The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maartje

Citaat van: Jean Sibelius op februari 24, 2009, 21:13:41

Het is nu even wachten totdat de gemeente komt controleren of het grondwerk goed is gedaan, maar ik heb voldoende fotomateriaal om aan te tonen, dat we alles volgens het boekje hebben gedaan, dus binnenkort meer foto's als we de lucht ingaan!


Vertel ze maar niet dat je met (over)volle vrachtwagens zonder rijplaten over de stoep ( met NUTS en gemeenteleidingen )bent gereden !
Als het gemeente trottoir er net zo uitziet als jouw inrit   :o

Geen slapende honden wakker maken.  ;)

gr. M
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

astrobart


Jean Sibelius

Citaat van: HTip op februari 24, 2009, 21:36:06
Poeh, wat een werk :o Maar het is gelukkig voor een goed doel ;)

Nu maar hopen dat de gemeente niet dwars ligt...
Inderdaad. Ik verwacht weinig problemen van de Gemeente aangezien alles netjes volgens het boekje gaat.

Citaat van: Sonic Circle op februari 24, 2009, 21:44:37
Fantastisch, dát is pas aanpakken!
Soms moet je eerste dingen wegdoen, voordat je opnieuw kunt beginnen ;)

Citaat van: atmoz op februari 24, 2009, 21:46:15
Wow vet.
Dit gaat een volger worden :D

HEEL VEEL succes!!!!

met vr gr,

Atmoz
Dank je! Komende maandag start de aannemer met het verder uitmeten en het bouwen van de bekisting voor de fundering. Ben benieuwd hoe snel dat gaat.

Citaat van: donaldk op februari 24, 2009, 22:29:33
Je zou bijna zoiets http://www.entreeding.com/info/businesscard-invitem.rxml?parent=571433&invno=100 laten komen. Hmm, hadden ze geen hamer voor dat kraantje van je?
Ik was op een gegeven moment bang dat we inderdaad naar zoiets toe zouden moeten omdat ik weinig vertrouwen had in de 30 kg hamer.
Gelukkig viel dat mee en was vooraf heel goed rondom uitgraven voldoende om de fundering toch in stukken te laten breken.

Citaat van: Magura op februari 24, 2009, 22:32:18
Mooi project Jan! Werken mijn collega's een beetje door?  ;D (die het grondwerk doen)

Succes!
Dank je! Die mannen hebben in hun vrije tijd ERG hard gewerkt. Beide zijn familie van mijn vriendin, dus dan valt er altijd wel wat te regelen (zelfs met een naderend carnaval).

Citaat van: R op februari 24, 2009, 23:13:15
Spierpijn?
Alleen de dagen na het werken met de breekhamer(s). Ondertussen alleen nog spierpijn van de sportschool :)

Citaat van: -madison- op februari 25, 2009, 00:31:42
:o Daar wordt hard gewerkt!! Goed bezig jan.
Op dit moment kan ik zelf weinig doen, behalve zorgen dat de rekeningen betaald worden.

Citaat van: LittleNinja op februari 25, 2009, 06:23:50
Wow..... Wat een ver gaande aanpak! 8) Het is het realiseren van de droom van iedere HT forummer. Heftige aanpak hoor.

Nu maar hopen dat je niet de belangstelling voor HT verliest als je straks klaar bent.  :lookaround:  :colgate:
Die vraag heb ik me zelf ondertussen óók wel gesteld, maar als ik zie hoe vaak ik toch even muziek opzet, dan verwacht ik niet dat de interesse verloren gaat.
Bovendien ben ik al bijna 20 jaar met deze hobby bezig, maar je weet het nooit natuurlijk.

Net zoals bij iedere hobby heb je periodes dat je heel fanatiek in de weer bent en andere periodes wat minder, maar deze hobby blijft toch wel steeds weer terugkomen.

Citaat van: Madhouse op februari 25, 2009, 15:09:44
Zo hier word weer serieus werk verzet!  ;D
Gelukkig is al dat werk alweer een tijdje achter de rug, maar het was inderdaad een flinke hoeveelheid werk.

Citaat van: Maartje op februari 26, 2009, 13:29:56
Vertel ze maar niet dat je met (over)volle vrachtwagens zonder rijplaten over de stoep ( met NUTS en gemeenteleidingen )bent gereden !
Als het gemeente trottoir er net zo uitziet als jouw inrit   :o

Geen slapende honden wakker maken.  ;)

gr. M
Het feit dat mijn oprit aan gort is gereden wil gelukkig nog niet zeggen dat de stoep beschadigd is. De oprit en de rest van de tuin zijn volgens mij in 1975 aangelegd zonder alles goed aan te trillen.
Op zich geen problemen al je er over loopt, maar niet geschikt voor zware vrachtwagens. De stoep buiten mijn perceel is aanzienlijk beter aangelegd en afgezien van wat resten zand is er nauwelijk iets te zien (gelukkig). Achteraf gezien had het container bedrijf wel mogen waarschuwen, want het had inderdaad goed fout kunnen gaan :-\

Citaat van: astrobart op februari 26, 2009, 21:26:54
idd dat is wel een puntje om op te letten
Komt goed! :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

En weer tijd voor een korte update :)

Morgenvroeg komt de toezichthouder van de Gemeente controleren of het grondwerk goed is verricht en of de bewapening in orde is.
Hopelijk heeft hij er alle vertrouwen in dat de netten goed worden neergelegd en daarna nog aan elkaar verbonden worden, dan kunnen we proberen om maandag de fundering te storten.
=> met een beetje geluk zijn er volgende week dus al flink wat stenen gelegd.

De twee ruimtes beginnen zich steeds beter af te tekenen 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Die verhoudingen ken ik ergens van ;). Gaaf man, vanaf nu wordt het alleen maar bouwen!

molle

Heb er waarschijnlijk ergens overgelezen, maar waartoe dient de 2e ruimte voor? Alle apperatuur en elektriciteitskasten in te plaatsen ofzo?
Voor de rest, om van te dromen O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Davey

Leuk, leuk, leuk!!! Bewapening erin en storten maar. Maandag dus waarschijnlijk al. En dat metselen gaat altijd zo lekker snel. Zeker met die rechte wanden gaan die mannen als de brandweer.

Sol

Hier wordt zeker serieus (grond)werk verzet!! ;D
Gaat helemaal goed komen, denk ik... ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Davey

Citaat van: Maartje op maart  6, 2009, 09:19:19
Zeker als je het heiwerk achterwege kan laten  O0


Dat is zeker lekker. Het scheelt veel tijd en vooral veel geld  ;)

Maartje


Ik zal er niet ver naast zitten als die kostenbesparing tussen de 5 en 10.000 euro is.

Kan je leuke dingen van doen  :P
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op maart  5, 2009, 18:09:47
=> met een beetje geluk zijn er volgende week dus al flink wat stenen gelegd.

Moet het beton niet eerst uitharden ? ? ? ?

Voor de rest ziet het er imposant uit ! Succes met de verdere bouw

Groeten Jan


Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op maart  5, 2009, 18:09:47
Morgenvroeg komt de toezichthouder van de Gemeente controleren of het grondwerk goed is verricht en of de bewapening in orde is.
Die is vanochtend geweest en heeft 2 maal groen licht gegeven. Het grondwerk was OK en hij had de bewapening óók gezien en die zag er ook prima uit.
Voorlopig kunnen we dus doorgaan met bouwen zonder dat de gemeente langs hoeft te komen. Tegen de tijd dat het dak erop gaat, dan komt hij weer kijken ;D

Citaat van: R op maart  5, 2009, 18:26:47
Die verhoudingen ken ik ergens van ;). Gaaf man, vanaf nu wordt het alleen maar bouwen!
Als het goed is kom jij in dit topic geen enkele verrassing tegen ;)

Zodra de fundering gestort is gaat het echt hard, de aannemer verwacht binnen 5 weken helemaal klaar te zijn met de ruwbouw :blink: (oftewel: alles glasdicht)
=> ik moet het nog zien, maar ze zijn met twee personen en ze willen nog wel eens doorgaan tot 's avonds laat (onder het genot van een pilsje).

Citaat van: molle op maart  5, 2009, 18:45:58
Heb er waarschijnlijk ergens overgelezen, maar waartoe dient de 2e ruimte voor? Alle apperatuur en elektriciteitskasten in te plaatsen ofzo?
Die tweede ruimte is ter compensatie van het wegvallen van de garage en de schuur. In die 'kleine' ruimte komen straks de fietsen, opslag en een werkplaats.
De overige spullen die nog over zijn kunnen in de berging onder het schuine dak gezet worden.

In principe komen alle audiospullen in de aparte ruimte. De stoppenkasten komen wel onder het dak direct boven de apparatuur.
Ideaal was het geweest om de hele set-up te draaien en dan de stoppenkast direct achter de muur te plaatsen in de tweede ruimte, maar dat vond Angelie helemaal niets omdat dan de toegangsdeur op een andere plek zou komen (vlak bij de apenboom). De opstelling is nu zodanig gekozen dat aan de zijde van de fronts een volledig vaste akoestische behandeling van de wanden wordt gerealiseerd. Bij de toegangsdeur komt straks een diffusie paneel wat voor de deur geschoven kan worden zodra je binnen bent. Zoiets heb ik liever bij de rear speakers als bij de front speakers.

Citaat van: molle op maart  5, 2009, 18:45:58
Voor de rest, om van te dromen O0
Bedankt! Op dit moment begint het weer leuk te worden, maar het is wel een heleboel geregel en gestress geweest om alles op tijd in orde te krijgen.

Citaat van: Davey op maart  5, 2009, 18:55:10
Leuk, leuk, leuk!!! Bewapening erin en storten maar. Maandag dus waarschijnlijk al. En dat metselen gaat altijd zo lekker snel. Zeker met die rechte wanden gaan die mannen als de brandweer.
Echt wel :D. Het is inderdaad moeilijk voor te stellen dat die mannen over 5 weken helemaal klaar (denken te) zijn. Ze zijn met 2 personen dus het kan behoorlijk rap gaan, maar 5 weken :dozingoff:.

Citaat van: Sol op maart  5, 2009, 19:02:03
Hier wordt zeker serieus (grond)werk verzet!! ;D
Gaat helemaal goed komen, denk ik... ;)
Alle uren die nu gemaakt worden ga je 1 op 1 zien. De afgelopen periode is alleen maar voorbereidend werk geweest. Héél belangrijk, maar minder bevredigend als het werk wat nu komen gaat.
Gaat helemaal goed komen, de dingen die echt spannend waren zijn ondertussen achter de rug.

Citaat van: -madison- op maart  5, 2009, 21:41:36
Dit gaat snel :o Goed bezig! 8)
Tempo zit er lekker in. Als het weer een beetje meewerkt, dan kan het inderdaad snel gaan. Vooralsnog weinig te klagen gehad.
Overigens ontzettend blij dat we niet in november begonnen zijn, want dat was een drama geworden met al die vorst in die periode.

Citaat van: Maartje op maart  6, 2009, 09:19:19
Zeker als je het heiwerk achterwege kan laten  O0
Daar word je inderdaad niet vrolijk van. Twee dagen gas geven met een graafmachine en dan ben je klaar. Dat ga je met heien nooit voor elkaar krijgen.
De opzichter dacht overigens dat we rond de 1.2 meter diep moesten, maar ik heb hem van die droom afgeholpen. Bij ons in de straat is het 1.7 meter
(maar nog altijd beter als de 15 meter die jij eerder noemde) :-\

Citaat van: Davey op maart  6, 2009, 09:32:44
Dat is zeker lekker. Het scheelt veel tijd en vooral veel geld  ;)
Yep en zo'n grap kost toch al genoeg geld (zeker nu Angelie meteen de hele tuin óók opnieuw wil aanleggen) >:D
En na dat probleempje met de oprit.

Citaat van: Maartje op maart  6, 2009, 09:48:05
Ik zal er niet ver naast zitten als die kostenbesparing tussen de 5 en 10.000 euro is.

Kan je leuke dingen van doen  :P
Mooi projectiescherm en een HD-projector bijvoorbeeld! :laugh:

Citaat van: jan-rotterdam op maart  6, 2009, 10:21:03
Moet het beton niet eerst uitharden ? ? ? ?

Voor de rest ziet het er imposant uit ! Succes met de verdere bouw
De aannemer beweert dat het mogelijk is om 1 tot anderhalve dag na het storten al te beginnen met het plaatsen van de eerste stenen.
Helaas heb ik nog niet gehoord of er maandag al gestort gaat worden, maar we wachten af => uiteindelijk komt het ook niet op 1 dag.

Als je tzt een keertje zin hebt om af te reizen naar het zuiden, dan ben je van harte welkom.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maartje

CitaatDe aannemer beweert dat het mogelijk is om 1 tot anderhalve dag na het storten al te beginnen met het plaatsen van de eerste stenen.

Je kan allerhande soorten beton bestellen voor verschillende toepassingen
versnellers / vertragers / verwarmd etc etc.

In dit geval zal het wel mogelijk zijn om al een rijtje stenen te plaatsen feit blijft dat het beton moet uitharden.
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Jean Sibelius

Citaat van: Maartje op maart  7, 2009, 09:20:24
In dit geval zal het wel mogelijk zijn om al een rijtje stenen te plaatsen feit blijft dat het beton moet uitharden.
Als ik hem vandaag om morgen spreek, zal ik er nog wel eens expliciet naar vragen.

Liever ietswat vertraging als een fundering die in elkaar zakt onder het gewicht omdat het beton nog niet is uitgehard ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maartje

Citaat van: Jean Sibelius op maart  7, 2009, 10:17:34
Als ik hem vandaag om morgen spreek, zal ik er nog wel eens expliciet naar vragen.

Liever ietswat vertraging als een fundering die in elkaar zakt onder het gewicht omdat het beton nog niet is uitgehard ;)

Beton moet uitharden om zijn uiteindelijke sterkte te bekomen.

Dat wil niet zeggen dat je niet alvast mag beginnen met metselen  ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

B.J.


MLCinema

Je laat er letterlijk en figuurlijk geen gras over groeien! Lekker bezig, schiet aardig op zo.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Ondertussen weer tijd voor een update (hierna zal de frequentie afnemen, aangezien het weinig zin heeft om van elke nieuwe steen een foto te nemen) ;)

Vandaag is, ondanks het slechte weer, de fundering gestort. De aannemer houdt namelijk van opschieten (en ik óók) ::)

Vanochtend voordat ik ging werken nog 2 foto's genomen van de bewapening die ondertussen in de fundering zit.

Ruimte 1:



Ruimte 2:



Rond 10 uur stond de volgende grote vrachtwagen op de stoep (zoals jullie kunnen zien regende het een beetje) :-\:



Vanaf de zolder een impressie hoe groot de reikwijdte is van zo'n machine 8)



En nog wat actie foto's





Binnen 20 minuten ruiim 6 m3 beton netjes binnen de randen.

Vervolgens nog even afstrijken en op naar een warme douche!



Morgen kan de de fundering verder uitharden. Het plan voor de loze leidingen die onder de werkvloer komen is ondertussen gereed.



In totaal 8 aparte toevoerleidingen die vervolgens gesplitst worden over de 2 ruimtes. De buizen voor de luidsprekerkabels worden rond 70mm evenals die voor de hoofdtoevoer van de stroom.
Mocht ik nog wat vergeten zijn, dan graag melden, want binnenkort wordt de werkvloer gestort en dan kan het niet meer ;).

De aannemer gaat nu eerst de rechtstand opmetselen en de leidingen in de grond leggen. Daarna verder met de binnenmuren.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


Davey

M'n vingers jeuken als ik dit zie. Het beton zal niet gaan scheuren omdat het te snel droogt. Het word vanzelf nat gehouden. Een voordeeltje van het rotweer zullen we maar zeggen. Wat een supergaaf project is dit zeg!

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4