The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

R

Volgens mij iets met kabellengte dacht ik. Hebben er wel eens over gemaild toen ik de schetsen aan het maken was.

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op maart 28, 2010, 22:59:19
Erg mooie HT in wording, met oog voor alle details.
Dank je voor je compliment 8) Ik lees altijd vol bewondering jouw topic en de manier waarop je alles uit de apparatuur aan het persen bent :)

Citaat van: Teejoo op maart 28, 2010, 22:59:19
Daarom vraag ik me wel af waarom alle apparatuur onder je scherm komt te staan, dus direct in het zichtveld. Je hebt straks een perfecte donkere ruimte, en dan zit je met al die LEDs en displays? Dat geeft heel veel licht hoor als de rest allemaal donker is.
Dat is in het begin een principiële keuze geweest. Alhoewel we hier op een HT-forum zitten, heb ik een poging gedaan om zo min mogelijk comprissen te maken met betrekking tot de akoestische eigenschappen van de ruimte en de bijbehorende set. "Dat je er tevens een filmpje kunt kijken is mooi meegenomen". Symmetrie is hierbij erg belangrijk geweest, hetgeen betekent dat de set in het midden voor of achter in de ruimte moest komen te staan. Uiteindelijk heeft hierbij de extra lengte van de kabels de doorslag gegeven. Nu kan ik met relatief korte kabels (± 2m) de boel bekabelen. Anders had ik (± 10 m) nodig gehad voor de frontspeakers. Afgezien van de financiële consequenties (ik speel nu met de Nordost Frey op de fronts) een te groot technisch risico. Dus op dat moment besloten om vast te houden aan de principiële insteek (= muziek) bij de bouw van deze ruimte.

Overigens kan ik mijn woonkamer prima verduisteren met rolluiken en persoonlijk vind ik de LED's, e.d. niet irritant c.q. opvallen
Dat deze nieuwe ruimte nog donkerder wordt en dat ze daardoor wat meer op gaan vallen, is vooraf overwogen, maar weer aan de kant gelegd.   

Citaat van: R op maart 28, 2010, 23:27:33
Volgens mij iets met kabellengte dacht ik. Hebben er wel eens over gemaild toen ik de schetsen aan het maken was.
Correct :) (dus compromisloos is deze ruimte zeker niet, afhankelijk van de insteek die je kiest natuurlijk)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Duidelijk. En voor mij is de ruimte compromisloos genoeg hoor. Je ziet tenminste in dat de ruimte voor het overgrote deel de uiteindelijke klank gaat bepalen.

Jean Sibelius

Vandaag weer een mooie upgrade voor het comfort in de ruimte :pompom:

Onderstaande apparaat zorgt voor de aanvoer van verse lucht en de afvoer van een overschot aan CO2.



Indien standje max. dan hoor je wel geluid in de ruimte (luchtgeluid via de toevoerroosters, maar onder normale gebruikscondities merk je daar gelukkig niiets van).
Mogelijk dat de grote hoeveelheid geluidsdempers en trillingsvrije ophanging hierin mede een bijdrage leveren :)

Onderstaande apparaat zorgt, in combinatie met de vloeverwarming voor een aangename temperatuur in de ruimte.




Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Heb je daar een warmte wisselaar ?
Die werd mij afgeraden omdat het voor mijn kleine kamer niet rendabel zou zijn.

Helaas dacht mijn installateur dat de motoren wel zo stil zou zijn dat het wel zonder dempers kon.. Jammer, hij moet nu terugkomen en dempers plaatsen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op maart 29, 2010, 12:40:56
Duidelijk. En voor mij is de ruimte compromisloos genoeg hoor. Je ziet tenminste in dat de ruimte voor het overgrote deel de uiteindelijke klank gaat bepalen.
Dat akoestiek een component is waar je rekening mee moet houden was mij op een gegeven wel duidelijk toen ik voor de woonkamer, nagalmpanelen en diffusie panelen had gebouwd op advies van Toine.
Alleen het continue op- en afbreken was erg vervelend (alhoewel dat in principe in een paar minuten was gebeurd). Qua akoestiek zijn er binnen de gegeven grenzen geen/nauwelijks compromissen gemaakt.
(nu snel verder met de laatste 2 basstraps, dan weet ik hoe goed het akoestisch fundament van de ruimte is). :)

Citaat van: jaco op maart 31, 2010, 07:19:08
Heb je daar een warmte wisselaar? Die werd mij afgeraden omdat het voor mijn kleine kamer niet rendabel zou zijn.
De luchtverversingsinstallatie heeft inderdaad een warmtewisselaar aan boord, aangezien deze direct verse lucht betrekt van buiten.
Gegeven de hoeveelheid lucht die onttrokken wordt aan de ruimte (inhoud ca. 120m3) en het feit dat ik met vloerverwarming werkt (dus relatief traag) wat mij betreft een must om de temperatuur in de winter op peil te houden. Er zit overigens een bypass stand op, dus ik kan de warmte wisselaar altijd omzeilen mocht dat nodig zijn (lees: in de zomer als ik wat extra wil koelen).

Citaat van: jaco op maart 31, 2010, 07:19:08
Helaas dacht mijn installateur dat de motoren wel zo stil zou zijn dat het wel zonder dempers kon.. Jammer, hij moet nu terugkomen en dempers plaatsen..
De eerste installateur is hier gillend weggelopen, omdat hij dacht dat ik gek geworden was met al mijn rare verhalen en eisen >:D
De tweede snapte wel precies wat ik wilde, dus hij heeft goed meegedacht en rekening gehouden met mijn wensen.
Wat ik al eerder schreef: het geluid wat je nu nog hoort is het luchtgeluid wat door de roosters in de ruimte komt, maar de uitstroom opening van de roosters isn verstelbaar en bovendien is het niet nodig om op vol vermogen de ruimte te ventileren.
In mijn geval is alles dynamisch ontkoppeld van de muren/dak opgehangen en zit er geluidsdemping tussen de unit naar buiten en naar binnen.
Er is zelfs nog een mogelijkheid om geluidsdempers te plaatsen direct achter de ventilatieroosters. Op dit moment zie ik daar nog geen reden toe, maar het blijft eventeel een optie.

Succes met je eigen instalatie!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Ik hoor de motor geluiden door het afzuigventiel naar buiten komen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Markless

Ik weet niet of je ook de kanalen op een zolder hebt lopen, oftewel makkelijk te bereiken. Zo ja, dan zou je ter vermindering van het motorgeluid stukken spirobuis weg kunnen halen en alles met geisoleerde slangen doen. Deze dempen het motorgeluid redelijk, maar dat ligt natuurlijk ook aan de lengte van de slang

jaco

Er zit bij mij stalen buis met een gedraaide lasnaad (of zoiets).
Deze buis is aan de buitenkant omwikkeld met een soort van rubber tape. Hij klinkt nu wel dood als je er op klopt.
Ze hangen overigens ook niet met flexibele beugels. Maar de beugel zit wel over de rubber laag heen, dus geen direct contact met het plafond

De kanalen zitten in de ruimte en worden (later) nog afgedekt door isover en gipsplaat.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Na 1 maand helemaal niets gedaan te hebben in de ruimte vanwege 'verplichtingen' in de tuin (die ondertussen een ware metamorfose heeft ondergaan), dit weekend eindelijk weer tijd voor andere leuke dingen en verder gegaan met de bouw van de basstraps aan de voorzijde.

De latten van basstrap 6 zijn ondertussen allemaal strak geplamuurd en een deel is geschuurd, dus hopelijk lukt het me om nu om naast de studie de vaart er een beetje in te houden.
Ik ben ondertussen wel benieuwd naar de nagalmtijd in het laag (dus dat is een mooie stok achter de deur) 8)

Binnenkort weer nieuwe foto's :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op mei  2, 2010, 18:15:55
Na 1 maand helemaal niets gedaan te hebben in de ruimte vanwege 'verplichtingen' in de tuin (die ondertussen een ware metamorfose heeft ondergaan), dit weekend eindelijk weer tijd voor andere leuke dingen en verder gegaan met de bouw van de basstraps aan de voorzijde.

De latten van basstrap 6 zijn ondertussen allemaal strak geplamuurd en een deel is geschuurd, dus hopelijk lukt het me om nu om naast de studie de vaart er een beetje in te houden.
Ik ben ondertussen wel benieuwd naar de nagalmtijd in het laag (dus dat is een mooie stok achter de deur) 8)

Binnenkort weer nieuwe foto's :)

We zijn allemaal benieuwd Jan en zeker ook naar je nieuwe tuin  ;).

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op mei  2, 2010, 18:15:55
Na 1 maand helemaal niets gedaan te hebben in de ruimte vanwege 'verplichtingen' in de tuin (die ondertussen een ware metamorfose heeft ondergaan), dit weekend eindelijk weer tijd voor andere leuke dingen en verder gegaan met de bouw van de basstraps aan de voorzijde.

De latten van basstrap 6 zijn ondertussen allemaal strak geplamuurd en een deel is geschuurd, dus hopelijk lukt het me om nu om naast de studie de vaart er een beetje in te houden.
Ik ben ondertussen wel benieuwd naar de nagalmtijd in het laag (dus dat is een mooie stok achter de deur) 8)

Binnenkort weer nieuwe foto's :)

Ben ook benieuwd naar de nieuwe RT60 meting van Toine. Moet je daarvoor alle basstraps en paneelabsorbers klaar hebben?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op mei  2, 2010, 22:00:53
We zijn allemaal benieuwd Jan en zeker ook naar je nieuwe tuin  ;).
Ik ga mijn best doen. De laatste (voorlopige) stap in de tuin wordt een composiet vlonder onder de pergola, zodra die klaar is zal ik wat voor en na plaatjes posten 8).
Er komt tzt óók nog een vijver, maar die staat voorlopig voor 2011 gepland (tenzij ik dit jaar nog geld over houd wat eigenlijk voor de ruimte bedoeld was).

Citaat van: HTip op mei  3, 2010, 06:48:18
Ben ook benieuwd naar de nieuwe RT60 meting van Toine. Moet je daarvoor alle basstraps en paneelabsorbers klaar hebben?
Ik heb met Toine afgesproken dat er RT60-meting wordt gedaan zodra de 7 basstraps klaar zijn.
Op dat moment kan hij eventueel het plan nog enigszins bijstellen (bv. ruimte achter het plafond), alhoewel er natuurlijk al een heleboel vastligt in het ontwerp.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

stevieB

Jan, waar haal je de tijd en de energie vandaan??? Drukke baan, studeren en nog ff een 2e huisje (lees: paleis) bouwen...en alsof dat nog niet genoeg is, ook nog ff de tuin onderhanden nemen  :worship:
Het wordt met afstand de mooiste HT van dit forum (maar dat zal ook wel de bedoeling zijn, toch?)  :hehe:

Gr StevieB

PS de tuin is natuurlijk prachtig, maar ik zie liever foto's van het HT >:D
Under construction.....

Jean Sibelius

Citaat van: stevieB op mei  4, 2010, 22:14:24
Jan, waar haal je de tijd en de energie vandaan??? Drukke baan, studeren en nog ff een 2e huisje (lees: paleis) bouwen...en alsof dat nog niet genoeg is, ook nog ff de tuin onderhanden nemen  :worship:
Hoi Stevie. Kwestie van plannen, prioriteiten stellen en discipline ;). Daarnaast het geluk hebben een vriendin te treffen die het goed vind dat ik veel uren in de ruimte besteed naast alle andere zaken (nadat de tuin gereed is uiteraard >:D) en samen ook nog af en toe leuke dingen ondernemen. Dat mijn vriendin ook nog studeert helpt natuurlijk wel mee om wat begrip te kweken. Uiteindelijk zitten er toch 168 uur in een week, daarvan gaan er maximaal 48 op aan slapen, gemiddeld 44 uur aan werken, 20 uur aan studeren, 8 uur aan sporten, dus dan houd je nog circa 48 uur over voor andere dingen zoals eten en werken in de ruimte :).

Citaat van: stevieB op mei  4, 2010, 22:14:24
Het wordt met afstand de mooiste HT van dit forum (maar dat zal ook wel de bedoeling zijn, toch?)
Ik meen oprecht dat dit niet het mooiste HT zal worden en dat is ook nooit mijn bedoeling geweest. In dat geval had ik alles uit handen moeten geven en bijvoorbeeld GT-design een 'carte blanche' moeten geven en was sowieso de insteek heel anders geweest (zie mijn inleidend verhaal op pagina 1). Heb dus aan het begin wel heel duidelijk voor mezelf een beslissing moeten nemen: wat is het doel? Ik heb er wel alles aan gedaan om zo compromisloos mogelijk te werk te gaan qua luisterruimte (o.a. audiofiele eigenschappen van de ruimte en alles wat daar bij komt kijken). Dat in combinatie met een bepaald soort perfectionisme zouden uiteindelijk wel een mooi resultaat op moeten leveren, maar we zullen wel zien waar het eindigd. Ik heb op dit moment mijn eigen deadline dat de HT-ruimte gereed 'moet' zijn doorgeschoven naar eind 2011. Mijn belangrijkste zorg is nu mijn examens halen in maart 2011 (en dan met name het hele zware theorie examen) en de rest is allemaal bijzaak. Statistisch gezien heb ik een redelijke kans (>= 50%) dat ik mijn examens haal als ik vanaf nu nog 800 uur in mijn opleiding stop, dus die heeft veruit de hoogste prioriteit. Aangezien ik overdag ook uitsluitend met mijn hoofd werk, is het onmogelijk om nog heel veel uren extra te gaan studeren bovenop de genoemde uren, dus dat probeer ik zo optimaal mogelijk te spreiden over de gehele week en om daarnaast fysiek lekker bezig te zijn (lees: veel sporten). Aangezien ik een ochtendmens ben begin ik tweemaal door-de-weeks rond 06:30 met studeren en ga ik door tot 10:00 voordat ik ga werken. In het weekend begin ik normaal gesproken ook rond 06:30 met studeren en ga ik door tot maximaal 12:00 met soms uitschieters naar 14:30. Belangrijkste is regelmaat en strak vast houden aan een schema en daar alleen van afwijken als het echt noodzakelijk is, anders lukt het niet.

Citaat van: stevieB op mei  4, 2010, 22:14:24
PS de tuin is natuurlijk prachtig, maar ik zie liever foto's van het HT
De vlonder is in dit geval uitbesteed aan derde, dus we zullen zien wat eerder klaar is... de twee resterende basstraps of de tuin (foto's volgen).
Voor de vijver ga ik me alvast oriënteren om alvast een idee te hebben hoe duur dat ongeveer gaat worden en op basis daarvan beslissing: 2010 of 2011.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Citaat van: Jean Sibelius op mei  6, 2010, 06:19:56
Ik meen oprecht dat dit niet het mooiste HT zal worden en dat is ook nooit mijn bedoeling geweest. In dat geval had ik alles uit handen moeten geven en bijvoorbeeld GT-design een 'carte blanche' moeten geven en was sowieso de insteek heel anders geweest (zie mijn inleidend verhaal op pagina 1). Heb dus aan het begin wel heel duidelijk voor mezelf een beslissing moeten nemen: wat is het doel? Ik heb er wel alles aan gedaan om zo compromisloos mogelijk te werk te gaan qua luisterruimte (o.a. audiofiele eigenschappen van de ruimte en alles wat daar bij komt kijken). Dat in combinatie met een bepaald soort perfectionisme zouden uiteindelijk wel een mooi resultaat op moeten leveren, maar we zullen wel zien waar het eindigd.
Je hebt niets aan een ruimte die er alleen maar mooi uit ziet..

Helaas zie je nu mensen in mooi gemaakte ruimtes die basis problemen moeten aanpakken die de bouwer van de ruimte had moeten oplossen.

Zoals jij het doet lijkt me de enige juiste weg..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Davey

Het zal in ieder geval de meest doordachte en best klinkende ruimte worden en volgens mij gaat ie uiteindelijk ook een heel eind op de ranglijst komen met mooiste HT's hoewel dat niet het belangrijkste is.

Jean Sibelius

Niet alles gaat voorspoedig (en ik zat dan behoorlijk te zweten afgelopen weekend) :-\

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100577.0

Blijft natuurlijk wel een feit, dat je als je zelfs op dit soort zaken niet meer kunt vertrouwen (constante verfkwaliteit van een vooraanstaande verfmerk) natuurlijk helemaal niets meer kunt plannen.

Het is gelukkig goed gekomen :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Gelukkig dat het toch is goedgekomen. Je moet er toch niet aandenken dat je al je basstraps opnieuw moet verven.

Ik vind overigens wel dat een gerenommeerd merk als Histor een soort backward-compatibiliteit moet ondersteunen. De kleurenwaaiers moeten toch ook nog gebruikt kunnen worden :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: jaco op mei  6, 2010, 11:17:50
Je hebt niets aan een ruimte die er alleen maar mooi uit ziet..
Gelukkig denken veel mensen er anders over... Het is een keuze welke ik dan ook volledig respecteer. Binnenkort wederom op bezoek naar de mooiste(?) hier op het forum samen met Angelie :)

Citaat van: jaco op mei  6, 2010, 11:17:50
Helaas zie je nu mensen in mooi gemaakte ruimtes die basis problemen moeten aanpakken die de bouwer van de ruimte had moeten oplossen.
Dat is waar, maar de impact is natuurlijk gigantisch. Je moet behoorlijk veel kennis hebben dan wel vergaren en diep in de buidel tasten wil je alle basis problemen voorkomen.

Citaat van: jaco op mei  6, 2010, 11:17:50
Zoals jij het doet lijkt me de enige juiste weg..
Laten we het hopen 8) (tot nu toe is het alleen nog maar theorie, welke zich natuurlijk al wel talloze malen heeft bewezen).
De nagalmtijd is momenteel nog steeds een vet probleem, maar dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat alleen basstrap 1, 2 en 3 operationeel zijn.

Citaat van: Davey op mei  6, 2010, 17:56:00
Het zal in ieder geval de meest doordachte en best klinkende ruimte worden en volgens mij gaat ie uiteindelijk ook een heel eind op de ranglijst komen met mooiste HT's hoewel dat niet het belangrijkste is.
Dank je voor je compliment Dave. Met punt 1 ben ik eens, wat punt 2 betreft hoop ik dat je gelijk krijgt :pompom:.
Natuurlijk zijn er nog voldoende 'tweaks' mbt punt 3 een hoop goed te maken :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op mei 10, 2010, 17:00:09
Gelukkig dat het toch is goedgekomen. Je moet er toch niet aandenken dat je al je basstraps opnieuw moet verven.
De achterwand had ik sowieso niet opnieuw gedaan (dat besluit had ik ondertussen wel genomen).
Voor de voorwand had ik geen keus gehad, want halverwege basstrap 6 met een 'andere' kleur beginnen zou voor altijd afbreuk hebben gedaan aan de ruimte.

Citaat van: HTip op mei 10, 2010, 17:00:09
Ik vind overigens wel dat een gerenommeerd merk als Histor een soort backward-compatibiliteit moet ondersteunen. De kleurenwaaiers moeten toch ook nog gebruikt kunnen worden :unsure:
Dat heeft mij ook verbaasd. Ik was schijnbaar de eerste die dit probleem heeft gemerkt, maar er zijn natuurlijk ook maar weinig mensen die er zolang over doen om al hun basstraps te schilderen :)
Probleem had met name te maken met de roodtint, daar heb je al snel verschillen te pakken, maar je kunt je voorstellen dat ik vrijdagavond not amused was.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op mei 10, 2010, 16:04:07
Niet alles gaat voorspoedig (en ik zat dan behoorlijk te zweten afgelopen weekend) :-\

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100577.0

Blijft natuurlijk wel een feit, dat je als je zelfs op dit soort zaken niet meer kunt vertrouwen (constante verfkwaliteit van een vooraanstaande verfmerk) natuurlijk helemaal niets meer kunt plannen.

Het is gelukkig goed gekomen :)


Groeten, Jan

Zo, da's zeker zweten zeg. Ik zou het ook spaans benauwd krijgen als ik dat hoorde.

TheSpeedSkater

Tijdje niet in je topic geweest maar even wat blz terug gelezen. Wat een vet project! Ziet er al erg goed uit! Succes met klussen!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op mei 10, 2010, 21:06:55
Zo, da's zeker zweten zeg. Ik zou het ook spaans benauwd krijgen als ik dat hoorde.
Ik weet zeker dat het goed gaat komen, maar helaas tot op heden nog geen verlossend telefoontje... Loop momenteel een beetje vast qua werkzaamheden, want ik wil voorkomen dat ik de reeds geschilderde panelen teveel moet verplaatsen en mogelijk beschadig. Dus ik wil zo snel mogelijk de 10 overgebleven latten schilderen, inclusief de zijpanelen en dan de frames gaan assembleren. Hopelijk komt dat telefoontje snel en dan met de oude basis op naar de 'oude' mengmachine en schilderen die hap :).

Citaat van: TheSpeedSkater op mei 14, 2010, 14:40:11
Tijdje niet in je topic geweest maar even wat blz terug gelezen. Wat een vet project! Ziet er al erg goed uit! Succes met klussen!
Welkom terug Simon :pompom: Zoals je hebt gezien zit de voorgang er nog steed goed in. Nu de tuin zover klaar is, gaat het binnen in de ruimte ook wel wel wat harder.
Vandaag uit pure ellende maar alvast de 45 latten voor basstrap 7 strak geplamuurd (>80 [m] kopse kant MDF) >:D.

Hetzelfde ga ik straks doen voor alle diffusie panelen, dus hopelijk snel klaar met de basstraps dan kan ik daar verder mee 8)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Iets wat ik al veel langer wilde doen... het hoofstukje "de basis: akoestiek!" toegevoegd aan de eerste posting in dit topic :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)