The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

#825
Ik voel me bijna schuldig dat ik nu nog steeds geen foto's kan plaatsen (maar als ik straks het hele verhaal vertel, dan weten jullie waarom) :)

Maar maak jullie vooral niet ongerust. Alles is gelukkig goed gegaan met de breedplaatvloeren.

De kraan was er woensdag exact om 14 uur en de breedplaatvloeren kwamen ongeveer een half uur later aan op een grote trailer met een lengte van bijna 14 meter.
Op dat moment was de kraan precies helemaal uitgevouwen, dus we konden meteen aan de slag.

Rond half vier was het klusje geklaard en kon de kraan weer ingevouwen worden.

Om de spanning nog wat verder op te voeren... de kraan overtrof mijn stoutste verwachtingen 8)

Echt absurd groot, dus het was een heel spektakel. Helaas bevind ik momenteel op een plek waar het niet lukt om de foto's te uploaden.
Maar dat ga ik straks ruimschoots goed maken als ik hiertoe weer in de gelegenheid ben!

Aub nog heel even geduld... gaat allemaal goedkomen! ;D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

De verloren zoon!! Welkom mijn jongen! :)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Citaat van: LittleNinja op juni  5, 2009, 15:29:03
De verloren zoon!! Welkom mijn jongen! :)
LOL. Dank je! Doet me goed om te zien dat jullie me gemist hebben :) (ik duik echter dadelijk weer tijdelijk onder, maar ik kom weer terug)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

Je zal het vast druk hebben met de studie. Tja, het kraantje moet natuurlijk wel betaald worden. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Citaat van: LittleNinja op juni  5, 2009, 15:30:49
Je zal het vast druk hebben met de studie. Tja, het kraantje moet natuurlijk wel betaald worden. ;)
Slaat die BBQ bij Jean op het hetgeen wat ik denk? ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

Hahahaha!!!! Als jij zojuist een stukje terug gelezen hebt in jouw topic dan denk ik dat je de spijker op z'n kop slaat... buurman. :devil:

Citaat van: Jean Sibelius op juni  5, 2009, 15:31:56
Slaat die BBQ bij Jean op het hetgeen wat ik denk? ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Citaat van: LittleNinja op juni  5, 2009, 15:33:20
Hahahaha!!!! Als jij zojuist een stukje terug gelezen hebt in jouw topic dan denk ik dat je de spijker op z'n kop slaat... buurman. :devil:
Het moet niet gekker worden, maar ik zie dat ik als goed buurman een hoop goed te maken heb :pompom:.

Nou vooruit, omdat je zo aandringt, zal ik zorgen dat er wat vlees op de BBQ kan als ik het goed probeer te maken met mijn buren (en andere genodigden) ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sonic Circle

#832
Woon jij ook al naast Jan, Dennis?
Gezellige BBQ wordt dat! Wanneer doen we het? O0

celerontje

Waarom ben je je huis ontvlucht?
Is er toch iets ''mis gegaan?'' :o :-[ ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

Tja, je kent het gezegde toch? "Beter een verre buur dan een goede vriend!". ::)

Citaat van: Sonic Circle op juni  5, 2009, 15:36:35
Woon jij ook al naast Jan, Dennis?
Gezellige BBQ wordt dat! Wanneer doen we het? O0

Maareh, aangezien we toch een reisje gaan maken in de niet al te nabije toekomst..  :eh:
We kunnen natuurlijk zelf wat meenemen om op die BBQ te gooien ( nee, geen ethanol  :nowink:  ). Aan de andere kant, als ik de planning nog een beetje op mijn netvlies heb zou het weleens wat fris kunnen zijn rond die periode. Ach, we zien het allemaal wel.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

xynyx

Ik neem wel een kratje bier mee en wat carbo's. :P

LittleNinja

Uiteraard grapte ik maar wat in het niets.... :-X Voordat Jan zich straks verplicht voelt om alle forumleden die toegewijd het topic volgen uit te moeten nodigen. ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jan-rotterdam

#838
Citaat van: Jean Sibelius op juni  5, 2009, 15:26:18

Om de spanning nog wat verder op te voeren... de kraan overtrof mijn stoutste verwachtingen 8)

Echt absurd groot, dus het was een heel spektakel.

Ben benieuwd Jan of hij onderstaande kraan overtrof  ;D
Deze hebben wij een paar weken te logeren gehad op het werk, eerst even hijen en betonnen ring storten voordat de kraan opgesteld kan worden (opstellen duurde al iets van een week of zo). Altijd fascinerend om zoiets aan het werk te zien....




Voor de details van de kraan (voor de liefhebbers):

http://www.mammoet.com/LinkClick.aspx?fileticket=0ppbIU7XvOc%3d&tabid=687&mid=491&language=en-US

Groeten Jan

Edit: juiste link toegevoegd



Robbert54

misschien is er nog niks gebeurt omdat hij per ongeluk deze had besteld??

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#840
Is weer erg gezellig hier. Gaat helemaal nergens over, maar dat is ook wel eens leuk ;D

Goed om te lezen dat het allemaal goed gegaan is, Jan. Het was denk ik het spannendste van de ruwbouw en dat heb je nu achter de rug :thumbs-up:

Ben je al klaar met je tentamens?

P.S. Een BBQ is natuurlijk altijd leuk :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ghosty J

Citaat van: jan-rotterdam op juni  6, 2009, 00:03:30
Ben benieuwd Jan of hij onderstaande kraan overtrof  ;D
Deze hebben wij een paar weken te logeren gehad op het werk, eerst even hijen en betonnen ring storten voordat de kraan opgesteld kan worden (opstellen duurde al iets van een week of zo). Altijd fascinerend om zoiets aan het werk te zien....




Voor de details van de kraan (voor de liefhebbers):

http://www.mammoet.com/LinkClick.aspx?fileticket=0ppbIU7XvOc%3d&tabid=687&mid=491&language=en-US

Groeten Jan

Edit: juiste link toegevoegd



dat is geen hijskraan dat is een mammoet
de kranen van dat bedrijf zijn echt super vet om te zien.
was het niet goedkoper geweest om een flinke heli te huren voor een paar dagen?
in plaats van dit ding en alle toeters en bellen er omheen?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

jan-rotterdam


Citaat van: Ghosty J op juni  6, 2009, 11:52:52
was het niet goedkoper geweest om een flinke heli te huren voor een paar dagen?
in plaats van dit ding en alle toeters en bellen er omheen?

Voor zover mij bekend zijn er nog geen helicopters die een kleine 500.000 kg kunnen tillen, buiten dat: een helicopter vlak boven een olieraffinaderij is iets wat we ook liever niet zien gebeuren, als het fout gaat....  :crazy:

Groeten Jan


Ghosty J

Citaat van: jan-rotterdam op juni  6, 2009, 12:16:47
Voor zover mij bekend zijn er nog geen helicopters die een kleine 500.000 kg kunnen tillen, buiten dat: een helicopter vlak boven een olieraffinaderij is iets wat we ook liever niet zien gebeuren, als het fout gaat....  :crazy:

Groeten Jan



daar heb je wel gelijk in!
hadden jullie discovery channel nog uitgenodigt voor het programma Extreme Machines ??
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Automaat

Jan heeft duidelijk een andere beleving bij 'tijdelijk' dan ik.
Reading the HTForum is learning every day!!

Robbert54

#845
MIJNHEER SIBELIUS!!!???



:dontgetit: :dontgetit: :dontgetit: :dontgetit:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Tinus_

Rebuilding my HT

MLCinema

Sjonge jonge, is dit nou nog niet af. Het is zo'n simpel project. Beetje knippen plakken, het verplaatsen van zandzakken. Gewoon dozen schuiven bijna. Het is niet alsof je bij wijze van hemel en aarde hoeft te bewegen.













Joke natuurlijk! Hoe zit het met de progressie in die fantastische project? :worship: :pompom: :clapping:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Fabian92

Jean Sibelius, schaamt zich! Ons zo in de steek laten  :devil:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

jan-rotterdam


Laatst aktief: 05-06-2009....

Wordt inderdaad tijd voor een update Jan

Groeten Jan