The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Davey


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

Die Angelie geeft toch alleen maar energie en inspiratie...

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op oktober  7, 2009, 07:02:36
Van harte Jan  :thumbs-up: Ik vind het heel knap dat je dit naast je werk erbij doet en er de motivatie voor hebt.
Dank je Dave! :) Voordeel van de ruimte is dat er natuurlijk geen keiharde deadline op zit wanneer het af moet zijn (natuurlijk wel het liefst zo snel mogelijk) ;)

Die motivatie voor de studie komt vanzelf (wetende dat ik er in de toekomst alleen maar beter van ga worden).
=> bovendien is het 'totaal' iets anders als wat ik de afgelopen 10 jaren heb gedaan, dus er valt een hoop te leren wat (bij mij althans) erg motiverend werkt.

Citaat van: LittleNinja op oktober  7, 2009, 07:48:27
Naast zijn werk, zijn studie en zijn vrouw!! :o 
Van mijn vrouw heb ik niet zoveel last, want die studeert ook in de avonduren :) (voor haar ondertussen het laatste jaar, dus binnenkort begint ze met afstuderen).

Citaat van: donaldk op oktober  7, 2009, 21:22:52
Die Angelie geeft toch alleen maar energie en inspiratie...
Zo is het... er zullen niet veel vrouwen zijn, die dit allemaal goed zouden vinden :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Starred


Jean Sibelius

Citaat van: Starred op oktober  7, 2009, 22:10:34
Wat studeren jullie eigenlijk?
Ikzelf ben momenteel (hopelijk) bijna klaar met de opleiding tot Nederlands octrooigemachtigde ;)
(eind oktober start ik met een opleiding ter voorbereiding op de examens om Europees octrooigemachtigde te worden) (examens zijn in maart 2011).

Mijn vriendin studeert HBO-communicatie in de avonduren (hopelijk studeert ze volgend jaar zomer af)

We zitten dus regelmatig samen te studeren :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


Jean Sibelius

Ondertussen weer wat uurtjes 'doe-het-zelf' verder...

Het goede nieuws: de panelen voor basstrap 1 en 2 zitten in elkaar :)
Alle elektra voor de schakelbare en dimbare lichtgroepen (straks aan te sluiten op een Lutron-systeem) zijn geïnstalleerd en getest.
Het slechte nieuws: de panelen voor basstrap 3 - 7 moeten nog gebouwd worden :-\ (en daarna moet nog alles geschilderd worden).

Alvorens ik verder kan met de basstraps moet ik eerst de diffusie panelen voor de achterwand gaan bouwen en moet de koof op de achterwand gemaakt worden.
Daarna de vloer (die ondertussen binnen is) op het podium leggen en daarna de basstraps verder op bouwen.
=> alles is van elkaar afhankelijk en dat maakt het lastig (gelukkig is straks de voorzijde een eitje vergeleken bij de achterwand)

Al met al nog genoeg te doen :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

blue-eyes

Is het niet handiger eerst te schilderen en dan te monteren en eventuele plekjes "bijwerken" ?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 11, 2009, 15:44:16
Is het niet handiger eerst te schilderen en dan te monteren en eventuele plekjes "bijwerken" ?
Absoluut! :) Ik maak hierna nog de panelen voor de hangende basstrap (nummer 3) en dan ga ik die allereerst schilderen alvorens ze te monteren.
Ik moet nog even op zoek naar een goede elektrische verfspuit, maar wat ik zo op Internet zie zijn die dingen niet al te duur (en ik heb nog wat klusbonnen voor de Praxis liggen) :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

blue-eyes

Ik bedoel ook die dingen die je nu al in elkaar hebt gezet ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 11, 2009, 16:18:04
Ik bedoel ook die dingen die je nu al in elkaar hebt gezet ;)
Bedankt voor je suggesties!

Ik ben het met je eens dat het linksom of rechtsom ERG bewerkelijk is om al deze dingen te schilderen (maar dat probleem had ik vooraf al aan zien komen).
=> ik heb eerlijk gezegd niet de ruimte om alle 240 plankjes apart te behandelen (een dergelijk verhaal gaat straks gelden voor alle diffusie panelen).

Ik ga nu ieder paneel apart schuren, plamuren en dan met een verspuit schilderen (1 x grond / 2 x lakken).
(zal het uiteindelijke resultaat en mijn uiteindelijke ervaringen hier posten)

Mocht het resultaat tegenvallen, dan kan ik altijd nog een nieuwe strategie kiezen bij de volgende serie panelen :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Davey

Hoi Jan,

Zitten de lamellen nu iets gedraaid of recht en bestaan ze enkel uit MDF of zit er ook nog ander materiaal in de basstrap?

Groet, Dave

Jean Sibelius

Citaat van: LittleNinja op oktober 12, 2009, 17:10:14
Wow!
8) Man, man, man... dit is me een partij werk (en dan te bedenken dat er nog 5 basstraps staan te trappelen om gemaakt te worden) ;)

Citaat van: Davey op oktober 12, 2009, 17:34:28
Zitten de lamellen nu iets gedraaid of recht en bestaan ze enkel uit MDF of zit er ook nog ander materiaal in de basstrap?
De lamellen staan allemaal recht naar voren op een vooraf bepaalde afstand. De breedte / lengte en diepte van de panelen zijn vooraf door Toine bepaald.
Afgezien van de schroeven en de houtlijm allemaal puur MDF. Ik heb ze niet op de weegschaal gehad, maar ik schat dat ze circa 75 kilogram per stuk wegen.

Ik ga vanavond nogmaals mijn ideeën mbt de diffusie panelen op de achterwand onder de loep nemen.
De huidige plannen hebben zo zijn charmes, maar leveren óók specifieke problemen op... later meer :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 12, 2009, 17:42:51
Ik ga vanavond nogmaals mijn ideeën mbt de diffusie panelen op de achterwand onder de loep nemen.
De huidige plannen hebben zo zijn charmes, maar leveren óók specifieke problemen op... later meer :)

Door de constructieve bijdrage die de koof in het vorige concept moest leveren, bleef ik in cirkels draaien mede omdat er geen geschikte mogelijkheden lijken te zijn om de diffusie deuren fatsoenlijk op te hangen (afgezien van grote 'lelijke scharnieren'). Bovendien vond ik het feit dat de deurtjes buiten het podium uit zouden steken óók geen fijne gedachte. Meer geschikte oplossingen kosten weer veel ruimte, waardoor lelijke kieren dreigen te ontstaan :-\.

Zoals aangekondigd ondertussen een nieuw concept bedacht waarvoor ik ondertussen wel een goede constructieve oplossing heb (het maakt voor de sterkte namelijk niet/nauwelijks uit of de koof er is) en het aanzicht van de achterwand zal niet/nauwelijks veranderen.

=> ik zou zelfs met de koof kunnen wachten totdat ik de andere 4 ook nodig heb :)

Deze week de benodigde materialen halen/bestellen en dan zie ik geen problemen meer (afgezien van beschikbare tijd) om de achterwand op korte termijn af te maken :pompom:

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

En als je geen schuifdeuren maar openslaande deuren gebruikt? Of een soort vleugeldeuren met hydraulisch systeem zoals de vleugeldeuren van een Lamborghini  8)

Robbert54

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 12, 2009, 06:51:05
Bedankt voor je suggesties!

Ik ben het met je eens dat het linksom of rechtsom ERG bewerkelijk is om al deze dingen te schilderen (maar dat probleem had ik vooraf al aan zien komen).
=> ik heb eerlijk gezegd niet de ruimte om alle 240 plankjes apart te behandelen (een dergelijk verhaal gaat straks gelden voor alle diffusie panelen).

Ik ga nu ieder paneel apart schuren, plamuren en dan met een verspuit schilderen (1 x grond / 2 x lakken).
(zal het uiteindelijke resultaat en mijn uiteindelijke ervaringen hier posten)

Mocht het resultaat tegenvallen, dan kan ik altijd nog een nieuwe strategie kiezen bij de volgende serie panelen :)
moet prima lukken hoor. misschien even met een doek of nog een plank werken zodat je elk paneelgat apart kunt spuiten, en er geen verf weer in de bovenliggende of onderliggende komt. als je begrijpt wat ik bedoel :wacko:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op oktober 12, 2009, 19:53:12
En als je geen schuifdeuren maar openslaande deuren gebruikt? Of een soort vleugeldeuren met hydraulisch systeem zoals de vleugeldeuren van een Lamborghini  8)
Het moet wel betaalbaar blijven natuurlijk ;) Ik heb zojuist de materialen gehaald om de diffusie panelen op en neer te schuiven.
Nu eerst de voorpanelen voor basstrap 3 maken en dan de diffusie panelen (ik heb nu alle materialen binnen of de definitieve lengtemaat te bepalen, dus de stroken MDF kunnen gezaagd worden).

Citaat van: The Vampire op oktober 13, 2009, 01:27:08
moet prima lukken hoor. misschien even met een doek of nog een plank werken zodat je elk paneelgat apart kunt spuiten, en er geen verf weer in de bovenliggende of onderliggende komt. als je begrijpt wat ik bedoel :wacko:
Goede tip, bedankt! 8) Ik heb zojuist een elektrische verfspuit gekocht, dus ik kan binnenkort aan de gang.
Ik heb voor de gein eens gekeken hoe ik e.e.a. makkelijk kan gaan verwerken (zonder alles iedere keer te moeten verplaatsen), maar voor 13 voorpanelen heb ik bijna alle ruimte in mijn HT-nodig :)

Verder in bestelling 1x AHP klangmodule 3i met vlakdraadzekering.



met een optie op 7 extra modules in de loop van volgend jaar.

Weer genoeg gel*ld... dit weekend weer flink bouwen! O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eddy135

Hahaha, het moet wel betaalbaar blijven... ;) :D


Een roldeur misschien??
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 13, 2009, 20:37:24
Het moet wel betaalbaar blijven natuurlijk ;)

Met gekke voorstellen komen er wel is betaalbare oplossingen naar boven  ;)

eddy135

Citaat van: Davey op oktober 14, 2009, 12:34:29
Met gekke voorstellen komen er wel is betaalbare oplossingen naar boven  ;)
..en nu graag in nederlands? :dry:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 13, 2009, 20:37:24
Verder in bestelling 1x AHP klangmodule 3i met vlakdraadzekering.


met een optie op 7 extra modules in de loop van volgend jaar.


Goed bezig Jan !

Groeten Jan


Jean Sibelius

Door alle andere werkzaamheden heeft het even geduurd voordat ik verder kon in mijn HT-ruimte, maar ik heb weer wat uurtjes kunnen maken.

Ondertussen dus weer wat significante voortgang geboekt :) (de mensen die ze ooit zelf gebouwd hebben weten hoeveel uren hierin gaan zitten).

De panelen voor basstrap 1, 2 en 3 zitten in elkaar en liggen klaar om geschuurd, gegrond en geschilderd te worden.
(Man, man, man... waar ben ik aan begonnen => aan basstrap 4, 5, 6 en 7 moet ik nog beginnen) :-\

Hieronder de foto's van de huidige status. De achterwand is ondertussen zover klaar dat ik de panelen er tegenaan kan schroeven zodra ze in de lak zitten.






Groeten, Jan (aka 'Master Basstrap bouwer') ;)

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 25, 2009, 16:28:53
Groeten, Jan (aka 'Master Basstrap bouwer') ;)

:D Je bent goed bezig zeg. Alles netjes op maat zo te zien en daar gaat vaak de meeste tijd in zitten.

Heb je al een verfspuit gevonden of ga je toch met de hand schilderen?