen ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Citaat van: ArjanR1 op oktober 19, 2013, 10:27:21
Heel goed bezig Jan, ik ga met plezier het vervolg lezen!
Bedankt Arjan. Zie hieronder een verslag van het uiteindelijke resultaat.

Citaat van: RA SUBS op oktober 19, 2013, 10:34:31
MiniDSP op een VR set van $$$$$$$$$  8)

Soms kan een oplossing zo simpel zijn.

Dat van die betere voedingen lijkt me een mooie upgrade.
Klopt de verhouding in het verschil qua aanschafprijs lijkt compleet zoek, maar ze blijken qua werking enorm effectief te zijn (vooral de mogelijkheid om eigen filters te programmeren is ideaal). Let wel: ik 'misbruik' ze alleen voor de subtowers. Wil je full-range gaan 'DSP-en', dan weet ik niet of deze miniDSPs zo geschikt zijn. Er zijn natuurlijk hele mooie andere DSP-systemen, maar dan praat je weer over kEuro's.

Citaat van: chansig op oktober 30, 2013, 09:34:01
Top...hele dip weg ?

Gr Hans
Yep, ik heb de laatste status niet meer gemeten (staat nog wel op het programma), maar tijdens de voorgaande meetsessie was hij nagenoeg volledig verdwenen. Wel bijzonder was om te zien dat door het (ongelukkig) aanpassen van de delay tussen 'subtower' en 'maintower' die 100Hz dip weer terug kan komen. Op basis van hoe het momenteel klinkt, moet hij wel weg zijn ;).

Citaat van: Madhouse op oktober 30, 2013, 09:55:36
Nog iets meer dan een weekje en dan mag ik deze prachtige ruimte eindelijk komen ervaren, ik heb er super veel zin in ;D
Hoi Roy. Goed om te horen! Neem vooral je favoriete opnames mee. En misschien wat 'audiofiel' spul, om te ervaren hoe dat hier klinkt. Ik zal zorgen dat ik Seal klaar heb liggen.

Citaat van: Peerless Monster op oktober 30, 2013, 10:28:20
Mazellaar! Veel plezier alvast Roy!
Het is maar hoe je het bekijkt: "Ingnorance is a bless". Van de andere kant, als het verschil qua luisterervaring voor de situatie bij Roy en hier minimaal is, dan is dat natuurlijk ook wel een lekker gegeven (voor Roy) :).

Citaat van: chansig op oktober 30, 2013, 10:37:28
Mooie gewaarwording...verwacht geen spektakel. ;)
Inderdaad geen spektakel. De vorige keer speelde het systeem nog niet op zijn volle potentieel (toen zat er natuurlijk nog o.a. de dip in de overdracht). Ondertussen klinkt het systeem 'audiofieler' en met meer betrokkenheid als toen jij hier was, maar inderdaad... het systeem doet wat het moet doen, niet meer en zeker niet minder.

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op oktober 30, 2013, 10:45:14
Volgende week ben ik ook van de partij. Mijn meetsetje staat al klaar ;). Ik heb er zin in!
Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt. Dit is natuurlijk in feite een omgeving/systeem, waar 'Synergy Acoustics' zich verre van distantieert :D. Heb niet meer gemeten hoe de overdracht er nu exact uit ziet, mijn voorstel is om eerst te gaan luisteren alvorens iets te gaan meten (misschien komen we wel tot de conclusie dat iets wat goed klinkt heel erg beroerd meet).

Citaat van: Etiennevh op oktober 30, 2013, 11:52:45
Ben benieuwd hoe dat klinkt Jan! Zie je volgende week! Moet een hele geruststelling voor jezelf zijn ook dat het nu eindelijk is op het niveau is waar je wilde dat het kwam :)
Absoluut! Het is uiteindelijk een heel traject geweest, maar ik ben persoonlijk erg tevreden met hoe het nu klinkt. Uiteindelijk nooit het gevoel gehad dat het niet goed zou komen, maar het heeft wel even geduurd (van de andere kant goed dat ik niet over 1 nacht ijs ben gegaan). Ben benieuwd of je verschil(len) ervaart met de vorige keer toen de Confidence C4's in combinatie met de Velodyne DD-18 speelde.

Citaat van: HTip op november  2, 2013, 06:35:00
Jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar dat komt nog wel. Alvast veel plezier allen met deze monsterset :headbanging:
Jij hebt morgen veel belangrijkere dingen op je agenda staan :inlove:, maar ik zou je binnenkort graag een keer willen laten horen wat het uiteindelijk allemaal heeft opgeleverd. Ben natuurlijk ook wel erg benieuwd naar de effecten van de CA-plates na alle lovende reacties hierop het forum. En die achter speakers moeten natuurlijk nog een keer goed afgesteld worden ;).

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  3, 2013, 12:06:08
Ik ben ook benieuwd hoe de set :D van Jan klinkt. Over een weekje kan ik het beoordelen ;).
Morgen is D-day. Neem vooral veel van je favoriete CD's mee. Als je nog wat audiofiel spul hebt, graag! Ik heb hier natuurlijk wel e.e.a. liggen, maar mijn collectie is ook niet alles omvattend. Ben erg benieuwd of je verschillen hoort met je eigen set in een dedicated ruimte versus de situatie hier. Zou helemaal mooi zijn als je nog wat inspiratie op kunt doen voor je eigen situatie.

Tot morgen allemaal (lees: Etienne, Martijn, Nico en Roy) ! Ik zal zorgen dat de set-up is opgewarmd en dat de koffie klaar staat.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Het heeft allemaal 'even' geduurd, maar het Von Schweikert VR10-MKII systeem in Confidence Mansion speelt dan eindelijk op zijn 'volle' potentieel (gegeven de overige randapparatuur die ik momenteel heb staan, waarbij ik Angelie heb moeten beloven dat het nu even blijft zoals het is) ;).

Na de recente implementatie van de miniDSPs is er nog een aparte luistersessie geweest, waarbij de filterinstellingen verder 'getweaked' zijn om dit te realiseren (met tevens in het achterhoofd een 'deadline' van 9 november) ;D. Wat hierbij een beetje vervelend is c.q. was, is dat nieuwe (filter)instellingen in de miniDSPs (normaal gesproken) slechts per kant ge-upload kunnen worden door het wisselen van kabels, dus een snelle A-B-vergelijking zoals bij de Behringer is niet mogelijk. Tenzij... je parallel op 1 laptop eenmaal onder een Apple omgeving en eenmaal onder een Windows omgeving de filterapplicatie draait (iedere omgeving 1 kant besturend vanuit ieder een aparte USB-poort). Vanaf de luisterplek kunnen dan via een Ipad beide filterapplicaties bediend worden, zodat je direct (wel/niet) het effect kunt horen van aanpassingen in de filterinstelling. Gunstig hierbij: de filterinstellingen voor linker en rechter 'subtower' zijn hetzelfde ('lang leve symmetrie!'). Verder blijkt maar weer eens dat iets wat ideaal 'meet' niet per definitie ideaal 'klinkt', dus het blijft een iteratief proces waarbij luisteren naar diverse soorten muziek (o.a. (live) opnames van Tori Amos, Eva Cassidy, Nils Lofgren, Yim Hok Man, ...) uiteindelijk de doorslag geeft. Verder blijkt het o.a. erg belangrijk om de vertraging tussen de 'maintowers' en de 'subtowers' exact af te stellen, wat het verschil maakt tussen een audiofiel goed klinkend systeem versus een idem systeem, maar dan met een extra realiteitsgevoel als bonus (bizar om te merken wat o.a. het effect is van 0.05 mSec delay verschil tussen de 'maintowers' en de 'subtowers' en hoe minuscule aanpassingen in de filterinstellingen direct waarneembaar zijn). Het is in ieder geval wederom een enorm leerzaam traject geweest, maar voorlopig blijft het nu even zoals het is  (lees: even geen grote uitgaven).

Nog wel even verder voor wat betreft de 'subtowers' met wat klein puristisch werk zoals audiofiele zekeringen en nagaan of en welk effect de instelbare en gestabiliseerde voedingspanning naar de miniDSPs heeft (op dit moment staat deze ongeveer op 12 Volt, maar de gekozen ingangsspanning schijnt ook nog mogelijk effect te hebben). Ik verwacht hiervan echter geen enorme 'oh' en 'ah' momenten meer (is wat mij betreft ook niet meer nodig, want ik ben heel erg tevreden met het huidige resultaat), maar ik het wil het natuurlijk wel onderzoeken ;).

Daarnaast heb ik nog de Velodyne DD-18 staan en twee Dynaudio Confidence C1's, die ik voorlopig verder ga integreren samen met de VR10-MKII's en de Dynaudio Confidence C4's tot een 6.1 systeem. In de praktijk blijkt de DD-18 toch net een paar Hertz lager door te trekken dan de 'subtowers' van het VR10-systeem en dat is tijdens film kijken 'best lekker'. Of ik uiteindelijk 6.1 of toch met 4.1 ga spelen zal de toekomst verder uitwijzen ('heeft geen haast'). Een extra center zie ik niet zitten...

Op deze plek past een dankwoord richting Koen die me uitermate deskundig heeft geholpen bij de diverse akoestische metingen van de afgelopen maanden, het denkwerk en het zoeken en uitwerken van deze oplossing en verder een dankwoord richting Albert Von Schweikert en Cor Dekker voor hun input tijdens de laatste maanden.

Hieronder een foto van de feitelijke implementatie (sorry voor de vette vingers). Als je het zo ziet stelt het (inderdaad) allemaal niet zo heel veel voor ;).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Mooi dat alles nu voor elkaar is! Proficiat (om het op zijn Brabants te zeggen). :clapping:

Heb je bij Angelie nog wel een slag om de arm gehouden voor wat betreft een nieuwe streamer? Dat wordt nu toch wel een keer tijd. ;)

Veel plezier morgen! ik ben benieuwd naar de verslagen.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

AbZ

Als je ergens aan Trinnov denkt dan is het hier wel,
en als je toch een nieuwe streamer zoekt...

Martijn M

Citaat van: Jean Sibelius op november  8, 2013, 16:02:27
Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt. Dit is natuurlijk in feite een omgeving/systeem, waar 'Synergy Acoustics' zich verre van distantieert :D.

Geenszins hoor!
Dutch & Dutch

yorkie13


HTip

Mooi dat je geluid precies op tijd voor de M&G in orde is. Dat wordt genieten morgen.

Veel plezier allemaal!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

chansig

Mooi en een geweldige foto. Een haakse plug van drie euro en een minidsp die het verschil maken. Wat een audiofiele gruwel.

Nou dan kan de afspraak die we toen gemaakt hebben omgezet gaan worden....zal wel ergens in het nieuwe jaar worden. Dus ik hou hem warm.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Citaat van: clockwork op november  8, 2013, 16:22:45
Mooi dat alles nu voor elkaar is! Proficiat (om het op zijn Brabants te zeggen). :clapping:
Bedankt! Aan deze kant van de lijn een blije Brabander :)

Citaat van: clockwork op november  8, 2013, 16:22:45
Heb je bij Angelie nog wel een slag om de arm gehouden voor wat betreft een nieuwe streamer? Dat wordt nu toch wel een keer tijd. ;)
Ik ben bang dat ik alle onderhandelingsruimte al heb weggegeven eerder dit jaar bij de aanschaf van de VR10's, dus een nieuwe streamer of wat dan ook zal nog even moeten wachten. Heb op dit moment een 2TB harde schijf staan en de Oppo doet op zich zijn werk netjes.

Citaat van: clockwork op november  8, 2013, 16:22:45
Veel plezier morgen! ik ben benieuwd naar de verslagen.  ;D
Bedankt! Was wat mij betreft wederom een zeer geslaagde M&G (wederom erg gezellig en mooie dingen gezien/gehoord)! De cadeaus die ik heb gekregen kunnen alweer dubbel en dwars uitgegeven worden :-X.

Citaat van: AbZ op november  8, 2013, 16:32:46
Als je ergens aan Trinnov denkt dan is het hier wel,
en als je toch een nieuwe streamer zoekt...
Ik heb rond de zomer hierover contact gehad met Ron. Hij gaf toen al aan dat de 'Trinnov' het ultieme zou zijn. Helaas: voorlopig geen nieuwe streamer en zeker geen Trinnov (anders kan ik tevens op zoek naar een nieuwe vriendin en dat is het me niet waard) ;) :D

Citaat van: RA SUBS op november  8, 2013, 18:14:05
gewoon een grote stapel subwoofers met MiniDSP :D
Klopt, niet meer en niet minder :).

Citaat van: HTip op november  8, 2013, 20:49:04
Mooi dat je geluid precies op tijd voor de M&G in orde is. Dat wordt genieten morgen.

Veel plezier allemaal!
Bedankt Philip! Was inderdaad strakke planning, maar het is uiteindelijk gelukt! Zoals hierboven al geschreven een paar mooie dingen gezien/gehoord die aan de collectie toegevoegd moeten worden. Qua beleving zit het ondertussen ook wel goed, ik zat achter de bank met rode oogjes tijdens het optreden van Pink toen ze 'family portret' zong (gelukkig heeft niemand dat gezien) ;).

Citaat van: Etiennevh op november  9, 2013, 00:14:05
Morgen weer die kant op! Gezellig!
Zekers en en helaas weer veel te snel voorbij :-\.

Citaat van: chansig op november  9, 2013, 09:49:03
Mooi en een geweldige foto. Een haakse plug van drie euro en een minidsp die het verschil maken. Wat een audiofiele gruwel.

Nou dan kan de afspraak die we toen gemaakt hebben omgezet gaan worden....zal wel ergens in het nieuwe jaar worden. Dus ik hou hem warm.
Klopt. Qua verhouding prestatie/Euro zeer hoog scorend in deze set-up. Als iemand een gouden plug heeft, dan wil ik natuurlijk altijd wel even een A/B-vergelijking doen, maar gezien het frequentiegebied waar deze plug in zit opgenomen... Onze afspraak staat en gegeven de wederom leuke ervaringen van gisteren, zal er zeker een nieuwe HT-forum M&G gepland worden. Al was het maar omdat Nico helaas op het laatste moment moest afhaken.

@Etienne, Martijn en Roy: bedankt voor de leuke dag gisteren en de mooie kado's! (die gaan goed van pas komen) :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Martijn M

Het was gisteren een zeer geslaagde dag! Leuke mensen, een zeer mooie ruimte en set en goede muziek. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

Jan en Angelie, bedankt!
Dutch & Dutch

Madhouse

Gisteren helaas te druk gehad om te reageren maar ik heb zaterdag echt een fantastische ruimte mogen beleven. De prio ligt bij Jan echt op het geluid en dat is te merken. Ik durf hier wel te zeggen dat dit het beste is wat ik tot nu toe heb gehoord, alles klopt gewoon. Ook de ruimte is echt geweldig, een heel andere ervaring dan dat ik had verwacht in positieve zin. Jan en Angelie, bedankt voor jullie gastvrijheid en ervaring, ik ben blij dat ik dit heb mogen beleven. Tevens weer wat leuke forumgenoten mogen ontmoeten.

(ik zal nog wel een uitgebreidere ervaring op papier zetten zodra ik wat meer tijd heb)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Bas Akkerman

Wanneer is de volgende inschrijving? ;D

Gaaf om dit zo te kunnen delen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Etiennevh

Jan en Angelie heel erg bedankt voor de gastvrijheid, wat hebben we genoten met zijn allen. Jammer dat Nico er niet bij kon zijn, volgende keer hopelijk beter.

Zoals hierboven al beschreven, deze ruimte is tot in de puntjes verzorgd en als "geluidsperfectie" een woord is dan zou er in de dikke van Dale staan dat de omschrijving hiervan te beluisteren is bij Jean Sibelius. Wat mij betreft de absolute nummer 1 in de ruimtes/sets die ik tot nu toe heb mogen beluisteren.

Buiten het vele luister en kijkgenot waren de onderlinge gesprekken tussen de muziek en film door wat mij betreft ook erg leuk en waardevol, leuk om een ieders gedachtegang en mening te horen over verschillende audio(fiele) onderwerpen. Want ook de gezelligheid met elkaar maken deze M&G's zo leuk :)

En voor mij geldt ook dat er nog het e.e.a. aan uitgebreider verslag zal volgen. Geven jullie Bartok nog een lekkere knuffel? Wat een geweldig beest   :wub::bigsmile:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto