The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

donaldk

Ah er is naast het scherm nog drie meter extra wand. Stond me iets bij van 4,xx meter brede wand, maar is 5,86M...

Niet actief

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 26, 2008, 18:15:39Suggesties, graag! (maar houd het realistisch)
Realistisch plan Jan.  :)
Ik neem deze laatste overwegingen mee als ik aan het akoestische reken- en (be)denkwerk ga beginnen binnenkort en ben blij dat ik al niet echt was begonnen, nu de zaak 180° is omgekeerd!

De vakantie is hier weer voorbij en de laatste hand wordt nu gelegd aan wat toch ook wel een heel prettige woonluisterruimte is geworden.
Ik moest ook maar eens een topic gaan openen over "de audiofiel met de onzichtbare luidsprekers" -- de droom van elke vrouw/vriendin natuurlijk...  ;D

Jean Sibelius

Citaat van: ThingMan op augustus 27, 2008, 13:46:17
Realistisch plan Jan.  :)
Ik neem deze laatste overwegingen mee als ik aan het akoestische reken- en (be)denkwerk ga beginnen binnenkort en ben blij dat ik al niet echt was begonnen, nu de zaak 180° is omgekeerd!
Gelukkig. Ben benieuwd naar de resultaten en de akoestische uitwerking. Zoals je ziet hoef je alleen maar rekening te houden met een projectiescherm, voor de rest heb je nog steeds wat mij betreft 100% de vrije hand in het ontwerp en de akoestische maatregelen, waarvan jij vindt/denkt dat ze noodzakelijk zijn.

Het enige compromis zijn vooralsnog de 7 zuiltjes om daaraan licht te bevestigen (heb ze ondertussen op diverse plekken gezien en vind ze toch wel erg gaaf). ;D

Citaat van: ThingMan op augustus 27, 2008, 13:46:17
De vakantie is hier weer voorbij en de laatste hand wordt nu gelegd aan wat toch ook wel een heel prettige woonluisterruimte is geworden.
Ik moest ook maar eens een topic gaan openen over "de audiofiel met de onzichtbare luidsprekers" -- de droom van elke vrouw/vriendin natuurlijk...  ;D
Ik ben inderdaad héél benieuwd hoe het ondertussen geworden is en hoe het klinkt! :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sonic Circle

Ontzettend gaaf dat je zo compromisloos met je hobby bezig bent.

Geen ruimte ín huis? Bam, bouwen we toch lekker een compleet HT in de tuin :) Mooi hoor.
Wanneer moet alles gestalte gaan krijgen?

Jean Sibelius

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 26, 2008, 19:10:25
Goed voor elkaar zo, Jean...
Dank je! Uiteindelijke komen we er wel.

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 26, 2008, 19:10:25
Omdraaien is een erg goed plan, leuk meegenomen is ook dat de 'open kant' van de bank nu ook naar de deuropening 'kijkt'.
En naar een 'schermpje' kijken van 2.80m breed op ruim 80 cm hoogte voor af en toe een filmpje gaat best hoor!  ;D
Lijkt inderdaad de beste combinatie van de 2 bekeken alternatieven. Ik kijk nu al 4 jaar zo naar film vanaf dezelfde bank, dus dat gaat wel goedkomen :)
Dat omdraaien is nog niet besproken met mijn wederhelft, maar naar mijn idee heeft het alleen maar voordelen ;)

Citaat van: Sonic Circle op augustus 27, 2008, 17:35:47
Ontzettend gaaf dat je zo compromisloos met je hobby bezig bent.
Geen ruimte ín huis? Bam, bouwen we toch lekker een compleet HT in de tuin :) Mooi hoor.

Thanks! Had natuurlijk het eerdere project van Toine al aandachtig gevolgd, maar had nooit gedacht dat ik zoiets hier zou kunnen neerzetten (dat project gaat overigens nog een stap verder).
Vervolgens ga je ergens speakers luisteren waarvan je vriendin vervolgens stelt dat ze nooit in de woonkamer komen, maar als ik een eigen ruimte wil neerzetten in de tuin, dan moet ik dat vooral niet nalaten.
Dat was natuurlijk niet tegen dovenmansoren gezegd :D.

Citaat van: Sonic Circle op augustus 27, 2008, 17:35:47
Wanneer moet alles gestalte gaan krijgen?
Ik hoop nog steeds dat de ruwbouw aan het einde van dit jaar staat, de verdere inrichting zal wel meer tijd vergen aangezien ik slechts beperkt tijd heb en bij de inrichting en het bepalen van akoestische maatregelen veel afhankelijkheden zitten. Ach, als de ruwbouw maar alvast staat ;).

Ik zal eens informeren bij de architect hoe het ondertussen staat met de bouwvergunning.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


astrobart

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 26, 2008, 18:15:39
Dank je! :D

Heerlijk zo'n forum, waarbij iedereen zijn eigen ideeën heeft hoe zo'n ruimte er uit zou moeten komen te zien. Ik respecteer ieder zijn mening en sta open voor suggesties, echter het blijven roepen van een mening gegeven het feit dat het onmogelijk is binnen de gegeven randvoorwaarden, lijkt me weinig zinvol. Overigens ben ik de laatste die bang is om 'out of the box' te denken, maar bepaalde zaken kunnen gewoon niet.

Het lijkt me daarom goed om hier nogmaals het uitgangspunt van deze ruimte te vermelden (zie tevens eerste posting in dit topic): ik zal in deze ruimte zo'n 90% van de tijd muziek luisteren en 10% film kijken. De audiofiele aspecten van deze ruimte zijn dus van doorslaggevende betekenis ten opzichte van de visuele. Vandaar ook dat ik Toine Dingemans direct vanaf het begin bij deze plannen heb betrokken. Ik wil alleen concessies doen qua geluid als er geen andere mogelijkheden zijn (lees: geld/moeite).

Een uitgave van ruim 8 [k€] extra aan bekabeling (Fronts/Center/Sub(s)) vind ik een behoorlijk concessie, maar ik heb wel gekeken naar de mogelijkheden hiervan. Er is ondertussen via BB&G contact geweest met de importeur van Nordost (Hifinesse), deze kan geen 10 [m] Frey-demokabel leveren (die is er namelijk niet). Er is wel een handreiking gedaan door de opmerking te maken dat ik deze kabel terug kan geven met retour van geld, mocht deze toch niet blijken te voldoen, maar dan staat mijn ruimte al en moet ik alles alsnog veranderen. Begrijpelijkerwijs is Hifinesse niet bereid om mij alle bijkomende kosten voor aanpassing van de stroomvoorziening en het aanpassen van de loze leidingen in de fundering te vergoeden. Concreet: ik weet pas wat ik heb als alles staat, dit risico is te groot en ga ik dus niet nemen.

Terug naar mijn uitgangspunt: de audiofiele aspecten van de ruimte/inrichting zijn het belangrijkste, dus de set-up komt tussen de fronts te staan en het scherm kan daardoor maximaal 1.6 [m] hoog worden. Ik heb nog geen rack gevonden wat geschikt(er) is voor mijn huidige apparatuur dan mijn huidige rack, dus ik ga ervanuit dat de bovenkant van de center op 80 [cm] van de grond komt. Rekening houdende met een verlaagd plafond van 20 [cm] is de genoemde 1.6 [m] ongeveer het maximaal haalbare. Een schermbreedte van 2.8 [m] is tevens het maximaal haalbare voor de HD-projector die ik in de loop van de tijd op het oog heb. Al met al betekenen deze afmetingen nog steeds een scherm wat qua oppervlakte ruim tweemaal zo groot is als hetgene wat ik momenteel heb (± 4.4 [m2]).

De kleur van de vloer heeft tevens een goede reden (zie onderstaande foto).
Mijn vriendin is hartstikke allergisch voor van alles en nog wat, dus tapijt in deze ruimte is 'not done' (tenzij ik voortaan alleen muziek wil luisteren en film wil kijken) >:D



Bovendien heeft Toine aangegeven bij voorkeur geen tapijt op de grond te leggen aangezien dat mogelijk tot overdemping leidt. De demping zal hoofdzakelijk plaatsvinden in het plafond. Eventuele onderdemping kan achteraf aangepakt worden door absorptie panelen aan de wanden te bevestigen. Op basis van metingen kan dan ook exact bepalen hoeveel en bij welke frequentie gebieden demping noodzakelijk is. De getoonde houten vloer ligt tevens bij ons op de 1e etage en de zolder en ik vind het een chique uitstraling hebben. Bovendien heb ik  nog een paar m2 liggen van de verbouwing afgelopen jaar, dus deze houten vloer zal in de ruimte komen (realiseer me overigens wel dat ik uit moeten kijken met bijpassende kleuren op de wanden). De vloer is 22 [mm] dik, dus die zal niet snel gaan trillen. Mocht ik toch teveel last hebben van het zwevend zijn van de vloer, dan overweeg ik om granieten platen vast te zetten in de fundering met keilbouten om en daar de fronts op te zetten, zodat die goed verankerd zijn.

Ondertussen heb ik tevens gesproken met Ge van GT-design. Hij zal een voorstel maken op basis van de huidige plannen. In de ruimte van Peelke heeft hij heel mooi werk geleverd, dus ik ben benieuwd wat hij voor mij kan betekenen.

Hieronder een overzicht van de laatste stand van de plannen. De indeling van de ruimte wordt 180 graden gedraaid in vergelijking met de eerdere plannen, hierdoor is het  mogelijk om de grote bulk van de stroomvoorziening in de eerste berging te houden, kan de stoppenkast op een handige hoogte geplaatst worden en is de stroomvoorziening toch dicht bij de uiteindelijke stroomverbruikers. De deur naar buiten wordt tevens verplaatst, maar ik denk dat het uiteindelijke uitzicht naar buiten mooier zal worden.



Suggesties, graag! (maar houd het realistisch)

De schetsen van Ruben zijn natuurlijk een plaatje en maakt het voor mij aanzienlijk eenvoudiger om alles goed in verhouding te kunnen bekijken.


Groeten, Jan


whooowww met die berging zo achter je scherm zou je een rearprojectie in overweging kunnen nemen ;D, of een mylar projectie maar dat gaat te ver denk ik

HTip

Citaat van: R op augustus 28, 2008, 19:33:59
Maar eens wat diffusie + bass traps ingetekend:
Je bent erg goed met Carrara. Mooie ontwerpen krijg je hiermee 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

astrobart


Jean Sibelius

Citaat van: R op augustus 28, 2008, 19:33:59
Maar eens wat diffusie + bass traps ingetekend:
Dat ziet er al meteen weer een stuk aangekleder uit ;). Ik weet niet met welke voorstellen Toine straks komt, maar dan zijn in ieder geval de belangrijkste onderdelen alvast getekend. Ziet er weer netjes uit!  8)

Citaat van: astrobart op augustus 28, 2008, 19:43:55
whooowww met die berging zo achter je scherm zou je een rearprojectie in overweging kunnen nemen ;D, of een mylar projectie maar dat gaat te ver denk ik
Inderdaad :P.

Ik offer nu al 1 garage en 1 schuur op om dit te bouwen. Als de nieuwe berging straks ook nog weg valt, dan ben ik bang dat ik op zoek moet naar een nieuwe vriendin ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

donaldk

Zet je der toch gewoon op zolder.


Heeft dat puntdak ook nog enig nut :P.

Joris1971

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 28, 2008, 20:32:22

Als de nieuwe berging straks ook nog weg valt, dan ben ik bang dat ik op zoek moet naar een nieuwe vriendin ;)

Ach, een fris blaadje is toch ook lekker.  ;D :P

R


SpeedyAndré

Tjesus, dat is wel ff wat anders dan een snelle scetchup freubel  O0

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

R

Thanks voor de reacties. Ik vind het erg leuk om JS te helpen, maar hier gaat inderdaad wel aardig wat tijd in zitten.

Jean Sibelius

Citaat van: donaldk op augustus 28, 2008, 21:46:39
Zet je der toch gewoon op zolder.
haha, het is maar goed dat ze niet mee leest ;)

Citaat van: donaldk op augustus 28, 2008, 21:46:39
Heeft dat puntdak ook nog enig nut :P.
In de ruimte boven de berging komt het plafond wat lager, zodat je daar gewoon kunt staan.
Het stuk boven de HT-ruimte zal vooral dienen als berging voor o.a. audiodozen en om voor de aanvoer van de frisse lucht via de splitunit (die daar ook komt).

Citaat van: Joris1971 op augustus 28, 2008, 21:48:35
Ach, een fris blaadje is toch ook lekker.  ;D :P
Daar is het nu nog te vroeg voor, ik zit nog niet in mijn mid-life crisis :P
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


Jean Sibelius

Citaat van: R op augustus 29, 2008, 00:47:34
Thanks voor de reacties. Ik vind het erg leuk om JS te helpen, maar hier gaat inderdaad wel aardig wat tijd in zitten.
Ziet er geweldig uit R!

Bedankt voor je hulp 8)!!! (en realiseer me uiteraard dat hier veel tijd en moeite in gaat zitten)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tinus_

Rebuilding my HT

R

Het begint inderdaad een dijk van een HT, euh luisterruimte te worden!!

Joris1971

Zou 2 subs plaatsen, is je set nog meer in evenwicht (ook optisch)

R

Die had ik eerst ook ingetekend ;), maar het wordt voorlopig 1. Het zijn ook niet de minste subs :D

Niet actief

Citaat van: R op augustus 29, 2008, 07:10:45
.
Sjees R, jij hebt al meer visie over deze ruimte dan ik in mijn hoofd heb!!!  :o   ;)
Prachtig gedaan; ik kan me voorstellen dat het veel tijd kost, maar zo gaat het beeld van de toekomst wel heel erg leven voor de eigenaar...
Complimenten, bedankt!

R

Graag gedaan, ik ben echter alleen de vertaler, de bron was toch echt jan (via de mail) ;)

Als je nog tips, ideeen hebt, let me know!

Harry HT

Hi Ruben,

Mooi zo  8) Goed bezig  8)

- Idee: Alleen beetje meer sfeer/kleur mag denk ik wel, het ziet er zo sober/klinisch/demo ruimte achtig uit. Omdat er ook muziek wordt beluisterd, toch? (meer leefruimte functie)

Bij puur ht gebruik mogen de kleuren wel wat donkerder.

- Idee: Het glimmende/reflecterende glazen meubel kan nog zwart worden gespoten. Glas is volgens mij nooit goed voor het gebruik als audiomeubel, vraag maar aan ThingMan  :) En de apparatuur wat lager worden opgesteld, meer naast elkaar


- Idee: Een paar mooie posters met Jan z'n film/muziek helden mogen er denk wel hangen. Misschien een poster met daarachter verlichting ofzo. Of mooie kunst zou ook niet verkeerd zijn.


Gegroet,

Harry

p.s. maak het niet te mooi, straks valt het in het echt tegen  :D ;)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."